Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Joppe: Ni har gjort det jävligt bra från HA, måste erkänna det nu. Tagit in rätt människor på positionerna.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Vad tror vi är troligaste scenariot då?
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Jugge: Absolut. Det jag menar är inte att Alcén bör lämna nu eller om ett år, det jag menar är att cykeln börjar gå mot sitt slut. Det vore inte konstigt om han lämnar om två år. Rent krasst har hans edge som sportchef varit att han rent åldersmässigt var ganska nära många spelare, särskilt hemvändare, och har haft en god relation med dessa sedan många år tillbaka. Den fördelen kommer han ha allt mindre av ju mer åren går eftersom ålderskillnaden mellan honom och spelarna blir allt större, och om några år har han inte längre spelat med några potentiella hemvändare.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcén har ju kontrakt i 2 år till, så han lär vi få dras med åtminstone tills dess.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Länkar:
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Nytändning tror jag är feltänkt, jag tror snarare att han vill ta sista chansen att träna ett schweiziskt lag innan pensionen. Att han inte gör det redan nu skulle kunna vara att han känner att det finns unfinished business i Brynäs eller helt enkelt att öppningen som huvudtränare i Schweiz finns först säsongen efter.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med när det gäller tränarfrågan, det mest sannolika är väl att Gällstedt helt enkelt känner att han gjort sitt i Brynäs och vill göra nåt annat, där utlandet verkar locka mest efter tiden i Schweiz.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
+ 1