1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752918 inlägg · 7967 ämnen
« · 2571488 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Det är väl å andra sidan ingen här, och inte heller Alcén på medlemsmötet, som pratar om att det ska värvas spelare nu. Men faktum är att Larsson och Scott ska in i truppen vilket innebär att ett par spelare från fredagens premiärtrupp kommer att få värma bänk.

Men det är ju lite av ett ”i-lands problem” för Gällstedt. Känns som vi har en mycket större konkurrenssituation på forwardsidan nu mot förra säsongen där flera spelare kunde underprestera match efter match men ändå få spela.

Makita: Jag är mer på Makitas linje - Låt de formstarka spela. De "nya" juniorerna (Lindblom, Nordh, Ohlsson ) var riktigt bra mot AIK, låt de fortsätta och bygg deras utveckling och självförtroende. Ingen vet ännu hur bra dessa kommer att bli.

Rutin finns i överflöd i truppen i övrigt.

SuneMangs: Precis, dagens juniorer är inte ens på samma världskarta som de tidiga 90-talisterna. Silfver, Kroken, Larsson, Berra, Wännström mm drev ju träningarna då och tävlade järnet och eldade på så sätt på ”gamlingarna”. Det är inte dagens juniorer och ”unga” spelare som Kvist ens nära att göra. Dom är glada för att få delta…

Makita: "Det var inte rutin och erfarenhet som var mest bidragande till vårat senaste SM-Guld."

Skaplig skillnad på ungdomen vi hade då och ungdomen vi har nu också.

SuneMangs: Det var inte rutin och erfarenhet som var mest bidragande till vårat senaste SM-Guld.
Är lite allergisk mot att man ska satsa på en spelare med rutin och erfarenhet istället för en yngre spelare som både har bättre form och är skickligare.Detta har man sett allt för många gånger i landslagssammanhang och det leder oftast ingenstans.Vi har rutin och skicklighet i våra toppkedjor det räcker så.
Jag hade alla dar i veckan satsat på en junior istället för Blomqvist,det är inte helt omöjligt att någon av dem kommer att vara en spelare som får ett ordentligt genombrott i år.
Att en av dem är bättre än Blomqvist både offensivt och defensivt innan säsongen är över får vi verkligen hoppas annars har inte våran SC gjort jobbet eller också har våra tränare varit dåliga på att utveckla våra talanger.

Medlemsmöte via Teams nu för de som har möjlighet. Conny Jonsson inleder.

willyyoung : "Om dom fortsätter såhär i ungdomskedjan skulle vi kunna låta dem fortsätta kanske..."

Inte för att vara negativ, men vi kanske inte ska dra allt för stora växlar gällande ungdomarnas kapacitet baserat på en endaste seriematch. Tror fortfarande att rutin/erfarenhet är rätt spår framåt om vi siktar på att gå upp i år, även om det är trevligt med egna talanger i laget som gjorde det bra i premiären.

Skulle du tvinga mig här och nu att välja mellan någon av juniorerna eller Blomman resten av säsongen så hade jag tagit Blomman alla gånger i veckan, just för att han har erfarenheten som krävs.

Lyssna på senaste podden med Offside. \"Bollen är platt.
Handlar en hel del om överflödets förbannelse inom sporten.

Klart lyssningsvärt. Speciellt för oss äldre som är uppväxta långt innan internet.

Janne G: Oavsett om det var filmning eller inte, är det verkligen det fokuset ni gnagare bör ha en halv vecka efter matchen? Det är inte direkt den situationen som blir matchavgörande. Istället kanske ni bör fokusera på hur ni inte ska spela fullständigt bedrövligt nästa gång för i längden kommer det inte funka att skylla ifrån sig på eventuella filmningar varje förlust.

Janne G: "Inte första gången Brynäs är inblandad i filmning, strategi?"

Löjlig kommentar, felaktig dessutom. Vad vet du om Brynäs överhuvudtaget? Har du suttit och kollat SHL-matcher tidigare?

Janne G: Men lägg ner nu, det var ingen filmning..

Janne G: Era supportrar såg till att matchen pausades med otillåten pyroteknik när Brynäs höll på att spela ut er totalt. Kanske inte rätt läge att prata om osportslighet?

Janne G: Ja det ligger i vår strategi inom ramen för den som kallas mediaträning...

Janne G: Allt är tillåtet bara man vinner.
Så är det..

Inte första gången Brynäs är inblandad i filmning, strategi?

willyyoung : Regel nr 1: Skippa juniorer. Spela seniorer i 4:e.

bradberry: Vart kan man se?

Lunkan: Just ja🙂

Farsang:
Om dom fortsätter såhär i ungdomskedjan skulle vi kunna låta dem fortsätta kanske...
Indrasis-Larsson-Kopacka
Rödin-Vesel-Kelleher
Scott-Ölund-Tärnström
Lindbom-Ohlsson-Nordh
Blomman (Boxplay + inhopp)
Kvist

Peja: Nä klarar mig med max en repris. Är ju tydligt hur han avsiktligt petar av sig hjälmen i fallet…

Svensson_62: jag minns, visst satte han på en ring på hjälmen för varje brynäsmål?

Janne G: Förstår inte poängen med den fortsatta diskussionen, matchen är slut och det går inte att ändra någonting. Gynge sätter sig i en dålig situation och domarna kan omöjligen ta ett annat beslut utifrån deras förutsättningar.

Peja: det jag försöker säga är att Gynge försöker undvika, linbäck förstärker filmar, dessutom fortsätter han med förstärkningen efteråt i intervjuer. Det vill säga fortsätter med förstärkningen.

bradberry: Du får kolla på 5 repriser för att se spår av filming från Lindbäcks sida. Helt orealistiskt att domarna skulle ta det i realtid. Tycker egentligen inte det var så fult av Gynge heller, mer otur för honom att det blev som det blev.

Davey85: Mmm hade känts hårt…

Så här då?

Gynge 2+2
Lindbäck 2

Då markerar man iaf att förstärkningen är uppmärksammad och att man ”har ögonen på sig”…

Janne G:

Jag tycker också det ser ut som en förstärkning, vilket kändes jäkligt onödigt eftersom det är en sån solklar utvisning.

bradberry: Tycker att det hade varit jävligt hårt att ge en målvakt en divingutvisning i det läget. Solklar strategi av AIK att åka på Limpan. Handlar nog lite om att skydda sig själv också, med alla fall av hjärnskakningar de senaste åren.

Alvin1309: säger inget om utvisningen

Slutsålt i gamla Rocklunda imorgon. Även bortastå!

Alvin1309: Filmning är det inte, då Gynge absolut kör på Limpan, men en förstärkning är det absolut. Men det gör ju typ 95% av alla spelare…

Det är absolut ingen filmning , solklar utvisning

Blomgrens: har tidigare sagt tar avstånd från rök och bråk, när det gäller Gynge försöker han han avvärja, linbäck dock på väg ut ur målgården, tar ett aktivt beslut att filma och dyka, följer upp det högst anmärkningsvärt i intervjuer efter, jag tycker det är värt en granskning.

Janne G: Kan inte förneka att han förstärker. Petar dessutom av sin egen hjälm med klubbhandske i fallet. Solklar utvisning på Gynge… Men det kan diskuteras om Lindbäck inte skulle ha fått en tvåa för diving oxå…

Janne G: 😂😂

Janne G: var slagsmålen på borta läktaren också teater enligt dig?

BIF Kungen: om man kan räkna dem som ”nya”

Så tycker jag att du ska ha koll på den unga fjärde kedjan Lindblom, Ohlsson och Nordh.

Tyckte dem gjorde förra matchen väldigt bra tyckte även Ohlsson centrade väldigt bra periodvis🤩 roligt att se.

Janne G: För att Gynge åkte på Lindbäck och sträckte ut en armbåge medans?

Janne G: George här. Kommer ni att kötta och knuffa ännu hårdare nästa slutspel? Du höll på att brotta ner MoDo-George senast..

Janne G: Gäller att markera mot slöddret från Solna…

BIF Kungen: kolla lite extra på målvakten Lindbäck , verkar ha talang för lite teater och utspel

BIF Kungen: Kopacka är riktigt spännande så han borde du nog ha ett extra öga på, Kelleher har ju också visat att han kan göra riktigt fina mål och solo prestationer.

Svensson_62: off topic

Såg inte fredagens match men 3 poäng i premiären mot Gnaget känns bra. Scrollat lite hör om jag tolkar rätt så var det ingen helgjuten insats men det fanns glädjeämnen angående spelarkritik.
Själv på plats i Västerås på onsdag. Bor ca 30 min bort. Någon som jag borde titta extra av de nya tycker ni?

Forza🇧🇪

Svensson_62: menar du davydov och hans halv galler? ;)

Tiden när Mats Näslund spelade i Brynäs: Är det nån som kommer ihåg tjommen som hade Brynäshjälm med liten extra prydnad högst upp samt nån slags tillhörande käpp? Han brukade kila fram ensam till läktaringången för E-sektionen vid mål och köra nån slags hemmasnickrad avancerad målgest/dans som slutade med att han stod på ett knä. Hade plats mittför under dessa år så det var svårt att missa honom. 🙂

Pigalle: När jag var liten var ramsan: ”Brynäs hej!!!!! Hej!!!!! Hej!!!!! Hej!!!!! vanlig i Gavlerinken (repeteras på högsta volym). Dog bort under 80-talet tror jag Alternerades med ”klapp, klapp - klapp, klapp, klapp - klapp, klapp, klapp, klapp - Brynäs!!!!!! Som väl ännu lever kvar.
Var på en match i Hofors på 70-talet. Där kördes: ”Här var det livat här var det glatt - här var det blommor i morsans hatt!!!
Den ramsan är verkligen inte en hatramsa🙂

Kommer ihåg att Black Army sent 70/tidigt 80 sjöng signaturmelodin till barnradioprogrammet ”Klapp och klang” i Gavlerinken. Det ska dom ha cred för 😂

Dallemas: Absolut, enkelt och kraftfullt.

snowden: Jag kände mig sporrad ????

Dallemas: enkelt för alla barn också!

Pigalle: Skulle man mot förmodan få igång en aktiv sittplats så kan man köra mer växelramso, de ger mest tryck anser jag. Då räcker de med nått enkelt som Kom igen Brynäs…. Pisslaget vi mötte i fredags kör ofta med sånna å de blir ju så mycket högre volym om man får med sittplats

Blå grottan: Hoppas att fredagens insats på läktaren var ett avstamp till något större och något som kan bibehållas. Såg ut att vara helt rätt personer som capos som sagt.

Blir dock svårt bekymrad när jag åter hörde "Alla vi som älskar Brynäs klappar nu" Vem initierar den? Lite samma med "Kom igen Brynäs, kom igen klapp klapp" Skämskudde och svåra rysningar varje gång...

« · 2571488 · »