Brynäs IF

715073 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1939080 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Axle San: Han finns på min önskelista också. 😋
Jäkligt långsökt, sure. Men hoppet är i alla fall det sista som överger mig.

Jag hoppas att Inge och Dacke är så pass bad ass grymma, så dom fixar en "bra" förstärkning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Malte Strömvall är det intressantaste namnet för mig i alla fall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Handlar nog mycket om att vissa finländska klubbar har signalerat att de är på väg att släppa spelare. Och spelarna i HA borde man redan ha tillräckligt bra koll på vid det här laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Det var absolut inte riktat mot dig.
Jag är själv nyfiken, finns ju intressanta namn.

Tyvärr så är kontrakten även över nästa säsong.
På ett par namnkunniga spelare.

Vet inte alls hur det går till, gällande kontrakterade spelare och vilka lag som är under luppen för inge och dackes del.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Jag va inte negativ utsn har dålig koll på finska marknaden, ville veta om nån hade något förslag på ev. namn som kan vara intresanta
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Aja, jag väljer i alla fall på att hoppas att något gott kan komma ur denna resa.
Jag hoppas att Inge tillsammans med dacke kan hitta ett guldkorn.

Men vill ni döma ut på förhand, att marknaden är kass, så för all del go ahead.

Jag är iallafall glad att man åtminstone försöker sig på att agera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Låt vara att SHL är sämre än någonsin men vad finns det egentligen att titta på i Finland? Det känns som de lika gärna kunde kuska runt och titta på HA matcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: vilka intressanta namn finns i Finland?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Nja, jag tror inte att Patrik hamnar i SHL men visst om möjligheten fins så..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Nja, jag tror inte att Patrik hamnar i SHL men visst om möjligheten fins så..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:
Tillsammans med Patrik Berglund då?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Äntligen! Nu jävlar kör vi.

"Kan också berätta redan här att Dackell och Inge nu bestämt sig för att åka till Finland på en scoutingresa till helgen."
-sasse GD
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: det gäller fortfarande. Första 3 åren finns en typ av skatterabatt.
Dock gäller inte den Ryan eftersom dehär är hans 2a 3års period och han var inte utanför landet tillräckligt länge.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Wännström vore kanon i en tredje/fjärdefemma
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Tycker Wännström var bra och gjorde det jäkligt bra framförallt i slutspelet 2012 när vi vann. Men hur han skulle passa in i dagens Brynäs vet man ju inte..
Däremot vad gäller Gunderson.. Det är ju framförallt personen Ryan man aldrig någonsin kan ersätta.
Som spelare anser jag att han är SHLs bästa back. Men samtidigt, har vi en gång lyckats hitta en Gunderson (i Örebro iofs) så tar jag för givet att vi skulle kunna hitta en liknande back i tex AHL.
Det viktigaste är ju att det är en spelande back och ingen tvåvägsback tex.

Men sen är väl Ryans sambo ifrån Gävle? Även om hon oftast likt Ryan är på reser iom hennes friidrottande.
Det jag har dålig koll på är om Ryan måste betala någon form av summa (ex skatt) för att skriva på igen, nu när han varit här i tre år.
För runt 2010-talet var det väl någonting om att om en spelare varit i en Svensk klubb i tre säsonger och sedan skulle skriva nytt kontrakt så kommer spelaren få betala rätt saftig summa i skatt, därav att många spelare lämnade för KHL eller andra europeiska ligor.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad tror ni om Lukas Zetterberg i VIK?
Jag har imponerats av honom, stor och stark (ingen dvärg), elak, relativt snabb och målfarlig. Verkar ganska jagad i SHL så det lär kosta en slant.

www.sportbibeln.se/hockey/shl-klubbar-uppges-jaga-poangkungen-agenten-bekraftar-intresse/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Wännström har väl aldrig varit bra i Brynäs? Men å andra sidan: Forslund, Nilsson, Alcén, Blomqvist och Mannberg är inga poängmaskiner de heller, direkt...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Hans ersättare är ju redan på plats: Niklas Lundgren. Frågan blir ju nu: Vem ersätter Gunderson?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Wännström skulle kunna ersätta Ludvig Nilsson kanske.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jag kan ändå tycka att oavsett vad han spelar i för lag.. OM han skulle bli en spetsspelare i SHL så borde han i mina ögon presetera framförallt fler poäng i HA än han gjort.
Leksand hade en svag period på typ sju matcher där laget gick dåligt.
Offensivt tror jag mer på Meyer då han ändå bevisar sin potential i HA. Och då menar jag inte enbart poängmässigt.

Men att skylla på att Lang spelat/spelar i ett dåligt lag det köper jag inte.
Mårtensson ligger väl trea i poängligan? Och där ser vi ju vart hans lag ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Isf känns inte Lang som en spelare som kommer att bredda vår spets, snarare att han isf spetsar vår bredd sas.
Borde inte Lang ha gjort lite mer väsen av sig i Leksand den här säsongen, även om han spelat i ett på förhand tippat topplag men som haft det trögt?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Han gick ner sig ganska mycket tillsammans med resterande av hans lagkamrater när Leksand hade sina förluster.

Meyer har onekligen imponerat tillsammans med Dyk. Men Dackell sa väl någonting om att Meyer inte var tillräckligt bra för SHL defensivt? Så tveksamt att Meyer vill hit eller att han är aktuell.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Han har spelat i ett riktigt dåligt lag. Inte något man ska dra allt för stora växlar av. Det finns mycket spelsinne i den killen, vilket vi är i kraftigt behov utav om man kollar på årets trupp.

Meyer är också intressant. Men det utesluter heller inte Lang. Ser ingen problematik i att värva båda. Som sagt, vi behöver bredda vår spets kraftigt till nästa säsong. Fler spelare med potential att explodera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Det fixar Ågren över sommaren ;) Kan tänka mig att han skulle ersätta Forslund, liknande spelartyper men Lang är bättre och har mer uppsida. Problematisk kontraktsituation när man har Forslund, Mannberg, Alcen kontrakterade. Ludvig Nilsson har tagit ganska stora steg också och ska man förlänga med honom blir den redan stora bredden ännu större. Ett alternativ till Lang kan även vara Lööke om man söker lite mer storlek.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Kan förstå hypen kring Lang då han är 22 år. Men hypen kring honom var dels i början på säsongen, men nu det senaste så tycker jag inte alls han imponerat.
Jag varken tror eller hoppas på Lang till kommande säsong. Då ser jag klart större potential och framförallt spets i Meyer i SSK även om jag hört flera experter runt HA som säger att han inte är tillräckligt bra för SHL just nu (hörde detta för någon månad sedan).

Men vad vet jag..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Det beror kanske lite på vem han kan tänkas ersätta också, jag menar 170 kg, 68 kg...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Hoppas mycket på han, känns som en perfekt "billig" spelare för tredje kedja som kan bli ett riktigt fynd. Wännström och han skulle kunna bli ett riktigt radarpar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Inte hört något om Oskar Lang i Leksand? Dackell fick ju frågan om honom i höstas och sa att det var en intressant spelare, men att det var omöjligt att lösa honom mitt under säsong. Men till nästa kanske?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Yes från tränarnas håll . Undra om Sandström läser här? Skulle kanske kunna konfrontera Sundqvist om det :)

Jensen har ju hockey i sig det vet vi ju. Men han är lite beroende på sin omgivning, kan man få igång han med rätt omgivning? Ge han chansen inte bara med Kousal utan även med en till vinge av klass.

Jag vet att man har tittat på Viktor Hertzberg i Almtuna.. Danielsson sportchef där.. gav inte Sundqvist indikationer på att titta i ligor under SHL?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Wännström har ryktats bort från HV en tid så Brynäs är förstås ett alternativ som är mycket troligt. Det vore roligt att se honom i Brynäströjan igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Allvarliga tankar att splittra 1a linan ifrån tränarnas håll, och inte bara från läktar coachernas(från vissas, håll) ?
Är det korrekt uppfattat?

Spännande med Wännström, kul att du delar med dig av det du vet. ☺️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Följande info.. Linus blir kvar i ahl. Han stormtrivs inte men vill inte "ge upp". Han tycker att det är en helt annan hockey där men kommer som sagt fortsätta kämpa på. (Den info jag fått sen vet man aldrig).
Tror att det snart kommer börja läcka ut att Wännström är klar för nästa säsong! ;)
Sen finns det allvarliga tankar nu på att splittra på första kedjan för att få mer spridning.
Kanske något i stil med..?

Kousal Sallinen Boqvist
Danielsson Kellman Jensen(?)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Hur var det med ny sportchef? När skulle han presenteras?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Jag tror på raka motsatsen.
Bertilsson var i allra högsta grad på väg att lämna inför denna säsong. Men valde istället att stanna.

Eftersom han gjorde det, så tror jag inte inte att han kommer att lämna på åtminstone bra länge.

Jag får känslan gällande Bertilsson att han trivs väldigt bra här i Brynäs.
Han känner sig bekväm och trygg här, och har många år i föreningen och många goda minnen.

Jag upplever det som att Bertilsson inte gärna vill släppa sin trygga tillvaro i Brynäs.
Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Om man väger för och nackdelar förutom den ekonomiska vinningen vid ett klubbyte.
Khl/nla.

Jag hoppas så klart att jag har och du har fel.
Samtidigt önskar jag Bertilsson all lycka oavsett var han beslutar sig för att spela, om han mot min förmodan väljer att lämna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Har en tråkig känsla att Bertilsson är förlorad nästa säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pajen: Alla får tycka/känna vad de vill.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Haha varför ska man tycka synd om en spelare som svek oss och efter det valde att fira ett avgörande mål framför vårt bås?

Och varför ska man lida med Örebro, förvisso en skitklubb som inte är i närheten av oss och kommer aldrig bli men likväl där en klubb som hånat oss.

Jag tycker alltid det är tråkigt när spelare skadar sig men lider med dem? Nej det är de sista jag gör.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pilen32:
Tycker annorlunda där. Boqvist är överlägsen Kellman när det kommer till spelet 5mot5. Tycker jag iaf.

Därför vill jag ha det såhär:
Boqvist Sallinen Kousal
Danielsson Kellman Rohdin
Blomqvist Jensen Alcén
Nilsson Asklöf Forslund
Mannberg

Till nästa år kommer en till fin och realistisk laguppställning:

Eriksson Ersson

Kinnvall Bertilsson
Söderström Andersén
Norin Kilström
Ersson

Rödin Kellman Danielsson
Videll Fröberg Bromé
Wännström Rensfeldt Rohdin
Alcén Blomqvist Forslund
Mannberg/Asklöf

Timrå hoppas jag åker ut. Annars kan ju inte Kinnvall och Ludde komma.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Axle San: Tycker synd om Aaron. Örebro skiter jag i...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Ja alla är vi ju olika.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Wtf? Jag avskyr Örebro. Trist för Aaron såklart. Men jag lider knappast med Örebro.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herregud nu lider man med Palushaj och Örebro, bruten fotled, troligtvis är säsongen över för Hajen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tvärgatan: Så bra då!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jag har stått många gånger på ståplats och jag känner inte alls igen den hotfulla stämning du nämner att just specifika KK-medlemmar skulle sprida. Har man den bilden kan man nog själv behöva träffa en och annan medlem på valfri pubsamling eller i en periodpaus och surra lite gött. Det är trots allt vanliga snubbar med en passion för Brynäsläktaren det handlar om, inte militanta orcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Jag är helt enig där.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: "Problemet" är ju att BIF redan kastat massa pengar på honom i sign-on bonus. Pengar man inte får tillbaks. Själva månadslönen är inte så hög. Tycker man borde ha visat större tålamod.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Vilken uppfattning menar du att "yrkeskunnigt folk" har om Kristo?

Lite fakta:
Yrkeskunnigt folk hämtade Kristo till Brynäs.
Yrkeskunnigt folk sparkade Kristo från Brynäs.
Yrkeskunnigt folk hämtade Kristo till Schweiz.

Och så vidare...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag måste säga att detta är märkligt, jag kan inte komnma ihåg någon som faktiskt tyckte att Kristo var bra under sin tid i Brynäs men nu plötsligt så var han bra fast det var ingen som såg det då.
Men allt är förstås hypotetiskt men jag tänker lite som Huge här och på kunnigt yrkesfolk osv.

Sen jo absolut jag har också sett Kristo på plats och gjorde inget större intryck på mig då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Tycker personligen inte man kan bedöma spelare utan att se de på plats. Finns tyvärr mycket som man missar när man bara kollar på tv. Också lite förbryllad hur du kunde konstatera att Kristo var "klappkass" utifrån dina observationer, men när någon framförde detaljad statistik som argument var antalet matcher minsann inte tillräckligt för ett underlag. Snurrigt värre. Statistiken fångade säkerligen upp mycket mer än någon, även du, kan observera genom att se matcher på tv.
Kommentera

« · 1939080 · »