Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

Hockey VM

« · 544559 · » Till forumet


Sv: Hockey VM
Ikväll önskar jag få se Sanny Lindström proppa kanadensare.. men nu tycks ju både Kenny Jönsson och Rhodin vara tillbaka, åtminstone på träningarna.. men känns som att vi skulle behöva Sannys tuffa spel ikväll..
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina: Ack ack ack, så var det fyra lika. Starkt av Finland att vända underläget dock!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina: *harkel* FinlanD leder nu med 4-3. Kung Jarkko, Jonathangillare, Ruutu, gjorde målet.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina: Stoor lycka. Olli har fixat 3-3. (lider bakom dataskärmen och tordas inte titta på matchen Finlan-USA)...och nu
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina: Stoor lycka. Olli har fixat 3-3. (lider bakom dataskärmen och tordas inte titta på matchen Finlan-USA)...och
Kommentera

Sv: Hockey VM
NR_9: Tssssss...Jarkko är Kung!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Rätt kul att höra Kinchen och Boustedt igår under matchen mellan Vitryssland och Tjeckien.
En vitryss åkte ut för hakning och den hakade tjecken fick en tvåa för filmning.
Kinchen kliade sig i huve´t och undrade hur man kan ta både för hakning och filmning i samma sekvens:
"Antingen är det väl en hakning eller så är det inte en hakning?"

Nu var det bara det att tjecken, efter att ha blivit hakad och stoppad, kastade sig som en döende svan för att förstärka det hela.
Alltså helt korrekt av domaren att ta för filmning.
Att Kinch inte fattade galoppen må vara hänt då han för länge se´n slutade med att vara vaken under matcherna.
Men Boustedt?
F.ö andra gången i detta VM som jag sett domaren ta för filmning.
Tjeckerna är notoriska filmare och har mer eller mindre satt det hela i system.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Fanns ju en länk här på HS (IHWC). Nielsen har gjort mål.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Finns nedflyttningsserien?
Varken Aftonbladet, Expressen, Svenska Fans eller SVT Text
har någon målservice. Swehockey går inte ens att komma fram på.
När spelar dom?
Kommentera

Sv: Hockey VM
NR_9:

Hedström är ju som Wikegård, säger vad han tycker =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Nu har jag hittat svaret på min egna fråga.

Viasat Sport 1 sänder Usa-Finland 20,00 samt Ryssland-Schweiz klockan 22,50.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Portello:

De sänder Usa Finland på via sat sport 1 kl 20 va?
Kommentera

Sv: Hockey VM
Sänds någon av dagens matcher på tv? Hittar inget på tvmatchen.se
Kommentera

Sv: Hockey VM
Kollar Fan: Såg på tv4 nyheterna och sporten, där Ruuto (osäker på stavningen) utalar sig om att ingen i det svenska landslaget gillar Hedström, visst alla spelare gillar inte varandra men jag tror inte de ogillar varandra så mycket heller. Tycker att Ruuto ska gå och lägga sig, han beter sig som en barnrumpa med sina uttal.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Falahk: Ja om de höll sig i båset vore det inga problem men de finns med på isen oxå ;)
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: final blir det vi har ju en FBK:are i båset, men om vi viner den är inte lika säkert :P
Kommentera

Sv: Hockey VM
eltifoso: Ja Henke är Sveriges klart bästa Målvakt det håller jag med om till 100% Men jag tror inte det blir Final för Sverige i VM
Kommentera

Sv: Hockey VM
Friman SR: Härlig 5-1 seger igår
Kommentera

Sv: Hockey VM

JimmyH: Mmmh, jag håller med dig... Och vi, vi som har sympatier med vårat lags spelare... Jag är svensk och därmed så ska Vi i VM gå LÅNGT.... Men faan vad mitt egna lag får lida om nu Jonathan Hedström lyckas och NHL finns och han blir NHL.... jag säger Jonte lycka till men för mig blääääää... eller om Sanny Lindström tar tygeln, jag håller benhårt på Sanny, jag önskar Sanny all lycka och välgång men om han inte återfinns i mitt lag nästa säsong då blir jag arg...

Lixom, Heja Sverige men jag kan inte tillåta för stor framgång för mitt lags spelare......hehe.....


Kommentera

Sv: Hockey VM
Medaljkantad start på turneringen för Tre Kronor. Dagens match var fullkomligt lysande!

Det som känns lovande är att alla femmor producerar och klarar sig defensivt ungefär lika bra. Ingen står ut extra varken negativt eller positivt. Så ska det vara i ett lag som det vi har i årets turnering för att vi ska nå succé. Det här lovar gott.

Men det finns alltid ett "Men". Tre Kronor har vid både OS 02 och World Cup senast haft förmågan att göra en usel insats i helt fel läge. Vi har fortsatt mycket att bevisa och nu väntar Kanada och USA här närmast. Det är två lag som lär komma få Tre Kronor att visa upp fler svagheter än vad Finland lyckades få oss att göra. Som det såg ut idag hittade jag inte en enda.

Därefter en "träningsmatch" mot förmodligen Lettland innan den ödesdigra kvartsfinalen. Uscha, besitter fortsatt en avsky mot kvartsfinalsupplägget. Mest för att mina nerver inte pallar det trycket som en sådan match innebär.

Hockey-VM som turnering i allmänhet är en fantastisk turnering trots en hel del fläckar såsom i både arrangemang, spelartillgång och reklamkanalssändning. Men ändå fruktansvärt underhållande!
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: Japp han är grym, det är ju det jag sa. Övertro på Henke, vad menar du då, det är ju ett faktum att han släpper inte mer än 2 mål i någon match detta vm. Enklare guld än det som trekronor kommer vinna i år kommer inte att ha delats ut sen sovjets glansdagar. Det går inte att losa med Henke i mål.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Danne_l: Med fri sikt och att man med dessa stora skydd fyller upp 95% av målet lär de ju vara en bedrift att släppa pucken förbi sig ;)

Nä ärligt så är de inte lätt då men jag ville bara retas med alla som har en övertro på Henke....Skulle tro att om det varit Liv eller honken som släppt den så skulle det gå under målvaktstabbar :)

Jyrgen ja han är enormt bra,han kan blockera pucken mot sargen tills domaren blåser...och slå indianare som han gjorde i 4/5 så klart han ska vara med :) Han tar sig nog en kexchoklad och kommer in i andra perioden go och glad.
För att inte snacka om Nordström,snacka om överskattad spelare men han är ju oxå sååååå grymt bra på spel i underläge...Men då lär han sluta ta onödiga utvisningar själv så han kan vara på plan när de är 4/5
Kommentera

Sv: Hockey VM
Frella:

Nordström är väl inte heller bra tycker jag onödig 2:a han drar på sig med 1 man mer...
Kommentera

Sv: Hockey VM
Danne_l: Riktigt bra match såhär långt, mycket underhållande. Sedin-formationen riktigt bra såhär långt tillsammans med Frölunda-formationen. Jönssons jättejobb i BP helt outstanding.

Enda man kan kritisera är väl Zäta-formationen som har stora problem i defensiv zon, får hoppas de kommer in bättre i matchen i 2a.
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord:

Och hur f-n är det tänkt att man skall kunna ta såna skott om någon är på och styr?

Oj, 2-1. Trevligt.
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: Tycker JJ är rätt ok faktiskt, var väl någon här som tyckte han var med på gamla meriter.
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: "fri sikt":)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Finland gör 1-0 och Målvaktstabbe "frisikt" Om de nu var styrning så skitsama man tar sådana skott
Kommentera

Sv: Hockey VM
Frisco: Jo, men ska vi byta med Kanadas eller nåt annat lag??? vad jag vet så är han Bäste Svensk, så klart borde han stå.
Kommentera

Sv: Hockey VM
79 Andersson:
Och det är klart att han vill. Jag skulle inte protestera om han gör det heller...så länge man ser att han inte är ur form ;P
Kommentera

Sv: Hockey VM
ERIKSSON47: Jo jag läste det sen i tidningen att om han vill stå alla så får han göra det
Kommentera

Sv: Hockey VM
Kikar på danska tv3, inte undra på att dom är så kassa dom kan ju inte ens prata (8^(/)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Frisco:
Så illa... ...men det var nog en svår match för han, tyvärr. Det är bara upp till bevis resten av VM helt enkelt om han vill vinna med årets upplaga av tre kronor...
Kommentera

Sv: Hockey VM
ERIKSSON47: Du menar han som ligger på 13:e plats i VMs målvaktsliga på 88.24%.
Kommentera

Sv: Hockey VM
79 Andersson:
Om jag inte minns helt fel så är det sagt att Lundqvist ska stå alla matcher han årkar med = Alla...
...så jag skulle tippa på Lundqvist denna kväll igen ;P
Kommentera

Sv: Hockey VM
bobbe: Någon som vet vilken Målis som står i kvällens match?
Kommentera

Sv: Hockey VM
bobbe: Man kanske ska skicka med länken också... :P För övrigt äger Wikegård som expertkommentator.
Kommentera

Sv: Hockey VM
För den som bryr sig kan jag informera om att jag är VM-krönikör på SvenskaFans och kommer att skriva en hel del under de kommande veckorna. Jag tar gärna emot kommentarer och åsikter om krönikorna under VM:s gång, här, via mail eller meddelande i brevlåda. (för krönikor - se länk)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Deas: Sedinarna har ju varit med de flesta baklängesmålen oxå!!!!
Kommentera

Sv: Hockey VM
JimmyH: "det viktigaste är ju ändå att man vinner de här matcherna som är lite annorlunda och svårspelade."

Helt rätt.
Hur brukar det låta när Kanada, med mkt möda, vinner sin första match mot en s.k "blåbärsnation"?
Jo, då heter det att Kanada har lite svårt med motivationen mot sämre lag och att man alltid siktar på att vara som bäst när det gäller, dvs efter grundspelet.
Det har aldrig fallit "experterna" in att samma sak kanske även gäller för Tre Kronor?
Kommentera

Sv: Hockey VM
Leksand4Life: Det hade nog kunnat bli om Sindler kunnat döma enligt regelboken. Kan inte han göra en Frisk och avgå för han var B-drövlig igår.
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: håller med 3-2 det borde ha blivt 6-0 typ
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: Sedinarna har ju varit grymma flera landskamper irad fram tills igår. Gårdagen var en stor besvikelse :/ Hoppas det vänder...
Kommentera

Sv: Hockey VM
JimmyH:

Jo men vill se förbättrat spel ändå ikväll 100% inställning så blir det 2 siffrigt mot danskarna =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Färjestad har flera spelare med som lär ha frikort till 3 kronor och Systrarna gnuggasargen va gör dom med egentligen ???
Svaret lär ju vara att det varit så många avhopp att de nästan blivit så att de tillfrågat någon fler Brynäsare än Honken och då e de illa.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Det var ändå en godkänd premiär i mina ögon. Tycker man visade tålamod och det viktigaste är ju ändå att man vinner de här matcherna som är lite annorlunda och svårspelade.

USA är den enda toppnation som vann sin premiär klart och de hade det förmodligen sämsta laget till motstånd också.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Dagens match finns bara ett ord för och det är PINSAMT ! ! !
Kommentera

Sv: Hockey VM
Skarin: Skulle inte reklam kanalerna betala dessa överpris så skulle dom få sänka priset vilket gör att Statstelevisionen kan ta över igen
Kommentera

Sv: Hockey VM
Portello: Det är tack vare dessa hemska tävlingar som gör att vi överhuvudtaget får chansen att följa hockey-VM.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Många var riktigt dåliga ikväll. Och vi hade rejält med flyt att de inte satte 3-2 där på friläget.
Kommentera

« · 544559 · »