1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736235 inlägg · 7967 ämnen
« · 2348500 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Så mycket fokus på Larsson ju. Nä fan, jag måste släppa detta, kommer bara bli besviken om jag dras med i detta, haha.

Davey85: Kan ju vara någon av de andra i videon som är klar?

Berge: Jag skulle inte säga att det är en "skandal" om Brynäs bara haft dåligt kommunikationssinne här, men det skulle definitivt påvisa att de som tar dessa beslut inte alls fattar hur silly och fans fungerar.

Berge: Risken är väl stor att du har rätt men varför visar man bara sista målet isf? Vore väl rimligare att visa samtliga våra mål om det är vändningen man vill highlighta?

Jag tror det bara är dåligt spelsinne av Brynäs.

Larsson kommer få många anbud från världens alla bästa ligor. Han är dessutom från Gotland, inte Gävle.

Jag vågar inte ens hoppas, tror det bara är en extremt dåligt värderad tidpunkt att lägga in en klassisk match på sociala medier.

Silfverkroken: Ja, för allt är så jävla random. En arkivvideo på Larsson, visst brukar de inte ens köra arkivvideos på fb-sidan? Och mitt under brinnande silly?

Silfverkroken: Det fattas bara att Lakers går ut med att han har signat för dem och strax efter går Brynäs ut med att de värvat Tobias Fladeby från Tingsryd.

Falken: Hoppas på Larsson ☀️

Davey85: Känns nästan som det vore Palushaj/Forslund-nivå av haveri från kommunikationsavdelningen om det inte visar sig vara någonting.

Väldigt mycket fokus på just Larsson i klippet. Bara han som filmas. Det är ju suspekt. För annars är det väl vändningen i sig som är intressant, inte bara det sista målet. Man kan ju säga att det är motiverat att få förhoppningar av det här, samtidigt vågar jag inte tro. Men helt klart skumt..

Skagge: Finns för mig ingen vettig anledning att publicera det där klippet med tydlig indikation på Larsson utan något mer där bakom.

Skagge: vågar fortfarande inte tro något, men att publicera den under denna silly när ryktet har gått på aftonbladet hade varit grymt dålig spelkänsla från kommunikationsavdelningen

Vad tror vi? Är Johan Larsson klar eller vill man bara publicera en klassisk vändning?

Anders Berg: sidan ligger nede

Larsson är 29 år och kommer från sin poängmässigt starkaste säsong i NHL:s grundserie trots att han bara spelade 43 matcher. Vore helt vansinnigt om han valde att komma hem redan nu. Man får ju upp lite hopp men vågar inte tro på det riktigt än.

Anders Berg: Lauritzen tillbaka?!

Spännande på Brynäs Facebook-sida.

Jugge: Vore ju helt sjukt

Lemp: Kommer Larsson ”hem” så säger jag bara: Skit i Manninen, här pratar vi helt annan klass

Honken91: Knappast, det var inte helt seriöst menat. Dags att få lite hopp då!

Lemp: Nej, det tvivlar jag starkt på. Vore oprofessionellt och det är inte Peter.

Pettisbif: vad står på? Ring källan

Honken91: Måste vara klart, eller passar kommunikationschefen på att trolla supportrarna innan han slutar?

Honken91: Märklig tweet..vad är syftet?

Tigerhjärta: Mig veterligen har jag inte sett några liknande tweets med tema "Målarkivet" tidigare, och att just Larsson, som det har ryktats lite extra om i år, nämns i inlägget känns mystiskt. Är ju inte direkt någon koppling med datumet heller.

Honken91: Ja vad sker?? Varför postar de denna videon annars??

Charles: tackar! Lundberg känns som en stabil värvning av Malmö.

Luddf:
Arvid Lundberg ser ut att bli Malmös sista back in
Christoffer Törngren lämnar HV71, (hans mål 2017 gör fortfarande ont)
HV71 eventuella värvning av Ebert kan spricka pga skatter men kan bli ett artistkontrakt typ
Kapanen blir sportchef i Timrå
Björklöven vill värva Mustonen från Örebro
Tedenby och Petersson har fått kontraktförslag från HV71, Petersson kommer nog skriva på Tedenby vill fortfarande spela någon annanstans men kanske inte hittar något isåfall blir det HV

Luddf: Tikkanen nästan helt klar, bara detaljer återstår att lösa.

{8399}: någon som vill sammanfatta vad som händer i sillyn?

{7981}: Leksand topp 6 just nu? Hur tänker du?

{9873}: Järnkrok hade mer än 0,5p/match i Seattle innan traden till topplaget Calgary och Johan Larsson gjorde 21 poäng på 43 grundseriematcher den här säsongen. Dom är inte i närheten av att inte platsa i NHL.

De är inte tillräckligt bra för att ha framträdande roller i lag som siktar på att vinna Stanley Cup, men de platsar definitivt i NHL. Det finns 32 lag i ligan. Järnkrok skulle gå in som andracenter i flera bottenlag och Larsson skulle gå in som 3/4-center i många bottenlag.

Dessutom är dessa grabbar 29 respektive 30 år, och NHL är inte lika åldersfixerat som SHL (Sverige är ett av de mest åldersfixerade länderna i världen, så det är naturligt).

Det finns flera hundra spelare i NHL som är 30+.

Rödin1912: NHL är bara om produktion och forwards som inte producerar blir inte lång variga mellan spelare plockar dom ifrån AHL och underliggande ligor européer som inte producerar skickar dom hem , både Larsson Järnkrok börjar komma upp i åren så det är inte alls omöjligt att dom återvänder till Europa och då KHL inte är en option så förhoppningsvis kanske vi får se dom i Brynäs .

Pettisbif: Skulle vara roligt att höra vad du baserar din topp 6 på? Tar vi Leksand tex så vem ska ersätta Veronneaus mål? Cederqvist är inte ens nära att fylla dom skorna..

{7981}: Tja du har rätt i att järnkrok producerat mer än silvferberg sista säsongerna till ett billigare pris men silvferberg har dragits med en skada och åren 2019-20 så kan du dubbla hans poäng produktion , så blir väldigt förvånad om ducks inte ger han chans till , med det sagt så skulle jag älska att se Silvferberg Järnkrok Larsson i Brynäs igen , tror det finns en chans att se Järnkrok Larsson närmaste säsongen i Brynäs då KHL inte längre är ett val .

Rödin1912: Helt rätt resonemang. Fattar inte om vad är det fel på folk som tjatar om samma saker dag in och dag ut. Man tjatar om Järnkrok, man tjatar om Larsson, man tjatar om Wännström, m.m Någonstans måste väl folk vara realistiska och leva här och nu. Vi får vara glada om vi får ett par till etablerade spelare.

Att få hem Johan Larsson känns mer rimligt, även han skulle vara extremt bra med SHL mått..
Men riktig dröm om vi skulle lyckas få nån av kroken, Larsson eller kanske Silfver😋

Att få hem Järnkrok känns som ett riktigt långskott, tror han är oerhört nyttig för NHL lagen och billig också. Snittar nästan 0,5 poäng per match och är skicklig i boxplay.

Hade inte tackat nej direkt men hade ju varit helt sinnesjukt om han gick till brynäs nu. Men kommer han hit har vi ju ligans HELT överlägset bästa spelare. 😇
Titta bara på Josefsson vad han gjorde i djurgården, eller Omark i luleå exempelvis. Järnkrok är inte ens jämförbar med dessa herrar han är ljusår bättre…

Pettisbif: Man ska nog inte underskatta Linköping, värvat riktigt bra och Östman är en bra coach.

Pettisbif: man skulle verkligen vilja ha inside information hur samtalen mellan NHL-lagen och Järnkrok och Larssons agent går.
Måste nog börja hänga mer på sporthuset gävlestrand under sommaren.

Tror nästan Rögle kommer få det rätt så mycket sämre nästa säsong.
Olofsson lämnar för NHL, Bristedt lämnar för NLA, Bengtsson för NHL, Rifalk förmodligen till NHL, laget känns trött på Abbott coachen som mestadels är arg som ett bi, Janne Larsson lämnar, Curran väljer FBK... många stubbiga tröga backar, såg att Mozic förlängde. Näe jag tror Rögle kan få tufft att nå topp 6 faktiskt. Så känner jag just nu iaf.

Topp 6 just nu:
Luleå, Frölunda, Leksand, Örebro, Skellefteå, Färjestad

7-10:
Brynäs, Växjö, Rögle, OIK

11-14:
Timrå, HV71, Linköping, Malmö

JohnnyBotox: han är 5e bäst betalda i Anaheim. De som har bättre betalt har inte mycket högre lön. Så sett till lön/poäng ser det inte bra ut men han har ett A och är säkert en väldigt bra ledare i laget.
Det var väl Sundlöv som sa att Silfverberg var den av de som var i NHL att han bara kunde bestämma sig och flytta hem. Kommer ej ihåg exakta orden.

{7981}:
Om man får drömma till nästa säsong:

Lindbäck - Vehviläinen

Kinnvall - Bertilsson
Sklenička - Hedberg
Friman - Johannesson
Lindstein - Bergman

Rödin - Järnkrok - Scott
Timashov - Palve - Larsson
Mäenalanen - Björninen - Eklind
Olesen - Ölund - Gunler

Skapligt lag. Dock inte lika realistiskt hehe.

{9873}: Järnkrok har bättre produktion än Silfverberg till mindre än halva lönen. Larsson är den som producerar minst men är även den som är billigast. Men du har rätt att Larsson och Järnkrok är ligger närmare att vända till Europa.
Men en drömkedja hade varit Järnkrok-Larsson-Silfverberg

Peja: Otto Koivula var en stor rackare och Aleksi Heponiemi var en liten smurf :D

Jugge: Väntar på två klass värvningar av forwards då målvaktssidan backarna pluss Kinnvall ser bra ut nu behövs det två riktigt bra forwards helst höger skyttar då kommer jag sova lugnt .

Pettisbif: Så härligt att du är tillbaka Pettis! Jadu Järnkrok är mitt drömmannen bland potentiella återvändare faktiskt, tätt följt av Djorre.

Herre P: Nej, tack

Pettisbif: ..är Wännström klar?

« · 2348500 · »