Örebro borta känns som TAIF-seger men TAIF har ju en förmåga att värva bra matcher med riktiga magplask. Efter matchen i fredags kändes det som given seger i söndags men som så många gånger tidigare föll laget ihop helt mot GSK.
Så hoppas att spelarna känner sig revanchsugna nu och tar sig samman. Det vilar ett personligt ansvar över alla spelarna nu och det går inte att stå stilla och avvakta utan det gäller att ta för sig och ge sig in i närkamper och "kötta".
Nu är vi med igen! mycket viktig seger trotts att försvaret slarvade framför allt i första perioden. Nu MÅSTE vi bara vinna på söndag, 110% inställning som gäller mot Mörrum. (fasen att vi inte vann mot gislaved), bilder kommer när jag fått lite sömn. Tack Gislaved att ni vann även idag iaf!
Nike89: Playoff är ingen omöjlighet, men en match i taget!
Viktig seger och en stark insats, 2 raka bortavinster känns helt ok men ovant! Mkt roligt att Skidén får utdelning för allt slit! Ännu roligare statistiskt sett efter 4 matcher nu: 28,5% utdelning i power play och 100% i box play, det är nyckeln till framgång!
Tycker inte att det var en speciellt stark insats av AIF, vi får vara mycket nöjda med 3 pinnar. Försvarsspelet var under all kritik även om det blev lite bättre mot slutet! Men det är faktiskt jävligt starkt att vinna när man spelar dåligt, det ska sägas! Även om Örebro är ett skämt!
Patrik: precis det jag menar. Men nu var det ju så oerhört tydligt att man bara måste skratta. Det kan inte vara lätt för dem som jobbar i TAIF med att skapa uppmärksamhet åt laget.
Kan ärligt erkänna att jag missade att köpa en billott det sticker jag inte under stolen med! Visst fxn ska jag bli medlem, gjutet för en äkta Taifare!
Efter matchen i fredags kändes det som given seger i söndags men som så många gånger tidigare föll laget ihop helt mot GSK.
Så hoppas att spelarna känner sig revanchsugna nu och tar sig samman. Det vilar ett personligt ansvar över alla spelarna nu och det går inte att stå stilla och avvakta utan det gäller att ta för sig och ge sig in i närkamper och "kötta".
Örebro - TAIF 1-4