1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753343 inlägg · 7967 ämnen
« · 2570892 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Någon som hört något mer rykte om det här?
Uppladdat:

500x0-img5205.jpeg

Silfverkroken: Man får mycket gratis bland levande supportar genom att lägga oerhört press på domarna och motståndarna. Domarna måste älska att dömma i Gävle.

Man kan väl tycka vad man vill om supportrarna till Stockholmslagen, jag har kanske mer negativa saker att säga än positiva överlag, men något jag märkt de har är en mycket mer levande sittplats än typ Brynäs har. Jag försökte leva med så mycket jag kunde på K1 i fredags (i ett kanske inte helt nykter tillstånd förvisso...) men kände mig rätt ensam stora delar.

Davey85: Har ju tippat er 1:a. Inget snack där. Vill bara vara en eld i arslet så att ni håller det ;-) Före Löven är ett måste..

Costanza: Du är ändå ganska skoj för det mesta. Så får hålla "elakheterna" på en rimlig nivå.

Davey85: Men Davey då!

Costanza: Yes, finns mycket att förbättra sett till premiären, som ändå blev ganska bekväm. Flera spelare som kan och bör steppa upp.

Men hur gör ni utan Ruohomaa? Ett tips kan vara ett snabbt samtal till Brock Montpetit. Han är förvisso hockeypensionär, men han är van vid att avgöra stora matcher.

Davey85: Det går absolut att ha en levande läktarkultur utan att det är ”negativ” stämning. Det är jag övertygad om.

Det är nåt sånt jag efterlyser inom hockeyn - Och har gjort genom hela UB- och KK- tiden. Aktiv sittplats som nån nämnde är kanon och borde utvecklas.

Davey85: Det är viktigt att du inte blir för nöjd. Måste kötta vidare!

cog: Ja, Indrasis vill man se mer involverad. Likaså att Kinnvall levererar i spelet. Kanske även Billins kan visa sig ännu mer i spelet, med tanke på hur bra han var med bara några få träningar med laget.

Tuff match borta mot VIK, vi kan inte ha några passagerare, alla måste visa framfötterna.

Costanza: Nödvändigt.

cog: Lång väg kvar till MoDo-klass...

Vad har ni för förväntningar inför nästa match på onsdag?

Själv hoppas jag på samma energi från laget i stort, sen att exempelvis Indrašis steppar upp lite. Ska även bli intressant att se om juniskedjan kan upprätthålla samma pondus som i fredags!

Läste att sittplats är fullbokat samt över 200 sålda på bortastå, det låter ju fint!

SuneMangs: Jag tycker man kan bidra mycket väl på sittplats genom att sjunga med. Om folk tittar snett på en för att man sjunger med klacken när man är på hockey så är det dom som det är fel på.

snowden: Som ett fan av ordvitsar räknade jag kallt med att någon skulle ta den smashbollen. Tack!

SuneMangs: Du får köpa Tåplats då...

SuneMangs: Jag och mina vänner satt på K3 i fredags, och vi härjade på!😎

Davey85: Håller med dig till fullo!

En annan sak som går att göra för en bättre upplevelse och en bättre stämning är ju att införa aktiv sittplats. Jag vet att dom tidigare körde aktiv sittplats på K3, är den fortfarande kvar? Det var inget jag tänkte på när jag köpte biljetter under förra säsongen. Tycker dock att enbart K3 är för litet för att öka stämningen nämnvärt, man borde kunna utöka aktiv sittplats mer, om intresset finns såklart.

Jag själv har problem med hälarna, så jag orkar inte med ståplats hela tiden utan brukar köpa ståplats när det är viktiga matcher. Men bara för att jag inte orkar stå pga hälsporren så betyder ju inte det att jag inte vill kunna bidra till stämningen. I vilket fall tror jag att ett större urval av aktiv sittplats (gärna med bättre platser också) skulle göra att stämningen i Gavlerinken ökar.

Kan även tänka mig att det är fler som gör som mig, man väljer att sitta av andra skäl än att bara sitta, men vill ändå kunna påverka stämningen och sjunga med. Ofta blir det ju att när man sjunger med på sittplats så tittar folk snett på en, så det blir ju inte så mycket av den varan eftersom det känns som att man förstör folks upplevelse.

Från Gd:s bevakning av dagens träning, Larsson klev av träningen när de skulle köra 5mot5. Vi kan nog räkna bort honom mot VIK.

Blå grottan: Jag förstår personligen inte varför man inte kan ha en "levande läktarkultur" utan att bengaler ska brinna, matcher ska avbrytas, ett språkbruk som är under all kritik. Ska det vara på de premisserna att matcher avbryts och att folk inte vill ta dit sina barn, då har jag hellre en tyst publik.

Jag stod i klacken på en allsvensk fotbollsmatch för nåt år sen, hängde med en polare. Det var 90 minuter av h*runge, könsord och personangrepp. Jag tror att det delvis letar sig in mer i hockeyn också.

Kaffe, varmkorv och klappor alla dagar i veckan före sån skit, för mig.

Pasman: Se där, någon mer som uppskattar en mer aktiv läktarkultur. Jag tycker det är tråkigt att folk i stor utsträckning helt avfärdar ultras inom hockeyn.

Men låt oss vara ärliga, utan ultras blir det ganska trötta ramsor på ståplats och "klappa händerna" på sittplats.

Jag är partiskt i frågan, ändå inser jag också att det finns en problematik. Man vill att barn och familjer ska kunna gå på alla matcher och känna sig trygga i arenan.

{10375}: Håller på aik i fotboll men är brynäsare genom farsan sen barnsben och jag tycker det var en rolig match och se! Gnaget hade tryck på oss stundtals och spelade lite grisigare hockey. Om allt var en dans på rosor hade spänningen tunnats ut lite så rolig premiär! Kul med ordentligt drag från läktarhåll också! Tänk om man kunnat köra med öppet tak, vilka härliga vyer från ståplatserna man hade kunnat få se! Men det får fotbollen stå för, läktarupplevelse av första klass 🙏🤟

Malken: Håller delvis med. Flertalet gånger överspelad, fastnar i position innan han reagerar, samma tendenser som vi såg förra säsongen. Hoppas vi får se Clara i buren snart för att se vad han går för när det blir tävlingsmatch.

Silfver: hade vart bra ifall Strömgren skulle bli utlånad.

Om Rödin skulle åka på en skada så känns det som en spelare som skulle passa bra in ihop med Tyler x2

Farsang: Finns det säkert om Strömgrens AHL äventyr inte går som det skall. Beror på var hans klubb tycker han utvecklas bäst.
Skall bli intressant att se om vad SAIK tycker om Simon Robertssons utveckling också.

Svensson_62: Ja, jag undrade om Anders Bergs kroniska gnällagerande och felletande är färdiganalyserat?
Apropå hans egen undran om Lindbäck…😉

SnowKing: Och jag som precis tänkte fråga var ni skulle vilja bli begravna om ni inte fick välja Gavlerinken, Gävle eller Sverige? 🙂

Honken72:
Helt rätt... här behövs mer lättare sinnen. Alldeles för gravallvarligt och ofta slipade stridsyxor... Forza Brynäs!

Svensson_62: Misstänkte att det var nåt sånt. Skulle bara skoja till det lite innan det är dags att knyta sig o en ny arbetsvecka börjar.

Honken72: Tror Huge skrev nåt dumt som blev bortsuddat så inte fler skulle läsa det. Kanske inbördeskrig mellan moderatorer och f d moderatorer eller nåt sånt p g.

Svensson_62: Hängde inte med riktigt nu, skulle Huge lånas ut till Brynäs, o hade Strömgren gjort ett inlägg, eller var det tvärtom? 🤔
Låter i alla fall spännande hur det än är.

Farsang: Såklart finns det ju möjlighet att han lånas ut till oss, man kan ju alltid hoppas! Det är inte så troligt men vem vet. Jag gillade han också verkligen, när han kom från JVM så visade han att han kunde vara riktigt bra.

Blomgrens: attans med, gillade den grabbens fart och fläkt och tror han hade passat bra in i den här säsongens spelstil😮‍💨

Tyckte jag såg Huge fladdra förbi här inne för en stund sedan. Nu inlägget borta???

Farsang: Det är möjligt men om de skulle låna ut honom blir det nog ett SHL lag, tyvärr.

Började tänka på Strömgren nyss, såg på youtube att han gjort mål i en träningsmatch. Finns det chans att han blir utlånad till Brynäs eller hur funkar sånt nu när Brynäs åkte ur SHL?

Davey85:
Proffsligan i Nordamerika riskerar att plocka russinen i kakan om de får ordning på den nya ligan.
Då blir spelare från egna leden viktig (are).

Jugge: Jävligt fegt agerande av Lindberg, riktigt lågt att tackla en spelare efter avblåsning. I övrigt så kollade jag på damerna idag, vinst 2-0 mot Lhc. Men tyvärr ser nog truppen svagare ut än när vi utmanat som mest.

Blomgrens: Klockren 5:a, det borde bli avstängning på att dela ut sådana tacklingar efter avblåsning när motståndaren slappnat av och inte förväntar sig en tackling. Kan bara vara six fingers som tycker att Björnen spelar död, förmodligen tappade han luften.

Blomgrens: Har blivit en trend bland supportrar, i typ alla lag, att aktivt leta filmningar även när de inte finns. Blir väldigt tröttsamt och oseriöst i längden.

Jag vet att det här inte handlar om Brynäs men jag blir jävligt irriterad när folk säger att Björninen ”spelar död”. Själv tycker jag att den är en solklar femma men vad vet jag, tankar?

Malken: Vill inte ”fat-shamea” Lindbäck på något sätt, men jag tycker han såg ut att vara både lite slankare och i bättre form när man såg videon från omklädningsrummet till skillnad mot förra säsongen?
Är väl visserligen allmänt känt att spelare som spelar i KHL oftast är sämre tränade pga mycket resande..
Några kilon lättare underlättar ju helt klart rörligheten och snabbheten i sidled är det jag syftar på.

bradberry: "Ja Limpan var väl på gränsen till Player of the match i fredags."

Ja, det är väldigt roligt att se. Lindbäck är mycket rappare i alla sina aktioner än förra året. ...Och vilket järnpsyke han måste ha som har kunnat vända fjolårets motgångar till att spela på högsta nivå. Många hade nog lagt av i hans situation.

Två feta tummar upp för Tifogänget!

gwl: Ja Limpan var väl på gränsen till Player of the match i fredags. Gjorde ett misstag men visade pondus, energi och trygghet i övrigt. Påslagen på ett annat sätt än under förra säsongen…

Att börja gnälla över ett misstag… Blir så trött. Bleknar i jämförelse med alla ”misstag” Herr Berg gör på HS varje säsong.. 🤷‍♂️

Metalman: Mattson borde förutom Timrå-mötena 22/23 ha missat att Brynäs föll ned 1 serienivå - inte 3, till division 2...

havre: I vilken Ovebok nämner han SHL?

Idag firar vi premiärseger med ett utdrag ur första Oveboken:

Ove sade: ”Varde is!”, och det blev is.

Mattson: Nä, men jag var vice vikingahövding i högstadiet. Men du hade en kvalificerad gissning…

Mattson: Du verkar inte ha följt Brynäs förra säsongen iaf borde du veta att Brynäs mötte Timrå då

« · 2570892 · »