1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752503 inlägg · 7967 ämnen
« · 2571781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Vilken kanal kan man se?

SuneMangs: sant, det är lite tunnt om vi skulle tappa fler spelare. Bra att man vilar Larsson tills att han är hundra.

Som sagt, otäck match.

Försöka hålla tätt i början. Så länge de inte rycker tror jag det blir fördel Brynäs ju längre matchen lider… Men skraj för starten…

Ser att VIK satt ihop en 300kilos-kedja, gäller för oss att vara snabba och smarta när de är inne.

Skönt för er att Frycklund inte är kvar i Västerås. Han hade som vana att åka omkring och köra över/huvudtackla/skada spelare i varje match mot topplagen/oss.

Blir nog en bra match, hoppas ni tar hem samtliga 3 poäng!

Davey85: Ja, men din replik kunde tolkas som att jag förväntade mig att vi skulle köra över de flesta lag i serien när vi har full trupp. Vilket jag inte menade. :)

Silfver: Tycker Rödda lät förkyld i intervjun. Bara hoppas att han orkar spela 100%.

Davey85: Precis som jag skrev 😉

Davey85: Jag är skitnervös 😳 inför kvällens drabbning.

Silfver: Matcherna mot de förväntade topplagen kommer nog bli tighta oavsett, hela säsongen. Men lag med sämre ekonomi kommer inte addera spelare av Larssons och Scotts kaliber till laguppställningen.

Davey85: Fast flera av topplagen håller också på att förstärka så det kommer fortsatt vara tighta matcher i flera fall. Men det känns som serien rätt snabbt kommer bli uppdelad i a och b-lag med stor skillnad mellan topp och botten.

eltifoso: VIK av i år är riktigt skridskoskickliga med flera intressanta unga spelare. Det kommer bli åka av och även fast tyngden inte finns på samma sätt som hos AIKs forwards så gäller det att hålla dem på utsidan för Brynäs backbesättning. Finns en risk att det blir en del boxplay om de inte hänger med. Bara hoppas Gälla scoutat dem så att de får ner farten i mittzon. Så det gäller att inte dutta så förbannat i mittzon och släppa till för många spelvändningar.

SaggeBoy: Ag trodde det va match imorgon.
Torsdag vetu. Gammal vana😀

Jugge: Skulle vara Indrašis x2*

eltifoso: När vi spelat ihop ett till stora delar nytt lag och fått in Larsson och Scott så hoppas jag att vi kan visa klasskillnad i en del matcher. Som läget är nu tror jag på tighta matcher i många fall. Men hoppas du har rätt!

Äntligen match dag... herregud trodde dom spelade igår sen kom på att det är på onsdag =)

Jugge: precis tippat 5-1 till er, klasskillnad

Jugge: Gillar Gällas filosofi och koncept gällande att köra träning direkt dagen efter match.
Njut av segerns sötma på kvällen och kommande 12h, sen är det dags att analysera matchen som varit, för att sedan lägga den bakom sig och fokusera på nästa batalj!

Davey85: Precis, det är Gällstedts jobb att "nollställa" grabbarna så dom inte svävar iväg bara för att AIK enkelt städades av. Jag vill se samma arbetsinsats som den 2:a träningsmatchen mot Karlskoga. Blåställ på i 60 min.

bradberry: Lite obehaglig känsla är det, man vet inte riktigt vart man har dem. Ett par av deras nya transatlanter hamnade i poängprotokollet i premiären. Gäller att boysen lärde sig läxan mot Almtuna, det är 100% som gäller, annars torsk.

{10065}: Rädd för baksmälla… Otäck match… 4-2 Västerås säger jag… En plump i protokollet… #pessimism

Tigerhjärta: Ok… Trodde du menade totalt… Dvs inklusive AIK-matchen…

Ticko : Verkar bli Västerås där.

Kan backen Elias Pettersson vara något för Bif att låna från Örebro?

{10065}: Det var bara 3 målskyttar, vem blir 2-måls skytt?
Jag tippar på att Lindblom nätar också.

Vad tror ni om kvällens match!?
Jag tippar på 2-4 till Brynäs. Rödin, Kelleher & Indrašis nätar ;) 2 ass på Vesel.

JohnnyBotox:

Ja även min barndomsidol har gjort dåliga val i livet ;)

Såg min 30e konsert med honom i somras ;)

Davey85: slutade på en 8 har jag för mig 🙂

mattias - 74: Thåström på bilden! Du vet att han är DIFare va..? :D

mattias - 74: Ungefär så här jobbigt (se länk) 😎

Verkar bli något liknande ikväll, är många bortabiljetter inköpta av Brynäsare. Har varit surr på twitter ett tag om att försöka få till någotslags återskapande av stämningen i klippet igen. Återstår att se om så blir fallet, men jag håller tummarna för att Brynäsarna på plats håller stämningen på topp.

Svensson_62: Fanns en viss skribent härinne, nämner inga namn, som inför säsongen skrev att guldlaget 2012 var det sämsta laget Sundlöv hade ställt på en is..

Makita: Kommer ihåg att Magnus Nyström skrev att om Bif får tillbaka Ekholm frånNHL blir det guld.

Anrelll tippade dock helt annorlunda.

SuneMangs:

Lycka till ikväll, vet av erfarenhet att den där arenan i Västerås är jobbig att beskåda som bortasupporter, jag kallar den fortfarande Rocklundahallen

Jag har Västerås som årets flipp, hoppas jag får rätt, kanske inte ikväll då ;)

Tycker de känns otroligt spännande

SuneMangs: Det var nog inte många inför den säsongen som förutsåg vilken explosionsartad utveckling våra yngre spelare skulle få den säsongen.
Vilket de fick med speltid.
Brynäs var inte tippade som topplag hos de flesta den säsongen.

Nu var det en hypotetisk fråga som jag förstod rätt.
Att välja i mellan en junior och Blomqvist.
Hoppas och tror att åtminstone en av de yngre spelarna kommer att ha utvecklats till en bättre hockeyspelare än Blomqvist innan säsongen är över.

Tigerhjärta: Stämmer gällande Brynäs matcher. Brynäs möter Västerås i dag, Mora på fredag och nästa match efter det är Västerervik den 7/10 (Hockeyfesten).

bradberry: I min app så möter vi enbart Västerås och Mora innan 7/10.
Medans Västervik möter DIF, Björklöven x2 och Östersund innan 7/10?

Tigerhjärta: Fel! 😃 Tre matcher va…?

300 fler säsongskort sålda till årets säsong! Hittills :)

Zzz: Fun fact.
Västervik kommer lira 4 matcher innan vi möts 7/10, detta medans vi enbart kommer lira 2.
Dessutom kommer troligtvis både Larsson och Scott göra debut i den matchen!😅

Zzz: Gälla antydde just det i GD, att det finns en möjlighet att vila honom en vecka till i den luckan. Antagligen det bästa valet. Men trist.

Lemp: Det är en veckas matchuppehåll efter matchen på fredag så förhoppningsvis tar man det säkra för det osäkra och låter honom vila tills matchen 7/10 mot Västervik.

Janne G: Håller med till viss del, den är dock fortsatt ful. Däremot så förstärker Lindbäck helt i onödan.

Lemp: Blir det 3 veckors skadefrånvaro med den här? Måste varit en jäkla smäll.

Blomgrens: På dagens medlemsmöte så sa Alcén att han var dag-till-dag. Han hintade om att antingen ”chansar” man (detta sa han inte ordagrant men det är min tolkning) och låter honom spela den här veckan eller så väntar man och då kommer han vara tillbaka till 100% efter det. Men att det medicinska teamet som kommer avgöra i slutändan. Kändes dock som att han hintade ganska hårt om att man nog vilar honom den här veckan.

Blomgrens: Ja, det är lite smolk i bägaren att inte ha Larsson. Lät på Gälla som att han kanske är tillbaka nästa vecka.

Davey85: Synd! Vill se Larsson dominera på den här nivån så snabbt som möjligt!

Blomgrens: Han är fortfarande "dag till dag", hans träning ökar i intensitet, men han kör i röd tröja fortfarande. Räknar inte med honom denna veckan.

Vet inte om det redan har pratats om det här men när är Larsson klar för spel, någon uppdatering där?

Blå grottan: In Gällstedt we trust! Bara hoppas att dom tar ut spelarna dom tror kommer prestera bäst i förhållande till motstånd. Jag ser hellre Blomman mot de förväntade toppkollegorna än Ohlsson, Nordh och Lindblom

Jugge: Ja det är lyxproblem, så det är ju bra att det finns en större konkurrens nu. Laget har potential att vara dominant i ligan.

Men det gäller att spelare som Blomman skapar lite mer offensivt om de ska spela till förmån för ynglingarna när Larsson och Scott ansluter.

Samtidigt behöver även ynglingarna visa under fler matcher att de kan rada upp insatser som mot AIK.

Det visar sig snart ;)

« · 2571781 · »