1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736808 inlägg · 7967 ämnen
« · 2512628 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäs forever 1912: Hv är inte en plastklubb.. Det är en klassiskklubb precis som oss även om vi är mer klassiska ;) men Linus Ölund måste vi behålla till varenda pris

Farsang: nej förlåt var inte meningen att vara otrevlig jag vill bara inte att ölund går till hv71 av alla lag

Brynäs forever 1912: du behöver inte vara otrevlig för att han hört ett rykte

Laban: var det en pippi som viska det till dig😆😆

Laban: Domaren ?

Laban: aldrig I livet att han går till er plastklubb

JohnnyBotox: ja du har rätt vi får se då får hoppas han kommer vore en dröm

En fågel viskar i mitt öra att Hv är intresserade av Linus Öhlund.

Brynäs forever 1912: Återigen, ser det som någorlunda troligt med Silfverberg, men det kan i princip inte bli klart förrän tidigast juni hur mycket än journalisterna spekulerar…

Malken: håller med, intressant namn han har ju som du skrev haft en stor del i Växjös framgång, men vad ska han ha för roll i brynäs för jag tror svedman blir kvar som klubbdirektör

JohnnyBotox: kanske familjeplaner för Larsson och att Ölund Nyligen blivit far är vårt enda hopp att båda dem två stannar

Farsang: mest tvek på Larsson, men hoppas verkligen. Viktigast av alla. Ölund också.

Molin kanske blir första nyförvärv klar förresten?
Han var nog inte på kartan innan degraderingen, så det talar väl emot att de fått ihop ett kontrakt så fort.

dabif: dom sa i podden brynäs nedsläpp att chansen är större att silfverberg spelar i brynäs nästa säsong än Linus ölund

JohnnyBotox: jo sant men anaheim kommer ju inte till slutspel kan han inte bli utköpt då när deras säsong är slut?

Brynäs forever 1912: mycket möjligt. Men utköp är fortfarande inte möjligt förrän efter Stanley Cup är spelad dvs i juni. Så det får vi vänta på. OM det inte är så att han själv bryter kontraktet, men varför skulle han lämna ca 50 miljoner på bordet..?
Nä, tidigast slutet av juni om det blir av.

dabif: ja ksk men hoppet finns ju om han blir utköpt från anaheim

{10242}: målvakten glömde jag, men Eklind jagades ju av örebro med några få omgångar kvar av säsongen. Ser det som orimligt att han stannar om han nu får erbjudande därifrån.

OCH om ryktet som någon nämnde här inne stämmer att han redan är klar för Brynäs så behöver jag ju inte ta med han i vad jag tror ändå ;)

Brynäs forever 1912: han har ju ett riktigt brynäshjärta å så jag Tror han kommer faktiskt

dabif: inte en susning, men troligtvis någon från HA som var tänkt till SHL. Charmig silly, man har verkligen inte en aning…

JohnnyBotox: jag tror han blir utköpt anaheim vill nog föryngra

Farsang: Eklind och Lindbäck?

Jag tror, kvist, Birgersson, Lindstein, Blomqvist, Strömgren, Ölund, Bertilsson, Larsson, Kinnvall, Scott och Ljungkrantz förlänger.

Rödin är tveksam. Antingen Brynäs eller Schweiz typ 😮‍💨

För mycket Brynäs hjärta på dem med högre lön för att lämna Brynäs i Allsvenskan.

JohnnyBotox: nyförvärv, alltså nån vi inte haft denna säsong.

Brynäs forever 1912: Silverbeeg känns som lite för mycket att hoppas på.

dabif: menar du nyförvärv eller nyförlängning?
Tror Lindstein, Kvist, Ljungkrantz, Blomqvist som nyförlängningar är bland de första.

Brynäs forever 1912: näe, kontrakt ett år till med Anaheim. Om utköp så blir det tidigast i slutet av juni.

dabif: Simon Löf...

dabif: jag tror det är silfverberg🖤💛❤️

Hur kommer första värvningen se ut?
Jag tror på någon gammal Brynäsare, gärna runt 35-36 år gammal.
Danielsson kanske.
Vad tror ni? Någon som vågar sig på ett namn?

Marcus Björk på g till Luleå?

Peja: "Nu behöver Brynäs först och främst bygga en stomme som håller god allsvensk klass. Om man eventuellt går upp kan den allsvenska stommen mycket väl behövas byta ut i takt med att nivån stiger, men där är vi inte än."

Håller med fullständigt,
Men först av allt en ny sportchef och sen tränare,
Nu är det bara att vänta och se vilket vägval Brynäs som förening väljer,
Våga att ta in nytt blod i föreningen eller fortsätta med gamla Brynäsare och samma jävla visa,

Så väldigt spännande att se vad ska detta debacle slutar.
Vi har världens chans nu att göra om och att göra rätt.

Tror det vore väldigt bra att "få hem" någon som byggt framgång i en annan klubb. Gävlekillen och gamla brynäsaren Johan Markusson i Växjö Lakers är ju en av dem som varit med och skapat Växjös framgångssaga. Idag klubbdirektör. Ett försök att "värva hem" honom vore kanske inte så dumt?

Tigerhjärta: tror den chansen är liten men jag skulle gärna se han i brynäs igen gillar hans spelartyp, det som kan tala att han kommer till brynäs är nog att han kan få en större roll i än han haft i luleå

xxx BIF xxx: Lilja klar för Luleå, Zetterberg för lat. Resten vet jag inget om förutom bef Brynäsare.

SuneMangs: Det var lättare att bygga en stomme med spelare som inte platsade i SHL innan Schweiz började värva massa spelare, KHL kom in (och delvis ut) i bilden och AHL-spel blev accepterat. Om vi hade levt på 90-talet hade nog spelare som Jonas Johansson och Christian Djoos spelat i Brynäs vid det här laget.

Likväl lyckas de starka SHL-klubbarna så som Färjestad bibehålla en stark stomme år efter år. Brynäs har nog inte haft en riktigt bra stomme på hela 2000-talet. Spelare som Daniel Johansson (numera Glimmenvall), Daniel Mannberg och inte minst Johan Alcén är några exempel på spelare som spelat många säsonger i Brynäs och ingått i en stomme utan att egentligen hålla SHL-klass på individuell basis.

En stomme och kontinuitet vill man ju ha, men bara om den håller god klass. Att ha kvar dåliga spelare år efter år är inget vinnande koncept.

Nu behöver Brynäs först och främst bygga en stomme som håller god allsvensk klass. Om man eventuellt går upp kan den allsvenska stommen mycket väl behövas byta ut i takt med att nivån stiger, men där är vi inte än.

{204}: trivs inte frun trivs man inte själv heller, dvs han trivdes inte.

Storspelare?? Sa jag aldrig, etablerad var mitt ordval. Men tror som du hade inte heller blivit en storspelare. En som fyller laget, smart och pålitlig även med dåtidens NHL-mått mätt.

lapad: ” Kom igen Lena”😂😂

BIF Kungen: En sanning med modifikation🧐

BIF Kungen:

Var ju frugan som inte trivdes och ville hem om man skall tro det som sagts men Jörgen hade nog inte blivit någon storspelare där borta heller.

Han gjorde rätt som åkte hem och dominerade

dempa: hmm, att säga att Jörgen Jönsson var för dålig för NHL…

Han var etablerad men trivdes inte socialt var nog mer än korrekt bild.

dempa: P. Nordström kommer jag att minnas som feg spelare. Kunde inte ta en tackling utan att skydda sig regelvidrigt.

SuneMangs: precis, såna som FBK alltid lyckas få fram eller slå klorna i. För fega och dåliga för NHL (J. Jönsson och P. Nordström mfl) men dominerar länge hemma.

dempa: Brynäs (och Modos) eviga problem. Talanger som är antingen för bra för SHL eller alldeles för dåliga för SHL. Hade älskat att få fram en par, tre, fyra stycken som håller precis lagom nivå för att vara toppspelare i SHL och behålla dessa under en längre tid.

Lyssnade på GD podden.

Säga vad fan man vill men Rödin är den första som sagt ”förlåt” vad jag har hört.
All kredd till honom!

Tack Anton!!!!

Tigerhjärta: Har själv viljat se Fröberg i Brynäs en längre tid. Så tanken lockar ju.

Onekligen spännande att se hur truppen blir, hoppas det inte blircen besvikelse bara.

Tigerhjärta: blir spännande om Johan Larsson stannar och om en sån som Silfverberg kommer hem eller om han vill vara kvar i NHL ett tag till. Järnkrok och Bäckström har några år kvar i NHL "tyvärr".

Davey85: ”Obs, ingen diss, bara min uppfattning”

Tar det absolut inte som en diss. Därav att jag skrev ”tänker högt, kan vara helt ute och cykla”.
En spännande gubbe pga lite Brynäskoppling men det kan nog vara att sikta lite väl högt!

Tigerhjärta: Tror faktiskt typ 0%. Fröberg hade varit svår för oss att värva om vi låg i SHL. Men gillar han som spelartyp.

Obs, ingen diss, bara min uppfattning.

Vad tror ni chanserna ligger på att locka ”hem” Linus Fröberg till nästa säsong?
Gjorde en ganska medioker säsong men desto bättre i slutspelet.
Tänker att det ändå borde gå att locka med att få centra en förstakedja i Brynäs kommande säsong?
Jag tänker högt, kanske är helt ute och cyklar skall tilläggas!

Anders Berg: Låter skrämmande, ungefär som 4 guld på 10 år, ledande i svensk ishockey osv. Nu är det förbanne mig verkligen dags att sluta med alla dessa floskler och börja leverera på riktigt. Kliv ut ur den skyddade verkstaden och börja vinna varje match till varje pris. Brynäs måste bli ett fruktat lag igen och inte denna sorgliga ursäkt till lag vi sett och fått lida av de senaste årtiondena. Ta gärna inspiration av 60 och 70-talet men se till att vinna. Hockey handlar om tre saker: vinna, vinna och vinna. Brynäs mål måste vara att vinna varje match de ställer upp i och de ska bli vansinniga av ilska om de förlorar.

« · 2512628 · »