« Föregående · 421594 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hardy Sparkad!
slashpuppie: Så var vi äntligen befriad från silverrävens idéer som just gett oss bara silver...
Sv: Hardy Sparkad!
Dragan 2k: Wikegård och Dahlen skulle inte va så dumt faktiskt. Inte för att jag tror Dahlen vill hoppa in i båset igen.
Sv: Hardy Sparkad!
Dragan 2k: Challe kan jag inte riktigt se. Men gärna Dahlen igen, sen vem den andre ska vara tål ju att tänka på...
Sv: Hardy Sparkad!
lizzard: En erfaren och duktig tränare och en person som Challe som backup eller varför inte Dahlen igen. Så som vi hade under Hardy och Dahlen var annars kanon. En spelare som hade spelat med flera av nuvarande spelare och kunde snacka med dem på ett sätt som man som tränare kanske inte klarar av.
Wikegård och Uffe. Eller kanske Bäckman. Han kan ju skapa engagemang.
Wikegård och Uffe. Eller kanske Bäckman. Han kan ju skapa engagemang.
Sv: Hardy Sparkad!
Poffa: Kan inte se Challe som förbundskapten faktiskt. Men jag har ingen namn på någon tänkbar furbundskapten, iofs skulle jag inte ha något emot att se Wikegård i landslags båset.
Sv: Hardy Sparkad!
knaskamilla:
Egentligen är det 200 spänn eftersom jag hade börjat räkna in förlusten i budgeten. -100 kr blir +100 kr.
Skönt, jag behöver verkligen pengarna.
Egentligen är det 200 spänn eftersom jag hade börjat räkna in förlusten i budgeten. -100 kr blir +100 kr.
Skönt, jag behöver verkligen pengarna.
Sv: Hardy Sparkad!
Dragan 2k:
Den stora frågan blir nu vem som kommer ersätta Hardy. Jag hoppas man tar ett starkt namn i stil med Conny Evensson, även om han sagt nej. Eller så skall man satsa på en f d spelare med goda ledaregenskaper. Kanske, kanske är Challe Berglund tillsammans med någon annan ett alternativ.
Den stora frågan blir nu vem som kommer ersätta Hardy. Jag hoppas man tar ett starkt namn i stil med Conny Evensson, även om han sagt nej. Eller så skall man satsa på en f d spelare med goda ledaregenskaper. Kanske, kanske är Challe Berglund tillsammans med någon annan ett alternativ.
Sv: Hardy Sparkad!
Poffa: Bra. Tackar Hardy för sin tid som trots allt har inneburit medaljer, Men som jag tidigare sagt behövs det en ny röst i omklädningsrummet och en som kan profilera Tre Kronor bättre i media.
Hardy Sparkad!
Enligt Aftonbladet är det nu klart att Hardy Nilsson blir sparkad, eller rättare sasgt tvingad till att avgå.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,537443,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,537443,00.html
Sv: Hardy
Hörde som hastigast ett repotage om Hardy Nilsson på Radiosporten där han sa att Sweden Hockey Games skulle bli den stora satsningen.
Och att de NHLspelare som inte spelar nu inte skulle vara med i Tre Kronor heller, var väl de närmaste turneringarna han tänkte på då, antar jag.
Han pratade på att vissa NHL grabbar skulle kunna få problem med det spel som var hemma i Elitserien.
Lyssnade inte så noga, så jag kan ha missuppfattat en del.
Och att de NHLspelare som inte spelar nu inte skulle vara med i Tre Kronor heller, var väl de närmaste turneringarna han tänkte på då, antar jag.
Han pratade på att vissa NHL grabbar skulle kunna få problem med det spel som var hemma i Elitserien.
Lyssnade inte så noga, så jag kan ha missuppfattat en del.
Sv: Aftonbladet gör bort sig - igen
Deas:
30 minuter kan nog stämma, men 40 är inte ens tänkbart. Som du säkert vet så har de backar som har högst "Time On Ice" i dagsläget någonstans kring 28-32 minuter, beroende på motstånd och resultat.
Adrian Aucoin och Chris Pronger brukar ligga bra till i den där listan. Tror Aucoin snittade drygt 26.30 i ATOI (Average Time On Ice). Mest hade Lidström med drygt minuten mer.
30 minuter kan nog stämma, men 40 är inte ens tänkbart. Som du säkert vet så har de backar som har högst "Time On Ice" i dagsläget någonstans kring 28-32 minuter, beroende på motstånd och resultat.
Adrian Aucoin och Chris Pronger brukar ligga bra till i den där listan. Tror Aucoin snittade drygt 26.30 i ATOI (Average Time On Ice). Mest hade Lidström med drygt minuten mer.
Sv: Aftonbladet gör bort sig - igen
Enligt Wennerholm spelade Salming 30-40 minuter per match :P Jag kan inte påstå att jag följde NHL på den tiden men det kan väl inte ligga någon som helst sanning i det där?
Sv: Sagan om Bucklan, Konungens återkomst,
Per HApps, Dream Team:
En Lassie: I påskas badade jag bastu med honom.
En Lassie: I påskas badade jag bastu med honom.
Sv: Sagan om Bucklan, Konungens återkomst,
Per HApps: Ja, vem, om inte Torontos obestridde kung, Börje Salming, passar bättre att dela ut det största priset av alla då finalen avgörs just där. Det finns knappt ord som kan beskriva hur stort det här är!!
I just det här sammanhanget hade det kanske varit allra grymmast att spela finalen i gamla Maple Leaf Gardens.. men ok, Air Canada Center får väl funka det med.
Då fick man ytterligare en anledning att hålla sig uppe inatt, bränna på en extra stor panna kaffe, fixa iordning några ost & skinkmackor och bänka sig i soffan för final!!
Skulle jag tvekat att göra det utan detta? Yeah right! ;)
I just det här sammanhanget hade det kanske varit allra grymmast att spela finalen i gamla Maple Leaf Gardens.. men ok, Air Canada Center får väl funka det med.
Då fick man ytterligare en anledning att hålla sig uppe inatt, bränna på en extra stor panna kaffe, fixa iordning några ost & skinkmackor och bänka sig i soffan för final!!
Skulle jag tvekat att göra det utan detta? Yeah right! ;)
Sv: Hardy
Danne_L: Som du säger. Inte alls oväntat. Personligen tycker jag det ter sig rätt naturligt att han väljer att stanna kvar. Han har inte lyckats med det han vill göra - det vill säga vinna en stor turnering.
Med all respekt för det han åstadkommit med Djurgården och sin tränarsejour i utlandet hade det inte varit helt fel med ett tränarbyte. Precis som i klubblagshockey och egentligen vilken lagsport som helst kan en ny röst göra underverk hos ett lag. Se bara på Djurgården i fotboll.
Det mest beklagliga med allt detta är inte att Hardy stannar kvar utan att Dahlen inte längre är med i tränarstaben.
Med all respekt för det han åstadkommit med Djurgården och sin tränarsejour i utlandet hade det inte varit helt fel med ett tränarbyte. Precis som i klubblagshockey och egentligen vilken lagsport som helst kan en ny röst göra underverk hos ett lag. Se bara på Djurgården i fotboll.
Det mest beklagliga med allt detta är inte att Hardy stannar kvar utan att Dahlen inte längre är med i tränarstaben.
Sv: Avgå Hardy
knaskamilla:
Är han en bra kock? eller handlar det om att råvarorna har utgående datum..
Är han en bra kock? eller handlar det om att råvarorna har utgående datum..
Sv: Avgå Hardy
knaskamilla: Ja det var väl vår käre R.Fagerlund som sa det. Han hade ju mycket självinsikt..
Sv: Avgå Hardy
”Om en kock som har tillgång till utsökta råvaror, gång på gång misslyckas med anrättningen, är det då råvarornas fel? De middagsgäster som tänker med arslet tycks tro det, och ger sig genast i kastmed att håna råvarorna”.
Euro Hockey Tour 11 - 14 november
Landslagets nästa uppdrag, till dess är det ca 2 månader.
Det känns som att det är ett måste att man ganska snart tar itu med det som krävs för att få landslaget på fötter igen. Som tur är så spelas den första matchen i Linköping och resten i Helsingfors. Globens is är nog inte favoritstället just nu.
16-19/12 är det Baltica Cup, långt från svensk publik.
En positiv inställning till Tre Kronor kommer säkert att infinna sig och när det är dax för Sweden Hockey Games så strömmar folket till.
Om inte NHL-säsongen kommer igång, så kan det ändå vara en hel del av spelarna i stjärnlaget som platsar i Tre Kronor, konstigt vore det annars. Då har man kanske fått visa upp sig i ES, så formen är lättare att bedömma.
Det känns som att det är ett måste att man ganska snart tar itu med det som krävs för att få landslaget på fötter igen. Som tur är så spelas den första matchen i Linköping och resten i Helsingfors. Globens is är nog inte favoritstället just nu.
16-19/12 är det Baltica Cup, långt från svensk publik.
En positiv inställning till Tre Kronor kommer säkert att infinna sig och när det är dax för Sweden Hockey Games så strömmar folket till.
Om inte NHL-säsongen kommer igång, så kan det ändå vara en hel del av spelarna i stjärnlaget som platsar i Tre Kronor, konstigt vore det annars. Då har man kanske fått visa upp sig i ES, så formen är lättare att bedömma.
« Föregående · 421594 · Nästa »
Conny Evensson är min favvokandidat, men han lär passa. Hoppas man inte kör någon intern lösning i förbundet och utnämner Myggan eller Boustedt till förbundskapten. Per Mårts kan landslagshockey men HV lär inte släppa honom.