1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446546 inlägg · 7967 ämnen

« · 2100181 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
2-7 idag var såklart stora siffror som inte speglade matchbilden. Vi blev långt ifrån utspelade. Enligt xG var matchen jämn. Och då mötte vi ligans sämsta lag, och vi var i underläge från matchminut 4 (det normala är att laget som ligger under pressar på och skapar fler målchanser). Det är illa nog.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
".matchstraff: Greg Scott fick 5+20 för en klubba i ansiktet på Adam Brodecki. Ett hårt straff för en olycklig situation. "Han använde klubban på ett obehärskat och våldsamt sätt och då valde vi fem minuter" sa domaren Morgan Johansson till Cmore efteråt."
Källa: Arbetarbladet

När man sett bilderna i Expressen, så förstår man inte vad Morgan Johansson menar...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
Trots att domaren hade jumbotronen att tillgå, så kunde han inte bedöma händelsen.

Filmbilderna som Expressen lägger ut visar att det handlar om en ren olyckshändelse. Bra att många i Sverige nu sett domarstandarden i dagens SHL.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: "Skämt åsido, man blir ju lite less på att Brynäs har blivit ett så gammalt lag. Jag tror det är en stor del orsaken till varför det ser ut som det gör."

Håller helt med dig där.

Missförstå mig rätt nu, men det är ganska illavarslande när en spelare som Gunler kommer till Brynäs och utmärker sig betydligt mer på ett positivt sätt än våra "stjärnspelare" som kanske tjänar ca 6-8ggr mer i månaden.


Tyckte Gunler gjorde det riktigt bra, han törs ju skjuta på mål åtminstone, måste väl ha haft en 5-6 skott på mål iaf. Hade ju även bra puckkontroll och skridskoåkning.

Sen var det ju synd att att det inte blev någon utdelning, men fortsätter han på denna inslagna väg så kommer han göra en del mål denna säsong.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{7044}: En bra start?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{7044}: Inkompetens!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Brynäs har haft en av de högsta lönebudgeterna i SHL 4-5 år i rad. Vad säger det?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Kollar på LHC-FHC, löjligt vilken annan inställning LHC visar upp.
Driver på mål
Har en spelidén
Håller rent framför egen kasse
Spelar framåt INTE i sidled

Nu torska dom ifs men dom är betydligt närmare poäng än vad vi var. Dessutom mot ett topplag...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Får trösta sig med att sjuan satt på V75. Dock lite smådrygt att spricka på Örebro - Rögle när man har 1,2 på
Powerplay och Örebro bränner friläge och har ett stolpskott med två minuter kvar.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Bången: för mkt fokus läggs på en bra start och dam hockey, vi måste tillbaka till kärnan.
Sparka PA är absolut ingen lösning, det är spelarna som är problemet. Dem måste ta ansvar.
Alltså p berglund är ju en katastrof, jag som trodde så mkt på honom.
Sedan är Brynäs numer en klubb som före detta duktiga spelare kommer till för att förlänga sin karriär hos. Där dem kan glida omkring och ändå vara välbetalda.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Läser lite nyhetsrubriker på Aftonbladet.

"Skott avlossade på Brynäs" - nu jäklar är det någon som vill ha bra corsi.

"Skattgömma hittad – 100 välbevarade sarkofager" - Brynäs stomme som gömde sig efter matchen?

"Mynt från vikingatiden hittade på Gotland" - Tog Brynäs en avstickare till Gotland efter matchen och lät spelarna betala med mynt från början av sina karriärer?

Skämt åsido, man blir ju lite less på att Brynäs har blivit ett så gammalt lag. Jag tror det är en stor del orsaken till varför det ser ut som det gör.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Smart kommentar - Vad baserar du det på?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: fast det sa även boork... anledningen till kickarna var att dom som kickades inte skulle sno istid från dom yngre...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger:
apropå ingenting,,
hur kan ett ihopslag leda till matchstraff..
Brodecki är medskyldig till att Scotts klubba träffade över munnen,,,,,,,,har kört bilderna ett antal ggr

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Det är slut då. Lägg ner en bra start och fokusera på hockeyn. Både Dam och Herr. Brynäs är ett hockeylag inte ett kommunalt socialt projekt. Sparka hela ledningen inklusive Dackell, Campese och Sundlöv. Klarar inte ordförande av det avgå och utse en ny.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Forsberg 1978: Egentligen gör ni ju en bättre match än flera matcher ni har vunnit. Nu är Malmö effektiva i PP och Ersson är inte övermänsklig.

Fan jag som hoppades vi skulle dra ifrån er men så gör vi en av årets sämsta matcher borta mot den vidrigaste klubben i SHL.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Varför skulle Brynäs gå i konkurs vid Allsvenskt spel?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}:

Ja, i alla fall inte under Brynäs IF antar jag?
Vet inte hur det funkar vid en konkurs.
Fick inte Västerås spela under namnet VIK Ungdom eller liknande när de gick i konkurs?
Vet inte vad deras officiella namn är nu.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Visst var det så...någon dylik har vi inte att plocka fram..

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Bäckis, järnkrok silfverberg dags att komma hem nu NHL är inställt

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Tror inte på det. Troligare att Brynäs åker ur och går upp igen än att Brynäs vinner ett SM-guld.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Blir Brynäs degraderade så är det över, det blir aldrig mer SHL

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8783}: att PA pratar positivt om den här matchen får mig att spy!!!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT:

Fast den här gången finns det ju inte någon Bäckström i kulisserna, som kan rädda upp det.
Och om sanningen ska fram, så var det ju tack vare att Bäckström fanns där i "bakfickan".
Och inte att det var något slags genidrag från Boork (även om han själv vill tro det).

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tigerhjärta: På något vis känns det hela logiskt - kräftgången fortsätter! Hur vänder vi detta? Det kanske inte är möjligt? Har det redan tagits allt för många felbeslut? Det enda raka kanske är en degradering och en medföljande nystart på riktigt. Det första som lär försvinna är de reklamfria tröjorna....

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Skrubben: Utklassade av seriens sämsta lag idag! Lill-Prosten gråter nog tårar i sin grav när han ser Brynäs uppträdanden på isen idag. Vidrigt sätt att hedra en legendars minne bara timmar efter han lämnat jorden. Var är Brynäs Heder???

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8783}:Träna barn= fokusera på prestation , i Shl tycker jag resultat
blir viktigare. Här och nu, inte sen.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enda sättet att ta sig ur denna knipan är tråkigt nog att få laget att börja tro att detta går att vända och tro på det fullt ut. Vi vinner inte fler matcher varken av att sparka PA eller sparka spelare, tyvärr...


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Korplagets upplägg dagen efter utklassningen:

”Har ni pratat igenom matchen nåt redan?

– Nej, vi har inte gjort det än. Nu ska vi käka och sedan åka buss hem. I morgon är vi lediga.”

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Va fan ska brynäs göra? Ser bara att man måste bryta med spelare det är de enda lösningen jag ser Spelare jag gärna bryter med är Ingman, Andersen, alcen direkt Finns ju fler men ska vara rimligt också tänk att vissa spelare tjänar pengar som inget annat lag vill betala

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jeppe: Presskonferensen efter matchen.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
Något borde göras åt domaruttagningarna i SHL.
Ljungbydomaren har nu fått liite väl många chanser, att döma bort Brynäs..

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Systemet satt klockrent,ändå
2-7 . Men dåså👍Då ett lugnt.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: jag håller iaf betydlig mer med GDs Sandström än jag håller med dig!

”Flera av Malmös mål kom förvisso i power play. Men flera av Brynäs utvisningar är en frukt av att laget är helt borta i egen zon och får åka runt och jaga motståndare”

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
magr: Mycket bra, skit ska skit ha!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
KulaShaker: Helt likgiltig ifall Berglund spelar nästa match eller ej. Har stundtals sett ut som en sömngångare på isen....

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Om spelarna hade tagit utvisningar på grund av att de var helt fel positionerade kan man argumentera för att utvisningarna beror på att spelsystemet inte är satt än. Så var inte fallet nu. Det är spelarnas eget ansvar när de sysslar med onödiga höga klubbor och andra diverse klumpiga utvisningar. Går inte att skylla på spelsystemet.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Så har det varit varje säsong sedan säsongen 18/19. Men denna upplaga av Brynäs är nog den klart sämsta ur den aspekten.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Var det inte spelsystemet? Utvisningar kommer inte uteslutande av otur och dåliga domarbeslut, eller?


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Instämmer - frågan är om vi inte får ut absolut minst per investerad krona i spelartruppen av samtliga SHL-lag

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jeppe: Det är väl inte så mycket spelsystemet som brister idag?

Utvisningarna och BP-spelet fällde Brynäs mot Malmö, i spel 5mot5 var man det bättre laget... vilket känns sjukt i sig att skriva efter en så stor förlust.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Nu börjar lokaltidningen ifrågasätta processen också.

"Det känns inte som det längre går att hänvisa till att mycket är nytt och att spelarna hela tiden lär sig. Lördagens insats var ett komplett bottennapp."

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Kan man inte lära sig
spelsystemet på nån intensivkurs.
Finns ju dom som blir ingenjörer
fortare.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Det är omöjligt att veta som utomstående. Det som vi kan se är att vissa äldre spelare som har väldigt bra betalt inte längre håller SHL-klass. Det är ju klasskillnad mellan t.ex Hedberg och Andersén, och Gunler och Alcén. Just nu lägger Brynäs väldigt mycket pengar på några spelare som inte länge hänger med. Det är så förbannat tråkigt när spelare stannar för länge på ålderns höst. Man vill ju minnas dessa spelare som när de peakade och inte som spelarna vi ser nu.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JAAAAAA Linköping ligger under o vi är på säker mark fram till tisdag. Jag följer med Brynäs tills jag dör om vi spelar i shl eller korpen spelet ingen roll.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tom Hedberg klart bäst i Brynäs idag. Kändes som att han vågade spela ut under jobbiga omständigheter. Hoppas att han kan få mer förtroende framöver.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäsgubbe: Instämmer till 100% - spelarnas inställning måste förbättras! Jag myste när Boork sparkade Wahlberg! Han vägrade anpassa dig till Boorks krav och trodde sig vara klubbens stjärna....man frågar sig om vi har liknande karaktärer i laget?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Håller med dig till stor del men vi har ett helt urusekt Bp och har haft hela säsongen! Här tycker jag att det är helt uppenbart något som brister endera i upplägget på Bp..vilka spelare som ska va inne? Att vara destruktiv i ishockey är väldigt mycket lättare än att vara konstruktiv!! Att vi då tar en jädra massa utvisningar är skandal om sen en eller annan är fel är bara löjligt för vi har fått vissa med oss också.

« · 2100181 · »