Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 68414 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season!
Förresten är det någon som hört några tränarrykten förutom det vi alla redan hört?

Sv: Styrelsens utseende
Johnny B: inte för jag vet vad du behöver för tränare (en bayersk kanske?) men Taif behöver nog än tränare mer än du just nu!

hepp: Taif Hockey kommer att bestå av ett antal utskott, vet inte det exakta antalet men tror det var runt 20 st. Det är även en helt ny styrelse och det verkar som om det finns en hel del idéer! Har bl.a. hört att det har pratats om att bygga suvenirshop och pub i ishallen.

Supporterklubbens styrelse ska senare i vår ha möte med huvud styrelsen, så vi vet väl mer efter det.

Ge mig en tränare!

Två spelartyper som det sällan pratas om här som jag tycker vi saknar helt är dels en hård brutal tacklande back! Brodnik var lite åt det hållet, men vi behöver en bjässe som håller rent framför mål och sätter sig i respekt med tacklingar!
Dels en ful retlig brutal forward som man älskar att ha i det egna laget men hatar att möta! Favoriten i den positionen för min del är Niklas Bjelke i gislaved! Men fler exempel är ju Roger Jönsson, Jens Svensson & Tobiasson-Harris i Mörrum, Kåberg i Bofors, Marcus Eriksson Mora!

Tycker det är rätt illa att Jakob Holmgren ska göra lumpen i sommar! Han har ju enorma förutsättningar att slå sig in i A-laget till nästa säsong om han bara får en rejäl försäsongsträning!

Kul att fler än jag tycker organisationen är viktig men är det någon som vet hur den ser ut?

Visst styrelsens utseende och tänkande är väl a och o i nuläget! Dessutom grymt viktigt att få klart med en tränare så snart som möjligt så spelarna vet vad de har att förvänta sig!
Anders Lönn och Ronny Johansson det låter det! Håkan Nilsson från hästen är onekligen en intressant spelare, spelare med storlek behövs dem oxå i Taif!
De heta ryktena jag hört på slutet är dels det "gamla" ryktet om Hästenliraren Jimmie Ericsson och så HVJ20 junioren Sebastian Meijer!
Hoppas inte Noaksson sticker, han är en riktig defensiv klippa och sådana har vi inte så gott om! Däremot offensiva backar har vi i överflöd!

Nu börjar Silly season dra igång ordentligt, mkt rykten som härjar nu!

lycka till i allsvenskan nästa säsong!

heja hc örebro pirates!!!

Mycket hänger ju dessutom på hur mycket pengar som kommer in från sponsorerna så klart. Ju mindre pengar ju svårare är det ju att få ihop ett fungerande slagkraftigt lag. Tycker det verkar som styrelsen har rätt många nya ideer inför nästa säsong iaf. Om det nu stämmer att det är tre tränare som TAIF har på g så bör det ju vara så att det är ett första, andra och tredje val eller? Hoppas verkligen att vi få behålla så mycket som möjligt av stommen från förra året iaf som jag sagt tidigare med risk för att bli tjatig..

Ska sägas också att FCS styrelse hade möte i torsdags men dröjer ett tag till innan jag lägger upp nått från det för den som är intresserad.

Styrelsens utseende
Det var någon som undrade om styrelsen utseende,det var moget
för det är nog det viktigaste just nu,för vad taif behöver så är det styrka från början, sedan kan man diskutera vidare om lagets struktur, bakifrån målvakt backar o sedan forwards o inte som det varit dom senaste åren glömt bakåt. Nu är det lång tid till nästa nedsläpp så det finns tid att organisera,alltså om det finns äkta suppotrar så gå ut i en gemensam auktion och sök möjligheter till
att klubben får en sådan ekonomi att något bra nyförvärv kanske kom från er en bra start för nästa sesong?

Det var bara lite tankar!!!!!!!!!! Vi syns o hörs Pajen

Noaksson has left the building!
Noaksson ska enligt uppgift ha lämnat Taif i dagarna, han sågs
hämta sina grejer ifrån ishallen igår!
Behöver isig inte betyda någonting, men har även hört det ifrån
ganska säkra källor.

Det skulle vara synd då Noaksson är stabil i defensiven.

Juniortränaren är en av de tre tillfrågade. Detta enligt en han känner.
Vi får se hur det går.

Ha det bra!

Var ett tag sen jag skrev här sist men har ändå hört en del rykten senaste tiden. De 2 spelare TAIF varit i kontakt med utåt kan jag säga rätt säkert.
Det är Anders Lönn och Ronny Johansson. Ronny uppvaktas även av Örebro.
Du som skrev att Fredrik Johnsson skrivit på för Mariestad har tyvärr fel, däremot har han fått ett kontraktsförslag som lär sträcka sig över 2 år, frågan är om han vill stanna i div. 1 så länge.
Har också hört ett nytt rykte ifrån Hästen, spelaren ifråga heter Håkan Nilsson och är en mycket skridskostark forward.
HAn har spelat 31 matcher och har där gjort 18 mål och 12 assist.
25 år 188 lång och väger 98 kilo, skulle passa TAIF precis om jag får säga mitt.
Har faktiskt inte hört ett ända backrykte än, men dom kommer väl får vi hoppas!!!

Sv: Dagens TrT
Jag tackar för sammanfattning av TrT. Kan bara hålla med övriga talare om att en ny tränare bör skriva på snart. Någon som har koll på TAIFs nya organisation? Hur enheterna ser ut och vilka som sitter där?

Själv ser jag med tillförsikt in på denna silly season! Dock håller jag med om att tränaren borde vara klar redan nu! Man har ju dock kontakt med ett par namn så vi lär väl få se vad det blir för en tränare!
Man måste nog förstärka upp laget för att inte tappa publiken precis som JAJ säger!
Stod dessutom i tidningen att kontraktsförslag är lagda hos 5-6 nyckelspelare och att man ska fortsätta att beta av de andra efter hand! Man har dessutom inlett kontakt med 2 spelare utifrån! Än så länge ser det ut som varken fågel eller fisk! Vi får väl se framöver vad som kommer och vad som går innan vi säger ngt om nästa års lag!
Dock verkar det som om den nya styrelsen har mkt nytänkande och mkt ideér för att förbättra hockeyn i Tranås och det är positivt! Bara hoppas att man inte glömmer bort att ett bra lag är förutsättningen för det hela!

Hasse Ljunggren har kontaktat vår ordförande Anders Lif och tackat för de 2 säsongerna! Så jag vill även passa på att tacka Hasse Ljunggren! För vad än alla har för åsikter om Hasse så har iallafall samarbetet mellan honom och Flying Cranes fungerat mkt bra!

Om Tobbe vill se satsning o bra tränare osv så tror jag inte han kommer spela vidare i TAIF. Om han spelar vidare i TAIF beror det nog inte på att TAIF helt plötsligt börjat satsa. Själv är jag redan orolig inför nästa säsong o känner på mig att det luktar fiasko lång lång väg.
Tränaren ska vid det här laget redan varit kontrakterad. Och det ska va ngn etablerad tränare nu o inget annat tjafs. TAIF har ju faktist inte råd med en dålig säsong med lite publik osv. Bättre o satsa och vinna matcher, på det sättet kommer ju publikintäkterna öka och sponsorer bli mer intresserade av att skjuta till pengar.
Så TAIF för faan tänk efter innan ni tar första, bästa, billiga tränare ni kan komma över!!!!!!!!!!!!!!!!!

Härligt Tobbe! sånt vi vill höra.

Rätt gott att höra!

Dagens TrT
I dagens TrT var det intervju med Tobbe ang. alla rykten som finns betr. hans fortsatta hockeyspel.
Han ska INTE lägga av utan har fått kontraktsförslag som han ska fundera på. Han vill först se hur framtiden kommer att se ut i AIF vad det gäller tränare, organisation, sponsorer m.m.

Står oxå att AIF talat med samtliga i truppen och endast fått nej från en (Liket). Detta enl. "Kitten" i sportgruppen.

Enligt ganska säkra källor så har Fredrik Jonsson skrivit på två år för Mariestad.

Intressant inlägg men det vore ju roligare med konkreta rykten som tex Fredrik Johnsson har hört rykten om honom på flera håll!

Flera av dom spelarna är riktigt bra, Fredrik Johnsson var ju bra när han var här under "Bendelinåret". Sperrle är ju en mycket duktig målvakt.
Vi får önska Liket lycka till i LHC.

Kikat ut några spelare jag gärna vill se i Taifs färger till hösten:

Målvakt Daniel Sperrle Arboga

Back Mathias Lönqvist Mörrum
Back Andreas Schultz Oskarshamn
Back Lenny Dower Gislaved

Forw Ola Östergren Örebro
Forw Emil Skoglund Mora
Forw Jonny Ågren Nybro
Forw Magnus Sorsén Skövde

Har hela FCS somnat in efter säsongen eller?

Ingen som har några rykten? Åsikter om Ljunggrens avgång? Eller vad som helst?

LIKET
Nu är det officielt det alla har vetat "Liket" har skrivit på för LHC. Men jag vet ej i dags läge hur länge kontraktet gäller men skulle ej bli förvånad om det rör sig om ett flerårskontrakt ett års kontrakt är ju oftas ej bra å absolut ej i dessa bossmantider.

Hört från LHC håll att en del Lhc supportrar tror att Lönn, Bülow och Henrik Andersson får svårt att ta en plats beroende på vad för spelare som kommer till LHC. Vi har ju goda erfarenheter av alla tre så vi kan väl hoppas att Taif värvar ngn av dem om tillfälle ges!

Sv: Erik Nilsén!!
vafan ta hit honken

Sv: Erik Nilsén!!
SIlly silly

Rykten kommer och rykten går sillyspridaren med ett leende står!

Rykten är alltid rykten skulle tippa på att av alla rykten i gästböcker, tingsryds sillysida mfl så stämmer kanske 25% någorlunda! Men det är oxå lite av tjusningen i silly season snacket! Rykten skall tas med en nypa salt!
De rykten jag sett/hört från Taif hittills är:
Manne (LHC?) Medin (Bofors?) Nilsén (Bofors?) Wikholm (GSK el. Troja?) Holmis (slutar?) Tobbe (slutar?) Hellerstedt (okänd?)
Till Taif:
Peter Andersson (Växjö) Fredrik Johnsson (Mariestad) Ronny Johansson (Mariestad) Jimmie Ericsson (Hästen) P-A Frylén (Mjölby) Andreas Hennerberg (Mjölby) Mattias Philström (Troja)

Började med en rivstart med mkt rykten för 1-2 veckor sedan men har nu inte hört speciellt många rykten på sistone! Någon som hört ngt?? Alltid roligt att höra!

Erik Nilsén!!
Står att läsa på Tingsryds hemsida att Erik Nilsén skulle vara på gång till Bofors och även Robert Medin???
Nån som vet om något av det stämmer???

Eftersom inget nämnt TrTs artikel från igår får väl jag göra det!
Man petar Ljunggren pga att han är för dyr. Man letar efter en tränare som är en tredjedel billigare. Ljunggren är så högt utbildad man kan bli och var betald därefter.
Klart är oxå att Andrej Brodnik, Johan Lindström & Jonas Emmoth försvinner. Holmström har haft ont under säsongen och pratat om att sluta men inte bestämt sig ännu!

Måtte Holmis fortsätta en säsong till!

Sv: En epok har gått i graven...
Den store box-play fantomen får ägna sig åt trumman, brudar & den blåe volvon.........

Sv: Vad tycker ni om säsongen som var?
BOBBAN > Tackar dig även här i eran Gästbok för den sakliga informationen om Taif å "Liket" alltid lika trevligt när ingen kastar skit på en bara för att man håller på olika lag. Lycka till med nästa säsong!

Sv: En epok har gått i graven...
Måste nog säga att han trummar på bättre utanför isen än på isen. :)

En epok har gått i graven...
Taif-junioren Anton "Fet-Glenn" Breidner gjorde sin sista träning ikväll! Fet-Glenn har blivit känd för sin fruktansvärda skridskoåkning och sitt fruktade skott;) Eller vad säger du Merxx?
Vi får iallafall en bra trummis även på bortamatcherna nästa säsong.

Tack för tiden i Taif Ljunkan, och lycka till!

NHL 2002
Om du har spelet NHL 2002 så vill du säkert kunna lira med Tranås i det också. Det går det! Kika in på www.smhl.net/shg och se själv.

Vad tycker ni om säsongen som var?
Tjena taifare! Är ni nöjda eller missnöjda med säsongen? Vad var det som var bra respektive dåligt enligt er? Hörde att ni ej har råd att ha kvar eran tränare å att det rycktas om att det kanske skulle bli en som ej är etablera. Det kan ju vara svårt att få etablerade spelare att skriva på då men finns ej ekonomin så skall man ju ej vara feg för att chansa på en orutinerad tränare. Med rätt man på rätt plats så går det vägen. Se på oss då vi 91 anställde Jim Brithén å det gick ju bra. Vi har mycket att tacka Jim för utan honom skulle vi nog ej vara där vi är nu, det var ej bara laget han styrde upp utan hela föreningen. Vi i Linköping är väldigt nöjda med vad vårat lag har gjort den här säsongen målsättningen var att klara sig kvar utan kvalspel å det klarades av med bravur. Extra skönt var att slå dom så kallade experterna på fingrarna då det sas innan säsongen att vi skulle åka raka vägen ner igen. Sällan hostar hackspetten. Vad tror ni om Johan Lindströms chanser hos oss? Kommer han att bli en lika stor överraskining som våran Stefan Pettersson blev i ES denna säsong? Vad är hans bra sidor som hockeyspelare respektive mindre bra? Lycka till med ekonomin å se till att få ett slagkraftigt lag till nästa säsong!

Sv: TAIF TAIF TAIF TAIF TAIF
17.00 börjar träningen normalt på tisdagar iaf.

Sista träning kommer att äga rum imorgon tisdag,vilken tid vet jag inte.

Någon som vet vilken dag sista träningen är?

Sv: FCS????
Som vanligt sammafattar Merxx det hela på ett bra sätt. Har inget att tillägga.

Men vad gäller fcs och nya medlemmar skulle man kunna ha ett stånd (!) på stan vid de olika tillställningar som anordnas, eller varför inte vid hätte på midsommar? Där skulle man kunna bli medlem, köpa grejor, få info om fcs osv. Hade oxå varit kul om det gick att få med nån spelare som hjälpte till och drog ytterligare folk.

Sv: FCS????
Vill bara nämna ngt om FCS oxå! Tycker att vi har hållt igång bra under säsongen överlag med några bottennapp och några toppar! Ett antal resor har det blivit oxå!
Kärnan i klacken har varit stabil under säsongen och så långt är det bra! Fortfarande skulle vi väl behöva mer folk som hjälper till under matcherna! Kan oxå säga att vi har bra tryck i bredstorpshallen i jämförelse med många andra hallar i södra allsvenskan vi är inte bäst men inte heller sämst!

Dags att börja se framåt mot nästa säsong på läktaren! Finns mkt som kan bli bättre därför vill jag säga det redan nu att har ni några funderingar så maila mig eller skriv ett brev till mig här på gästboken och ge era förslag! Kommer väl ngt stormöte framöver kan jag tro och ett årsmöte i augusti! Kom även med förslag på driftiga personer som kan vara med och utveckla vår supporterklubb!

Forza FCS!

Sv: Säsongen över!
Stod ju även i TrT att den "officiella" förklaringen till att man inte gav Ljunggren nytt kontrakt var att han var för dyr! Kan ju vara ett finare sätt att sparka ngn! Ljunggren erbjöd sig tom att sänka sina krav!
Som sagt än är inte hoppet ute för ett etablerat namn! Ljunggren kanske är för dyr för den kapacitet han har, kan man få ett tyngre namn för samma pris kanske läget är ett annat!

En gammal säsong är slut och en ny tar start! Dags för SILLY SEASON!
Det har varit en säsong full av förtvivlan, ilska, uppgivenhet, förvåning men även glädje, upprymdhet, överraskning och härlig hockey! Visst finns det inget bättre än hockey och Tranås AIF?????
Stora glädjeämnen bland spelarna har funnits under säsongen: Liket öste in mål och blev allsvenskans bäste målskytt trots alla leksands elitspelare, Svesse omskolades till back och blev helt plötsligt den back vi saknat sen Ola T stack till HV, Brodnik kom in sent på säsongen men visade att han är den kroppspelande back vi saknat i många år i Taif, Leijon har höjt sig många snäpp i år och är en av de bättre Taifspelarna under säsongen och den mest underskattade, Holmgren har med pigga inhopp visat att han kommer bli en mkt bra spelare framöver äntligen en Taif-produkt!, Medin började svagt efter alla skador men har sedan visat sig vara den spelare vi förväntade oss!, Skidén kan vi vänta oss mkt av kommande säsonger Mr 100% ger alltid 100% i alla byten, Manne finns inget att säga om han är KUNG av Tranås! finns säkert fler att nämna tex den defensiva klippan Noaksson mfl!
Är lite besviken dock på spelare som Hellerstedt, P Ström & Nyrén som jag förväntade mig mkt mer av!

Låt oss hoppas på en rolig Silly season och att vi får behålla det mesta av det bästa!
Säger det igen måtte vi åter få se Holmis i Taif-tröjan i höst!

Står i TrT idag att Ljunkan inte får förnyat
förtroende i TAIF, p.g.a att han är för
dyr...står även en del om Junior tränaren,
han dementerar dock att han skulle vara
aktuell som Ljunkans ersättare. Hoppas att
han har rätt!

Man kan även fråga sig en annan sak: Hur ska
TAIF ha råd med en etablerad tränare när
Ljunggren var för dyr?

Ja då va denna säsongen över och sitter tung o däven i skolan nu efter en slitsam hemresa från mora igår men bilresorna är alltid kul för det och man fikc njuta av dom sista minutrarna av den sista bortamatchen för säsongen. en säsong som pendlat med topprestationer och bottennapp hopp och förtvivlan glädje o sorg besvikelse,frustration,uppgivenhet och livsglädje laget som ska ha alla heder för den säsonbg dom har gjort det har vart härligt att följa dom men nu är det över och en mycket mycket godkänd säsong från taif:s sida enligt mig. tack för mig på återseende i augusti

Ha en bra vår o sommar så hörs o syns vi i höst

Hockeyhälsningar//Benke Wass

Vill bara tacka TAIF och alla trevliga människor i och kring FCS för säsongen som gått. Det är roligt att vara del av FCS! Det borde flera vara...Annars är jag, som alla andra, glad över en tredjeplats i F.S, med tanke på den taskiga hösten. Förutsättningarna för nästa säsong blir ju bättre i och med det. Spännande med S.S skall det bli också! Den närmsta månaden, i synnerhet...De matcher jag sett i år har varit mest imponerad av Skidén, Manne, Jolla, Medin och Liket. Bättre kan man krävt av Tobbe, Holma, Emmoth, Nilsén. Vilka blir kvar och inte!?! Tråkigt med Mörrum, på ett sätt, inte på ett annat, för de är ett trist lag att se och möta. Go Borås!!!! (så man kan se matcher närmre...) Röstar på Skidén som årets rookie! Säger det igen: signa Jimmie Ericsson nu!
Forza AIF!

Får väl också ta och summera säsongen lite, tycker att säsongen varit godkänd inte mer och det mycket beroende på den mycket starka starten i fortsättningsserien som sagt. Hoppas verkligen på en positiv silly season nu och att så många spelare som möjligt som TAIF vill ha kvar skriver på för tror det kan bli redigt bra med rätt nyförvärv. Som sagts tidigare så är jag just nu utan tvekan mest nyfiken på vem den nya tränaren kommer att bli, man har ju hört väldigt skilda rykten där.

För att summera FCS säsong så tycker jag även det varit godkänt tyvärr tenderar för många att bara vilja vara med när det går bra och det är ju lite synd för det är ju så mycket roligare ju fler man är. Inte minst för att det oftast låter så mycket bättre då. De som dock stått där i vått och torrt måste jag ge en stor eloge till för att i princip alltid hålla igång även om det är tungt ibland inte många klackar som klarar det, bra jobbat! Hänga med när det går bra vill de flesta men när det går emot det är då agnarna sållas från vetet. Det visar ändå att FCS har en stark grund att bygga vidare på, en klack byggs inte på en dag tänk på det. Tålamod och ödmjukhet är viktigt tycker jag. Ska bli intressant att se vad som händer i fortsättningen!

En applåd till alla som stöttar vårt kära lag!

Sluta inte att besöka FCS sida heller under vår/sommar, årets rookie mm ska utses genom röstning. Mer om det senare dessutom är det lite andra nyheter på g.

Säsongen över!
Jaha då var det roliga över då! Det blev ju ett lite snöpligt slut med tanke på det fina spelet i dom inledande matcherna i F.S...Katastrofala insater som t.ex.Örebro hemma och Gislaved borta varvades med supermatcher, jag tänker på Halmstad och Troja borta.

Vet inte vad jag ska säga om matchen idag, trodde nog på vinnst men efter som Troja vann så känndes det som det kvittar...våra chanser var bortspelade långt innan kvällens omgångar!

Bara knappt 5 månader kvar till ispremiären dock, men det kommer bli en lång sommar!

Skämt osido, Tack för den här säsongen grabbar!

Vi ses i Augusti hockeyvänner!

Gick inte
Det gick tyvärr inte för TAIF idag. Men som jag ser det så blir det en godkänd säsong mycket tack vare det bra spelet i fortsättningsserien.
Nu börjar ju en annan säsong som brukar va ganska intressant den också. Vi får hoppas att vi får behålla så många som möjligt av årets trupp.

Ha det bra!

J-laget
J-laget sopade banan med Vänersborg i eftermiddag och vann med 8-3! Lite hjälp fick de av Petter Skidén & Ulf Throgen! Men alla spelade mkt bra med god inställning till matchen!

Krekula: Kan säga att Wallberg INTE kommer återvända till Linköping. Dom ryktena måste vara helt tagna ur luften. Sant är däremot att han kommer röra på sig efter säsongen. Det blir ingen fortsättning i Örebro HC Pirates. Sanningshalten är 100% eftersom jag känner "Walle" och brukar prata med honom i telefon eftersom han har ett förflutet i Timrå IK!

« · 68414 · »