A proposito de nada
« Föregående · 959492 · Nästa » Till forumet
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ser man på det faktum att Chrunak blev sparkad för en väldigt uppmärksammad händelse i kombination med att Luläh inte missat slutspel sedan Siljan brann så kanske det inte är så konstigt.
Sv: A proposito de nada
Dagens quiz:
I vilken gudsförgäten B-hall hänger det 6 SM-tecken på ena kortsidan?
Hallen och laget ger full pott.
I vilken gudsförgäten B-hall hänger det 6 SM-tecken på ena kortsidan?
Hallen och laget ger full pott.
Sv: A proposito de nada
Huss: Hovet, och vaktmästaren har glömt att hänga upp den sjunde flaggan? Annars är det ett damlag.
Sv: A proposito de nada
Ok, den var lite svår. Klubben har i själva verket 9 tecken (varför bara 6 SM-guld flaggor hänger på kortsidan är ett av livets små mysterium).
Sv: A proposito de nada
sylf: Till råga på allt hänger de i b-hallen. Överstegsåkningen satt fin-fint när man gled runt målet där flaggorna hänger.
Länkar:
http://www.jmhallen.se/
http://www.jmhallen.se/
Sv: A proposito de nada
Huss: Så dom har lagt tak över uterinken alltså? Kanske de andra 3 flaggorna hänger i A-hallen?
Sv: A proposito de nada
sylf: Har inte sett dem där heller men det är nog läge att fråga någon ansvarig när man tar nästa svängom i helgen.
Sv: A proposito de nada
Huss: OK, här kommer en motfråga. Vilket stockholmslag har en tränare med följande meritlista: 3VM-guld,1 OS-guld, Canada cup spelare med 119 landskamper.
Sv: A proposito de nada
sylf: Visste ni att över de 10 mest utvisningsrika matcherna så är Brynäs inblandade i 5st.
| PIM | Game | Season |
|---|---|---|
| 142 | Färjestads BK vs Brynäs IF 2007-11-29 | 2007-08 |
| 102 | HV 71 vs Brynäs IF 2007-11-03 | 2007-08 |
| 94 | Luleå HF vs Södertälje SK 2007-10-02 | 2007-08 |
| 84 | Brynäs IF vs Skellefteå AIK 2007-12-06 | 2007-08 |
| 84 | Skellefteå AIK vs Mora IK 2007-10-04 | 2007-08 |
| 82 | Brynäs IF vs Mora IK 2007-10-27 | 2007-08 |
| 80 | Linköpings HC vs Luleå HF 2007-12-08 | 2007-08 |
| 78 | Mora IK vs Skellefteå AIK 2007-11-15 | 2007-08 |
| 78 | HV 71 vs Färjestads BK 2007-10-20 | 2007-08 |
| 75 | Brynäs IF vs Luleå HF 2007-12-20 | 2007-08 |
Sv: A proposito de nada
65selander: Hälften av alla BIFs utvisnigar är puck out resten gnäll på domarn SKÄRPNING
Sv: A proposito de nada
sylf: Fasen, den var tuff. Botkyrka körde väl Otokar Vejvoda som coach ett tag och han är väl hyfsat meriterad, men är inte säker på att det är rätt.
Sv: A proposito de nada
Sylf: Nu grävde jag kanske för djupt. Tror att tränaren som efterfrågas är spjutkastar Eldebrinks bror?
Sv: A proposito de nada
Huss: Varken [url=www.eliteprospects.com/player.php?player=1604]Otakar Vejvoda[/url] eller [url=www.eliteprospects.com/player.php?player=1552]Anders Eldebrink[/url] har spelat 119 landskamper. Ingen av dom har heller något OS-guld på sitt CV.
Sv: A proposito de nada
Huss: Är Vladimir Jurzinov kvar i Sverige?
Han tränade ju AIK ett tag, men har ingen aning om hans ev meriter som spelare...
Han tränade ju AIK ett tag, men har ingen aning om hans ev meriter som spelare...
Sv: A proposito de nada
Huge: Haha.. vi håller samma tempo i vår jakt på rätt klubb och rätt spelare iaf ;-) Precis när du postade ditt inlägg hittade jag in på AIKs hemsida... Frågan är väl om Jurzinov är kvar som sagt. Städade man inte om i AIKs tränarstab under den här säsongen?
Sv: A proposito de nada
rackham: ok, svar kommer här: Alexander Skvortsov, tränare i Åkersberga vikings HC. 3 VM guld och 1 OS guld. 119 landskamper för Ryssland/Sovjet
Sv: A proposito de nada
sylf: Skvortsov, det var inte igår inte... Hur i all världen har han hittat ut till Åkersberga?
Sv: A proposito de nada
rackham: Åkersberga har inte blivit med tunnelbana...
Skall man åka dit med lokaltrafiken från centrala Stockholm så tar det lika lång tid som till Läkerol Arena med bil ungefär....
Skall man åka dit med lokaltrafiken från centrala Stockholm så tar det lika lång tid som till Läkerol Arena med bil ungefär....
Sv: A proposito de nada
wap.hockeysnack.com
Sylfen:Då var jag väl ute på rätt spår,då Skvorstov var i Bajen en sväng på 90talet.
Sylfen:Då var jag väl ute på rätt spår,då Skvorstov var i Bajen en sväng på 90talet.
Sv: A proposito de nada
sylf: Enligt eurohockey.net har Skvortsov spelat ett VM (85) och ett OS (80).
Sv: A proposito de nada
T T: Skvortsov har spelat/vunnit både VM, Canada Cup och OS enligt [url=www.azhockey.com/squads/squadsussr.html]den här länken.[/url]
VM: 1981, 1983, 1985
Canada Cup: 1981
OS: 1981, 1984
VM: 1981, 1983, 1985
Canada Cup: 1981
OS: 1981, 1984
Sv: A proposito de nada
Dream Team: Ögnade igenom din intressanta länk och blev påmind om hur svårt det var att få tag i Valeri Nikitin i 69/70 albumet. Hade säkert 70 dubletter innan jag fick fullt i det.
För övrigt samma album Brynäsbilderna kopierats ifrån som de minnesgoda besökarna av årets öppningsmatch i LA kommer ihåg.
För övrigt samma album Brynäsbilderna kopierats ifrån som de minnesgoda besökarna av årets öppningsmatch i LA kommer ihåg.
« Föregående · 959492 · Nästa »