« Föregående · 2430515 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Back: Kan inte se någon tanke bakom spelet ,tutåkör . Manner kör konstant med killar som är iskalla å inte har shl nivå. Problemet är att det hela tiden finns spelare med kontrakt som inte håller i shl ..När dessa med tiden får gå har det fyllts på med nya som inte håller . Ser snart ingen annan väg än att åka ur så alla kontrakt bryts samtidigt. In med nya ledare som har ett mål , bygga nytt å bättre lag för att komma tillbaka till Shl . INGEN glädjs åt att varenda år vara ett strykgäng i botten .
+ 4
Sv: A proposito de nada
J-S: Nej det går inte att bedöma Roy efter 2 perioder. Men, han har inte spelat på stor rink tidigare, han har inte spelat på 6 månader och han får 7 matcher på sig( som blev 6 pågrund av pappersstrul).
Hur stor är sannolikheten att han skall lyckas? Vi måste ju få in kompetens på hyllor högre upp! Det håller inte med Olesen, Blomman, Birgersson, Kvist Bergman, Hedberg m fl. Det har vi sett i år och de senaste säsongerna
Hur stor är sannolikheten att han skall lyckas? Vi måste ju få in kompetens på hyllor högre upp! Det håller inte med Olesen, Blomman, Birgersson, Kvist Bergman, Hedberg m fl. Det har vi sett i år och de senaste säsongerna
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Nu får ni gärna SPY ner mig, säsongen är inte slut än vi vände på det förra säsongen. och vi kommer vända på det den här säsongen också, så här långt en av säsongens sämsta matcher, jag vill bara slita mitt hår som jag inte har och skrika, men många matcher kvar ny match på onsdag.
Sv: A proposito de nada
Försvarsspelet i egen zon är ostrukturerat och passivt. Vad jag minns var det spelet betydligt bättre förra säsongen.
Känns som man måste hitta tillbaka till förra årets styrspel och värdera när man skall gå och försöka få fler spelvändningar för att spela sig in i anfallszon är ofta för dåligt och dålig fart.
Känns idag som Janne Larsson analysen stämmer. Alla köper inte spelidén (man vill lira mot ett lag man tror man kan göra det mot) för få som går på mål!
Känns som man måste hitta tillbaka till förra årets styrspel och värdera när man skall gå och försöka få fler spelvändningar för att spela sig in i anfallszon är ofta för dåligt och dålig fart.
Känns idag som Janne Larsson analysen stämmer. Alla köper inte spelidén (man vill lira mot ett lag man tror man kan göra det mot) för få som går på mål!
+ 4
Sv: A proposito de nada
Tgl:
på den den dåliga isen...
Hedberg och Bergman får mycket skit, men vi har tyvärr två osynliga finländska "landslagsmeriterade" backar med tacklingsförbud
på den den dåliga isen...
Hedberg och Bergman får mycket skit, men vi har tyvärr två osynliga finländska "landslagsmeriterade" backar med tacklingsförbud
+ 2
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Har du relevant statistik som backar upp det eller är det din känsla?
Förstå mig rätt, jag vill att Palve lämnar, gärna igår. Men det var inte ett misstag att förlänga i våras.
Förstå mig rätt, jag vill att Palve lämnar, gärna igår. Men det var inte ett misstag att förlänga i våras.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Scott ville jag förlänga med men Palve minns jag inte vad jag tyckte om. Tänkte mer på spelare som Birgersson, Bergman, Kvist och Hedberg.
Vad är din poäng?
Vad är din poäng?
+ 1
Sv: A proposito de nada
munkas
Du kan kolla en 17 årig kanadick i natt i JVM som spås bli minst lika bra som Mc David och Crosby skall ställa klockan på 0030
Njut
www.youtube.com/watch?v=vSEkD3atoqY
Du kan kolla en 17 årig kanadick i natt i JVM som spås bli minst lika bra som Mc David och Crosby skall ställa klockan på 0030
Njut
www.youtube.com/watch?v=vSEkD3atoqY
+ 2
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Nej han var fan inte dålig det är en efterhandskonstruktion, något du är expert på.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Precis, det är inte spelarna på isen som är det stora problemet...
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Han sitter och skriver ett långt försvars inlägg där Brynäs skapade massor men hade otur med storspelade OIK målvakten.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Hade ansvariga i föreningen insett faran å läget då hade det varit tjänstefel å inte aggera. M.a.o så inser dom inte faran då inte har aggerat på 5 år sen 2017 ..
+ 1
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: ”Ett av våra stora problem är ju att vi har flera spelare som inte skulle platsat i ett annat SHL-lag.”
Till exempel palve och scott som du så ivrigt ville förlänga med förra säsongen…
Till exempel palve och scott som du så ivrigt ville förlänga med förra säsongen…
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: de får ringa Huge ….
Har noterat att Huge är otroligt aktiv mellan matcherna, knappt någonting under matcher, aldrig synpunkter eller kommentarer.
Hur tolkar du och alla andra det? Själv har jag en teori…
Har noterat att Huge är otroligt aktiv mellan matcherna, knappt någonting under matcher, aldrig synpunkter eller kommentarer.
Hur tolkar du och alla andra det? Själv har jag en teori…
+ 3
Sv: A proposito de nada
Man kommer bli fullkomligt deprimerad om brynäs åker ur men jag säger det igen, denna förening skulle nog må bra av att åka ur och alla jävla skitkontrakt bryts, samtidigt en knäpp på näsan till idioterna som satte Alcen och Grahm som sportchefer..... inkompetenta jävla skitförening!
+ 8
Sv: A proposito de nada
munkas: Vet inte vad som är värst, när vi spelar som idag o inte ens skulle kunna göra mål mot Vita hästen, eller när vi gör en kanonmatch o Lindbäck slänger in puckjäveln.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag hoppas HV:s miljonbygge inte levererar. IKO tror jag inte behöver kvala. Blir det kval måste vi dumpa Manner. Försvarsspelet under honom är katastrofalt. Tror jag är huvudförklaringen till målvakternas usla siffror.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ett annat problem är att de som ska vara spets är på sin höjd utfyllnad. Palve, Dima mfl.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Förra säsongen hade vi ett utpräglat styrspel som gjorde oss hyfsat svårslagna. I år har vi fastnat i vinkelvolten, inget direkt styrspel och inget offensivt spel. Är det Manners tanke? Passivt i alla zoner och spelformer är nog inget framgångsrecept.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Vad jag precis sa , det går inte att bedöma Roy efter en match, och ett Brynäs som gör sin sämsta match för säsongen, usch fy.
+ 1
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Modigt ändå att plocka in en 12-årig kanadick som inte lirat på hela säsongen.
+ 6
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ett av våra stora problem är ju att vi har flera spelare som inte skulle platsat i ett annat SHL-lag.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: damernas backhoppning kanske man kan få in på Al-Jazeera…?
+ 3
Sv: A proposito de nada
Man fick ju ha torra kläder och lite julefrid i alla fall. Nu sitter man nerpissad och förundrad igen.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Mattson: Man undrar om de ansvariga inser hur illa det är ställt med dagens Brynäs. Det är ju helt orealistiskt att Brynäs skulle spöa Oskarshamn i bäst av 7. Malmö vore bästa laget att möta i kvalet. Kommer stå mellan Malmö, Brynäs och Oskarshamn om kvalplatserna, men IKO inbördes möten mot Brynäs kan mycket väl fälla avgörandet. Att HV med deras material och Samuelsson i båset skulle ta mindre poäng än Brynäs under återstående del av säsongen tror jag verkligen inte.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Detta är såå djävla pinsamt . Synd snooker har paus på eurosport . Får se på junishockey I stället . Man har blivit helt immun å blir inte besviken längre .
+ 12
Sv: A proposito de nada
Thellen: å andra sidan spelar det ingen roll då vårt PP…..
Men eget PP minskar ju risken för baklängesmål…
Men eget PP minskar ju risken för baklängesmål…
Sv: A proposito de nada
Thellen: Skönt att vi alltid kan skylla på domarna…
Vi fick förvisso spela 5 mot 3 i två minuter. Vi skulle behövt 5 mot 2. Kom igen domarn!
Vi fick förvisso spela 5 mot 3 i två minuter. Vi skulle behövt 5 mot 2. Kom igen domarn!
+ 12
Sv: A proposito de nada
Peja: Dom har en fullpoängare hemma på hela säsongen. Jag tror dom har två efter den här matchen.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Gäller att Brynäs har is i magen nu med Manner och inte får för sig att sparka, kontraktet bryts när Brynäs åker ur ändå.....
+ 4
Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Lite så. Oskarshamn släpper in flest mål i hela serien men kanske rent av kommer lyckas hålla nollan i dagens match mot Brynäs.
+ 1
« Föregående · 2430515 · Nästa »
Sen är det sjukt frustrerande om det blir noll poäng med oss denna kväll plus Frölunda och Växjö. Där vi nog borde haft 6-7 poäng av 9