Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 71183 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Andra påskriften!
Jaha då har TAIF fått yttligare en påskrift! Macke P har signat ett 2 års papper!

Hoppas på fler nu denna vecka!!

Nästa år ska vi bli bättre!

Sv: Första påskriften
Håller med om att det ä skönt att "Skidde" stannar. Men däremot är det jävligt synd att vi tappar Ante. Känns som han hade stannat om det blivit klart med en etablerad tränare. Tror inte han vill ha så mkt ansvar som han hade fått ifall han ställt upp på att träna laget tillsammans med J-tränaren. Aja...hur som helst ä det mkt synd...

SKidén är helt klart en kille som kommer bli jäkligt bra under de närmsta säsongerna och visade sig bli bättre och bättre ju längre säsongen gick! En riktig kämpe och en vass avslutare!

Vi väntar på flera framförallt vårt riktiga ess Holmström!

Härligt Skiden! Han har bara gått åt rätt håll hela säsongen eller vad säger ni? Tror vi får stor nytta av honom i framtiden som sagt, nu har han ju en säsong med allsvensk rutin dessutom bakom sig.

Första påskriften
Skitbra att Skidén har skrivit på. Tror TAIF kommer ha stor nytta av honom.
Det kommer nog mer nu.

Ha det bra!

Sv: Taif pantar!
Tranås... deras tränare ää ju aktuell för Hc...*skit*skojja*

Ca 25000 kronor gav pantardagen enligt Tranashockeys hemsida!

Skidén klar, fler underskrifter att vänta under de kommande dagarna enligt TrT!

Taif ska ha möte ikväll angående tränarfrågan!

Kul att Tranåsborna ställer upp när sådana här tillfällen ges! En eloge till alla som slet hårt med insamlingen!

Första kontraktet påskrivet: Petter Skidén enligt vad jag hört från de som läst TrT idag!

Klart trodde många att det var med tränarparet oxå J-tränare P Jonsson och Ante Carlsson men det föll på att Ante inte är med nästa säsong utan tar ett break från hockeyn!

De är ett härligt initiativ. Kommer det mer sådant här från de nya i organisationen kommer det att bli en fin säsong. Dessutom jävligt kul att tranåsborna ställer upp för sitt hockeylag. Det borde man kunna utnyttja vid flera tillfällen.

onödigt att ha ett lik...eller hur`?

Vilken dag!

Har aldrig sett så mycket burkar och flaskor i hela mitt liv!

Köp tillbaks Liket!

Glömde säga det att vi kommer att sortera/panta imorrn också och de räkna med att det inte blir klart föräns måndag/tisdag? Säger en del kanske.

Nu har vi kämpat hela dan med att jaga burkar och flaskor och kan ju säga att det kommer att ge fina pengar till TAIF. En j-vla massa burkar och flaskor blev det...

summerChristin glömde rubriken :/
hur gick detr med tomglasinsamlingen

Sv: Silly season?????
Jag tycker Tranås ska satsa på rutinerade spelare till nästa säsong.
Fast det skulle ju inte vara dumt med en fjärde femma med juniorer.

Fjärdefemman med juniorer bör väl rimligtvis innehålla Alosha,
Magnusson, Josefsson och ev Bremer, vilka har jag glömt?

Jag tror personligen inte att Juniortränaren klarar av att leda Taif:s
A-lag, kanske är jag lite väl pessimistisk men det är iallafall min
åsikt och det intryck jag har fått.
Jag säger inte att han är en dålig tränare men han är för
orutinerad, önsketanken vore någon med mycket rutin tex från
elitserien eller (super)allsvenskan...

Enligt en på tranashockey's gästbok är de inte nöjda med han men då frågar man sig ju om juniorerna varit nöjda med nån tränare de haft? Lär va stor skillnad på att coacha ett J-lag och ett A-lag skulle jag tro så går nog knappt att jämföra. Att säga att han kommer göra ett dåligt jobb innan han ens fått chansen att visa vad han kan tycker jag är helt fel dock.

Om det blir juniortränaren ska det bli attans spännande att se vad han kan göra. Kan man hoppas på en ny Evensson? Nån som vet vad juniorerna tycker om honom som person och tränare?

Du är inte ensam om det ryktet, går bara o väntar på när det bli officiellt.

Ryktas ju starkt om att det ska bli en 4:e femma med juniorer. Någon som vet vilka Juniorer det kommer att handla om då?
Nå´t nytt om tränare. Själv hör jag bara starkare och starkare rykten som säger att J-tränaren är så gott som klar, stämmer det?
Vem kommer isåfall ta över Juniorlaget? Blir det ett eller två J-lag?

Tror inte vi får se några påskrifter innan en tränare är klar faktiskt. Personligen är jag inte orolig ännu iaf.

Jag tror inte vi ska gå i taket för att vi inte har några påskrivningar ännu. Jag tror styrelsen har bra koll på läget och vi kan nog förvänta oss lite påskrifter tämligen snart. Att Medin stannar är ju underbart men å andra sidan kan ju det betyda att Holmis lägger av. Holmis är förmodligen bäst betald i TAIF och slutar han har vi ju stålar att matcha bl a bofors bud.

Härligt initiativ! Alla sätt att få in stålar är bra! Hoppas bara att det kan ge lite pengar.

Kämpa väl gubbar! Hade gärna hjälpt till om jag hade varit hemma! Men jag skickar med otto ett gäng kassar med pant som plåster på såren!

ni visste väll att eran tränare är hög aktuell för hc`?

Fyfan va trevligt om Medin skriver på! fler sådana nyheter vill jag höra. :)

Givet att vi hjälper till på lördag eller hur grabbar?

HEJ ALLA HOCKEYVÄNNER!!
HAR FÖR EN LITEN STUND SEN FÅTT SAMTAL FRÅN TAIF OCH DET GÄLLER NU PÅ LÖRDAG!!!!

DEN,ELLER DOM SOM HAR MÖJLIGHET OCH VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA TAIF MED FLASKINSAMLINGEN PÅ LÖRDAG KAN HÖRA AV SEJ TILL PETER LINGE PÅ KANSLIET PÅ TELE.0140-14624 ELLER TILL MEJ PÅ TELE 070-3258927 IMORGON!
ALLA SOM VILL STÄLLA UPP SKALL SAMLAS PÅ PARKERINGEN VID PARKHALLEN PÅ LÖRDAG KL.13.30!
DÄR FÅR ALLA INFORMTION OM VAR MAN SKALL HJÄLPA TILL!!!

TACK PÅ FÖRHAND!!
MVH:ORDF.ANDERS LIF

Förstår som vanligt inte ett ord av vad Benke Wass skriver men det är väl jag som är dum i huvudet...

Medin är nära påskrift, hans flickvän söker jobb som tandsköterska i Tranås, och Medin själv trivs väldigt bra själv! Det är väl en bra början om så skulle vara fallet? Fast mycket hänger naturligtvis på om hans flickvän får jobb, hon bodde ju i Götet under förra säsongen.

det låter onekligen oroväckande inför säsongen juniorer o juniortränare som jag ser att d skrivs det kanske blir j-20 som spelar nästa säsong=)) nej nej skämt o sido men man hoppas ju att det händer något snart ska se till o dricka så mycket som möjligt där hemma nu för att få pantburkar o dylikt till laget hoppas på att holmis o grababrna ritar på att mans kaffar sig ett tränarnamn o får in lite spelare sen kna vi börja satsa mot toppen=))

Man läser dagligen på de övriga allsvenska klubbarnas hemsidor om spelare som skrivit kontrakt men när kommer Taifs första påskrift???

Låter som en oerhört tunn trupp! Håller på forwardssidan beroende på vilka juniorer vi har att tillgå. (Magnusson, Alosha & Holmgren så går det) Däremot låter det oerhört svagt med bara 6 backar efter att ha sett denna säsong! Dessutom rätt tunnt på backsidan i juniorlaget, Bremer kan möjligtvis gå in som åttonde back! Sju backar måste vi minst ha!
Dessutom måste man stärka upp laget i sådana fall, för nästa års serie blir knappast lättare än denna! Man kan ju inte sikta på bottenregionerna för då minskar publikintäkterna drastiskt!
I och för sig har man ju hört en del rykten om juniorlagsspelare från SSK och MODO kan ju vara en lösning på gåtan! Det är ju oxå a och o om man ska spela in ett orutinerat lag att skaffa sig rutinerade spelare som kan lyfta de yngre!

Vill gärna höra ett uttalande snart från Taif och höra vad de tänkt sig inför nästa säsong! Man kan ju inte tro att en försvagad variant av årets lag ska klara sig bättre? Men satsa gärna på juniorerna, det är inte det jag menar men då måste resten av truppen vara starkare än årets för att inte riskera att hamna illa till i serien!

Det går kanske att få in lite cash, men
frågan är om det är rätt sätt? Det gäller
även att ligga hårt på sponsorerna nu!

Hörde att upplägget inför nästa säsong var
klart: Junioren och Ante tränar, laget består
av 3 hela femmor samt en femma med bara
juniorer.

Hasse Ljunggren på väg till Örebro enligt källor där uppe!

Ingen dum ide alls de kommit på har haft dom funderingarna själv vad gäller att dra in pengar. Måste gå att få in en hel del på det viset. Nått supporterklubben hade kunnat hjälpa till med också om man frågar mig. Rena guldgruvan hemma hos dig Merxx..

Synd att man inte hemma på lördag då så mkt burkar & flaskor som en annan har hemma! Men du kanske kan ordna det åt mig Johnny B?
Öl har jag aldrig druckit.......................tror jag!

Taif pantar!
Läste i Annonsbladet ikväll att AIF på lördag kommer att anordna en sk pantardag, allt ifrån pojklagsspelare till Jowelin, Holmström och dom andra alagsspelarna kommer att åka runt till 7500 hushåll istan och hämta tomburkar och andra pantflaskor.

Så vi får väl nästan åka hem till Merxx på fredag och dricka en jävla massa öl, så kanske Taif får råd med en stjärntränare. Merxx och Månsson är som bekant änna rediga ölhävare så det är ingen omöjlighet!

Alla till bolaget!

Får ni nå bra spelare tills nästa säsong? *bra åå veta*

HHhhmm...Att kalla Macke P för en av seriens bästa def. backar känns väldigt väldigt överskattat. Jag kan sträcka mig så långt att han kanske ä TAIF:s typ näst bäste def. back.

O sen se det som en fara att Norberg gör lumpen...håller inte med om det heller. Av det som han visat så har han inget mer o göra i TAIF, däremot ä det ju otur o tappa Holmgren som har talang att bli ngt riktigt stort.

O för faaaan...INGEN J-tränare tack!

Sv: Nytt rykte!
Om det ryktet stämmer så tycker jag det verkar helt ok! Nog för att vi behöver ngn rutinerad spelare oxå men en sådan juniorspelare har mkt utvecklingspotential!

Nytt rykte!
Hörde ett ganska intressant rykte i morse, TAIF ska kanske erbjuda MODO-junioren Jonas Almtorp ett sk. sommarkontrakt som Skidén hade!!! Detta är ett rykte jag hört på omvägar så jag har inte en aning om huruvida det stämmer men men...
Han har gjort 43 poäng på 24 matcher fördelat på 26 mål 17 assist. 185 lång och väger nära 90 kg...

Om detta stämmer, vilket jag inte hoppas så tycker jag TAIF ska ta sig i kragen å försöka satsa lite högra...

Helt rätt MM!

Faran på juniorsidan är ju att både Norberg & Holmgren ska göra lumpen och missar större delen av säsongen!

Kul att se att man inte är den ende som uppskattar Macke Ps defensiva arbete!

Silly season?????
Då var det dax igen. Ännu en ny tid med många rykten.
Det ända jag hoppas på igen är att TAIF får ihop ett helt lag från start så man slipper att låna spelare hela tiden. Hoppas även att man släpper fram sin egna juniorer i år. Det finns faktiskt några riktigt lovande juniorer i TAIF. Det gäller bara att de får ett stort förtroende från ledningen.
Sen kommer man trolitgvis få en fin förstärkning i Macke P till nästa säsong. Verkar som om han får ordning på sin hand igen. Och en frisk Macke är guld värt för TAIF, då tillhör han en av seriens bästa defensiva backar.

Sv: Silly Season!
Som sagt om silly season rykten så brukar väl 5-10% av ryktena ha ngn sanning!

Att Lönn ryktas till Mora är väl inte så lustigt det är väl hans moderklubb, men skulle mer än gärna se honom i Taif nästa år!

Står på Tingsryds silly sida att Anders Lönn e på G till Mora IK. Men man vet ju hur mycket det brukar stämma på den sidan!

Ny tränare, snarast tack!

Hörde återigen heta rykten om juniortränaren igår! Tycker ändå att vore det han så borde det väl redan vara klart!

Ska omnämna ett rykte från Tranåshockeys gästbok: Rickard Öqvist 20år från Södertälje J20. Vänsterback 181cm 89kg
30 matcher 7+7=14 34 utv.min

Sv: Styrelsens utseende
Allt och alla i och runt och till klubben är viktigt så här under silly season!

Johnny B: Ok vissa saker skämtar man inte om!

Den luriga frågan går jag inte på...viktigaste värvningen blir nog att ha kvar de spelare man vill ha kvar. Allra först kommer nog dock att få arbetsro i klubben och lite nya fräscha ideer. Om jag inte minns helt fel så nämner just de två som TrT intervjuat just detta?

Merxx: Trodde faktiskt att du skulle fatta vad jag menade vad gäller tränare, även om din inteligens är begränsad;)

Tränarköpet kommer att bli den viktigaste värvningen den här säsongen, stämmer det eller har jag rätt?

säger bara hc örebro pirates!

Tack för infon om organisationen. Låter mycket med 20 utskott men de vet säkert vad de gjör.

« · 71183 · »