1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739753 inlägg · 7967 ämnen
« · 2329845 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Och nu meddelar Växjö de första som får lämna eller lämnar. Brynäs väntar……för Brynäs kan bättre

Vi kanske skulle satsa alla resurser på att försöka påverka för utökat antal lag i SHL. Men även det tar vi efter sommarlovet.

Stefan R 63: Ja det håller jag med dig om. Absolut är.det så.

Jugge: Nä sånt struntar jag i. Vi ska vara ett tillräckligt bra SHL-lag för att slippa förlita oss på andra lag.

Jag gillar bara inte laget. Har aldrig gjort. Svårt att förklara varför. Bara så jag känner. Måste det finnas någon rationell förklaring?

Zappaholic: att lag som in IKO Växjö Rögle på ganska kort tid hinner att etablera sig och gör skillnad i dagens SHL tycker jag tyder på att man kan utöka SHL och att vi ..plus några andra lag inte räcker till och tävlar lika bra

Zappaholic: Vad är det du inte gillar med IKO? Tycker dom gjort typ allt rätt sen de klev upp. Är det för att dom inte är en räddningsplanka för oss?

Zappaholic: Det handlar inte om det. Jag och många andra gynnar underdogs och Oskarshamn får gärna slå ut ...ögle

lapad: Närå. Att vara supporter handlar om känslor. Vissa lag känner man för. Andra inte. Varför vet ingen.

Rögle är brutalt överlägsna men gör de inte mål snart kan de få ta en i baken och sånt är aldrig trevligt

Zappaholic: Du är en riktig skojare.

{8399}: Inte jag. Jag gillar inte IKO under några omständigheter

lapad: Heja Oskarshamn! Idag i alla fall, alla älskar en underdog.

Jugge: Skillnad att crosschecka någon i ryggen efter avblåsning då spelarna är avslappnade och inte har en chans att skydda sig eller förvänta sig att få en klubba i ryggen.

Svagt av domarna. Som så ofta förr

Jugge: Alltså, Ängelholms publiken skriker så fort någon petar på en

Zappaholic: Om dom spårar vet jag inte… Zohorna får en crosschecking i bröstet precis innan målet och sen ger han igen efter målet. Sen utbryter allmänt bråk. Är väl formulär 1A bland svenska domare att kvitta liknande grejer?

Silfverkroken: skilda världar med PA som sitter o surar på läktaren i Örebro o hans ass..Finanser som ler in i kameran o kan göra ännu mer succé med Oskarhamn..

Jugge: Snyggt PP men sen spårar ju domarna totalt

Går inte att sluta imponeras av Oskarshamn. Känns som allt de rör vid blir till guld. Tro fan om inte Mikael Holmqvist blir en demontränare när han går dit också.

lapad: Vilket PP mål av OIK! Börjar nervositeten smyga sig på Rögle tro?

McKiernan kastar handskarna men får samma straff som Zohorna, hur?

Tigerhjärta: Vilka kräk till domare. Efter IKO gör 1-1 crosscheckar en oskarsspelare en röglespelarw fult i ryggen. Det blir bråk och domarna kvittar självklart. Så jävla uselt

Tekvarianten: ” Men ska vi verkligen fylla på med amerikaner så långt ner i kedjorna? Gärna unga svenska från allsvenskan som kan slå igenom och bilda framtida stomme.”

Köper det resonemanget helt! Tycker bara likt chanzone och semic, en intressant spelare!

Semic: Han har gjort intryck på mig med. Helt klart intressant.

Nu hoppas jag på Oskarshamn, gillar ej Rögle

Tigerhjärta: tids nog… 👀

Nä men jag fick från en källa (som haft mycket rätt förr) att han var klar pga personliga skäl. Stämde ej = litar ej på den källan igen.

Men ska vi verkligen fylla på med amerikaner så långt ner i kedjorna? Gärna unga svenska från allsvenskan som kan slå igenom och bilda framtida stomme.

Charles: fattade det som att Lander hade ett optionsår, han vid visst datum måste tacka nej till. Vilket han också gjorde.

Tigerhjärta: Lite det jag känner också, i en tredjelina så känns det som att han vore ett spännande nyförvärv, självklart får han inte vara allt för dyr men gillar din tanke där med Olesen - Scott - Halloran tror inte dom skulle göra bort sig

Spajderman: Alcén var ju på plats under tv-pucken vilket tydligen är väldigt ovanligt bland sportchefer i SHL

Peja: har ledningen ens koll på att J18 var i final? Vad jag hört minglade DIFs sportchef runt rätt bra bland alla scouter men våra två lyste med sin frånvaro. Ger f.ö bra signaler till grabbarna

Peja: Vi får väl nöja oss med den fylliga rapporten från senaste styrelsemötet

Charles: Synd att Brynäs slappar med kommunikationsbiten. Man borde verkligen försöka ta tillfället i akt nu när man har hyggligt momentum efter den överraskande bra säsongsavslutningen för herrarna, J18-silvret och publikrekorden & silvret på damsidan.

Tigerhjärta: och ingen kan dra argumentet "han spelar fortfarande", Lander spelar i samma lag men har presenterats av Timrå

Semic: Håller verkligen med angående Halloran!
Killen är endast 24 bast. Var väldigt bra när han kom in, men hamnade i skymundan när Audette kom in.
Ung, intensiv & målfarlig. Bör inte vara allt för dyr heller?
Varför inte tillsammans med exempelvis Olesen & Scott i en tredjekedja?
Självklart en chansning men känns som det finns potential i den killen. Har sett långt ifrån alla Örebros matcher så har definitivt inte järnkoll skall tilläggas.

Tekvarianten: " Tekvarianten · 2021-10-30 20:08 " Djoosen är klar vad jag hör 💫."

När presenteras Djoosen då?

Charles: Inte undra att man lyckats bättre än Brynäs. Det handlar om handlingskraft

Semic: bara du. Ingen jag blivit spec imponerad av.

Charles: Angående Halloran, är det bara jag som gärna skulle se honom hos oss..? Har bra fart under rören och känns giftigt runt kassen.

Peja: Vi som fokuserar på annat...

Charles: Även en intervju med Enroth där han summerar säsongen och sitt eget spel.

Örebro tackade av Halloran, Zamorsky, Puustinen och Audette för 30minuter sedan
när tog deras säsong slut? snabbare än Brynäs på att släppa den infon iaf

Vino: Men samt är ju att padel är för människor som inte orkar lära sig tennis😀

Vino: Moget

{8399}: Intresseklubben antecknar...

Sportnisse: Padel ger ja inte mycket för

Zzz: Givetvis, det är upp till bevis för JA.

Lemp: Fast det beror väl på vad man har på gång istället och hur man prioriterar sina resurser.

Sportnisse: Lepistö vore riktigt fin bredvid Johannessson, helt klart

Sportnisse: Vore ett enormt misslyckande om man inte kan vinna en dragkamp om en finsk spelare mot Oskarshamn, när vi oxå har finska tränare. Låter helt absurt dåligt om det skulle stämma. Lepistö är klass, men kan vi inte vinna en dragkamp om Riikola kommer vi inte lyckas med Lepistö heller.

Lemp: Hört på Padelhallen från padlande Brynäsare var att BIF oxå försökte få Juuso Riikola samt uppvaktar Sami Lepistö .

{7981}: Tror säkert att Brynäs har varit kontakt med honom för att höra tankarna om nästa säsong och möjligtvis har Larsson inte stängt dörren för en återkomst till Sverige. MEN om det är mer konkret än så är jag desto mer skeptisk till faktiskt.

Charles: Inte bara hans mor... Johan själv dementerade ganska kraftigt och meddelade också att Brynäs INTE är ett självklart alternativ vid hemkomst...

Tigerhjärta: tror också att Abris har en hel del info från trovärdig källa. Om man lyssnar på hans senaste pod diskuterar de i slutet just om rykten och att skriva om dessa.

« · 2329845 · »