hepp: Hej! har varit iväg några dagar jag också...Jag har en intervju med Allstrin på G så om nån vill fråga han nått speciellt är det fritt fram att slänga över ett meddelande på internmailen så tar jag med det också.
Kommer även en intressant artikel hos Laxarna (mörrum) snart..
hepp: merxx har nog inget att säga närmsta veckan i alla fall......han är nämligen i norrland för tillfället och fiskar, det blir väl en del pimplande också där fångsten är av det flytande slaget kan jag tro.....
Måste säga att årets trupp ser väldigt intressant ut, en del rutinerada tuppar och många hungriga ungtuppar som gärna vill bli högsta hönset i hönsgården.......får de bara en bra och positiv start på säsongen utan några skador så kan allt hända!
Fast tittar man ut så tror man att hockeysäsongen är ljusår härifrån, 30 grader i skuggan...
Då får man väl ta o lägga in ett tips om Södra Allsvenskan oxå då =0)
1. Mora IK 2. Rögle 3. Bofors 4. Örebro 5. Troja Ljungby 6. Tranås AIF 7. VIK Hockey 8. Arboga 9. O-hamn 10. Nybro 11. Halmstad 12 Mörrum
de 3 första lagen står i en klass för sig....... plats 4-9 kan sluta hur som helst egentligen o i botten kommer Nybro, Halmstad o Mörrum göra upp om en klar plats i Södra Allsvenskan nästa år
Krekula: Det är väl bara att konstatera att man inte ska ta sånna där listor på allvar. Har varit i Bofors ett antal gånger föregående säsong och det är ju skrattretande att de hamnar före tex FCS. Vi har tvärtom varit förvånade över hur så många kan var så tysta i deras hall. Men jobbar vi inom FCS vidare så ska vi väl komma med på den där listan vad det lider också. Förstår ju iofs att det inte är lätt att hålla reda på alla supportrar..
1 Rögle BK 2 Bofors IK 3 Mora IK 4 IK Oskarshamn 5 Västerås IK 6 Tranås AIF 7 IF Troja/Ljungby 8 HC Örebro 9 Nybro IF 10 Halmstad Hammers 11 IFK Arboga 12 Mörrum GOIS
Såg i Aftonbladet att Bofors har hamnat som Sveriges 30:e bästa supportrar. Skrattretande då jag har sett ungefär 10 matcher där i år och tycker inte ens de når upp till er i FCS. Blev lite bättre drag i Kvalserien men det är ju typiskt medgångssupportrar att stå upp i medgång. Såg att också Tingsryd var med men jag har aldrig varit där och kan därför inte uttala mig om dem. Tror ju inte heller att juryn varit i Tranås och sett någon match, men med tanke på att Bofors är med kan ni inte har långt till 30:e plats.
Merxx: Truppen ser hyffsad ut, framförallt på backsidan. Dock hade jag gärna sett att Vikholm hade varit kvar. På forward sidan är det ju ett jätte lyft att Kungen är tillbaka. Även att Holmström hänger i en säsong till, kanske en center plats är precis vad som passar honom bäst. Att ersätta den något övberskattade Lejonkungen tycker jag inte ska vara så svårt. Han tog alldeles för mycket onödiga utvisningar. Tror oxå att Holmgren kommer att tillföra en hel del med sin grymma speed i åkningen och inställning. Målvaktsidan är jag ganska fundersam över, Troghen tycker jag är för osäker för att vara första målis. Vad gäller den nya killen från ower there så får vi väl bara hoppas att han inte är ett botten napp. På återhörande h. THE SITTINGBULL
Håller med backsidan ser stark ut men hade inte klagat om vi sett en spelare till där tex Nilsen då, för att täcka upp eventuella skador. Holmström lär va gjuten som center det är jag nästan övertygad om, hoppas han och Axelsson hittar varandra som på den gamla goda tiden! Forwards sidan är överlag svårbedömd vilket gör det väldigt intressant att se vad dessa unga spelare kan göra! Har hört lovord om Olsson tex som jag tyckte lät mycket lovande. Minst lika viktigt att träna rätt som hårt, hoppas på ett vältränat lag i vinter som sätter press på motståndarna högt upp i banan och orkar spela ett högt tempo i 60min! Har man bra skridskoåkare ska de också utnyttjas...
Dobro: Backsidan är den klart bästa Tait haft sedan laget gick upp till gamla ettan .om dom bara slipper skador . Medins ersättare är Holmström , och jag tror att center -positionen är hans rätta plats . Frågan är om någon av dom andra två klarar att ersätta Leijon ,vilket är för tidigt att säga . Mattsson tror jag är klart mycket bättre än vad statistiken från farmarligorna visar ,men om någon kan ersätta manne ,återstå att se . tror personligen att Taif är med och slåss om platserna till SA , om dom bara slipper skador . Det mest positiva tycker jag är att spelarna själva säger att så här hård försäsongsträning har vissa aldrig haft , frågan är vad har dom gjort tidigare år ?
Merxx: Ja, vad skall man säga..., man har tappat Medin, Lejon som centrar, har fått Calle Suuronen och Nisse Olsson. En försämring som jag ser det. Backarna är väl "same, same but different". Målvaktsidan är väl inte den starkaste idag, jag förstår inte än idag hur 2:a målvakten från förra året kan ställa krav och få kontrakt innan "Manne". "Manne" räddade många poäng för Taif förra året den saken är klar. Den nya målvakten har ju ingen övertygande statistik från säsongerna "over there". På forwardssidan kan man ju alltid hoppas att det är någon som kan "blomma" ut och kanske kan spotta in lite mål. Man får bara hoppas på en bra start på serien annars kan det bli nervpirrande i vinter. Mittenlag är min röst.....
Mette: Tack för den infon Hoppas nu att dom lägger in rejält med deg.Med tanke på att dom seglar väl i ganska bra med vind just nu. Skulle bara skriva det oxå att F..n va gött att KUNGEN är tillbaka den gamle hjälten med nr 24 i HV. Vad blir det nu när Holmgren har lagt rabarber på 10;an.
Skriv inte snål IVT.. De är inte klara som sponsorer... Det är bara därför de inte finns med på listan. Det är flera kvar som vi håller på med, som blir klara under sommaren. Visst är det kanon att det finns sånt stöd?
Tack FCS för all hjälp i midsommar. Det var roligt att se hela TAIF samlat.
Förresten för att bidraga till frågan om vad vi tror om årets trupp?Jag tror att det här kommer att bli jättebra! Killar kör hårt och trivs tillsammans. Trevlig sommar på er allihopa!
The Sittingbull: "Allmänt rykte"? Vad är det? Kommer det från någon med den ringaste insyn i TAIFs verksamhet eller är ryktet helt tagit från intet? Vad jag kommer ihåg fanns absolut ingen substans i detta rykte. Verkade mer vara nån butter person som ville hacka på TAIF som framförde ryktet..
Det spekulerades ju om att IVT skulle gå in som huvudsponsor iår. Men vad jag kan se så finns dom inte alls med som sponsor. På den offeciella sidan så står ju alla sponsorer med, men icke snålVT. Kanske dom förhandlar ännu. Eftersom dom i år ska byta dress så förmodar jag att det inte bara kommer att stå STIGA på dom. På återhörande The Sittingbull
För att det ska hända ngt på den här gästboken ställer jag nu frågan för att få höra lite åsikter om Taif-truppen kommande säsong! Vad tycker ni om lagbygget och de olika lagdelarna?
Tilläggas kan väl att det är en av anledningarna att TAIF skickat ut intresseanmälan om att hjälpa till med bygget. Att på så sätt visa kommunen att det finns ett stort intresse för att bygga hallen och därmed förhoppningsvis få ett bygge till stånd så tidigt som möjligt.
hepp: Taif vill ha igång bygget redan nästa år men kommunen har det planerat till 2005 tror jag det var! Man jobbar dock på det från Taifs håll så det återstår väl att se hur det blir med det hela!
Tack för ert fantastiskt sylvassa debatterande angående minigolfrundorna. Kan knappt vänta tills nästa fruktade batalj där ni spänner musklerna och delger oss TAIF-supportrar insiktsfulla analyser. Vad blir det nästa gång? Domino eller Fia med knuff?
Pinnen: Det kan inte finnas någon människa med mer tur i minigolf än Lif. Men nästa gång ska Merxx följa med så då kommer väl en annan inte sist iallafall!
Jag undrar hur vår kära webbmaster mår idag? Lever han?
Patrik M: Det kanske är på sin otroliga tur som våran ordförande lyckats besegra oss i minigolfen , som på bana 6 i torsdags , träffar överliggaren och ner i koppen, Nåväl här är siffrorna . torsdagens 1 Lifen 32 2 Pinnen 33 3 Månsson 36 4 Otto 40 Fredagens 1 Lifen 35 2 Månsson 39 3 Otto och Pinnen 45 tycker det verkar lite lustigt att alla spelade sämre andra gången , kan det ha med intaget av flytande föda att göra kanske ? .
Idag var stora delar av styrelsen och spela minigolf efter vi hjälpt till med uppsättning av grejerna till midsommar. Resultaten som följer..
1. Anders Lif (dopade sig med sportdryck, nästan ohotad) 2. Pinnen (i säregen stil lyckades han knipa andraplatsen på sista hålet!) 3. Patrik (kräver revansch) 4. Otto (även han mycket revanschsugen!)
Som ni ser så visade vår ordförande vart skåpet skulle stå. Planer finns för en ny runda imorrn om vädret tillåter. Statistikfenomenet Pinnen kanske kan fylla på med lite siffror vem vet.. :)
Får väl köra det jag hört då..när Nilsén skulle skriva kontrakt så hade TAIF ett jobb på G åt han problemet var dock att det fanns två andra sökande på det jobbat som tydligen hade erfaranhet sen tidigare och TAIF ville att Nilsén skulle skriva på innan det jobbet var klart. Nu verkar det dock som att han får/fått? ett annat jobb och vill spela här, vi får se vart historien slutar!
Jag hävdar inte på nått sätt att min version är den rätta men det är vad jag hört iaf. :)
Jag ser gärna att han stannar då TAIF har 6 backar + 2 juniorer och en sjunde skulle inte va helt fel att backa upp eventuella skador. Men det är ju givetvis helt upp till TAIF att avgöra om dom behöver honom.
Patrik M: Instämmer med JBG angående spelarintervjuer. Skulle dock vilja tillägga att en intervju av TAIFs ordförande hade varit intressant. Det hade varit mkt intressant med frågor kring hur taif ska kunna vara skuldfria inom två år. Kitten skulle oxå kunna intervjuas (eller Erling J.) samt någon från sponsorgruppen. Hade varit mkt intressant att höra hur de ser på taifs verksamhet på kort och lång sikt!
Patrick, om du fixar något av detta vore det suveränt!
Patrik M: Tror det skulle vara intressant med en intervju med Allstrin eller Jonsson. Även Axelsson eller varför inte Holmis, vad fick honom att ändra sig etc.
Hepp: Merxx håller på med en artikel som säkert kommer att bli läsvärd, Kenny har lovat att skriva en krönika. Kommer snart även upp betydligt mer info om styrelsens medlermmar. Intervjuv med nån speciell spelare/ledare du önskar?
Patrik: Då det inte händer mkt i dagsläget skulle jag inte bli arg om det lades in några reportage eller intervjuver av spelare, tränare eller styrlesemedlemmar på denna sida...
I övrigt vill jag passa på å önska alla TAIFare en riktigt skön sommar med många öl! Tänk på att det är viktigt med försäsongen även för oss!
Har en känsla av att Lönn begärde för mycket av Taif och det var lika bra att vi tackade nej, skulle nog straffa sig senare. Man ska inte fresta på den redan ansträngda ekonomin genom att ta hit en dyr halvdan elit-center!