1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740012 inlägg · 7967 ämnen
« · 2360884 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Charles: och Ölund hänger den i krysset iskallt!!

Timrå är redan vassa i sina forcheckingar, men sämre i mitten och egen zon

Öllat 2-0

Silfverkroken: JAAAAAAAA

Se där, kanske finns lite utvecklingspotential i Ljungkrantz ändå ;)

Charliejfz: Vilken bössa av Ljungkrantz!!

Charliejfz: LJUNGKRANTZ

Ljungkrantz första målet på försäsongen alltså :)

Vilken bössa!🤯

Ja, BIF blir definitivt att räkna med inför ett slutspel. Tydligen även HV enligt sport journalisterna.

Tycke vi ser mer rejälare ut första 5min! Gott att se!

Tigerhjärta: Härlig räddning av Veven på Hartmanns friläge. Takterna från förra säsongen sitter i! 👍

Coola tröjor på Timrå tycker jag! Tänk vad lite enkla ränder och utan reklam kan göra! Timrå hör dock till toppen vad gäller matchställ annars också!

Var det gråa matchtröjorna 3e ställ?

Sjukt vad pirrigt med match fast det bara är en försesse match utan betydelse.

Kan man hoppas på att men kan se ett frö av Manners spelidé och tänkta linjer?

Khall92: vet inte om de är det här han menar men en intervju med Manner idag.

lapad: Slutade med att jag slog mig ned hos några hockeytokiga färjestadare istället :)

Davey85: manners senaste utspel? Vad har jag missat?

Berra KSD: Snart börjar matchen 😁

Skagge: Är det bara jag som inte kan byta till sportpaketet på cmore?

Peja: Ja, det finns väl inte jättestor utvecklingspotential i Kvist, Birger och Ljungkrantz. Den som har fått minst chanser och istid är ju Ljungkrantz och han är väl också den enda som är draftad? Så där kanske den största möjligheten finns?

Men Manner/Alcén har ju båda sagt att utöver nyförvärv så är det viktigt att de befintliga spelarna utvecklas och blir bättre. Så om dom inte ser den utvecklingen under säsongen så hoppas jag dom blir utlånade till HA. Tror det finns större potential i spelare som Holmli och Nordh.

lapad: Håller med! Kvist lånas ut och Birgersson får gå in i truppen när det behövs. Ljungkrantz har potential tycker jag och förtjänar startplats.

Luddf: Står det någon anledning varför han inte är med?

CatoCensorn: Det är bara en junior i laget och det är Joel Holmli.

Ljungkrantz är förstaårssenior, Kvist andraårssenior, Birgersson tredjeårssenior.

Det säger något om några av de här grabbarna att fans fortfarande tänker på dom som juniorer när är seniorer sedan flera år tillbaka.

Birgersson är bara 3 år yngre än spelare som Kinnvall och Ölund.

Wesley: Erholtz inte med i Ässäts träningsmatch idag, klar för Brynäs?

Makita: verkar vara olika beroende på vilken wiki man läser.
Uppladdat:

500x0-67e92208-2910-4c6a-9ab3-6d0e11943c34.png

Farsang: Extrem tveksam till Kvist, Birger och ?krantz. Någon eller några av dessa bör lånas ut. Tycker inte att någon av dessa håller SHL standard. Utvecklingspotential, nja?. kanske.

Farsang: vad kul med några juniorer med! Vilken chans för dem att visa upp sig och se hur de klarar av att spela på denna nivån

Kedjorna för ikväll iallafall
Uppladdat:

500x0-88fd9942-6116-4084-b131-45f434a5bc68.jpeg

Pettisbif: Undrar om en spelare som Bailey kan vara på Brynäs radar. Hittills verkar man ha riktat in sig på spelare som man har väldigt bra koll på, inte den typen av AHL-grabbar, men förr eller senare måste man titta utanför "bekantskapskretsen" för att få in rätt spelartyper.

Pettisbif: Dra iväg ett mail till Alcén med tips om den liraren.

Bailey
Fan bailey alla dar i veckan👍👍 vore sjukt om vi fick han☺️.

Gusten:
Jag vet.

Kolla bara dessa med honom:
Rödin - Larsson - Bailey
Timashov - Björninen - Olesen
Scott - Palve - Eklind
Birgersson - Ölund - Nordh

Pettisbif: Han har ju varit lagkamrat med Johan Larsson i tre säsonger också. Köööp!

Måste säga att jag gillar hur Manner redan har tränat PP etc, nästan alltid tidigare så rullade dem runt på alla femmor oavsett vilken spelform det var fram tills typ slutet på försäsongen

Från träning 1 ser man hur Manner tänkt. inte så att han suttit på semestern och tänkt bara på annat. förutom sitt godis som han nämnde både efter VM och en ny intervju

Skagge:
Justin Bailey.

youtu.be/8aWzJ3zQa1U

youtu.be/mOGS7LclcQ0

youtu.be/7XhV6bp_5ig

Riktigt sniper.
Blandning mellan Kahna och Palushaj fast samtidigt en tuff jävel.

Skagge: Justin Bailey

Pettisbif: om katten själv får välja tar jag också Bailey, gillar spelare som oftast har mer i målprotokollet än assist.
Skagge: Justin Bailey

Pettisbif: puustinen ser riktigt bra ut. Men vem är Bailey? Vad heter han i förnamn

Sv: Nytt omklädningsrum
Anders Berg: råkade göra ett nytt ämne när jag skulle fråga om någon hade bild på det nya omklädningsrummet sen började alla bara skriva på här 😂

Fel tråd?

Då kan vi nog förvänta oss en sista forwards värvning innan veckans slut.

Får jag välja mellan Kempe, Puustinen, Komarov och Bailey väljer jag nästan Bailey.

Hoppas på honom eller Puustinen faktiskt.

Forestonepearl : kan ja inte hålla med om, i vevan när det va utematchen vann vi jämt mot dom har ja för mig

mk: Så kan det vara😁 Men i det här fallet skyller vi på hemsidan😉 Jag håller med, det är inte helt lätt att orientera sig runt på den..

Lemp: Kommer nog att vara så. Har alltid tyckt att Timrå varit ett svårt lag att möta..

Lemp: Det som avgör såna här matcher brukar vara hur länge man har varit på is. Om något av lagen har varit på is en vecka längre, så är det mer eller mindre garanterat att det laget vinner.

Forestonepearl : Jämnt blir det men vi vinner med 4-2 pga bättre målvakter

Forestonepearl : magplask. 5-1 till Timrå.

Forestonepearl : Varken eller, det är första matchen för säsongen, kommer vara lite hafsigt, lågt tempo och två icke-ihopspelade lag. Skulle säga att ingen är förhandsfavorit och resultatet kommer inte betyda någonting framåt.

Vad tror vi om ikväll då? Succé eller magplask?

« · 2360884 · »