1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739830 inlägg · 7967 ämnen
« · 2336128 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Adam Johansson på Twitter:

"Hejar man på Brynäs borde man lyssna på Hockeypuls i morgon.
Ett litet tips bara.
Trevlig helg!"

Intressant. Vågar man hoppas på att det levereras lite silly-nyheter eller liknande?

Axelsson: Janne Larsson är en Brynäslegend. En av de klokaste centrarna som vi har haft i klubben. Olyckligt att du benämner honom som "gris-Larssons farsa" i ett Brynäsforum.

Axelsson: Är inget fan av skåningar eller Larsson. Men jag imponeras av hur de har gått upp sig de senaste åren. Sen att dom är överskattade, ja absolut. Inget direkt slutspelslag känns det som. Oavsett vad så är det en spännande resa Rögle är på.

Davey85: Skönt i alla fall att de är kassa även när Brynäs inte spelar...

JawKee: Luleå står nog upp mot Skitdåligtkaffe och tar det här!

Domarna har tappat det i Karlstad. Åt båda håll.

JawKee: Ett överskattat gulli-gull-lag, skåningar, överstekärringen Everberg, en självgod kanadick i båset som inte ens bemödat sig att lära sig svenska på 20 år och bredvid står gris-Larssons farsa.

Jugge: Ogillar också FBK. Men dom är riktigt heta. Svårt att se Rögle ta detta också. Känns som FBK är ganska givna guldkandidater, tyvärr

JawKee: Man lämnar TVn för att käka lite och när man kommer tillbaka så lever liket 🙂 Svårt att se Rögle ta detta än då. För mig får de gärna vinna, ogillar FBK sen gammalt…

Edit: FBK är dödliga i PP ikväll..

Axelsson: Vad har du emot Rögle?

Skulle hellre tatuera in Färjestads klubbmärke på bröstet än låta Rögle vinna något annat än hittepåturneringar i stil med CHL.

Silfverkroken: Jag unnar Fbk att förlora hemma inför fullsatta läktare.

Jugge: Färjestad bjuder in dem lite dock.

Nu är nog finallagen till 90% klara. Rögle gör inte 4 mål i den här matchen

{9684}: Ah, ironi funkar ofta dåligt på nätet. Men då är jag med. Riktigt så jäkla illa tror jag inte det är att dom dömer medvetet fel. Men domarna är ju tyvärr ofta usla. Jag fattar inte hur 4 pers missar vad som händer på isen.

Axelsson: För att nu var det extremt tydligt. Jag har dock samma åsikter om det jämt. Tycker inte att domare ska ha immunitet.

JawKee: Offensivt spel, mål och segrar genererar publikintresse.
Publikintresse genererar positiv atmosfär, hejarramsor och stämning på ståplats.
Positiv atmosfär, hejarramsor och stämning på ståplats genererar fullsatta sittplatser.
Fullsatta arenor generar bra spel, mål, segrar och i förlängningen slutspel, slutspel ger i slutändan
SM-Guld.
Den positiva spiralens magi, funkar sannolikt både för damer och herrar.
”Hur svårt kan det va”?😉
Ha en go helg kära Brynäsvänner

Fattar också vad Wikegård menar med utvisningen som blir en 5mot3, kanske hade varit bra "spelsinne" av domaren att släppa den. Samtidigt..klantigt av Röglebacken

JawKee: Det var ju ingen som brydde sig om det i lördags, så varför göra det nu?

Jugge: Jag är ett barn av den ironiska generationen. Jag menar med "missar" att man inte missar situationen utan medvetet dömer fel.

Axelsson: Wikegård kan vara väldigt enögd men idag håller jag med honom. Fan det måste ju finnas krav på domare, och konsekvenser

{9684}: Kan du inte vara lite mer kryptisk?? Dom missar uppenbarligen helt att Edström sätter in en klockren tackling på Virtanen. Virtanen flyger sen in i Rydahl och Virtanens hjälm träffar Rydahl i ansiktet. Frågor på det?

Folk, inklusive den där jävla Wikegård, har uppenbarligen glömt hur det såg ut med domarbedömningen i första matchen mellan Rögle och Färjestad.

Jugge: "missar"....

JawKee: Domarna gav FBK 2-0…
Patetiskt att 4 domare missar totalt vad som sker

Men alltså på riktigt vad är det för domarnivå i dagens match? Införskaffa ett system för avstängning och böter för domare.

JawKee: Det är väl det som Brynäs försöker göra genom att köpa in stjärnor som blir förebilder för unga flickor och som briljerar på isen. Malmö gjorde ungefär samma sak på herrsidan i början av 90-talet, nu får de fram egna spelare.

För typ 10-20 år sedan var laget sämre men bestod till stor del av Gävletjejer. Jag kände mer för det laget men uppenbarligen lyckades de inte generera en bra återväxt.

Vi får se vart den här satsningen slutar men publiksiffrorna i slutspelet var en milstolpe för damhockeyn i Gävle.

Men ge oss en värvning snart....
Ser framemot det för mycket och kan knappt vänta längre....🤣
#otåligidiot95

Peja: Jag tycker att man istället borde fokusera på att öka hockeyintresset för tjejer. Både i att spela hockey och att se hockey. Skapa en hockeykultur som kan locka tjejer till det.

mk: Antag att Brynäs vill öka publiksiffrorna för herrlaget. Vore det i så fall en bra strategi att försöka locka flickvännerna/tjejkompisarna till alla killar/män som går på matcherna?

Det vore ju samma sak, men omvänt. Om du förstår vad jag menar. Det är klart att man vill ha ALLA till matcherna, men att försöka rikta in sig på ett specifikt kön tror jag är fel väg att gå.

Jag tycker det är roligt när damlaget vinner, men mitt engemang stannar där. Särskilt eftersom man inte längre har Gävletjejer i laget. Hoppas de kommer tillbaka på sikt.

Nu menar jag inte specifikt dig, men jag tvivlar alltid på alla som kommer från olika ställen i landet och säger "jag hade gått på alla matcher om jag hade bott i Gävle". Om man ska gå på alla hemmamatcher för både herr och dam blir det 40+ matcher per säsong, det är enormt tidskrävande om man har ett jobb och/eller familj. Eventuellt har man också nån annan fritidsaktivitet. Det krävs ett helt annat engegemang att åka till arenan och kolla än att kolla på tv.

xxx BIF xxx: Den som man ersatte Palushaj med var inte Forslund. Det var Danny Kristo. Förvisso en flopp men ändå en bra spelare på "pappret".

Peja: Vilka ska gå på matcherna förutom närmaste anhöriga då?
Visst kan man tycka att de som ropar mest ska gå. Nu går jag inte ens på herrarna pga avstånd.
Men man kan kanske börja bygga en ny bas av supportrar. Kan tjejer få med sig killar på damerna kanske det kan ge några andra som oxå går.

Någonstans måste man ju börja..

Kan läsa av ditt inlägg att du inte är en fan av damerna..

Det krävs av en elitförening att det finns för både damer och herrar. Det kräver sponsorerna. Iaf de största.

Vad tror ni om legendaren Marko Tuulolas son Eetu? Stor jäkel på 102 kg, hyfsat poängsnitt i AHL, inga landskamper eller NHL-matcher så borde inte vara så dyr. Ska tydligen spela elakt också. Bra ålder också.

Naivt att tänka sig honom för en tredjelina?

Anders Berg: ”Största besvikelsen någonsin(?) var väl ändå när alla väntade på Palushaj och Forslund presenterades.”

Ähh - det var väl ett typisk Brynäs agerande!

Palushaj hade väl inte så mycket utvecklingspotential kvar och då tog man in någon som kunde ha haft mycket av den varan om vi hade tur!
Billigare var det troligen också om man jämför spelarlön mot spelarlön.
Lite sparkade tränare, utköpta spelare och dyra ratade spelare från den döda marknaden senare och vi stod med en av de dyraste spelartrupperna i bottenträsket istället för en spelarbudget på den övre halvan och ett mittenlag (som kanske drog in någon krona på någon slutspelsmatch)

#33: Örebro får man väl ändå säga haft en riktig fiaskosäsong med tanke på resultatet. Övertygad om att dom hade betydligt högre mål satta än ut i kvarten. Dom fick väldigt dåligt betalt för miljonerna dom pungade ut vid deadline.

De gillar Bengtzén i Örebro i alla fall. Han blir kvar som GM enligt Svenska Fans

mk: "killkompis"-perspektivet för att få publik känns väl ändå lite omodernt?

Om du med killkompis syftar på hockeyintresserade killar som bara kollar på herrhockey så tror jag inte nödvändigtvis att det är målgruppen som damhockey borde jobba hårdast på att fånga in. De personerna kommer alltid att jämföra damernas nivå med herrarnas, och det är ju inte rättvist på nåt sätt.

En bra början vore om alla som moralpredikar för hur viktig damhockeyn är börjar gå på matcherna. Kan även tycka att de har ett särskilt ansvar att gå från ord till handling för att förtjäna att bli tagna seriöst.

Davey85: Nu har jag inte kollat twitterbomben.

Men tycker nog att man kan skilja på lagen.

Men sen tänker jag ett varv till.

Det handlar väl lite om att skapa trafik och buzz runt föreningen. Och där är det bra i långa loppet att man inte skiljer på lagen, utan det är Brynäs.
Det kommer skapa en långsiktig relation med sponsorer och fans, både gamla gubbar som mig själv och yngre fans både tjejer och det bästa vore om tjejerna kunde få med killkompisar på dammatcher.
Då blev snart damsektionen självbärande.
DÅ kommer Brynäs som förening att växa.

Det är ssåsom tyvärr FHC och FBK kommer jobba mot.
Då måste Brynäs redan vara där.

Rumpelstiltskin: man får sig sina goda skratt när man tittar in här...😎

Uppladdat:

500x0-e5f8a34f-1056-470b-a6f5-f67fa8d42d59.jpeg

På Sara Cajanovas Instagram så står det ”Brynas IF”.

{9684}: Dyker förhoppningsvis upp lite saftiga news kring herrtruppen snart också, men namn som Kinnvall, Johannesson och Lindbäck räknar jag redan som klara. Även fast man aldrig vet såklart.

Största besvikelsen någonsin(?) var väl ändå när alla väntade på Palushaj och Forslund presenterades.
Väldigt roligt så här i efterhand.

Davey85: Jag skulle inte ens säga att jag är besviken, ganska oberörd faktiskt. Hoppas i alla fall att bra spelare är på G till SHL-laget.

Nu har Abris ändrat i texten och skriver följande om Molin: ”Molin gjorde dundersuccé senast han var i klubben och blir inte kvar i Brynäs. Modo är ett alternativ för Molin som även, enligt uppgift, blickar ut mot Europa.”

Då kan vi i princip spika fast att han inte blir kvar.

{9684}: Tycker inte det är särskilt oklart. Spelaren på bilden ser ut att väga 65 kg och ha stort galler på hjälmen. Sen tycker jag ändå att det är lite väl känsligt om man blir besviken.

KulaShaker: Då är du på rätt forum...

Davey85: Tycker det är skitkul att en del blir så upprörda

Axelsson: Men tycker du det inte är en miss att inte skriva SDHL? Så att man slipper att dom 99% som väntar på en herrspelare blir besviken?

Jag tycker bara att den som lägger ut borde tänka till lite

« · 2336128 · »