1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739909 inlägg · 7967 ämnen
« · 2917113 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huss888: Nu är det inte helt säkert att det som funkade på 60 och 70 talet skulle göra succe idag, det är inte riktigt samma hockey...

Masken var lite kul förra säsongen....Molin passar bättre med ett livstids kontrakt som lekledare i Brynäs. Jag förstår helt enkelt inte hans uppdrag. Spelarna ska hoppa över hinder mm... Herre gud! Lär spelarna tackla, skjuta och kämpa!!!!!!
Lär hur Brynäs blev Sveriges bästa lag på 60 och 70 talen. Då var det krig på träningarna!!!!

Hade det inte vart ett bra alternativ att testa Leo Sundqvist på Scotts position i PP?

För i ärlighetens namn så tycker jag inte det känns som att Scott är alert nog för att drömma iväg dunderskott på så kort yta😬

Huss888:
Vilken kass tränare vi har.
När det går emot är han helt oförmögen att göra nått rätt och bra.

Tror nästan alla utespelare haft alla i laget som kedje kamrat eller backpartner. Gälla håller på tappa det fullständigt. Dessutom ser han deprimerad ut. Kanske ska hålla sig till att vara ass coach trots allt...

Sen Alcen. Bra förvärv som verkligen producerar. "Aa men fjällby gör ett bra jobb" aa okej för 300k??? Kunde man lika gärna tagit in Plato!
Bellows skjuter på allt och allt blir fel för honom.. i dagens match som man inte såg på tvn åkte han runt och slog klubban efter nästan alla saik spelare. Han är så otroligt icke tillfreds med att spela i brynäs.
Alltså kolla Alcens bygge:
Delia - Tok flopp
Clara - Okej 2a keeper
Kempny - Bra!
Hägg - Flopp, kan inte slå en bra pass ens påminner om en dålig Kihlström.
Norlinder - Dunder flopp, Dahlqvist är bättre. 100%.
LP - Flipp!
Bellows - Sänk bort han, han gör mer skada än nytta och tar någon annans plats.
Fjällby - 300k för en grovjobbare.. trodde dagarna med att ha spelare med dyra kontrakt i 4e var förbi. Men man kan väl lika gärna ta tillbaka Mannberg och Adam Pettersson på 250k också.
Bäckis - Okej men inte mer. Hade förväntat mig mera.

Lägg därtill:
Vesel & Scott som han absolut inte skulle ha förlängt kontrakten med.
Även den sista backen som ekar tommare än någonsin.
Djoos & Lindblom klappkassa och tillför ingen som helt spets överhuvudtaget. Lindblom är en 4e kedje brunkare. Han tappade sin spets efter cancern tyvärr. Djoos jadu, dagens Sjödda skulle leverera bättre på isen han honom.

Varför inte bara låna en back från ett Allsvenskt lag? Skulle garanterat göra det bättre än Norlinder.

Denna säsong är redan körd. Allt, precis ALLT blev fel innan denna säsong ens hann starta. Och är det 2st som verkligen inte kan ändra på det är det Alcen och fossilerna i båset. Masken där som nån maskot, Ove, håll dig till special träning med 10 åringar. Gälla, stanna gärna som ass coach. In med Grönberg eller Bulan som vet hur man kan ändra en matchbild, coacha laget och bita i samt göra obekväma beslut. När väl LP och Bäckis var dom enda som hade kemi i dagens match vad gör idioten i båset... jo han byter bort LP...

Brynäs får vara glada om dom klarar sig från kval i år. Nya tag nästa säsong. Helst med nya idéer.

Vill se ett helt nytt lag nästa match och sen efter det får det fanimej vara slut hattat med att byta kedjor och backpar:

Clara (Westman)

Kinnvall - Kempny
Andersson - Dahlqvist
Djoos - Hägg
(Norlinder)

Silfverberg - Bäckström - Pettersson
Trivigno - Larsson - Ölund
Sundqvist - Hillström - Svrcek
Lindblom - Scott - Fjällby
(Vesel)

Piss säsong. Men det hade man nästan på känn. Brynäs är absolut sämst med press från fans och media.
Ses i final om 13 år igen....

Santos-Martin: Det hade Clara gjort om han bara släppt den, ville väl styra ner den i hörnet med oturlig träff på skridskon

Gavve: jo, nog är det sannolikt att vi inte hamnar botten 4 och lika sannolikt att vi inte hamnar topp 4 (om vi inte gör ngt med truppen). Flera lag lär förändra sina trupper så vi får hoppas att JA gör det bättre än konkurrenterna.

Vill egentligen inte vara den som klagar på våra egna, men Lindblom ser verkligen inte bra ut, tycker inte han var bra förra säsongen heller trots att han bökade in en del mål. Han är totalt osynlig, och jag är fruktansvärt besviken på honom, han är knappt en faktor i en enda match och ofta undrar jag om han ens varit med, är mer besviken på honom än Djoos, alla dagar i veckan.

Gälla nu måste du reagera! SATSA ordentligt på Svrcek , LP och Trivigno! Där har du killar som kämpar och gör det annorlunda.

Inse att Scott är lite trött. Att Lindblom möjligen tar en tröja i fjärde linan. Att Bellows ska spela i Tyskland. Att Norlinder ska spela i U20. Att kanske byta ut Molin till en riktig match coach?

ellis: Det enda som är konsekvent är kritiken på HS.

munkas: Brukar inte kommentera dig, men hur orkar du vara så negativ, år efter år..

munkas:
Folk kommer för att se Bäckis spela?

Okej, då har jag sett den fjärde hemma matchen som inbiten stockholmare på plats. Och man blir riktigt orolig. Silver, Bäckis, Lindblom...ja jag orkar inte räkna upp alla i laget som gör en dålig match.

Sen har vi Gälla som reagerar ALLDES FÖR SENT!!!!! Nej och återigen igen han är ingen match coach av rang.

Jag längtar efter Bulan som säkert går till Schweiz och förhoppningsvis kommer sen till Brynäs.

munkas: Saknar toppformen hos de flesta i Brynäs! Dessutom så har ingen av nyförvärven lyckats hitintills! Målet som Skellefteå gör borde Clara klara alla dagar i veckan. Alcen måste göra något innan det är försent!

Fruktkorg: Det stämmer. Något som jag ärligt talat inte tänkte på. Tänkte inte på att tabellen haltar redan 10 omgångar in. Så tack för det även om det gjorde mig frustrerad (på schemat, inte på dig så klart).

Hur det än är är det ju viktigt att vi fortsätter ta poäng. Men så länge alla andra lag fortsätter ta poäng av varandra (utom typ Frölunda och Rögle som vinner de flesta matcher) så kommer nog tabellen fortsätta vara väldigt jämn utom i absoluta toppen. Än så länge är det väl bara Frölunda och Rögle jag tycker imponerat riktigt mycket över tid. Växjö ligger högre än de borde sett till underliggande siffror (de är 11a i corsi) och jag tror de kan komma att dala lite i tabellen över tid.

Om jag får gissa fritt här nu kring några lag man måste inte hålla med mig).
Brynäs kommer stiga i tabellen (betyder inte att de kommer etta eller ens topp 4 för det).
Djurgården kommer dala i tabellen. Sist i corsi och har seriens (just nu) 2 sämsta målvakter sett till svs%.
Timrå kommer också dala så länge bara Dahlén är den som producerar (mittenlag sett till corsi).
Leksand riskerar kval trots sin fina start på säsongen (näst sist i corsi).
Örebro tror jag kommer vara kvar där nere. Sämst i Fenwick och lever på en förstakedja som nästan bara producerar i PP. Förra året levde de på bra målvakter, i år är de tredje sist i målvaktsligan.

Får väl se om mina spaningar slår in. Förra året fortsatte jag ju tjata om att Örebro skulle rasa som en sten i tabellen och det fick jag ju rätt om i.a.f. :)

Edit: HV är sjukt konstiga. De har rätt okej siffror men är ändå ett bottenlag i år igen. Omöjligt att gissa hur det kommer gå för dem.

Lunkan: En plats 8-12 trolig men föga rolig...

Jockster : ” Har torskat 4 av 5 pä hemmaplan & deg duger definitivt inte”

Otroligt risigt!
Nu när smekmånaden är över och segertågets välsmakande champagne har bytts ut mot ljummet piss kommer publiksiffrorna snart vara nere på runt 4000 igen.
Liket dansade en sommar. 👍

munkas: två lag bakom, allt annat är en bonus

lapad:
Har torskat 4 av 5 pä hemmaplan & deg duger definitivt inte

munkas: Vi får försöka undvika kval den här säsongen. Att få hem Bäckis kanske var det sämsta som kunde hända?

Brynäsgubbe: Låt mej se... var det inte bara 50 år sen det hände...?

munkas: Kan man få önska sig en Håll käftenvinst mot LHC på lördag, 7-1!!

Lunkan: Det som kännetecknar ett topplag är att de kan göra halvrisiga insatser och ändå vinna. Brynäs spelar ju tydligen väldigt bra och är klart spelförande i alla matcher men lyckas ändå förlora. Varningsklockorna borde dåna ordentligt…
Hinner förresten Alcen få in den där sista backen innan fuskbygget rasar ihop fullständigt över honom?

Peja: så då är det botten som gäller...

Gavve: Ok. Det är tur att Brynäs har en historik av att rycka upp sig från ingenstans och klättra i tabellen.

lapad: Vore en bra injektion om vi kunde landa den där offensiva rightbacken! Helst igår.

Fruktkorg: 11 av 30 pinnar är allt annat är godkänt. Vi saknar tryggt målvakter, vi saknar minst en rutinetad back och framåt har vi fastnat totalt.

Gavve: Lite missvisande. FBK, DIF och MIF har en match mindre spelad. Får nog räkna med att det är 7 poäng upp till 6e plats.

Brynäsgubbe: Och du sväljer alla tokhyllande körer som tror och kräver att det automatiskt måste gå skitbra iår bara för att det gjorde det ifjol?
Vem som är dum av dig och Gavve råder det iaf inga tvivel om…

Brynäsgubbe: "Vilka ambitioner tror du Brynäs har? 12a i tabellen?"

Jag skrev ju det? Brynäs ambitioner är att etablera sig som ett topp 6 lag över tid. Vad du, media och SHL än säger och tycker. Jag tror alltså ingenting. Jag VET det eftersom det är vad Brynäs (Alcén) har gått ut och sagt.

"Brynäs är en poäng från kvalplats."
Och till topp 6 är det 4 poäng. Det som alltså är Brynäs ambition.

ellis: Lite som Gavve var inne på med förstalinan. De producerade massor men släppte in ännu mer. Nu är de mer av en 0-0 enhet.
Den Boorkska filten är tillbaka?

1 poäng från jumboplats. Blir nog en favorit i repris i vår BIF-HV.

Bratwursten : Man spelar förmodligen Scott för att han är högerskytt. Är ju bara han, Vesel och Silfverberg som är det av alla FWs.

Hade vi haft en till spelskicklig högerskytt hade Scott förmodligen varit en av de första som fått foten från PP och från att spela högt upp (inget illa om Scott, men han hinner inte med i den roll han fått).

Visst det ser inte skitbra ut men både mot VF och SAIK spelar vi jämnt, egentligen tycker jag vi är något bättre. Vi skulle må otroligt bra av en spelskicklig back. Soda kom hem,please.

Gavve: Men sluta spela dum. Man går till final, man tar in Bäckis, media och SHL sjunger körer om att Brynäs ska ta guld. Vilka ambitioner tror du Brynäs har? 12a i tabellen? När jag säger att ambitionerna är där Frölunda är menar jag såklart i toppen, inte nödvändigtvis etta.

Dags att för somliga att inse verkligheten och dra ur huvudet ur sanden, Brynäs är en poäng från kvalplats.

Man kan ju tex spela Pettersson och Svrcek istället för Scott och Vesel

Försvarsspelet har skärpts och förbättrats nu på slutet, helt klart,och det är positivt. Samtidigt har offensiven mojnat, tyvärr.

Peja: Så kan det vara men höjden hos Bellows om man får igång honom borde rimligtvis vara högre än för Pettersson och Svrcek, åtminstone denna säsong

Och Brynäs är ju inget långsiktigt projekt, vi ska ju gå för guldet i år!! Fönstret stänger med våra gamlingar

Peja: Tror Svreck skulle kunna vara ännu bättre om han får mer istid.. känns tyvärr inte riktigt som gällstedt tror på honom..

Gyllen22: Nej, det tycker jag inte är rimligt. Men jag tror inte heller att det bara är en svacka, det är mer än så.
Jag tror att JA och Gällstedt kommer behöva ta en del obekväma beslut framöver.

Bratwursten : ”Antingen ger man Bellows chansen ordentligt högre upp i hierarkin eller så släpper man honom, att han harvar runt i 4:de vinner ingen på!”

Håller med, men vill man verkligen ge Bellows en större roll på bekostnad av killar som Pettersson och Svrcek? Jag ger hellre de killarna mer istid än Bellows.

Svrcek gör ingen jättematch idag men skapar ändå en del och var ytterst nära att bli målskytt.

Brynäsgubbe: "Frölunda är 13p före, det är där Brynäs ambitioner ligger"

Är det? Du får gärna länka till en källa där Brynäs säger det då jag missat det.
Brynäs ambitioner är väl att vara topp 6? Dit är det 4 poäng. Att komma topp 1 är det väl bara fans och media som pratat om. Brynäs mål är fortfarande att etablera sig som ett topp 6-lag över tid vad jag vet.

Sen tycker jag man kan se det så här också.
Frölunda borta, Timrå hemma, Färjestad borta och SAIK hemma ledde trots allt till 6p in på kontot. Det tror jag de flesta hade tyckt varit helt okej inför matcherna med tanke på den här inledningen på säsongen. Sen är det ju inte dåliga matcher vi gjort heller. Målskillnaden i dessa matcher är också 8-7. Vi har alltså släppt in mindre än 2 mål per match senaste 4.

Det är ju vår usla start som lett till att vi ligger där vi ligger. Inte våra senaste 4 matcher i.a.f. Senaste 2 har vi 0 insläppta i BP också.

Sen suger det att förlora alla matcher. Men jag tar ju bra mycket hellre en 0-1 förlust mot SAIK där vi är det bättre laget än 5-7 mot Växjö där allt går in och vi har typ 0% i bp och är sämre i typ allt. Sen vet jag att alla inte kan se det så och jag accepterar så klart att alla ser det olika.

OveJärnkrok: Kedjan med Silverberg, Larsson behöver vaskas om. Larsson har börjat bra och Silverberg har varit en av bästa men på slutet har det varit tungt. Larsson ser trött och frustrerad ut vilket även påverkar Silverberg. Det händer inte så mycket i den kedjan. Bäckis är den som enligt min åsikt varit överlägset bäst av alla spelare de senaste 2-3 games.
Sedan så tycker jag att Svrcek behöver betydligt mer speltid för en vacker dag kommer han representera ett annat lag i SHL och då kommer vi ångra att han inte blev kvar.

Silfver: jo men att alla ska sparkas och skickas åt helvete tycker du är rimligt enligt vissa? Klart som fan att man hade önskat och väntat sig en bättre start på säsongen, men att regerande mästarna ligger bakom oss och att färjestad( guldtippad enligt vissa ) ligger 2 poäng fram visar ju bara hur lite poäng det behövs. Absolut att skulle vi torska 3 i rad , då är vi illa ute.

Erat: Nädu play in om vi om vi har tur men det känns som detta kommer sluta i ett praktfiasko ( är ju iofs ett praktfiasko att hamna i play in).

Brynäsgubbe: vissa här är ju 0 eller 100. Finns inget mellanting. Vi förlorar ja. Men det är med ett spel som skulle vinna över minst 10 lag i serien.

Erat: Vilket spel menar du? Vi har många ansikten…

Erat: Japp, det raljeras med fin statistik osv.

Brynäsgubbe: De är notoriskt dåliga på att hantera målunderlägen. Här släpper de till ett flaxmål tidigt i matchen och det finns all tid att vända. Så kör de fast så fullständigt i situationen. Måste handla om mentala orsaker och faktorer till betydande del.
Men SHL efter tio omgångar ser egentligen bara ett enda lag övertyga. Frölunda.

Silfver: Precis, serien brukar vara ganska satt efter 10-12 omgångar. Det är ytterst osannolikt att Brynäs kommer att sluta i den absoluta toppen efter den här inledningen. Det som skulle kunna förändra mycket är om man gör några justeringar i spelartruppen, annars kommer man dras med ungefär samma problem resten av säsongen.

Gavve: Antingen ger man Bellows chansen ordentligt högre upp i hierarkin eller så släpper man honom, att han harvar runt i 4:de vinner ingen på!

Jag tycker dock fortfarande att det är för tidigt att släppa men respekterar annan åsikt!

« · 2917113 · »