« Föregående · 2496077 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kval
JohnnyBotox: Man börjar med att hitta rätt personer på rätt positioner i toppen av organisationen. Sen får besluten sippra nedåt så rätt personer anställs även där. Supersvårt såklart.
Håller med dig. Zonat ut jag med. Tittar med ett halvt öga. Intresset är svalare. Accepterar att vi förmodligen åker ur.
Fy fan.
Håller med dig. Zonat ut jag med. Tittar med ett halvt öga. Intresset är svalare. Accepterar att vi förmodligen åker ur.
Fy fan.
+ 3
Sv: Kval
JohnnyBotox: det är precis det här som gör mig mörkrädd! Vem ska leda vägen??
Tyvärr ser jag bara mörker just nu.
Svedman har dock visat antydan till något. Så kanske kanske?
Tyvärr ser jag bara mörker just nu.
Svedman har dock visat antydan till något. Så kanske kanske?
+ 2
Sv: Kval
munkas: samma tanke har slagit mig, var fan börjar man liksom? Det är ju år och åter år som krävs, med rätt personer på plats, det är ju lite det som känns hopplöst och som faktiskt fått mig att zona ut lite från kvalet. Hemskt att säga men Brynäs har större problem än detta kval. Sedan hjälper det såklart inte ekonomiskt att åka ur.
+ 1
Sv: Kval
Auchinleck: Om vi ponerar att det blir en Reboot igen efter säsongen (för 45:e gången) och vi ska försöka implementera en röd tråd genom hela föreningen där spelsystem sätts för junior och A-lag och tränare väljs utifrån detta.
Vem är det som tar fram den planen??
Svedman? Bosse Bank? De har väl ingen hockeybakgrund..?
Styrelsen?
Blir det Alcen tillsammans med typ Rödin, Bertil och Scott som slår fast i stadgarna att ”Brynäs ska lira en rolig hockey, man ska kunna dra en gubbe”?
Vem är det som tar fram den planen??
Svedman? Bosse Bank? De har väl ingen hockeybakgrund..?
Styrelsen?
Blir det Alcen tillsammans med typ Rödin, Bertil och Scott som slår fast i stadgarna att ”Brynäs ska lira en rolig hockey, man ska kunna dra en gubbe”?
+ 3
Sv: Kval
Stefan R 63:
Brynäs verkar ha "lost that loving feeling"... inte mycket Top Gun över Brynäs på senare år.
The best of the best hittar vi inte i Brynäs.
Det som bekymrar mest... ingen jävel verkar kunna blomma ut i Brynäs längre... vare sig etablerade spelare eller juniorer.
Ledarkapitlet talar för sig själv. Avveckling.
Brynäs verkar ha "lost that loving feeling"... inte mycket Top Gun över Brynäs på senare år.
The best of the best hittar vi inte i Brynäs.
Det som bekymrar mest... ingen jävel verkar kunna blomma ut i Brynäs längre... vare sig etablerade spelare eller juniorer.
Ledarkapitlet talar för sig själv. Avveckling.
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
moment22:
Jag håller med dig. Speciellt enskilda spelare behöver få lugn och ro från påhopp och glåpord. De behöver ligga mentalt på plus hela tiden. Låt dem spela klart bäst av 7 först innan ni sågar sönder dem. Jag kan inte förstå varför man efter en match trycker ner dem som ska försvara vår existens i shl och riskera att de presterar sämre nästkommande match. Det är ju helt ologiskt agerande. Det blir ju bara Malmö som vinner på det.
Jag håller med dig. Speciellt enskilda spelare behöver få lugn och ro från påhopp och glåpord. De behöver ligga mentalt på plus hela tiden. Låt dem spela klart bäst av 7 först innan ni sågar sönder dem. Jag kan inte förstå varför man efter en match trycker ner dem som ska försvara vår existens i shl och riskera att de presterar sämre nästkommande match. Det är ju helt ologiskt agerande. Det blir ju bara Malmö som vinner på det.
+ 6
Sv: Kval
JawKee: Ja det är väl inte så mycket att göra med denna trupp i nuläget...Känns som de är under isen alla....förutm Björnen...
Linan med Olesen Öhlund Eklind...Var ju bra någon månad i höst för att sen bara va nästan sämst...under hela våren..det är väl ngn form av kontinuitet att hålla kvar vid den men...
Olesen kanske redan är i SSK och Eklind i Örebro..o oroliga för skador...
Öhlund ska bli pappa...och har varit skadad...men kanske lika bra att hålla kvar vid den...
Linan med Olesen Öhlund Eklind...Var ju bra någon månad i höst för att sen bara va nästan sämst...under hela våren..det är väl ngn form av kontinuitet att hålla kvar vid den men...
Olesen kanske redan är i SSK och Eklind i Örebro..o oroliga för skador...
Öhlund ska bli pappa...och har varit skadad...men kanske lika bra att hålla kvar vid den...
Sv: Alla Helvetes Kval
Tycker generellt det är ganska dåligt bevakning i år av kvalserien. Minns det som att det var mycket mer i media sist det begav sig. Men så är väl Malmö också kanske den minst intressanta klubben i hela SHL vilket drar ned intresset totalt sett för den breda massan. Behövs bara ett lag i SHL från Skåne och det är inte Malmö.
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
En liten önskan; kan alla ni som kallar Brynäs IF för massa olika nedsättande saker sluta med det? Ja, klubben är i många aspekter gravt misskött och vi kommer antagligen att åka ur SHL. Jag delar frustrationen och mår fysiskt illa över den skit vi befinner oss i nu men att kalla Brynäs för diverse fula ord förminskar oss ännu mer. Så bara sluta.
+ 24
Sv: Alla Helvetes Kval
Limpan i måll. Då vågar jag inte titta . Blir för hårt för nerverna . Gäller med all tydlighet även utespelare. Har visats många gånger att förtroendet för limpan bland spelarna är i botten . Även en soffcoatch har sett det . Gropen blir ännu djupare idag .Snart brister botten å fallet ner i as är ett konstaterande ..
Inavel IF levererer igen ..
Inavel IF levererer igen ..
Sv: Kval
Brynäs forever 1912: Ok, välkommen till forumet i alla fall!
Du kan ta över stafettpinnen och leverera uppställningar i alla fall.
Rödin saknas så där behövs en ersättare.
Du kan ta över stafettpinnen och leverera uppställningar i alla fall.
Rödin saknas så där behövs en ersättare.
+ 1
Sv: Kval
JohnnyBotox: nej jag är inte tvilling med pettis jag känner inte ens han jag ville bara skriva en uppställning
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Malken: River jump pekade på att inaveln i Brynäs är en av de största orsakerna till förfallet och varför det inte går vägen för Brynäs.
Vad gjorde då gamla styrelsen för att försöka förbättra? Jo juste, anställde Alcén som SC..
Vad gjorde då gamla styrelsen för att försöka förbättra? Jo juste, anställde Alcén som SC..
+ 4
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: "Ja, när allt kommer omkring var det nog billigare att ha svindyra konsulter än praktikanter. River Jumps bedömning av vilket ledarskap gruppen behövde (Boumedienne och Ekman) verkade vara korrekt."
Ja, den gamle SM-guldvinnaren på 1 500 meter, Ekman, visste nog en hel del om psykologi, organisation och att vinna. Har hela tiden tyckt att River Jump behandlades illa av Brynäs.
...Och det är väl det som varit Brynäs stora problem under lång tid - att något byggts upp för att sedan rivas ner. Varefter något nytt byggts upp och rivits ner. Det här verkar ha loopat. Senaste rivningen är att göra sig av med samtliga finska tränare i föreningen. Det kommer att bli mycket, mycket svårt att rekrytera kompetenta krafter till föreningen under lång tid. Vem vill utsätta sig för att bli föremål för en "rivning".
Ja, den gamle SM-guldvinnaren på 1 500 meter, Ekman, visste nog en hel del om psykologi, organisation och att vinna. Har hela tiden tyckt att River Jump behandlades illa av Brynäs.
...Och det är väl det som varit Brynäs stora problem under lång tid - att något byggts upp för att sedan rivas ner. Varefter något nytt byggts upp och rivits ner. Det här verkar ha loopat. Senaste rivningen är att göra sig av med samtliga finska tränare i föreningen. Det kommer att bli mycket, mycket svårt att rekrytera kompetenta krafter till föreningen under lång tid. Vem vill utsätta sig för att bli föremål för en "rivning".
+ 3
Sv: Kval
Brynäs forever 1912: Timashov? -> Riktigt överskattad, kommer som transatlant och spelat 52 + matcher och gjort 10mål. Tappar ofta markeringen, tar onödiga utvisningar mm.
Nej tack!
Brynäs behöver inse vilka som är överskattade på individ nivå och primera ett lag som jobbar tillsammans.
Nej tack!
Brynäs behöver inse vilka som är överskattade på individ nivå och primera ett lag som jobbar tillsammans.
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja:
Ja, den/de som beslutat om att sätta in Team Molin med ett dygns varsel i den här situationen kommer nog få anledning att reflektera över kvaliteten i det beslutet.
På Brynäs bekostnad.
Ja, den/de som beslutat om att sätta in Team Molin med ett dygns varsel i den här situationen kommer nog få anledning att reflektera över kvaliteten i det beslutet.
På Brynäs bekostnad.
+ 1
Kval
Så här hoppas jag att brynäs ställer upp idag🖤💛❤️
1. Scott Larsson timashow
2. Palve björninen Rödin
3. Olesen Ölund Eklind
4. Strömgren Blomqvist ljungkrantz
Kinnvall Sklenicka
Lindstein Bertilsson
Johannesson friman
Sen ska dom ställa olkinoura i mål
Nu går vi för att kvittera matchserien🖤💛❤️
1. Scott Larsson timashow
2. Palve björninen Rödin
3. Olesen Ölund Eklind
4. Strömgren Blomqvist ljungkrantz
Kinnvall Sklenicka
Lindstein Bertilsson
Johannesson friman
Sen ska dom ställa olkinoura i mål
Nu går vi för att kvittera matchserien🖤💛❤️
+ 3
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Ja det trodde man inte inför säsongen att man idag skulle längta efter Gunnar Ekman och hans tankar och kontaktnät.
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Auchinleck: Ja, när allt kommer omkring var det nog billigare att ha svindyra konsulter än praktikanter. River Jumps bedömning av vilket ledarskap gruppen behövde (Boumedienne och Ekman) verkade vara korrekt.
River Jumps analys om vad som fallerade i Brynäs organisation var nog inte så tokig. Man borde ha tagit screenshots. De fick ju kanske 5 minuter på sig att presentera saken på årsmötet. Frågan är om någon har läst analysen efter dess?
Vi älskar alla Ove Molin, men han framstår inte som en ledare som ger energi och mod i detta läge. Tvärtom ser han ut att behöva energi och mod själv när man ser hans intervjuer.
River Jumps analys om vad som fallerade i Brynäs organisation var nog inte så tokig. Man borde ha tagit screenshots. De fick ju kanske 5 minuter på sig att presentera saken på årsmötet. Frågan är om någon har läst analysen efter dess?
Vi älskar alla Ove Molin, men han framstår inte som en ledare som ger energi och mod i detta läge. Tvärtom ser han ut att behöva energi och mod själv när man ser hans intervjuer.
+ 4
Sv: Alla Helvetes Kval
Buddha: 0-2 underläge är ju av tradition ett läge Brynäs vänt förut ..men kanske inte denna gång 🤔finns ingen "Bissettyp" i laget tyvärr .
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Detta är nog början på slutet för Brynäs. Kommer gå fort utför om vi inte klarar oss kvar.
+ 2
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: "Heja Limpan!"
Ett, två, tre på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det trettiosjätte smäller det!
Ett, två, tre på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det trettiosjätte smäller det!
+ 1
Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern: Fast så underlägsen är vi inte.
Sverige hade vunnit i bäst av 7 den serien.
Sen ser jag inte riktigt heller Malmös frejdiga sidledsspel med snabba avslut.
Mer rakt på där, Lindbäck är stor! Attackera skytten och lita på att backen tar sin kille.
Nu kör vi!
Sverige hade vunnit i bäst av 7 den serien.
Sen ser jag inte riktigt heller Malmös frejdiga sidledsspel med snabba avslut.
Mer rakt på där, Lindbäck är stor! Attackera skytten och lita på att backen tar sin kille.
Nu kör vi!
+ 3
Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern:
Boost!
Med tanke på MIFs historia,,,
Har spelarna i malmölaget möjligen erbjudits en bonus vid kvalvinst?
Är ju svårt att känna igen laget från grundserien...
Boost!
Med tanke på MIFs historia,,,
Har spelarna i malmölaget möjligen erbjudits en bonus vid kvalvinst?
Är ju svårt att känna igen laget från grundserien...
Sv: Alla Helvetes Kval
Wesel: ja men sett till säsongen är det ett undantag. Varför chansa? Det är bara för han är polare med ledarstaben. Hade det varit ombytta roller på målvaksposten hade man aldrig bytt. Mycket tack vare limdbäck vi ens är här.
+ 5
Sv: Alla Helvetes Kval
Det här är Lindbäcks chans till revansch.
Stå på huvudet i den här matchserien och vinna tillbaka allas våra hjärtan genom att spela sånt spel som räddar kvar Brynäs i shl.
Kom igen Anders och ta chansen!! ♥️♥️♥️
Stå på huvudet i den här matchserien och vinna tillbaka allas våra hjärtan genom att spela sånt spel som räddar kvar Brynäs i shl.
Kom igen Anders och ta chansen!! ♥️♥️♥️
+ 18
Sv: Alla Helvetes Kval
Modano:
Kan mycket väl tänka mig att dom gör det...mycket på statsen från tidigare malmödrabbningar samt att Jussi inte stått på huvvet.
Med det sagt håller jag inte nödvändigtvis med beslutet att ställa Anders i målet i kväll..
Kan mycket väl tänka mig att dom gör det...mycket på statsen från tidigare malmödrabbningar samt att Jussi inte stått på huvvet.
Med det sagt håller jag inte nödvändigtvis med beslutet att ställa Anders i målet i kväll..
Sv: Alla Helvetes Kval
Auchinleck: Ja, Thelin och Bäcklin var stora resurser som visste vad de gjorde. Kanske inte alltid perfekta men de gav verksamheten en hygglig lägstanivå. Nu verkar alla som kommer in vara jämnåriga med våra sportchefs-rookies. Det skulle vara fördelaktigt att ha åtminstone någon som har varit med förut och definitivt vet vad hen håller på med. Men det kanske är för mycket att begära av dessa sportchefer...
+ 6
« Föregående · 2496077 · Nästa »