Satt och klurade på en trolig OS-trupp. Här kommer Bissettnittons:
Mv:Henrik Lundqvist Jonas Gustavsson Jakob Markström
Backar:Nicklas Lidström Niklas Kronwall Jonathan Ericsson Johnny Oduya Mattias Öhlund Tobias Enström Douglas Murray
Forwards: Henrik Zetterberg Tomas Holmström Daniel Alfredsson Peter Forsberg Daniel Sedin Henrik Sedin Nicklas Bäckström Samuel Påhlsson Linus Omark Loui Eriksson Johan Davidsson Mikael Samuelsson Mattias Weinhandl
Salle: Exakt. Så uppfattade jag också Johanssons uttalande. Begriper inte hur man kan tolka hans ord som att han värderar ett brons högre än ett silver.
Huge: Det var väl Kincken som flosklade ur sig ett "Är det bättre att vinna ett Brons är förlora ett Guld" och Johansson sa att det är känns roligare att VINNA en medalj.
Dream Team: "Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver."
Nja, nu är det väl ändå DU som inte tänkt till. Johansson menar väl att det är en angenämare känsla att vinna brons än att förlora ett guld. Dvs det som Poffa redan förklarat: saken gäller en känsla.
Att Johansson sedan värderar ett silver högre än ett brons är jag fullständigt övertygad om.
Poffa: Jo, självklart gör jag det. Dock så är det nog mer frågan om herr Johansson tänkte till innan han yttrade sig. Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver.
Poffa: Riktigt skönt med ett brons. Tycker att det är en fullt godkänd insats av killarna. Finalen var mer eller mindre vikt till Ryssland och Kanada. Och så kommer det nog vara fortsättningsvis också.
Spelare som jag tycker gör ett mycket bra vm är Odoya, Wienhandl, Persson, Nilson. Spelare som jag är besviken på är Huselius, Berglund samt Thörnberg. Hade förväntat mig mera av dom tre.
Dream Team: Jag förstår precis vad han menar och det gör säkert du också om du bara orkar tänka till. Det handlar om känslan att åka därifrån med en vinst i sista matchen istället för en förlust.
ante08: Intressant resonemang i studion angående vinst i bronsmatchen kontra förlust i finalen. Enligt vad A. Johansson säger så är alltså en bronsmedalj mer värd än en silverpeng. Intressant var ordet.
mattias - 74: Mattias-74 borde väl inte uttala sig om sådant han inte begriper sig på, om du tänkt på det , så hade 90% av dina inlägg varit oskrivna .