1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740162 inlägg · 7967 ämnen
« · 2353999 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
”I'm told a Lindblom buyout is going to happen.”

Vågar man hoppas på en återkomst? Lindblom har absolut inte kommit upp i sin tidigare nivå från sin comeback!

Silfverkroken: Han har väl fått ett erbjudande från Columbus om jag inte kommer ihåg fel

Alfred : 23 år och har varit mer eller mindre ordinarie i Columbus senaste tre åren så tvekar på att han skulle vara aktuell för SHL. Skulle han mot förmodan ändå vara det är jag säker på att Leksand skulle vara förstavalet oavsett.

Silfverkroken: Hur är det med Bemström?

{7981}: Uppgifterna om att han använder sin option kom ut i maj så det har varit känt ett tag. Undrar lite hur det ser ut i de schweiziska lagen. Hur många importplatser finns kvar där?

Pettisbif: hittade detta om Saku

Dessutom har tidningen Kaleva meddelat att Saku Mäenalanen kommer att använda sin option om att spela utomlands nästa säsong.

Artikeln i Kaleva är på finska och bakom betalvägg

Pettisbif: visst är det Stenlund :)

Peja: har väl klausul för shl spel...men tror fan på stenlund nu...kommer ju från columbus organistaion, och vi alla vet ju vem som knegar där..tyvärr vill jag nog säga om Stenlund...inte alls vad vi behöver framåt...inget att ha enligt mig då..inte den målskytt vi söker

DanneBif1912: Ojamäki skrev på för Tappara för några veckor sen.

Luddf: kanske Ojamäki som jag hörde om för några månader sen, rightare och näsa för mål,,i topp i khls skytteliga kommer inte alla

DanneBif1912: Vejdemo, Linus Sandin eller Victor Rask är väl spelare som skulle kunna vara aktuella för SHL, svårt att hitta några andra än de som nämnts här redan.

{8399}: Vore superkul om RBK och BIF möts i final nästa säsong 😁

Pettisbif: Spännande värre!
Frågan är, är du nöjd Pettis om denna spelare blir klar för oss?

Mrassarson: hörde nå rykten, men lär väl inte stämma...svårt att se att timrå har råd nu, efter Wedin, Lander m.m,,,,haha nu pratar jag om Dahlen....jag blandar fan ihop allt...haha

mk: Stenlund är ju ingen poängspelare direkt
Jäkligt stor är han iaf

Mrassarson: ska presentera nått riktigt bra snart,,med hjälp av deras insamling

DanneBif1912: Vad menar du?

DanneBif1912: i behöver snipers goda för absolut minimum 20 mål, helst två Stycken

DanneBif1912: Jesper fröden till Björklöven??

mk: mycket hellre fröden...rightare även...stenlund är väl center han,,,behöver vi det?

Pettisbif: Är det samma spelare som arit nästan klar sedan innan midsommar eller är detta ett nytt spår? Brynäs har ju också bekräftar att det är spelare som spelat i Nordamerika som gäller till de sista platserna så du kan vara rätt ute här. Fick du detta på golfen?

Nu jävlar släpps det spelare runt i NHL, många som blir lediga för andra lag att skriva kontrakt med, enda Brynäsaren hittills verkar vara Jonas Johansson som inte blir kvar i Florida

Pettisbif: Låter jävligt intressant. Bra jobbat med att ge oss lite silly nu när det varit jäkligt tyst. 👍👍👍

Pettisbif: kan det bli 2 bomber denna vecka då eller?

Luddf: Stenlund var ju bra i HV när det begav sig.

Men frågan är hur hans psyke klarat sig av att inte spelat så mycket och bra
Vet inte om jag vill ha en spelare som vill tbx till NHL. Säger inte att Kevin vill det isf
Bättre och försöka övertyga och bygga på att få han att trivas i Brynäs.

Om det nu är han😀😀

Luddf: Känns spontant som det inte finns så många svenska forwards utan Brynäskoppling som spelat i NHL senaste säsongen som skulle kunna vara aktuella. Efter att ha kollat igenom namnen på Eliteprospects är det väl följande med utgående kontrakt som skulle kunna vara möjliga utöver Stenlund som du nämnt:

Loui Eriksson - Har varit snack om Frölunda men de verkar inte ha plats för honom. Inget jag själv hade varit särskilt exalterad över.

Anton Blidh - Har Frölundakoppling men de verkar som sagt ha fullt. Enligt beskrivningen på EP påminner han lite om Mäenalanen så skulle väl kunna vara ett alternativ till honom.

Jesper Frödén - Möjligtvis om det inte blir något med Skellefteå.

I övrigt är det spelare som lär bli kvar i Nordamerika eller som har lite för starka kopplingar till andra klubbar (som Dahlén och Timrå) för att det ska vara troligt. Eventuellt om det är spelare med kontrakt som kan lånas ut eller bryta sitt kontrakt.

Luddf: Kevin Stenlund blir inte kvar i Columbus, kan det vara han? Eller är det Fröden?

Pettisbif: Alex Nylander skrev nytt kontrakt idag så han är det inte.

Silfverkroken:
Inte denna spelare iaf.
Sen vet man ju inte hur det blir med Boqvist, Larsson och Kroken.
Men dom 3 kommer dom hålla plats för garanterat.

Pettisbif: Det har varit snack om Alex Nylander också !!!

Pettisbif: Är det någon som spelat i Brynäs förut? (Har förståelse ifall du inte vill svara på frågan)

Pettisbif: Spännande , jag väntar förväntansfullt .kan det vara Boqvist ?

{9873}:
Jag har ett namn. Dock tänker jag inte gå ut med det. Pga all skit jag får om det spricker från mängder av pajaser. Men det jag kan säga är att han spelade förra året i NHL och är svensk. Han är rätt nära vad jag kan förstå.
Hörde det idag. Kul att du skrev precis i samband med det.

{9873}: Groggeri, Groggera! Jag är nog sämst! Vi MoDoiter har dock lite självdistans. Är man stor måste man vara snäll....

{9682}: HA HA HA måste vara den sämsta repliken jag läst på forumet , SKÅL !!! ta det lugnt med groggen , lycka till i HA ,

{9682}: Vad gör du ens här inne?? Tillbaka till HA-boken ögona bums!

{9873}: Synd att ni är så skitnödiga.

{9682}: Skål !!! låter som du har en trevlig MÅNDAG , i upplysnings syfte du är inne på fel forum ! fel klubb ! fel serie ! men jag hoppas ni gör det bra i HA lycka till .

{8399}: Visst är MoDo störst? Gigant...

{9682}: MoDo är så stora så de tar sig inte igenom flaskhalsen till HHL.

Pettisbif: MoDo är dock så stor så att du har svårt att få grepp om giganten...

Pettisbif: Så Pettisbif har du något inside gällande Kroken Larsson ? rykten tack , har du hört om någon NHL klubb är intresserad av dom eller finns det en chans att dessa pojkar kan komma hem , än så länge lever hoppet , förväntansfull .

Dallemas:
Så sa modoiterna lockout säsongen 04 också. Men dom åkte väl redan i kvarten..
Sen skyller väl dom på att Foppa var trasig. Men det var han ju konstant sista 6-7 åren. Kung trots en fot.
Men dom hade ju trots allt Salo, Kaberle, Hasse Jonsson, Salomonsson, Svartvadet, Näslund, Weinhandl, Bröderna Sedin och några till riktigt fina lirare.
Dock hade man enligt mig en överskattad Salo och en för dålig tränare i Kent Forsberg.

Visst vare Frölunda som vann det året...?
Hade 4 1 linor. Kahna-Joel-Tolsa, Nicke Andersson-Jonas Johnsson-Kallio, Alfredsson-Påhlsson-Axelsson, Högardh-Plüss-Esbjörns plus en ung Loui Eriksson. Osså Lukan i målet och Sami Salo och Bäckman i högform på backen.
Hade även min hatspelare Antti-Jussi Niemi haha. Minns att jag avskydde han på planen. Men jävlar vad man hade älskat att haft honom i sitt egna lag.
Året innan tror jag Widde kastade handskarna mot honom. Slog och Slog.. haha till och med försökte knäa honom hahaha.

mk: ha ha!

Charliejfz: Här har du genusforskning🤣🤣

Charles: Denna ska jag lyssna på.
Men utifrån vad du skriver, så får man nog se Manner som en "bro" framåt som kan hjälpa Brynäs att bli attraktivt igen.
Det är helt livsavgörande nu för Brynäs att man kan fortsätta bygga framtidshopp i föreningen.
Då kan man vara mer attrakraktiv för en bra tränare när Manner lämnar.
För jag tror nog inte att han är kvar mer än nästa år, tyvärr.

Svensson_62: gjorde en test som visade om man hade vänster eller höger hjärna. Vänstra förknippades tydligen med maskulina egenskaper och högra med feminina egenskaper som empati, intuition och kreativitet. Visade sig att jag var mer höger hjärna vilket ”genus” folket tydligen förknippade med kvinnligt trots att många killar har dessa egenskaper. Hjärnforskare tror inte alls på uppdelade hjärnhalvor utan menar att alla signaler styrds av vänster hjärna och att båda hjärnhalvor år inblandade i det mesta. Folk är biologiskt komplexa och olika men sammanfattningsvis står genus forskning inte hög i kurs hos mig.

Anders Berg: hockeypodd med Manner, mest intressant är om att stanna kvar eller ej, familjen är den största frågan, samt att han vill känna av att han hjälper laget så han inte skriver 3år och sen bara kan hjälpa lagets utvecklas och bli bättre i ett år.

tycker det låter som att han inte är så sugen på att flytta ungarna till Sverige då de verkar ha det bra i Vasa med skola och kompisar etc. Så känns som att mycket kommer bero på hur påfrestande det är att under stora delar av året bo ifrån dem.

sista värvningarna också beror på som många tror att de olika reglerna med kontrakt i NHL påverkar när man kan signa spelarna man kollar på. så ingen större gåta att lista ut att värvningar kommer inom några veckor när free agency snart är igång

« · 2353999 · »