1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740850 inlägg · 7967 ämnen
« · 2349285 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JanT: spot on, skön humor 👍😂😂

BIF Kungen: Jag tror det är bäst om Björninen får börja i J20 så att han inte blir bedövad av Brynäsandan.....

På Tord Lundströms tid - ja då jäklar.....

JawKee: det får vi hoppas👍

Tigerhjärta: Avgör OS-finalen, fixar PP som Finland sedan avgör på i VM-finalen. Snacka om att vara clutch!

BIF Kungen: Verkligen!!!

Nu har han fått OS-Guld och VM-Guld.

Nu blir det SM-Guld nästa! ;)

Tigerhjärta: kul för Manner, den killen önskar man all framgång👍

Hyvvä Suomi 🇫🇮

Björninen förstärker sig till ett PP, haha mäktigt!
Mot Kanada får man filma, finns inget lag som ”fuskar” så mycket som dem i landslagssammanhang!

En filmare han ni värvat iallafall!

Silfverkroken: Börja matchen med straffar, då vet man redan under pågående match vilket lag som vinner om det blir oavgjort....

Silfverkroken: Nord, ute på tunn is…

Vidhåller, överskattad trots många guldpipor…

Rödin1912: nja, tveksam. Får nog köra en try-out i Valbo innan, måste vara säker du vet😂😂

BIF Kungen: Japp, fullständigt idiotiskt skulle jag säga.

{9684}: Förlängning av VM-final, 3 mot 3, känns fel, vad tycker ni?

BIF Kungen: Aa dendär Heiskanen på backen hade nog oxå kunnat hoppa in i brynäs och kanske ta en plats i 3e backpar

BIF Kungen: Barcel, fy fan vilken spelare. En rightare som är välkommen till Brynäs, kan få ”komplement-spela” i 3:e linan😂

Kul för publiken! Dom älskar ju när Kanada gör mål (såg jag när Sverige mötte dem....).

Peja: Helt sjukt, Kanada kommer alltid tillbaka på något jävla sätt

Peja: blir intressant att se hur det går för Björninen svårt när det kommer till finnar och där får man lägga tron i Manner, Hrivik exempelvis är ju ingen målskytt heller men lyckades bra, vissa spelare fungerar bra i SHL andra inte

Jockster : Nä, det är inte att klaga att påstå att inget av de finländska nyförvärven kommer upp i 40 poäng. Väldigt få backar kommer upp i det. Björninen kanske kommer vara en av seriens bästa tvåvägscentrar, men inte riktigt komma upp i den poängskörden.

Att jag tolkade ditt inlägg som gnäll berodde på att du brukar gnälla, och inte vad du skrev i det inlägget. Så det var lite olyckligt.

Jockster : OK, kul för oss som gillar rally-svenska😂

pjåtor:
Jajemän. När han fick utrymme så visade han klass

pjåtor: har missat 3:e fram tills nu.

Har Granlund lyssnat på min kritik och hängt 2😂😂?

Peja:
Haha nja har inte klagat ett skit på de finska nyförvärven utan bara sagt att jag inte tror att de når upp i 40 + poäng.

Att du finner det som "färgat" att det är någon form att klaga bevisar ju bara att du totalt saknar förmåga att skilja på vad som är att klaga och vad som är att ha tveksamheter på förmågan att producera 40 + poäng nästa säsong i SHL.

Jockster : har också för mig det men jag är inte helt säker

Peja: 3 forwards och en back till så är vi hemma.

Jockster : Nä, jag valde inte att missförstå dig, men tolkningen av dina inlägg är kraftigt färgad av att du i princip alltid bara klagar på Brynäs. Om någon gör det i 999 inlägg på raken antar man liksom att det även är temat för inlägg nummer 1000.

Att Brynäs behöver få in ett par spetsforwards är nog de flesta ense om.

Jockster : 2 baljor nu mot Canada Granlund

Jublar typ lika mycket som när Brynäs gör mål när Finland gör mål. Vore så fint om Manner och våra nyförvärv fick vinna VM också.

Peja:
Har jag sagt att de inte håller kvalitet?
Har jag dömt ut dom?
Jag säger att jag inte tror att de levererar 40 + poäng i SHL i vinter och därför behöver YTTERLIGARE två spelare av högre kvalitet som faktiskt levererar 40 + poäng nästa säsong.

Snacka om att aktivt välja att missförstå en text.

Peja: Tror inte att det är så han menar. Han menar nog helt enkelt att vi behöver riktiga snipers. Björninen är extremt hårt arbetande, en bra tekare osv, men han är nog ingen målgörare på det sättet, även om man kan räkna med att han nätar bra många gånger. Vore fint med en renodlad målskytt!

Jockster : Så du tror inte att en spelare som platsar i ett OS-vinnande landslag och dessutom är bäst på isen i OS-finalen håller en viss kvalitet?

Jag håller med om att Brynäs behöver producerande spelare, men det är löjligt att döma ut någon som icke-producerande på grund av att denne inte gör massa poäng i VM.

Om man kollar på topp 20 i SHL:s poängliga finns bara 2 VM-spelare, så vitt jag kan se. Det är Michael Spacek och Jonathan Pudas och ingen av de har levererat massa poäng i VM.

Jag är fortfarande lite nyfiken på vart denna spelare går. Ryktas till SHL. Hamnade i toppen i Liiga, spelat med Mäenalanen.

BIF Kungen:
Var det inte ngn här inne som sa att han är klar?
Ngn med insyn och kontakter.

Charles: hoppas han går till Brynäs men HV har en jävla (tjock) plånbok…

Ser att Linus Andersson lämnar Leksand men inte är klar för ny klubb.

Vore det inte intressant med honom som ersättare till Gunler? I en tredjekedja med Scott och Olesen, samt med speltid i powerplay.

Ung, utvecklingsbar och med ett jäkla skott. Högerskytt med har jag för mig.

Jockster : precis, se matchen mot Sverige, otrolig vändning.

Sverige och Brynäs är tvärtom, vänder sällan matcher..

BIF Kungen: tycker Mäenalanen varit kvick i andra en jävla fart iaf, se om han blir presenterad nästa vecka ifall han vill vänta tills efter VM med att bestämma sig, hade varit jobbigt att se han gå till HV och sen göra succé, speciellt med tanke på att han verkar vara en sån där spelare som motståndarna hatar.

BIF Kungen:
Ja kanske plus att det finns alltid en sjuk vinnarmentalitet hos Canadikerna när det väl gäller något.
Lite som Färjestad .....

Granlund började bra men har haft det kämpigt med stora Candiker

Jockster : precis, överraskande bleka, nervösa?

Har inte Granlund varit väldigt anonym under turneringen relativt förväntningarna

BIF Kungen:
Onekligen. Finnarna har det tungt ikväll.
Lönnlöven är påkopplade

Någon som har koll på NHLs datum? 15 juni är sista datumet för NHL att värva spelare från Europa som sitter på kontrakt.
Är det även detta datum då även övriga spelare i AHL/NHL börjar blicka mot Europa om de inte blivit erbjudna nya kontrakt hos sina lag över Atlanten?

Jockster : klassmål av Kanada

Svensson_62:
Helt rätt. De är duktiga spelare, inget snack om det och har aldrig påstått annat heller men säger att det är ingen garanti för att producera många poäng och förväntas vara toppspelare i SHL.

Svensson_62: ”rally-svenska” nivå😂😂

Jockster : Finska landslaget har dock hög kvalitet. Var det inte nåt OS-guld härromsistens, tror de spelar nån match ikväll också, 🙂

Peja:
Handlar inte om att platsa i Finlands landslag, det handlar om att leverera kvalitet i Brynäs.
Bara för att en spelare platsar i Finlands landslag så betyder det inte att spelaren kommer att leverera poäng i Brynäs.

Wennström har även han vräkt in poäng i finska ligan men var inte speciellt produktiv i SHL då finska ligan inte är av speciellt bra kvalitet.

JanT:
Det är absolut inga dåliga spelare, har jag aldrig sagt men säger att de är inte top of the line.
Det är just sådana spelare som Brynäs behöver för att ta klivet bort från botten nästa säsong.

Övriga lag kommer även de att förstärka med bra spelare så överlag så kommer kvaliteten på SHL att vara bättre nästa säsong

Jockster : Finns det överhuvudtaget någon spelare som duger för dig i Brynäs IF?

Målvakterna kanske är lite halvhyfsade.....

Men det är ju klart -på Tord Lundströms tid.....

Jockster : Hur många av de 20 SHL-spelarna som gjorde över 40 poäng 21/22 hade platsat i Finlands lag?

Mäenalanen vann interna poängligan i Kärpät, bara det är respekt. 41p på 47 matcher är riktigt vasst av en powerforward.

Tigerhjärta:
Spontant när jag kollar på Finnarna som både är klar och ryktas vara klar för Brynäs så är det ju inga spetsspelare med 40 + poäng per skalle.
De är mera av hårt arbetande spelare som kanske kan producera 25 - 30 poäng.

Brynäs behöver verkligen 2 spelare av HÖG klass för att det skall bli bättre i vinter. Behöver 2 spelare av Lash kvalitet helt enkelt.

« · 2349285 · »