Vetgirig.nu

Grupper · 3612 inlägg · 31 ämnen

HS-Raketen

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Själv verkar jag ha fastnat i någon sorts hiss som går mellan division 3 och 4. Om jag någon gång tar mig upp i div. 2 ska jag fira.

Stigsson:
Från trängt läge dessutom.

Jag hade ett härligt haveri igen - men är oerhört glad att jag åtminsone fick EN poäng med mig, och klarade kontrakt på så sätt.
Får väl se om detta blir symptomatiskt för Kvalserien - Mora tar segern, och lägger även beslag på andraplatsen, medan Brynäs flyttas ned i underjorden... ;0)

Grattis förresten.

Metal Guru: Och där kom fjärde titeln i HS-raketen :-D

Metal Guru:
Det har visat sig att min IE7:a inte längre vill spela vetgirig med mig. Spelar nu i Firefox.

Salle:
Jag tror du lurar mig aprillo, och du har sju rätt på 23 sekunder.
Jag har en dator som inte vill köra vetgirig, är inte det värre?

Metal Guru: AJAJAJ!

Dom därna konstiga dubbelklicken som händer vetgirig ibland gjorde att jag tappade 2 stycken frågor. Såna som jag kunde dessutom. :-(
Så halva segern är redan din.

Tycho: Måste kännas grymt att bli nedflyttad i Division 11 med lika antal poäng som mig och CeJi och lika antal rätt som CeJi men två sekunder sämre tid och detta trots att du segrade över mig. Jag tog mig upp till Division 9 tack vare 4 rätt i sista matchen mot CeJi och w.o. från honom.

Tack Tack!

Gidde:

Själv är jag på stora steg på väg mot div 5 efter en förkrossande seger mot brynäsaren gusten med 3 - 0 :)

Wayne Gresky:

Körde sex matcher alldeles nyss, nema problema!

Förutom att jag fick oavgjort mot Huge i HS-Raketen förstås, det kändes lite tungt! ;-)

Gidde: Nej, vi snackar om hacket på 20 s. Men det är väldigt olyckligt när man är trött och seg och har mindre gott om tid på sig.

Wayne Gresky:

Konstigt, enda gången något hängt sig på vetgirig för mig var den gången jag fick en fråga UTAN svarsalternativ. Då var det svårt att gå vidare.

Annars har det var några små "hack", men aldrig att det hängt sig 30-40 sekunder per fråga.

Och ändå spelar ju jag 20-30 matcher per dag...

Ännu en gång i denna tävlingsform hänger sig hela skiten...woohoo! :)

Stigsson: Där ser man Jag trodde det faktum att jag missade de två sista pga att sajten segade nåt infernaliskt skulle vara det som avgjorde. 

Salle: Det sket sig, nu har du chansen imorgon. Svåra frågor.

Huge: Been there, done that! :)

Huge:

Finns det så många disisioner i HS-Raketen? Shit pommes...

Stigsson: Skit också... :-))

Stigsson:
Russinskrotet gjorde verkan i tarmsystemet, skulle man kunna säga..?

Salle: Efter att ha spenderat söndagen mestadels på toalettstolen så ska jag inom kort göra ett försök att ta mig an dig innan tiden rinner ut (rinner ut = humor i mitt tillstånd).

Salle:
Inte kryss då?
Som jag i nån kategoricup, där Lott fick avgöra - och tog sig själv vidare.

Metal Guru: Nån vinner.

Salle:
Kan du viska i mitt öra hur det går i Cupfinalen då?

Metal Guru: Ja det är ju bara 5 timmar till wo så jag har kanske chansen. :-)

Salle:
Vi kanske ska låta honom spela först, innan vi utnämner honom..?

Metal Guru: Tror även att han tog mig av bara farten. Så jag gratulerar MoraIten till en försvarad titel.

Gidde:
Kan inte vara mer än nåra ynka skrynklor kvar av Russinskrotet, efter den holmgången av Morastål...

Metal Guru:

Det blir väl vinpress det, typ :)

Metal Guru: Då var det klart i div 9:90.
Åttan nästa....

Stigsson:
Russinkross?

Metal Guru: Jo, frågorna var inte kul.

Och jag fortsätter att åka upp och ner i ligorna. Som ett jojo.

JimmyJoe:
Ser nu när jag går igenom frågorna att jag fick ett 'dubbeltryck', dvs jag svarade på en fråga, och fick det registrerat som svar på nästa.

Snacka om att jag rynkade på pannan när jag fick reda på att Helena Bergströms rollfigur Fanny hette "Antonio de Saluena" i efternamn... ;0)

Stigsson: Grattis Stigsson .

Grattis, Stigsson:
Det blev en säsong totalt utan Mora i högsta ligan, väl?
Vi får arbeta om lott, så det var bra att jag sparade min uppflyttning en stund.

Metal Guru: Ordningen är efter några tunga säsonger återställd. Äntligen en Moraseger igen! :-D

JimmyJoe:
Vikken äcklig frågeserie.
Men med Guds hjälp och en tandborste lyckas jag trassla mig kvar i tvåan...

Alisandali: Grattis! En femetta från höften.
Inte illa.... ;-)

Metal Guru: Mina läppar äro förseglade.
Men låt nu Ali tänka lite....

Huge: Ett långskott från höften , alltså en ren gissning :Pensionat Paradiset

Huge:
en pilsnerfilm m.a.o..?

Alisandali: Böjer mig för ditt "argument". Svårt att gå i svaromål mot Wikipedia. ;-)

Men min fråga gällde egentligen i vilket mer känt och vedertaget sammanhang repliken fälldes?
Ledtråd: en film med viss alkoholanknytning...

Huge: Se länk .

Alisandali: Ja, Thor Modéen var iaf rätt, men undrar om KdM-revyn är rätt svar?
Tror inte det.
Få se om du eller nån annan kan det (som jag tror) rätta svaret...

Huge: "Men när min kombattant i Duellen vid ngt tillfälle gav Thomas Fogdö namnet Thomas Fogsö, så protesterade inte rättstavningsmaskineriet, utan godkände stavningen."

Jag har en liten känsla av att det var vi som möttes i ovannämda match .

"Strålande tider, härliga tider.....
(Vem sade för övrigt detta, och i vilket sammanhang?)"

Svaret är nog Thor Modéen och Kar de Mumma-revyn .

Metal Guru: Och den stora stressframkallaren är ju att man aldrig vet om uppkopplingen för tillfället är Ok eller inte.
Visste man att den var pålitlig så vore det en helt annan sak.
Nu måste man slänga iväg en gissning så fort det dyker upp ett ämne som känns främmande.
Annars har du rätt: en bra start fortplantar sig i regel över resten av frågorna.

Huge:
Kan ju tillägga att fråga två, som jag normalt kan - handlade om definitionen på kiloJoule - där klickade jag fel av bara farten.

Men Raketen handlar mer om en sak än något annat - att hantera sin stress!
Hamnar jag i otakt i början, kan det gå hur illa som helst - sätter jag de två första på kort tid, då gissar jag rätt på resten, som i trans.

Metal Guru: Sanslöst...
Jag såg på tiden att den började rinna iväg och sista frågan gällde vilken världsdel som Uruguay ligger i.
Är mkt van maskinskrivare men tidspressen gjorde att jag var lite för snabb på tangenterna. När jag plitat ner svaret och tryckt iväg detsamma ser jag ordet "sydamerikja" i svarsrutan. Ett sketet lite "j" hade smugit sig in som en katt bland hermelinerna.
Med tanke på inkonsekvensen i övrigt vad gäller stavningsbedömningen hade jag denna gång en minimal men dock förhoppning om att det skulle godkännas.
Men icke sa nicke. :-)

Men när min kombattant i Duellen vid ngt tillfälle gav Thomas Fogdö namnet Thomas Fogsö, så protesterade inte rättstavningsmaskineriet, utan godkände stavningen.
Strålande tider, härliga tider.....
(Vem sade för övrigt detta, och i vilket sammanhang?)

Metal Guru:
Lade förresten alldeles för mycket tid på första frågan, vilken Värmländsk ort kommer Ulf Sterner ifrån, glatt illustrerad av en kartbild över Deje och en fördold ort strax därunder...
Tvärlåsning.

Efter kanske tjufem-trettio sekunder såg jag att rubriken var Fo-Fo-Fo, och som i ett rinnande vatten kunder jag författa vidare ...rshaga.

Se'n var jag i otakt - men på nåt vänster löste det sig ändå...

Wayne Gresky:
Rätt jämnt i Div2. Alla tog sju rätt, jag och Russinskrot landade på en totaltid på 2:35, medan Huge/PAW får gå en division ned på sina enorma 2:58.
Jo, vi hade inte samma poäng heller, det blev 3,2,1...

Grattis förrexten.

Stigsson: Det spelade ju ingen roll för Salle, frågorna var för enkla, han var körd samma sekund jag fick mitt tredje rätt. Äntligen har man vunnit något då...

Salle: Ledsen Salle, trots en bra match räckte jag inte riktigt till.

« · 1014985 · »