Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 63574 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Vi ska ta dom jävlarna! eller?!?
Hälsningar Johnny B Good, Merxx och Patrik...

Krossa krossa krossa Vänersborg!

FORZA TRANÅS!

Sv: J-laget!!
Ska försöka svara lite på varför det gått så dåligt för J-laget på sista tiden.
Vi har haft många nyckelspelare borta pga sjukdom och långtids skador. Sen på sista tiden har många oxå tappat sugen lite oxå och motivationen skjunker med det. I början av säsongen var det mycket bra spel, men efter jul fick laget många spelare borta och vi skjönk som en sten i tabellen.

Men imorn har vi tänkbara starkaste lag. Ulf Throgen kommer vakta kassen och Petter Skidén ska även vara med och förstärka, även ska J-lags juniorerna vara med, så vinst BÖR det bli.

Hoppas så många som möjligt kan komma upp och kolla och stärka oss på läktarn!!

Matchen börjar 14,00!

Sv: Ekonomin
Det kommer nog bli allt vanligare att klubbar tvingas dra sig ur
seriespel p.g.a. ekonomi problem, som Merxx skriver ligger väl
flera klubbar risigt till och det är naturligtvis inte bra för ishockeyn
som idrott.
Jag tror att omorganisationen av Taif:s styrelse är mycket bra för
klubben (och staden), det betyder väl att man är medveten om
problemet och försöker att göra något åt det?

Sticker ut hakan och säger att Taif är en framtidsklubb, men visst,
mer pengar måste fram och det redan till nästa säsong.

Sv: Silly Season!
Enligt 100% källa har Fredrik Wallberg långt gångna planer på att flytta tillbaka till Linköping. Frugan trivdes inte i Örebro. Där har ju TAIF ett gyllene läge att få en bra back för han lär ju inte bli aktuell för LHC. Snabba ryck sportgruppen...

Länge sen man skrev nåt nu...

Håller med om att TAIF verkar ha hyffsad koll på sin ekonomi just nu.
Vad som behövs till nästa säsong är som sagt en riktigt stor sponsor som är villig att lägga in mkt penga. Tycker man kan kräva att företag som OEM tex går in med mer pengar, Även STIGA tycker jag kan skjuta till lite extra kulor.

Angående J-laget har jag hört rykten om att det i framtiden bara ska va ett J-18 lag?!?! vilket jag tycker verkar ganska sjukt. Ska man ha ngt J-lag är det väl bättre att bara ha J-20...

Hur ser framtiden ut för FCS???
För övrigt tycker jag FCS gjorde en mkt bra insats i sista hemmamatchen!!!

Några klarheter angående tränare???

Där ser man det kostar så mycket ändå, känns som Tranås har rätt bra koll. Finns dessutom mycket fina förusättningar att satsa inför nästa säsong om man frågar mig, med lite mer kulor från nån huvudsponsor så kan det blir riktigt bra med tanke på alla andra klubbar som har ekonomiska problem och därmed kanske har det svårt att hålla sina bästa spelare.

Hoppas Holmis spelar en säsong till..det finns bara en!

FOORZA!

Kom inte för tidigt bara..måste ju ha vaknat åtminstone! Alla TAIF supporters är välkomna så klart...

Finns 3 riktigt intressanta spelare i Mörrum som jag gärna skulle se i Taif nästa säsong!

Roger Jönsson 29år forward 180/85
årets poängskörd: 17+30=47p

Patrik Eriksson 29år center 172/77
årets poängskörd: 13+22=35p

Mathias Lönqvist 28år back 179/85
årets poängskörd: 3+20=23p

Mörrum har begärt sig nerflyttade i div 1 utan kvalspel! Ekonomin i Mörrum är alltför dålig för allsvenskt spel och tom för att kunna genomföra kvalet! Därför ville man inte riskera klubbens existens bara för att genomföra kvalet!

Det var det första ekonomiska offret! Även Oskarshamn, Tingsryd & Troja har extremt dålig ekonomi! Vi ska väl inte heller sticka under stol med att Taifs ekonomi inte är den bästa men några riktiga tendenser till någon kris har väl inte funnits än iallafall! Känns även som om Taif har full koll på läget tycker jag!

Johnny B Good: lär nog dyka upp vad det lider!

Avslutningsfest hos Månsson ikväll! Merxx, du kommer väl?
Alla är TAIF:supportrar är välkommna, det blir en jävla kräftskiva!

Hörde ett hett rykte igår om en duktig HV-junior som eventuellt ska lira med Tranås nästa säsong!

Beror nog en hel del på att serien är väldigt jämn! Dessutom är Taifs J20-lag relativt ungt! Och ännu en orsak är väl att det saknats en del backar Bremer lirar ju med Mjölby, Klaar har varit borta ett tag, Holmgren spelade back innan han började i A-laget & Josefsson har varit borta en del!

Fått för mig att motivationen inte alltid är på topp?

Vad beror det på att j-laget hamnat i nuvarande situation? Dåliga spelare eller tränare eller både ock eller något annat. Vi har väl inte haft ett sämre j-lag än årets på väldans länge?

Som sagt är det hur viktigt som helst att J20-laget håller sig kvar!
Hoppas att Perzzon och kompani får lite hjälp från A-laget bara!

J-laget!!
Hoppas så många som mökligt kommer upp och etödjer vårat J-lag på Lördag! TAIF måste vinna, men om dom inte gör det kommer lite fler lösningar här:

Dalen måste slå Tibro hemma och TAIF måste ta minst ett poäng och då klara sig TAIF vidare på målskillnad!
Om det blir lika mellan Dalen och Tibro klara sig TAIF på målskillnad, men då måste TAIF oxå vinna.

Hoppas ni hängde med, inse oxå vilken katastrof för det skulle vara för föreningen om laget åkte ur!!!!

Så kom upp och stöd J-laget!!

Kolla tabellen på www.skanehockey.com

Sv: TAIF TAIF TAIF TAIF TAIF
Vill bara säga att det var kul att se Liket igår, änligen visade han sin klass, kämpade, slet och gjorde MÅL. Kan det kanske bero på att han hade gjort sig av med sin fula vita handskar....:) Hur som helst, tack för en bra avslutning Liket. Lycka till i LHC.
Tror Troja kan få stora darren på söndag, frågan är bara om AIF kan slå Mora borta..hoppas kan man ju.
Ses nästa säsong.

Sv: TAIF TAIF TAIF TAIF TAIF
Hoppas nu bara att Taif-ledningen inser allvaret i J20-lagets match i helgen! Vinst är ett måste annars åker man ur serien! Att ett par A-lagsspelare tillåts vara med och hjälpa till ser jag som en självklarhet, hoppas bara vår tränare Ljunggren tycker det samma! Taif har ingen fördel av att J-laget sjunker i seriesystemet! Klart mkt viktigare än en liten liten playoff chans!

Sv: Tränaren
Hörde ett helt annat tränarrykte igår och tydligen har fler än jag hört det! Dock har jag inget namn i detta fall!

Den som lever får se!

Sv: Hoppet lever..
Play-off nja skulle inte tro det........att Troja skulle få däng av ett Örebro som inte har ngt att spela för på hemmaplan har jag svårt att se!

Bra match iallafall! Sätter mina plus på Holmis, Medin, Svesse, Brodnik & Liket!
Överbetyg åt Nord som gjorde en stark insats som ytterforward, slog några riktigt fina passningar! Dessutom återigen överbetyg åt Taifs mest underskattade spelare Joakim Leijon! Vad killen har utvecklats denna säsong, var lysande igår! Leder dessutom interna poängligan i fort. serien ihop med Jonas Holmström! Måste väl nämna Manne oxå vad vore Taif utan honom?

Forza Leijon!

Sv: Eran logotype
Kan bara hålla med Månsson! Den gamla loggan är bra mkt finare än den nya! Den är ju dessutom klassiskt stilren!

Sv: Eran logotype
Den svarta och vita är snyggare så enkelt är det. Den nya loggan finns bla på hallen och en del souvenirer. Supporterklubben föredrar den gamla stilrena loggan!

Hoppet lever..
En mycket trevlig match idag, rolig hockey. Dessutom bra spel av TAIF igen äntligen. Finns ett litet hopp till playoff men då ska det till mycket.

Tack för en trevlig säsong, hockeyvänner! Mot nya höjder nästa säsong...

Eran logotype
Undrar lite om ni övh använder den andra loggan på någonting. Alltså den modernare av dom två. Inte den svarta med text och en tran utan den andra. Inte sett den nånstans på dräkter eller dylikt.

Kanske ska lugna oss med att spekulera i en tränares kvaliteer tills det är klart åtminstone.

J-lagets tränare..?!?!

Är ekonomin så dålig så vi inte ens kan ta en någorlunda erfaren tränare? Hur ses han bland juniorerna?

Vågar ni inte säga det så gör jag det: Det är ju J20-lagets tränare som det ryktas hett om! Katastrof eller?

Hade ett snack med Senior-Forzamalm igår och fick ett namn till tränarposten, som jag antar det ryktas om här men som ingen säger. Det gör inte jag heller. Men om det är som du menar, Merxx, att det inte verkar stämma det ryktet, är det nog bra. Jag undrar om den personen verkligen klarar av uppgiften...Kanske i ett par-system då med ngn annan- framförallt en coach?
Forza ikväll! Saker är inte helt kört, men det är klart, det ser inte så ljust ut. Jättetråkigt att säsongen är över på söndag...Vad skall man nu länga efter? Slutet av september, förstås!!!
Signa Jimmie Ericsson NU!!

visst är tränarnamnet viktigt helst skulle det vara klart så fort serien slutar!

TrT idag: Jonas Emmoth har fått spelförbud av läkarna sista matcherna i serien och allt lutar väl åt att han slutar pga sina ryggproblem!
Blir det så är det bara att hoppas att sportgruppen kan övertala Holmis att fortsätta en säsong till! Skulle bli otroligt tungt att försöka ersätta 2 sådana poängmaskiner på en gång! Hoppas också att man inser i sportgruppen att killar som Holmis & Emmoth ersätter man inte med ngn normal spelare. Man gjorde misstaget härom säsongen när man trodde att Kitten gick att ersätta med en halvdan spelare! Holmis är dessutom en otrolig puckartist med ett publikfriande spel så han är ännu svårare att ersätta!

Troja ikväll blir en svår match inte minst med tanke på läget i laget. Skidén är sjuk, Holmgren osäker, Norberg har ryckt in i lumpen, emmoth ryggskadad! Nord går in och spelar ytterforward ihop med Leijon & Holmis!

Finns bara ett radarpar Holmis & Emmoth!

En rättelse, 8 april!

Nya spelare i all ära men det är ändå jag och många med mig tror jag som vill se ett tränar namn först! Kan ju alltid hoppas på nåt riktigt lockande namn, men det kanske inte är så troligt! Spelarna verkar intressanta, TAIF har ju lyckats ett antal gånger att ta spelare underifrån som sedan lyckats bra i TAIF-tröjan, rätta mig om jag har fel :)!

Tror fortfarande på play off!!

Börjar längta lite till de gröna mattorna med runt om i Sverige. Den 8 mars drar det i gång! Mellanmjölkslaget ska ut o regera både i EU och här hemma!

Tack för mig!

Sv: Mariestad
Har också hört något liknande och måste säga att det låter mycket intressant, men kom i håg att silly season knappt har börjat och mycket kan hända...jag påpekar ytterligare en gång att den viktigaste värvingen till kommande säsong kommer att vara tränaren, jag vill ha ett rutinerat namn och jag vill ha det snart!

Hörde att det var match imorgon;) Det har kommit lite i skym-undan här p.g.a. silly season snacket!

Men Troja kommer att ha den rätta tändningen och vinna tämligen enkelt, tror faktiskt att vi kommer att få se ett viljelöst och lojt TAIF även imorgon!

Mariestad
Var faktiskt uppe i ishallen ett snabbärende idag och möttes av ett glatt och uppåt samtal där.
Någon ur sportgruppen befinner sig nämligen i Mariestad för närvarande?
Kan kanske ligga rätt mycket i Fredrik Johnsson och Ronny Johansson, bara att hoppas

Vad gäller backar har jag tyvärr inte hört något Merxx!

Fredrik Johnsson har vi ju goda minnen av sen innan. Honom skulle jag inte tacka nej till!

Ha det fint!

Va la de ja trodde

Ber om ursäkt Hepp! Läste namnet under fel inlägg här under! Inte underligt du inte hänger med, när inte ens jag gör det!

Merxx: Fattar fortfarande inte vad du menar. Jag har inte sagt att vi ska anställa honom. Föstår inte riktigt varför du ska blanda in mig i snacket kring T Sandlin.

Hepp: Menade inte så utan menade att Taif inte har ekonomi till att anställa en så pass meriterad tränare! De kostar för mkt pengar! Fast jag har gärna fel i tränarfrågan och jag vill gärna se en rutinerad tränare i Taif men mkt talar emot tycker jag!

Merxx: Visserligen är T Sandlin en av mina favorittränare men var finner du att jag vill att vi ska anställa honom?

Idag är jag tystare än någonsin i den frågan! Hörde ett intressant påpekande angående det namnet jag hört igår som talde rätt mkt emot det hela! Så jag avvaktar mera rykten i den frågan!
Hepp: Tommy Sandlin är väl att ta i, i överkant med Taifs ekonomi!

Jag fattar inte varför ni inte kan säga vem det är?
Dom där spelarna låter bra tycker jag!

ge oss namnet på tränaren nu och håll inte oss supportrar på sträckbänken såg nedanför att han skulle vara från lägre divisioner det är skandal ifall detta skulle vara sant man måste ju för h**vete satsa på en bra tränare som kan locka folk inte nån annan jäkla pajas hoppas nu sportgruppen gör rätt och satsar på en meriterad tränare Tommy Sandelin tex

Samtidigt som vi diskuterar nyförvärv är det viktigt att komma ihåg att vi har lite folk som kommer och tittar och det sämsta lokala stödet bland samtliga lag i SHA. Givet de förutsättningar vi har måste jag ändå säga att sportgruppen gjort ett bra jobb. Därmed inte sagt att man inte kan få drömma.

Jimmie Ericsson är som sagt Hästens bäste poängplockare i år med 13mål & 24 assist på 31 matcher!

Intressanta rykten JAS!
Jimmie Ericsson var ju aktuell redan ifjol liksom Ronny Johansson! Fredrik Johnsson var ju stor målskytt i Kumla för några år sedan, hamnade sedan i HV och blev utlånad till Taif 5 matcher den superallsvenska säsongen & gjorde 3+1 poäng! Peter Andersson spelade i Oskarshamn ifjol gjorde 8+12, denna säsong i Växjö har han gjort 24+6!
Får man behålla stommen i Taif så är detta ganska intressanta lirare!
Skulle gärna se några backrykten oxå i och för sig!

Glömde en sak!
Glömde säga det att våran f.d såkallade back elelr om man nu ska säga forward Henrik Johansson är tillbax i Arlanda igen.
Om han nu spelar back eller f. där vet jag ejjj

Hörde ryktet på jobbet idag, inte nog med att det var varmt från alla jävla maskiner, blev ännu varmare när jag hörde vem det var!!!
Håller med B Good, räkna med spelarflykt.
Han verkar ju inte göra allt för bra ifrån sig där han är nu och den om man nu ska säga divisionen är ju en BIT under TAIF!

Lite rykten då!!!

Bofors vill ha tillbax Medin, hört det från en bekant utanför Karlskoga som är en stark hockeyentuast. Men frågan är väl om Medin vill dit?

Jimmy Ericsson, vilken TAIF varit ute efter tidigare är tydligen aktuell, han vann även poängligan i Allettan i år på 21 poäng, 6 mål och 15 assist, en ny assistkung kanske???

Sedan har jag faktiskt hört om 2 spelare från samma klubb och det är Ronny Johansson samt Fredrik Johnsson. Är lite komiskt med tanke på att detta är båda Mariestads största poängplockare.
Ronny på 16 poöng fördelat 8-8
Fredrik på 18 poäng 11 mål 7 assist.

Sistnämda ryktet till TAIF är ifrån Växjö Lakers och är vid namn Peter Andersson, han har gjort 12 poäng i grundserien 9 mål, 3 assist. Om alla dessa stämmer tycker jag det är lite tråkigt om TAIF bara jagar spelare nerifrån, visst dom toppar poängligorna men sen blir det ju upp till att se om dom klarar allsvenskt spel.

Kan också passa på att säga att det är rätt klart att Jonas Emmoth lägger av, tråkigt men men...

J-lagstränarn eller?

Kom igen nurå gubbar. Vem är tränaren????

« · 63574 · »