I dagens TrT var det intervju med Tobbe ang. alla rykten som finns betr. hans fortsatta hockeyspel. Han ska INTE lägga av utan har fått kontraktsförslag som han ska fundera på. Han vill först se hur framtiden kommer att se ut i AIF vad det gäller tränare, organisation, sponsorer m.m.
Står oxå att AIF talat med samtliga i truppen och endast fått nej från en (Liket). Detta enl. "Kitten" i sportgruppen.
Om Tobbe vill se satsning o bra tränare osv så tror jag inte han kommer spela vidare i TAIF. Om han spelar vidare i TAIF beror det nog inte på att TAIF helt plötsligt börjat satsa. Själv är jag redan orolig inför nästa säsong o känner på mig att det luktar fiasko lång lång väg. Tränaren ska vid det här laget redan varit kontrakterad. Och det ska va ngn etablerad tränare nu o inget annat tjafs. TAIF har ju faktist inte råd med en dålig säsong med lite publik osv. Bättre o satsa och vinna matcher, på det sättet kommer ju publikintäkterna öka och sponsorer bli mer intresserade av att skjuta till pengar. Så TAIF för faan tänk efter innan ni tar första, bästa, billiga tränare ni kan komma över!!!!!!!!!!!!!!!!!
Själv ser jag med tillförsikt in på denna silly season! Dock håller jag med om att tränaren borde vara klar redan nu! Man har ju dock kontakt med ett par namn så vi lär väl få se vad det blir för en tränare! Man måste nog förstärka upp laget för att inte tappa publiken precis som JAJ säger! Stod dessutom i tidningen att kontraktsförslag är lagda hos 5-6 nyckelspelare och att man ska fortsätta att beta av de andra efter hand! Man har dessutom inlett kontakt med 2 spelare utifrån! Än så länge ser det ut som varken fågel eller fisk! Vi får väl se framöver vad som kommer och vad som går innan vi säger ngt om nästa års lag! Dock verkar det som om den nya styrelsen har mkt nytänkande och mkt ideér för att förbättra hockeyn i Tranås och det är positivt! Bara hoppas att man inte glömmer bort att ett bra lag är förutsättningen för det hela!
Hasse Ljunggren har kontaktat vår ordförande Anders Lif och tackat för de 2 säsongerna! Så jag vill även passa på att tacka Hasse Ljunggren! För vad än alla har för åsikter om Hasse så har iallafall samarbetet mellan honom och Flying Cranes fungerat mkt bra!
Han ska INTE lägga av utan har fått kontraktsförslag som han ska fundera på. Han vill först se hur framtiden kommer att se ut i AIF vad det gäller tränare, organisation, sponsorer m.m.
Står oxå att AIF talat med samtliga i truppen och endast fått nej från en (Liket). Detta enl. "Kitten" i sportgruppen.