1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736866 inlägg · 7967 ämnen
« · 2573561 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Trallgöken: Kvist igen! Kul!

SuneMangs: Jag håller helt med dig, jag förstår inte hur man kan klanka ner på laget man håller på så mycket som en del gör ,helt ofattbart.

SuneMangs:
Problemet är inte att han släpper in mål, det gör alla målisar utan problemet är HUR han släpper in målen för det påverkar laget på så sätt att det sprider sig en osäkerhet över hur mycket egna laget kan lira på att han faktiskt tar puckarna och när den osäkerheten kommer så börjar egna laget att överarbeta i viljan att täcka skott osv osv vilken påverkar den egna strukturen i det defensiva spelet.

Är det bara jag som sett den där flickan i publiken som står och kastar upp en tröja i luften hela tiden?

Typ 2-3 meter upp.
Hade jag suttit bakom henne hade jag blivit helt galen

SuneMangs: Ser inte det 😂

bradberry: Tärnström…, ”Dickens” son?

{10381}: Jag är långt ifrån en hockeyexpert. Något jag gillar däremot är att använda mig av sunt förnuft och att tänka rationellt. Det är inte så jävla svårt om man bara försöker lite.

rafalski: Grejen är väl att det kommer vara mediokert emellanåt och det är helt i sin ordning. Man kan inte förvänta sig att Brynäs ska dominera matcherna över 60 minuter. Det handlar om att ha tillräckligt med spets att leverera när man har momentum samt ha ett tillräckligt bra grundspel att falla tillbaka på när det inte jackar i riktigt eller när motståndarna har initiativ. Det är väl den senare grenen Brynäs haft lite svårt med inledningsvis… I alla fall i Västerås…

SuneMangs: Ser att du inte har fattat storheten på Kvist då du har utsett dig själv som en hockeyexpert. 😂

SuneMangs: Hatten av!

SuneMangs: kan bara svara för mig. Jag berömmer Lindbäck när ha än gör det bra och tvärtom.

Alla mål är inte tavlor, absolut, men kvitteringen mot VIK ska han ha (bara kolla hans EGEN reaktion efter målet) liksom målet idag.

Han blandar och ger, har mycket att bevisa.

Enligt mig måste vi förstärka keeper-rollen för att spela i SHL igen. Baserat det på denna (korta) säsong och den förra. Tror iofs att inte Brynäs värvar en ny målis.

Bara hoppas att det räcker med Lindbäck i kassen för avancemang… den som lever får se.

Silfverkroken: Någon måste ju steppa upp i din frånvaro. Du har också många kloka inlägg och tankar härinne som jag brukar uppskatta.

SuneMangs: TACK! Bästa jag läst här på ett tag.

Jockster : ”Brynäs defensiv är ju horribelt dålig. Fy fan på ren Svenska.”

Det positiva den här matchen är att Lindbäck och Kvist ser bra ut.
Vilka har varit dom stora utropstecknen inför den här säsongen.
Sen har Gälla något att jobba på som gammal back att strukturera upp försvaret.
Målvakt Backar forwards och samspelet att hjälpa varandra i försvarszon och därmed uppspelen.

SuneMangs: De är inte ute efter att njuta av matchen, eller se det positiva i matcherna.

De enbart inväntar att vi ska släppa in ett mål så de kan börja gnälla...

rafalski: Nu har TV4 slutat funka, 549:-/mån och jag kan inte se det enda jag vill se, Brynäsmatcherna 🤬
Allt annat på denna skitkanal är dynga.

BIF Kungen: Ja, det köper jag. Problemet är att det spelar fan ingen roll hur målen Lindbäck släpper in ser ut, alla mål är tavlor eller skott han ska ha enligt många här inne. Det är helt jävla orimligt att ha den inställningen i varje match.

En målvakt släpper in mål, lite då och då. Allt är inte tavlor eller lösa puckar på mål. Att bara sitta och vänta på att han ska släppa en puck bakom sig så man får spy galla på honom på ett hockeyforum är så jävla äckligt beteende. Ska man såga en spelare så gör det när han förtjänar det, inte varje gång han släpper en puck förbi sig.

Jag är fortfarande av åsikten att Kvist inte har att göra i vårat lag, även fast han gjort mål och assist idag. Men bara för att jag ogillar Kvist som hockeyspelare betyder inte det att jag inte kan ge honom beröm.

Man får vara lite rimlig också. Beröm till Limpan vid bra räddningar och kritisera vid dålig insats. En släppt puck är per automatik inte en dålig insats, vilket är devisen många lever efter härinne. Höj er.

Brynäsgubbe: Första 10 min var bra men sen mediokert. Bättre försvarsspel än senast så nu får vi se om vi kan döda av den här matchen.

Thias30: Inte fler gånger än folk tagit upp det här.

Undrar hur många gånger nu kommentatorn sagt att vi tappat 3 måls ledning i onsdag...
Börjar bli väldigt tjatigt..

SuneMangs: det funkar väl så här:
Bra insatser=beröm

Mindre bra/dåliga insatser=kritik

Inte svårare än så..

SuneMangs: I helvete heller. Ris och Ros när det är berättigat. Vad är problemet med det? Bra agerande på 2 mot 0 förresten.

J-S:
Brynäs defensiv är ju horribelt dålig. Fy fan på ren Svenska.

Jag är knappast såld av vårt spel, men bra med effektivitet och bra utdelning.

Tack Lindbäck monsterräddning.
💪🏻

Kan dom inte stå på skridskorna hahaha

Blå grottan: Lindbäck gör det bra absolut! Viktigt att nämna!

SuneMangs: De sitter i soffan, river sig i håret av all ilska dessa fejk-fans.

Lever på att vara surkukar på nätet🤪

parks:
Bra revanch av Lindbäck där

Hahah 2-0 klarar han 😆

SuneMangs:
Det var riktigt bra.. I call it as I see it.

SuneMangs: grymt lindbäck.. måste man ge honom.. oerhört viktigt..

Men herregud 😂🙈

Jockster : Upprättelse nu på Limpan.. bra räddningar där

SuneMangs: och Oskar Kvist hatare

SuneMangs: Vilken jäkla sekvens 😂

2 mot 0

1-0 lindbäck

Lindström: håller med, skrev det själv.

Snabb revansch av Lindbäck, 2 mot 0💪💪

Bra av Lindbäck där, men vad fan händer

Jockster : Vart är ni nu då, Lindbäckhatare?! Han löser en två mot nolla på egen hand. GE FAN I LINDBÄCK NU, han släppte in ett mål, målvakter gör sånt. Börjar för fan likna trakasserier det här nu.

Lindström: hahahhaahah, absolut inte en puck som studsa på försvarande spelares klubba.

Usch hur kan inte lindbäck se att den kommer styras på egen spelare....🤪🤪🤪

Lunkz:
Ja inte alls otagbart......

Vilken jävla hästa spark in i mål

Kan dom inte visa repriser från bakom målet istället så man ser vilken väg puckjäkeln tog?

Kvist är stekhet! 🔥🔥🔥

Målkungen Oskar Kvist!

Så gör man en 2 mot 1a, härligt.

Brynäs är för bra idag, sorry Mora.

Så ska en spelvändning se ut!

Qvarre: 😂😂😂 OK