Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

SKANDAL!!!Finland fuskar!!

Sv: SKANDAL!!!Finland fuskar!!
Vad har man för jävla skit hallar i Finland ??? Ett hockeyland som Finland och inte riktiga isar...och då är de knappt nå folk i dom så hur blir det om de skulle bli utsålt...Om VM spelats i Bulgarin hade jag inte förväntat mig bättre...

Och va är de för spelordning o så när de bättre placerade lagen får flytta bara för att Finland ska spela på ett ställe...*suck*läser pamparna ej igenom de dom skriver under på?? Läs de finstilta så kanske de visar sig att Finland har rätt till att plocka bort 5 spelare ur motståndarlaget i slutspelet...

Är de inte Epo och koblodsdopning så försöker de få fördelar på andra sätt ;)

Jimmy: i fallet wernblom kontra nhl tror jag allt hänger på att wernblom är lite hemmakär.. finns många som skulle ha kunnat blivit något inom sporten som inte blivit något, bara för att de inte vågat åka för långt bort ifrån släkt o vänner. tvivlar inte en sekund på att karln inte skulle ha fått en plats där om han hade försökt

Wilja: Holmström Detroits "bästa tacklare och fysiske spelare"? Vad har du fått den informationen ifrån? :-)

När det gäller fysiska spelare finns det flera i Detroit som utmärker betydligt mer än vad Holmström gör: Chris Chelios, Kris Draper, Kirk Maltby, Darren McCarty och Brendan Shanahan.

Nog för att Holmström är fysisk, men inte på det sättet att han åker runt och delar ut en massa smällar hela tiden. Han hör till dem som står och stångas mer, längs sargen och framför buren. Oerhört stark och stryktålig.

Predator: Det kan man få från tidningen "the hockey news" och olika oberoende amerikanska hockeyanalytiker, de flesta Detroit fansen verkar dessutom instämma. Kanske en vanlig missuppfattning, men Holmström är inte bara en stångare framför buren eller sargen, han åker faktiskt runt och delar ut smällar nästan hela tiden, över hela planen vid minsta läge, till och med lite för ofta ibland.
Jag kan inte alls hålla med om att de spelare du räknar upp är bättre i det fysika spelet eller tacklingsmässigt. Draper är varken storvuxen eller en stor tacklare, däremot är han en fantastisk skridskoåkare och envis som en terrier. Shanahan är en av mina favorit spelare i hela NHL, jävligt tuff och spelskicklig vänsterforward men inte lika fysisk i sin spelstil som Holmström. Chelios är väl backen som är mer känd för sina tjuvnyp än sina tacklingar.

Wilja: Jag var inne lite på samma linje som "Predator", har aldrig sett Holmström som en stor tacklare, fast det möjligt att jag missat nåt. Jag tycker är han bra på att ta stryk och ge tillbaks. Är det inte lite Ulfie Samuelsson över honom? Han retar upp många men undviker att dra på sig utvisningar (eller lite elakare: han retar upp många men chickens out när det blir uppgörelser :-)

Dessutom tycker jag han har överraskande bra speluppfattning, fiskar ofta upp puckar bakom förlängda mållinjen och matar ut till öppna spelare i anfallszon.

Känns som om denna diskussion mer hör hemma i NHL.s gästbok.

Dragan 2k: Visst, upprinnelsen till diskussionen var Wernbloms vara eller icke-vara i Tre kronor, och sen blev det jämförelse med Holmström och sen har det blivit fel Gästbok.

Punkk: Både ja och nej. Han har många uppgörelser under en match men ganska sällan slänger han handskarna. Han vet sin roll och är en stor nytta för laget när alla försöker ge igen på honom. Är han uppretad tar han oftast ut det i spelet och utmanar alla. Ibland kan man tro att han har en skruv lös när han står och vevar på i målgården med två uppretade backar och en absolut apgalen målvakt hängandes över honom
Det kanske verkar som om jag höjer honom alldeles för högt till skyarna, men inte många klarar det han gör varje match, och fortsätter att göra trots att alla lag gör allt de kan för att ta ner honom.

« · 279091