Tre Kronor

17179 inlägg ˇ 805 ämnen

Hockey VM

« ˇ 1502491 ˇ » Till forumet


Sv: Hockey VM
Nu tvingar jag på er min syn på trekronors vm turnering...

Till att börja med så kan jag inget annat än skämmas över medias desperata försök att få mårts sparkad... Löjligt. Finns väl fler syndare i dramat än så? Ok för en tex es tränare som inte lyckas få in ett fungerande försvarspel på en försäsong och kanske 18 es omgångar... Mårts o hans stab är beroende utav backar o forwards som vet vad som krävs i försvarspelet redan från början. han o de andra ledarna kan väl bara ändra detaljer under den korta tid dom får på sig med grabbarna?

Backarna i trekronor var inte särskilt lysande detta vm... Lite för bekväma kan jag tycka... Största besvikelsen var v hedman som kändes otroligt begränsad i sitt spel... Ett par sköna tacklingar men ett dåligt passningspel o ganska konstiga val runt var han skulle positionera sig under spelets gång... Trist
N Kronwall känns som om han levde upp till mina förväntningar men inte mer än så.
E Karlsson var rolig att se för det mesta. Jag som inte följer nhl så jätte noga tyckte att han var väldigt imponerande FÖR SIN ÅLDER. Han är lite för mjuk i försvarspelet men vilken teknik och vilken härlig skridskoåkning! Snacka om framtidslöfte!

Frw's var en besvikelse... Jag tycker att tex L Eriksson ser ganska loj o oitresserad ut långa perioder av matcherna. Svag i närkamper men har den där förmågan att hålla koll på pucken och få träff på den även när det blir grötit och bökigt på isen... Landeskog kan nog bli något riktigt bra om han bara försöker hålla sitt spel lite rakare...
J Larsson var kanske den största besvikelsen bland frw's han kändes väldigt nervös. Körde fast med pucken stup i kvarten o ramlade omkull i nära på varenda närkamp. Han har en bit kvar...
Franzen var grym! Skitmålens mästare. Urstark framför motståndarmålet och härligt fokuserad i de avgörande lägena. Motsvarade mina förväntningar och överaskade positivt. Zäta var dock helt och hållet en klass för sig själv! Vilken lirare han är! Defensivt ansvarsfull godkänd tekare mästerlig speluppläggare o godkänd målskytt! STORT TACK TILL HONOM! han gjorde många matcher sevärda på egen hand! Ska jag gnälla över något runt honom så får det väl bli att några uppspel under kvartsfinalen var slarviga.

Målvakterna var inte så där jätte stabila direkt. Jag har inte förstått riktigt om vi hade fullt på målvakts sidan eller hur det var? Jag hade gärna sett att tex lindbäck fått komma in iom att rangers gick vidare i sc. Fasth var inte förtroende ingivande i mina ögon... Simmar omkring och överarbetar en jävla massa när det hettar till på nära håll...

Sedan kan jag inte låta bli att notera hur svaga brynäs tallangerna var när det blev vm... Tröttkörda eller? Det hände fan inte särskillt mycket runt någon av dom under den här turneringen. Tur att dom har några år kvar att utvecklas på.

Bäckström? Titta på zäta och ta efter. Antingen släpper man puck tidigt till en lagkamrat eller så trampar man på och ser vad som händer. Bäckis kändes som en bromskloss i offensiven till o från. Stillastående puck kladdande al'a bästa timrå maner kräver en gryyyym teknik... Det hade han inte. Fösvarspelet var dessutom riktigt svagt. Hade som sagt hellre sett vad lindbäck kunnat tillfört trekronor...

Nya tag nästa år! Då kanske brynäs killarna är redo att dominera på isen!
Kommentera

Sv: Hockey VM

Simmalugnt: Varit i skiten, och tagit oss ur. Kan givetvis bli samma sak igen. Men tror föreningen lärt sig en hel del sedan sist. Dessutom ett oerhört stort pluskonto..

Timrå, som aldrig vunnit och som förmodligen aldrig kommer hinna vinna innan Nubben värvat för flera miljoners överskott återigen.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Hur skulle man använda dom på bättre sätt menar du?
Dom fick chansen att spela högt upp , dom fick mycke speltid, dom har fått massa chanser i PP

Förklara gärna vad mårts borde gjort annorlunda med dom?
Kommentera

Sv: Hockey VM

Berka: Ja att läsa på klagomålen från okunniga Modoiter så kan man ju tro att det va så det va.

Kommentera

Sv: Hockey VM

Gurra88:

Vad snabbt man glömmer. Det var inte många säsonger sedan ni spelade KS. Guldet kan ge en jäkla baksmälla. Vad tog det, två säsonger efter förra guldet innan ni spelade KS? Vad ska ni göra när guldklimparna försvinner till NHL?

Nä, DU bör tona ner din kaxighet. Karma is a bitch.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahl Bundy: För att jag tycker det är tragiskt att du är Timråit och trots det så oerhört kaxig... Håll en låg profil och kom tillbaka det året ni inte kommer toksist. byebye
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Ja fy, våran bärande 4:e lina med flickorna från tablettasken var värdelösa och kommer aldrig bli nått!

Hörde på tv hur Z var missnöjd med att fixstjärnorna från världens bästa klubb inte bar laget, Franzén nickade instämmande!
Mårts skrev ett brev till poppe, där stod de, fy farao vad silvertråden eller va han heter är dålig, han kommer häcka i Ottawas farmarlag hela sin karriär, Poppe läste brevet och nickade han me!

Ja mårts taktik om att ha en producerande 4:e kjedja sprack å z och Eriksson spelade Fia med knuff i båset eftersom dom skulle bara spela 0-0 och hjälpa till och avlasta brynäskillarna som borde spelat non stop eftersom dom var ganska bra i es

Japp så var de!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Ha ha du är för sorglig. Sorgligt att ingen har modet att stänga av dig.....
Kommentera

Sv: Hockey VM

Olle: Jag försvarar en trio som fått utstå mest spott och spe härifrån, trots att majoriteten av spelarna i landslaget INTE är Brnässpelare..

Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahl Bundy: Sorry. Men har oerhört svårt att diskutera med dig. För så fort jag ser att du håller på Timrå så börjar jag skratta. Gå ut och hugg lite ved eller nått..hejdå
Kommentera

Sv: Hockey VM

Berka: Jag har aldrig trott att Brynästrion skulle dominera i VM. Men tror Mårts kunnat få ut bra mycket mer genom att använda dem på rätt sätt.

Du däremot , tycker att fjärdelinan ska avgöra kvartsfinalen. Det säger mer om dig än mig.

Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: Jag tror inte heller de är nöjda. Men sågningarna mot järnkrok kommer bara från bittra motståndarfans. Larsson säger jag inte så mycket om. Silfver är givetvis inte nöjd, men gör heller inte bort sig. Åter igen, om man har lika sned syn på hockey som Berka som tycker att Fjärdelinen ska avgöra matcherna. Ja då förstår jag att man blir besviken.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Haha förstår du hur korkad du är?
Kommentera

Sv: Hockey VM

Gurra88: Du är inte road, du är förargad. Allt du sitter och pratar om här är brynässpelare, att majoriteten av spelarna INTE är/varit brynässpelare, det skiter du fullständigt i. Dom är du inte intresserad av. Just därför borde du BARA hålla dig i brynäsboken.

När någon klagade i modoboken så var du där. När någon klagade i timråboken så kände du att du var tvungen att finnas där också. Du är som en klamydia som drar från hus till hus, du förpestar det här tillhållet för dom som faktiskt vill prata hockey.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Tycker du att Bäckis var bra idag liksom de övriga från Brynäs? Det säger allt.
Hedman skulle tex jaldrig fått varit med
Louie o Zäta i första kan man inte lasta för nåt....då är man helt blåst...som du!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Nu håller jag med dig. Brynässpelarna var värdelösa.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Berka:Där kom de igen, förstår du hur jävla korkad du låter? haha..
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Till skillnad mot dig så tvivlar jag på att de nämnda brynässpelarna är så nöjda med sin insats. 
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: 3 representanter som vi gärna hade varit utan, grattis !!
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: Helt riktigt. Det va inte Brynästrion som skulle bära detta lag. Så enkelt är de, alla är delaktiga givetvis. Men hört sågningar om Järnkrok som faktiskt gjort det riktigt bra även att produktionen uteblivit. Larsson håller inte än. Men det är fortfarande inte nån av dessa som ska bära laget. Inte tillräckligt många av de bärande va tillräckligt bra, samt en för dålig målvakt. Då vinner man inget VM.
Kommentera

Sv: Hockey VM

Berka: Bitter? Mitt lag har vunnit guld. Mitt lag har tre representanter i VM-laget.

+ plus Bäckström. Brynäs är så jävla bra..

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Hela svenska laget har sin del i förlusten. Brynässpelarna gjorde inte direkt situationen bättre. Mer än så behöver man inte säga. Andra dåliga, Hedman, Bäckström, Fasth och andra diverse klavertrampare under matchen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hockey VM
Olle: Givetvis är jag enbart inne här för att provocera er.. Men jag är uppriktigt road över att man klagar överlägset mest på brynästrion vilket är helt jävla skuvat. Särskilt när ni själva verkar tycka att ni har lite hockeykunskap.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Är det nån som är bitter så är det du!
Ingen har påstått att det är brynäsarnas fel, det är lagets spel, sen att du hittar på massa osanning är bara löjligt, båda Z och Eriksson hamnade väl på uppemot 15 poäng vardera!

Sen tror inte jag 2 matcher i Ottawa spelade speciellt stor roll på silverbergs prestation, han är inte bra nog än!

Sen att du kalla modoiter för bittra HAHAHA men gosse reflektera över ditt å många andra brynäsaren beteende när ni förlorat en grundseriematch, då ska alla sparkas, de pissas på klubbmärke, de är fullständig ordbajsning och kaos i eran bok, de är som ett dagis med "min pappa är bättre än din pappa" stuket, så kom för fan inte å kalla andra för bitter då du själv inbillar dig att folk hänger ut 3 brynäsare för förlusten å fullständigt går bananas för att skydda dom, så är det nån här som är bitter så äre väl fanimej du!

Googla på bittrrhet då får man fram en bild av dig!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Självinsikt är nåt som är inbyggt i generna hos oss.
Väx upp din sopa o bli avstängd för gott!
Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahl Bundy: Så du tycker det var Brynästrions fel att vi åkte ur? Är fan inte förvånad om du säger ja. så jävla korkad som du är
Kommentera

Sv: Hockey VM

Gurra88: Nu FÖRSÖKER du ju nästan att prata ishockey iaf. Det tåget har ju redan gått, du kommer aldrig att uppfattas som något annat än en idiot här inne.


"Därför har jag offrat säkert två timmar på att provocera dessa murvlar så gott jag kunnat. Vilket även det är underhållande då vissa spårar totalt."


Ja titta, du säger ju det själv. Du sitter bara här för att provocera. Jag är inte en modoit, jag blir inte provocerad, du är bara SÅ jävla tröttsam och tråkig. 100 personer som dig har hängt här tidigare och alla har endera tröttnat eller stängts av. Kan du inte bara försvinna självmant så att vi inte behöver vänta tills dess?

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: I morgon när du vaknar upp bakis på ditt gruppboende kommer du säkert ha ångest för ditt beteende här ikväll.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Zäta satte poängrekord för en svensk i VM...detta år. Du är ju inte riktig.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Berka:Tappade två unga spelare? Carlsson kommer aldrig bli något. tyvärr. Rhodin hade jag kunnat tänka mig att behålla, men vi har två minst lika spännande som står på tur. Alla kan man inte behålla. Rohdin va bra några matcher på slutet, inte så mycket mer. Tror knappast någon av dessa kommer göra underverk i Timrå som givetvis kommer toksist nästa år också
Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahl Bundy: Du själv har riktigt risig självinsikt.. Läs dina egna inlägg innan du sågar någon annans.
Kommentera

Sv: Hockey VM

Hahl Bundy: Jag fattar inte vad det sitter i. Man kanske vill ha HS som en öppen lekpark för snorungar? Det är ju i så fall synd för själva hockeysnacket. På Internetforum i största allmänhet så brukar man ju ganska snabbt identifiera idioter som enbart vill provocera och sen stänger man av dom. När dom byter nick så stänger man av dom igen och sen fortsätter man så tills trollen inte orkar mer utan sticker därifrån.

Här verkar det fungera på motsatt sätt, trollen får härja fritt tills seriösa användare tröttnar och sticker härifrån.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Modo tar väldigt bra om sina talanger, vi har en handfull spelare som kommer slåss om platserna i Ā-truppen i höst, och säkert minst 2 kommer ta en plats!

Föresten tappade inte just Brynäs 2 unga spelare till Timrå?
Kommentera

Sv: Hockey VM

Olle: Jag älskar underhållningen ni Modoiter bjuder på sådana här kvällar, även under slutspelet.. Det är som ett folkslag, inte så många, men de dyker upp och spyr upp sin bitterhet och avundsjuka på Brynästalanger. Av ren och skär avundsjuka. Då dyker jag in här, skrattar lite, tycker synd om dem, och tänker. Fan vad bra jag har det.

Under kvällen här så har jag läst oerhört lite sågningar på spelare som inte handlat om Silfver, kroken och larsson. Vilket är extremt underhållande. Det är alltså dessa tre som ska leda landslaget? Som ska stå för produktionen. Sen att inte spelare som Alfredsson, Hörnqvist, Zetterberg, Bäckström, Eriksson, Karlsson , Hedman inte visar vägen. Trots massor av erfarenhet så kommer de helt undan. Märkigt, och ja, det förklaras enbart bitterhet.

Gå till er själva först, så förstår ni hur jävla löjligt det är att läsa era inlägg här inne. Därför har jag offrat säkert två timmar på att provocera dessa murvlar så gott jag kunnat. Vilket även det är underhållande då vissa spårar totalt.

Finns dock en hel del här inne som ser att problemet inte ligger hos vår underbara trio. Klokt av dem att lägga lagtillhörighet åt sidan när man bedömer insatser.

Jag själv är givetvis inte helt nöjd med prestationenen från dem, men tycker att rollerna de tilldelats på slutet är åt helvete felaktiga för deras del. Sen hade jag inte tagit ut Larsson i ett VM. Järnkrok har tuggat på jävligt bra i sin ovana roll. Silfverberg har givetvis inte fått ut sin kapacitet. Hade han hoppat Ottawa, så skulle han vara tipptopp till VM. Men vem fan hoppar över Stanley cup om tillfälle ges.

Godnatt

Kommentera

Sv: Hockey VM
Olle: Efter 11 år här på HS så fattar jag Inte att en som Gurra får hålla på som han gör.
Finns det ingen som har guts nog att ta bort honom från HS?
Löjligt.
Kommentera

Sv: Hockey VM

Gurra88: Vad du "tror" är inte relevant, du har gång på gång bevisat ditt bristande intellekt och därför värderas inte dina åsikter. Du är inte bara överflödig för det här forumet, du är direkt skadlig för folks hockeyintresse.

Det måste ju finnas något med HS som du gillar eftersom du sitter här varje dag, om du respekterar sajten så borde du avregistrera dig frivilligt så att vi andra inte behöver sitta och vänta på att någon moderator ska få fingret ur rövhålet och göra det själv.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Berka: Ja modo är väl inte direkt ledande på att ta vara på talanger om man säger så. Näslund gillar ju hellre häpnadsväckande värvningar som sällan faller väl ut. Men förstår att du försöker förtränga det
Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Varför skulle nån tro dig, du har ju haft fel i de mesta du spytt ur dig idag?!
Kommentera

Sv: Hockey VM

Hahl Bundy:

Skam för Brynäs? En skam för mänskligheten snarare

Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahaha. Finns en jag har otalt med, och det är Huge. Resten är kloka människor. Men jag sätter T om Huge flera pinnhål högre än de flesta skogsmullarna här inne
Kommentera

Sv: Hockey VM

Olle: Nej. Jag tror att folk drar härifrån för bittra Modoiter. Som inte kan glädjas åt ett landslag, oavsett vilka som medverkar. Bara för att det råka innehålla tre svenska mästare så ska man inte spy galla över dessa.

Säger det igen, 3 spelare från ett och samma lag. Fy fan vad bra vi är.

Kommentera

Sv: Hockey VM
Olle: Det kan jag hålla med om, men innan dess så är det ju bara att låta han vara så osynlig som bara han kan vara.
Kommentera

Sv: Hockey VM

Hälge: Med lite tur kanske han kommer med något konstruktivt? Eller nä..

Förstår inte vad Gurra håller till här inne? Det är ju faktiskt INGEN som tycker om honom? Inte ens i Brynäsboken tkr dom ju om honom?

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Du är en skam för Brynäs. Vi snackar Tre Kronor i den här boken.
Kan ingen stänga av den här idioten för gott här på HS? Vad är det frågan om?
Kommentera

Sv: Hockey VM
Hälge: Varför inte bara stänga av patrasket så att man inte ens behöver läsa? Det är ju såna som Gurra som gör att folk tappar intresset för HS och sticker.
Kommentera

Sv: Hockey VM
NuMo: Dubba och dubba, Vem är jag att dubba någon? Jag har ju inte ens en dubb.
Kommentera

Sv: Hockey VM

Dream Team: Bitterhet? hahaha. Jag kan fan inte vara lyckligare efter detta guld.

Älskar även dessa mängder av inlägg på sågningar av brynäskillarna. När det finns spelare som är enorma i NHL som inte bär laget. Underhållande var ordet. Sökte på bitter på google precis. Då dök Modosupporter upp

Kommentera

Sv: Hockey VM
Gurra88: Jag dubbar dig till Brynäs intelligentaste representant.
Kommentera

Sv: Hockey VM
Dream Team och alla andra: Varför lägga ner tid och besvara honom ?
Kommentera

Sv: Hockey VM
Hahl Bundy: Haha, förstår att du inte har det lätt.. Men det är knappast mitt fel att du håller på Timrå. Håll en låg profil sålänge ditt lag är så uruselt. Hoppas på en vändning likt våran
Kommentera

« ˇ 1502491 ˇ »