Brynäs IF

713970 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2281465 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Axle San: Solidaritet? Vem tar hand om alla Covid sjuka om vården kollapsar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
31/1 slopar också Danmark alla coronarestriktioner? När följer Sverige?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Jag tror att vi undviker kval faktiskt och att vi har chans på SLUTSPEL. Vad det blir beror på hur många poäng vi tar totalt. Att sitta och bryta ned det hela till enskilda matcher mellan andra lag i mitten på serien är meningslöst. Visst om lagen i nedre delarna torskar mot topplag så är det bra men att sia om bästa utfall mellan till exempel Örebro och LHC blir omöjligt då vi inte vet vilka vi kampas med i tabellen de sista matcherna.
Tar vi våra poäng så löser det sig.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Captain_fantastic: Säsongskort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Åker VV iväg också så blir det inga matcher under OS för Brynäs del.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: har du säsongkort eller köpte du lösbiljetter?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Det är ju förvisso sant. Undrar också hur många matcher vi kommer behöva spela under OS. Bara hoppas vi inte tappar några fler än Gudlevskis och Olesen till några reservtrupper (hur det nu fungerar), så blir vi inte allt för försvagade åtminstone.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tycker det är bra att vi inleder direkt med två matcher på två dagar, och inte mot lag vi ?måste? slå.
Växjö har vi chans emot men Skellefteå blir oerhört tufft efter ett uppehåll och match dagen innan!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Jo, jag vet. Det var sagt med en gnutta glimten i ögat, eftersom vi diskuterat trender rätt flitigt här på sistone.
Dock så är man ju lite orolig för hur Brynäs kommer ut i nästa match efter ett uppehåll. Det är alltid lite ovisst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Örebro 0.9 p de senaste 10..Hua..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Linköping 1.6 p de senaste 10 matcherna Malmö 1.3 p de senaste 10
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: på de 10 senaste matcherna Tik 1.2 p per match 10 senaste Bif 1.9 p per match..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: "Timrå snittar 3 poäng/match de senaste omgångarna". Det finns använda statistik och vinkla den och så har vi det där. Jisses alltså. I och med att vi vunnit de senaste två matcherna snittar vi alltså 3 poäng/match de senaste omgångarna. Fortsätter vi i den takten blir den fan SM-guld!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Märkligt att du aldrig tycker vi är på gång när vi vinner några matcher...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Det är nog dags att du ändrar din namn härinne till Ior.
Maken till pessimist vet jag inte om man har sett tidigare🤣🤣🤣

Detta är inget elakt inlägg, utan sagt med glimten👍
Kommentera


Sv: A propósito de nada
munkas: Vi är säkra. Timrå är för dåliga för att komma ifatt. Vi ska titta uppåt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vino: Ja, vi är långtifrån säkra. Timrå snittar 3 poäng/match de senaste omgångarna så de är helt klart på gång. Dessutom ska en till forward in i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vino: Jag fick också loss mina biljetter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Får ha i åtanke att när Växjö mötte Timrå senast spelade de med 3 ordinarie backar och ingen Rosén i laget så de har varit väldigt skadeskjutna..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: jo självklart är det så. Men du säger att det löser sig..Tror du då på att vi undviker kval..eller play in..Med tanke på en diskussion vi hade om viktiga matcher..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: Funkade för mig nyss! Hade samma problem igår kväll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Captain_fantastic: Ok, ja jag drog iväg ett mail här på morgonen. Får se...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: samma för mig, vet inte vad man ska göra
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon mer än jag som har problem att plocka ut biljetter till helgens matcher?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: 36år ung (1985). Lika gammal som vår kära Gundersson!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: detta är ju helt sjukt, han spelade med oss 209/2010, herregud han måste vara 50 bast minst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
På tal om ingenting egentligen. Den gamle Brynäs bekantingen Juuso Hietanen uttagen till OS laget. Är den han som Mikko plockar med sig hem efter turneringen?;) Känns iallafall som att en gammal finsk rutinerad räv hade passat fint bredvid Lindstein för att agera mentor nästa år :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: "vad är det som löser sig? Att vi undviker kval? Ingenmansland? Eller play in?"

Det beror ju på hur många poäng vi tar men det är hur många poäng VI tar som avgör var vi hamnar i tabellen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag tror du glömde "sextumsplankan" Malmö - "HV-känsla" på dom....

Jag är som du nöjd med Ingenmansland, men kvällens resultat var bra för oss. Låta Timrå jaga Malmö, så jagar vi Linköping.

Fast egentligen är det ointressant hur andra lag spelar, vi skall vinna våra matcher och nå upp till 61 poäng. 15 poäng kvar att samla in på 18 matcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: vad är det som löser sig? Att vi undviker kval? Ingenmansland? Eller play in?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: malmö har sämre bortapoäng än vad vi har och av nästa 5 matcher så här de 4 borta Jo jag påstår nog att det är tuffare än vad du påstår
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: vi tar ett steg i taget …äntligen!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: full?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Falken: Tabellen är tight nu, det kan nog bli en ganska rafflande upplösning på detta.. Svårtippat av rang nu, laget/lagen som dippar formen under Februari ligger pyrt till.

Utgår från att Brynäs möte Lakers hemma härnäst, det kan bli bra. Lakers ser inte supervassa ut nu, 4 raka torsk för tillfället. Men Brynäs ska ju upp i tempo med så..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Det är inte bara schemat i sig utan Malmö tillsammans med Djurgården är de två sämsta lag vi mött i år av de jag sett.

Större press på Malmö att undvika kval än Timrå. Mitt tips ligger att Malmö får kvala tillsammans med Djurgården.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Det ser ungefär lika tufft ut som alla andra matcher, Inget speciellt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Falken: Malmö har dubbelmöte mot Rögle..sen tre bortamatcher mot Fbk Leksand o Djurgården..Ser tufft ut..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brooklyn forever: tar vi bara våra poäng så löser det sig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Sen fixar Dicken så att LHC torskar på torsdag. Så är det 4 pinnar och 4 matcher. Malmö får stora skälvan och Timrå går om. Örebro försöker köpa sig ur krisen men får inte ihop det. Hoppla.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: vi har precis samma snitt..1.35 poäng per match som LHC..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Underbart att LHC förlorade, vi ska sikta uppåt, inte neråt. Ett steg närmare slutspel!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
LHC: 50p , 37 matcher
BIF: 46p , 34 matcher
4 poäng skiljer med 3 matcher mindre spelade, nu jävlar ska vi jaga och gå förbi LHC!
Forza Brynäs!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: LHC är svåra,spelar bra hockey jobbiga å möta..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrev det för några dagar sedan men min tro är att Malmö får kvala.

Blir ett hårt kval mot Djurgården.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bra om Timrå vinner! Hatar lhc.. Vi tittar uppåt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Då måste jag helt enkelt sett ?fel? matcher. Tycker aldrig de spelat särskilt bra när jag tittat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: LHC har varit bra de senaste månaderna. Spelat enkelt, bra målvaktsspel. Och så har de massa unga spelare, egna produkter som antagligen bara kommer att bli bättre. Tror de har en ganska skön känsla inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Vad det gäller kval så är jag lite fundersam till att ett SHL lag åker ur ligan varje säsong. Min tanke är att SHL ska bestå av de 14 bästa lagen i Sverige. Men som det är nu så vet vi inte om det lag som lämnar SHL är sämre än det lag som går upp från HA. Bara en tanke…
Sen är det förstås väldigt spännande.
Kommentera

« · 2281465 · »