Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

Hockey VM

« · 545057 · » Till forumet


Sv: Hockey VM
Modoante: Lätt o lägga all skuld på målvakten....
Kommentera

Sv: Hockey VM
Salle: sant med det sista skulle Henka ha tagit det var ju mitt i målet det skottet
Kommentera

Sv: Hockey VM
Modoante: 5-0 nu. Man kan ju säga att USA är effektiva. Sickna skott.
Kommentera

Sv: Hockey VM
5-0 nu går allt in på Lunkan
Kommentera

Sv: Hockey VM
Pappin27: Där blev det 4-0 till usa luften ur.Gud va uselt av kronorna ikväll
Kommentera

Sv: Hockey VM
Frella: Jaja, missförstå om du vill.

Jag undrar fotfarande varför inte Hedström står framför mål i PP.

Bra skrivet salle.
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74:

Sen kan du alltid trycka i dig kreatin i mängder för att nå fina resultat. Inte heller klassat som doping - ännu.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Pappin27: Alla spelarna är ju hjältar efter finn- & kanadamatcherna. Klart dom inte behöver gå in på mål då. På samma sätt som dom kan slarva i anfallszon gång på gång utan att det får konsekvenser. Heja Sverige!!!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Pappin27: Har du sett någon svensk inne på mål denna matchen?
Kommentera

Sv: Hockey VM
Undrar fortfarande varför Hedström inte är inne på mål i Powerplay.
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74: Ja, det är klart. C-vitamintabletter är ju tillsatser t.ex.
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo:

Tillsatser och doping? Det finns väl tillsatser som är lagliga att använda när du tränar som inte är klassificerat som doping.
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=10970&Preview=


"Att få mer muskler utan anabola steroider
På läkarstämman 1999 redovisade en svensk näringsforskare resultat som visade att man med ett avancerat kost- och träningsprogram kan utveckla sin muskelmassa och styrka nästan lika mycket som om man dopar sig.

Riksidrottsförbundet har genom kampanjen Rena lyft visat att det går att bli mästare i tyngdlyftning utan att behöva dopa sig. Tyngdlyftarna som ingick i kampanjen testades då regelbundet för att visa att de inte använde anabola steroider."


- I alla fall någon typ av källa som borde räknas.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Salle: Ja naturligtvis. Jag tror också att ju närmare man är sitt DNAs förmodades max så minskar möjligheterna att gå upp i muskelvikt drastiskt. Är man två meter lång väger 150 kilo "i rena muskler" (Fan då väger man väl 250kg egentligen.) och plötsligt hamnar i en två år lång dvala så att man blir sängliggande. Ja då ökar chansen att man - när man vaknar och har förtvinat till 55 kg - kommer att gå upp i vikt fortare än vad som är normalt för en normal människa.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Salle: Det fattas ett "för den delen" i sista parentesen.
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: Jag är med på ditt tåg. Men det gäller unga (växande) män som inte tränat så mycket (inget alls) styrka tidigare. Jag gick nog upp 5kg i muskler i 2:a ring då vi var några som började styrketräna på en dubbelhåltimma innan gympalektionen och jag har inte tagit något otillåtna (inte sån därna tillåtna) tillsatser.
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: Jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Jag påstår ändå att man kan gå upp 7-8 kilo i rena muskler på ett år utan hjälp av otillåtna tillsatser.
Kommentera

Sv: Hockey VM
RavenLord: Visst har det spekulerats om HUR Foppa & Macke kunde gå från taniga till biffiga på en "sommar" utan att ha dopat sig. Ingen utom dom 2 kan svara på den frågan 100%-igt.

Men de tränade OFANTLIGT mycket och hårt under denna period. Så hårt att dom blev utestängda från 2st gym i Ö-vik då dom på fm var på ena stället och em på andra trots att dom bara fick köra ett styrkepass om dagen för MoDo. Båda dessa gym hade HAFT problem med doping och var väldigt vaksamma & misstänksamma på detta och larmade MoDo.
Dessutom åt dom 2-3 ordentliga mål mat om dagen på restaurang.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Oki är ej insatt i hur de där fungerar men trodde 7 kilo var 7kilo ;)
Ja du har säkert rätt,jag har som sagt ingen koll på det dära och jag vela bara pika lite för att de lät som du genast försvarade Foppa :)
Kommentera

Sv: Hockey VM

RavenLord:

Läs en gång till, så kanske du också förstår vad jag skriver.

Men orkar du inte får du här en snabb genomgång:

Foppa gick upp många kilo, men alla de kilona var inte muskler. Det var benstomme, fett och muskler. Det jag hela tiden pratat om, oavsett spelare, är när man går upp sju-åtta kilo i ren muskelmassa. Något som inte är samma sak. Går man upp sju-åtta kilo i ren muskelmassa så ökar man säkert 12-15 kilo på vågen.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Läst igenom ert tjöt om gå upp i vikt lite snabbt och intrycket man fick var att du snabbt försvarade Foppa att då är det möjligt men inte med övriga Hahaha ja se på maken till kappvänderi.
Bara Foppa som kan växa och lägga på sig musskler snabbt alltså ;)
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

Jag har hela tiden pratat om ren muskelmassa, så: Ja, en person som går upp 7-8 kilo ren muskelmassa går upp mer om man bara kollar siffrorna på vågen.

Vi pratade för övrigt inte om någon speciell spelare, utan mer om snabbt ökande muskelmassa i allmänhet.

Och jag har nu fått bekräftat att vi (du och jag) hela tiden jämfört äpplen och päron i den här diskussionen. Därför kanske vi skall lämna detta därhän och fokusera på den kommande matchen.

Mitt tips: Sverige - USA 3-3

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Det finns ingen människa som är en "ren muskel." Det innebär att resonemanget du för innebär att en person som går upp 7-8 kilo i muskelmassa i själva verket gick upp bra mycket mer än så. Jag tror faktiskt inte det är det ni resonerar om.

En hockeyspelare som ena året vägde 90 kilo, men säsongen efter 98 har enligt ditt resonemang inte gått upp 8 kg i rena muskler.

Vilken/vilka spelare är det ni refererar till när ni säger att de går upp 8 kilo i "rena muskler" (Med eller utan tillsatser.)
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

Ja, den växer om övriga delen av kroppen växer. Men nu handlade det om ren muskelmassa. Dvs. enbart musklemassa. Utan benstomme, fettvävnad och hår inräknat.

Äpplen och päron, tror jag vi jämför just nu.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Inte framgår ditt svar till mig som att du bara hänvisade till en taskig rapport från RF till er innebandydomare.

Jaha. Är det Kanadickerna man så grundligt väger?
Enligt skärutochvägenmuskelitaget - trimma insprängt fett -metoden antar jag då.

Det är bara så att benstommen anpassar sig till hur kroppen i övrigt växer. Växer kroppen så växer benstommen.
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

Hårklyverier, NuMo. Går du upp åtta kilo bara muskler, vilket det var frågan om här, får du inte lägga till att benstomme växer, fettvävnad och annat som tillkommer då du växer på längden. Grunden var att det skulle vara enbart musklemassa under ett år.

Vad jag vet skrev jag inte massa läkare, men jag tänkte på det dokument som RF delar ut till bl a domare i innebandy angående doping. Där stod det något i stil med att onormal ökning av ren muskelmassa skall uppmärksammas.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Precis. Du har härmed själv svarat på att det är möjligt om man lägger till en massa möjliggörande paremetrar där inte "olagliga tillsatser" ingår.

Förresten, vilka massa läkare var det du hänvisade till i ditt förra inlägg?
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

Han växte också sex-sju centimeter det året, samt la på sig en del fettvävnad. Så så konstigt är inte det.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Jag vet att Foppa gick upp häpnadsväckande mycket mellan två säsonger. Verkar mysko det där.
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

I så fall är du ett fysiologiskt missbildat exemplar. För idrottsforskare och läkare anser detta som i princip omöjligt utan tillsatser. Nu är jag ju iofs inte förvånad, för jag vet ju att du är unik på alla möjliga sätt.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Det året jag gick upp från 67-73 så var det garanterat rena muskler och det på ett halvår knappt. Hade jag ansträngt mig för att få i mig högvärdig kost med proteiner och tillräckligt med kolhydrater samt diverse naturmedel, max vila osv. så hade jag gått upp mer. Jag säger att det är fullt möjligt.

Nuförtiden pimplar jag mest och klarar utan problem att gå upp flera kilo i bara höger biceps. - Det är sant det.
Kommentera

Sv: Hockey VM

NuMo:

Att man bygger ett par kilo muskler i kombination med en större fettmassa är inget konstigt, men nu handlade det om att bygga sju-åtta kilo rena muskler på ett år. Det gör man inte utan tillsatser.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa: Jo, det är möjligt. Inte vanligt, men möjligt. Men hur avgör du om om du gått upp kilona i rena muskler? Vid unga år så kan man faktiskt växa tio kilo på ett år utan att för den sakens skull tala om att det är just muskler. ( Det gjorde jag från första året på gymnasiet (55 kg) till andra året. (65 kg.)) Tränar man för maximal muskeltillväxt så är det också möjligt, men för att det skall bli en maximal tillväxt så är det bra om du går upp några kilo fett också. Motionerar du för mycket så blir det svårare. Osv. Själv gick jag upp fem-sex kilo på en vinter när jag arbetade i skogen med slutavverkning med motorsåg. Alla marklyft (brossling) med stockar gjorde att jag omärkligt gick upp från 67 kg till 73 på bara några månader. Lite förvånad blev jag att jag plötsligt blivit tyngre, utan att för den sakens skull ens anstränga mig för det. Då var jag 22 år, en tid då muskelcellerna svarar otroligt bra för att bygga upp sig.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Poffa:

Just så.

Det är många gängliga talanger som efter kort tid ser ut som Arnold...då börjar man undra.
Kommentera

Sv: Hockey VM

mattias - 74:

Ni pratar två olika saker. Att man kan skaffa sig mycket muskler under en längre tid är en sak, men att skaffa sig sju-åtta kilo muskler på ett år är inte fysiskt möjligt utan tillsatser.

Kommentera

Sv: Hockey VM
The Fat Bastard:

Jaså så du menar att alla som tävlar i gladiatorerna är dopade?
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74:

Nej.
Kommentera

Sv: Hockey VM
The Fat Bastard:

Man kan faktikst bygga på sig bra många kilon med muskler på naturligt sätt =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74:


Alla som går upp många kilo muskler på nåt år tror inte jag använder normala metoder :-)
Kommentera

Sv: Hockey VM
The Fat Bastard:

Då är vi inte överens, jag tror också att det förekommer doping i viss mån men inte bland de bästa spelarna i Nhl! kanske i Farmarligan eller så?
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74:

Ähh.
Visst dopas det friskt i amerikansk och Canadensisk och även Finsk idrott...men hellre böld än att jag hejar på Canada.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina:

Jaså är ni? kanske på att göra mobiltelefoner och bra däck men att ni skall bli bäst i världen i hockey igen kommer inte inträffa på bra länge =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74: tssss...för att vi är bäst i världen:-)
Kommentera

Sv: Hockey VM
The Fat Bastard:

Tror inte att de är ett dugg dopade, dessutom så är väl Finland lika bra som en böld i arslet på cykelsemester =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
Karoliina:

Nu såg jag att det stod 2-0 lika illa =) Gillar inte Finland i hockey, har aldrig gjort!
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74: vaddå, usch...*undrar grälsjukt*
Kommentera

Sv: Hockey VM
mattias - 74:

USCH ???

Klart vi håller på våra grannar mer än Hormonpumpade, dopade NHL-proffs !!!
Kommentera

Sv: Hockey VM
TIKbiff:

Just nu leder Finland med 3-0 över lönnlöven. usch =)
Kommentera

Sv: Hockey VM
geggelundin: Det är bara att bänka sig för Sanny ska tydligen spela ikväll.
Kommentera

« · 545057 · »