Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 421594 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hardy Sparkad!
mok: Tycker inte heller Wikegård är en särskilt bra idé. Samma torpedhockeytänk hos honom som hos Hardy.

Conny Evensson är min favvokandidat, men han lär passa. Hoppas man inte kör någon intern lösning i förbundet och utnämner Myggan eller Boustedt till förbundskapten. Per Mårts kan landslagshockey men HV lär inte släppa honom.

lizzard: Wikwgård vet i satan om han skulle passa som det.

slashpuppie: Så var vi äntligen befriad från silverrävens idéer som just gett oss bara silver...

Dragan 2k: Wikegård och Dahlen skulle inte va så dumt faktiskt. Inte för att jag tror Dahlen vill hoppa in i båset igen.

Dragan 2k: Challe kan jag inte riktigt se. Men gärna Dahlen igen, sen vem den andre ska vara tål ju att tänka på...

lizzard: En erfaren och duktig tränare och en person som Challe som backup eller varför inte Dahlen igen. Så som vi hade under Hardy och Dahlen var annars kanon. En spelare som hade spelat med flera av nuvarande spelare och kunde snacka med dem på ett sätt som man som tränare kanske inte klarar av.

Wikegård och Uffe. Eller kanske Bäckman. Han kan ju skapa engagemang.

Poffa: Kan inte se Challe som förbundskapten faktiskt. Men jag har ingen namn på någon tänkbar furbundskapten, iofs skulle jag inte ha något emot att se Wikegård i landslags båset.

knaskamilla:

Egentligen är det 200 spänn eftersom jag hade börjat räkna in förlusten i budgeten. -100 kr blir +100 kr.

Skönt, jag behöver verkligen pengarna.

Dragan 2k:

Den stora frågan blir nu vem som kommer ersätta Hardy. Jag hoppas man tar ett starkt namn i stil med Conny Evensson, även om han sagt nej. Eller så skall man satsa på en f d spelare med goda ledaregenskaper. Kanske, kanske är Challe Berglund tillsammans med någon annan ett alternativ.

knaskamilla: Nu har du ju svart på vitt att vi lulingar vet allt :)

Poffa:

Damn. Nu är jag skyldig en luling 100:-... =(

Poffa: Bra. Tackar Hardy för sin tid som trots allt har inneburit medaljer, Men som jag tidigare sagt behövs det en ny röst i omklädningsrummet och en som kan profilera Tre Kronor bättre i media.

Hardy Sparkad!
Enligt Aftonbladet är det nu klart att Hardy Nilsson blir sparkad, eller rättare sasgt tvingad till att avgå.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,537443,00.html

Sv: Hardy
Klockan 15.30 har Svenska ishockeyförbundet kallat till presskonferens. Då kommer förmodligen besked om Hardys framtid som landslagscoach.

Sannes:

Stämmer, Sweden hockey Games spelas med bästa möjliga lag, Karjala är en utvecklingsturnering om jag hörde rätt. Han trodde också som du skrev att alla NHL "stjärnor" knappast skulle dominera.

Hörde som hastigast ett repotage om Hardy Nilsson på Radiosporten där han sa att Sweden Hockey Games skulle bli den stora satsningen.
Och att de NHLspelare som inte spelar nu inte skulle vara med i Tre Kronor heller, var väl de närmaste turneringarna han tänkte på då, antar jag.
Han pratade på att vissa NHL grabbar skulle kunna få problem med det spel som var hemma i Elitserien.

Lyssnade inte så noga, så jag kan ha missuppfattat en del.

Sv: Can-Fin
Det var juh inte det men jag hoppades att finland skulle överaska..

Grattis Canada!

Men de var ju inte så oväntat att ni fick lyfta buklan..

På radion skyller man på att Selänne missar vid Canadas 3:e mål. Skulle finnarna lyckas ta matchen till förlängning, så kanske de orkar bättre. Nu får ju alla spelare vila under reklamavbrotten, kan vara en fördel för hemmalaget.

kärran:

Kiprusoff får givetvis ta på sig det andra målet samtidigt som man undrar vad Canada pysslade med vid kvitteringen?
Canada känns genomgående hetare och jag har svårt att se ett annat resultat än att påandrasidanpölenlöven vinner.

kärran: Ork borde väl finnas i massor då inget av lagen åkt skridskor på två perioder...

Finland gör mål, T Ruutu (21 år). Skotten i 2:a per. 12-12.
Nu måste Kiprusoff skärpa sig, tror på allvar att finnarna orkar mera om det inte får stora darren när det drar ihop sig.

Hehe.. precis då man ska få höra "sanningen" från Hardy, ja då bryts sändningen??

Dream Team:

Canada tappade initativet efter Finlands replik, men det känns som om de är på väg att ta över matchen igen.

Dream Team: Första perioden, tufft spel men tråkig match. De får nog bjuda till lite mer än såhär om man inte ska somna...

Dream Team: Hoppas att Finnarna står emot och kontrar in någon puck, men jag har en hemsk syn att Domarn kommer att avgöra detta till Canadas fördel :-(

Salle: Svar på tal, heter det! En grym inledning av Canada, annars..

250kg kärlek: 6.34 så styr Eloranta in 1-1.

Salle: ...dessutom väckt 2 gånger under natten pga falska brandlarm, förlorade slantsinglingen vilket lag som skulle vara hemmalag, nordamerikanska domare.

Nu kan det bara bli bättre ;)

Can-Fin
Stackars Finland...

1-0 efter 52 sekunder

Här är bildbeviset, Hardy är en liten människa.

Sett till omröstningen här uppe är inte Mr Boustedt Sportsnacks förstaval som coach.
Om man får tro (men det gör vi väl inte) Expressen så jobbas det bakom kulisserna med att få Boustedt att ta över rollen som svensk coach i Tre Kronor.

Artikeln i sin helhet i bifogad länk.

Sv: Aftonbladet gör bort sig - igen
Deas:

30 minuter kan nog stämma, men 40 är inte ens tänkbart. Som du säkert vet så har de backar som har högst "Time On Ice" i dagsläget någonstans kring 28-32 minuter, beroende på motstånd och resultat.

Adrian Aucoin och Chris Pronger brukar ligga bra till i den där listan. Tror Aucoin snittade drygt 26.30 i ATOI (Average Time On Ice). Mest hade Lidström med drygt minuten mer.

Enligt Wennerholm spelade Salming 30-40 minuter per match :P Jag kan inte påstå att jag följde NHL på den tiden men det kan väl inte ligga någon som helst sanning i det där?

Sv: Sagan om Bucklan, Konungens återkomst,
Per HApps, Dream Team:

En Lassie: I påskas badade jag bastu med honom.

Sv: Sagan om Bucklan, Konungens återkomst,
Per HApps: Ja, vem, om inte Torontos obestridde kung, Börje Salming, passar bättre att dela ut det största priset av alla då finalen avgörs just där. Det finns knappt ord som kan beskriva hur stort det här är!!
I just det här sammanhanget hade det kanske varit allra grymmast att spela finalen i gamla Maple Leaf Gardens.. men ok, Air Canada Center får väl funka det med.
Då fick man ytterligare en anledning att hålla sig uppe inatt, bränna på en extra stor panna kaffe, fixa iordning några ost & skinkmackor och bänka sig i soffan för final!!

Skulle jag tvekat att göra det utan detta? Yeah right! ;)

Danne_L: sjunde oktober var det faktiskt ;)

Danne_L: Som du säger. Inte alls oväntat. Personligen tycker jag det ter sig rätt naturligt att han väljer att stanna kvar. Han har inte lyckats med det han vill göra - det vill säga vinna en stor turnering.

Med all respekt för det han åstadkommit med Djurgården och sin tränarsejour i utlandet hade det inte varit helt fel med ett tränarbyte. Precis som i klubblagshockey och egentligen vilken lagsport som helst kan en ny röst göra underverk hos ett lag. Se bara på Djurgården i fotboll.

Det mest beklagliga med allt detta är inte att Hardy stannar kvar utan att Dahlen inte längre är med i tränarstaben.

Dragan 2k:

Som alla trodde. Han avgår ej, MEN förbundet skall utvärdera den senaste turneringen och ta ställning i förbundskaptensfrågan den sjätte oktober, oväntat?

Paddan: Haha. Exakt Paddan. Grundidén är tydligen att man från svenskt håll vill slå ur underläge. Först måste man dock lyckas med steg 2 i målsättningen. Man ska ner till C-VM först för att därefter upp och skrälla lite

Paddan: Så vidare jag har hört vill han arbetsgivare att han ska stanna och det tänker han göra, till 2006

YaQoP: Tror att han kommer att berätta att han och förbundet är överens om ett nytt kontrakt som sträcker sig, först och främst, till år 2025.

Hardy
Enligt P4 kommer Hardy att hålla en presskonferens ikväll.

Et tu Brute: Som man säger i kyrkan: Amen.
Bra skrivet.

Sv: Avgå Hardy
knaskamilla:
Är han en bra kock? eller handlar det om att råvarorna har utgående datum..

magoo70:

Jaha, jag trodde det var Tony Rosengren.

knaskamilla: Ja det var väl vår käre R.Fagerlund som sa det. Han hade ju mycket självinsikt..

”Om en kock som har tillgång till utsökta råvaror, gång på gång misslyckas med anrättningen, är det då råvarornas fel? De middagsgäster som tänker med arslet tycks tro det, och ger sig genast i kastmed att håna råvarorna”.

Euro Hockey Tour 11 - 14 november
Landslagets nästa uppdrag, till dess är det ca 2 månader.
Det känns som att det är ett måste att man ganska snart tar itu med det som krävs för att få landslaget på fötter igen. Som tur är så spelas den första matchen i Linköping och resten i Helsingfors. Globens is är nog inte favoritstället just nu.

16-19/12 är det Baltica Cup, långt från svensk publik.

En positiv inställning till Tre Kronor kommer säkert att infinna sig och när det är dax för Sweden Hockey Games så strömmar folket till.

Om inte NHL-säsongen kommer igång, så kan det ändå vara en hel del av spelarna i stjärnlaget som platsar i Tre Kronor, konstigt vore det annars. Då har man kanske fått visa upp sig i ES, så formen är lättare att bedömma.

« · 421594 · »