1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736260 inlägg · 7967 ämnen
« · 2348646 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jag håller på Brynäs och Finland jag, bättre så! Alltså, jag håller på Brynäs och Brynäs

Jugge: Boorken har fått abdikera som Sveriges sämsta coach igenom tiderna.

Peja: Förbundet gjorde en enkel och bekväm värvning. Lite som Sundlöv jobbade sin andra sejour..

lapad: Ska bli riktigt skönt att slippa garpenlöv nu, en riktig parentes i svensk hockeys historia…

lapad: Garpen har väl egentligen aldrig visat att han är en bra coach/tränare. Minst sagt problematiskt att en sån person fick FK-jobbet från första början…

Så obegripligt jävla uselt av Sverige, skämmes ta mig fan!!!

Godnatt Sverige… Äntligen blir vi av med Garpenlöv..

lapad: att vara svensk, hålla på Brynäs och Arsenal…, tre lag med looser-mentalitet, sååå jäääävla trrrrröööööötttt🤮🤮🤮

BIF Kungen: Garpenlöv är en usel coach, det har han bevisat även tidigare

Peja: Japp, precis det jag försökt få fram i min dialog med ROCKS.. I SHL skulle Larsson vara överlägsen och förmodligen dominera rätt hårt. Men skillsen räcker inte till för att ta en topp plats i NHL.

Men jag tror att Larsson är oerhört uppskattad för sitt spelsätt, annars skulle aldrig Washington plockat in honom. Så han lär säkert bli erbjuden nytt kontrakt där borta.

BIF Kungen: Hjärnsläpp av Willander

Jugge: Johan Larsson är förmodligen tillsammans med Dackell och Mads Hansen den bästa BP-spelaren som Brynäs har haft under 2000-talet bland forwards/centrar. Han har offensiva skills (som inte räcker för att spela i toppkedja i NHL men som håller hög SHL-klass) men han håller framförallt otroligt hög nivå i spelet utan puck. En perfekt spelare att ha längre ner i hierarkin i NHL.

Jugge: säkert, typiskt Kanada, otroliga att vända svåra lägen…

BIF Kungen: vad i helvete gör garpen?! Matchar lang och friberg mot Barzal och Dubois…
Aldrig någonsin skådat så usel coachning

Jugge: Usel coachning

BIF Kungen: Nu blir det en rysare…

Edit: och där torskade vi nog semifinal platsen…

BIF Kungen: vad gör Dahlin????

Jugge: Tja trevlig helg var över och såg final serien Nashville Pittsburgh i Nashville mycket bra Nashville skulle ha vunnit domarna avgjorde den serien tråkigt , vad jag säger är att Järnkrok har spelat i bättre lag än Larsson som varit i botten lag Buffalo Arizona , Järnkrok är en mer av en tvåvägsspelare som är lika bra offensivt som defensivt medans Larsson är mer av en offensiv spelare som aldrig riktigt fått chansen offensivt då han fått spela i tredje fjärde Lina och inte fått speltid för sin kreativitet.

BIF Kungen: time out Garpen..

{9873}: Jag tror du missuppfattat en del. Larsson har hela sin NHL karriär spelat i 3:e/4:e kedjan för att neutralisera motståndarnas bästa kedjor. Så vad du menar med ”renodlad” toppspelare förstår jag inte alls.

Tittar vi på Järnkrok så var han oftast center i 3:e kedjan i Nashville där han spenderat merparten av sin karriär. Men han var även uppe i 1:a kedjan när det var skador på Forsberg eller Johansen.

Jugge: ;) det är möjligen därför Järnkrok kommer att få ett nytt kontrakt han producerar men även neutraliserar motståndarnas bästa kedjor , Järnkrok går inte i topp två kedja , då är min fråga vilken kedja matchar man normalt i mot motståndarlagets topp kedja? Sen Johan Larsson är en mer renodlad topp spelare och spela honom i en tredje fjärde Lina betyder att han inte får tid för sin kreativitet men han gör det fortfarande bra .

{9873}: Järnkrok har helt andra siffror än Larsson där borta. Han är den betydligt mer offensivt lagda av dom båda.

Rödin1912: Följer NHL regelbundet helst våra Brynäs spelare och Järnkrok används flitigt mot motståndarnas bästa linor sen Larsson i Arizona gick som toppspelare har fått kliva tillbaka senaste säsongerna helst i Washington .

Rödin1912: Precis, det är lätt att hamna i ett fack i NHL och det har ju Larsson gjort som brunkare i en 4:e kedja. Men att det finns en offensiv uppsida i honom vet alla här inne som varit med ett tag.

Men du behöver vara på Elias Pettersson nivå om du ska gå från SHL och kliva in som topp 6 forward i ett NHL lag.

{9873}: Är väl mer Järnkrok som är åt anfallar-hållet av dem två, medan Larsson blivit lite av en gnuggare med offensiv uppsida i NHL

{9873}: En fråga har Lang Åman spelat till sig ett NHL kontrakt ? då får Leksand leta upp ett par spelare till . Känns lite som Björn underskattat dessa spelare dom har verkligen imponerat på mig .

Jugge:

Ja är det någon som kan snacka sig till saker så är det Alcén. Det var antagligen så han fick jobbet till att börja med. Han snackade till ingen i Brynäs orkade argumentera mot honom längre.

Peja: Jag håller med om mycket du säger bla ålder i NHL medel åldern är 27,5 år men som europé måste du vara jävligt bra om du ska vara kvar efter du fyllt 30 år även dom sämre lagen fyller på med yngre spelare för att bygga nytt , sen tror jag det kommer ta några år till för Järnkrok att komma hem då han är tvåvägs spelare som du kan köra i mot det andra lagets topp linor och neutralisera dom medans Larsson är en mer renodlad anfallare men som sagt han är absolut inte dålig utan det är gränsfall om han blir kvar där borta , men skulle älska att se honom i Brynäs till nästa säsong och det finns en anledning till att det kallas silly season .

Peja: Ja, det är väl det som är det värsta. Larsson är lite för bra och lite för ung att komma hem nu. Men man vet ju aldrig, han kanske tycker det är dags att komma hem efter 10 år där borta.

Alcén är ju jävligt bra på att snacka så han har kanske lyckats övertala honom att komma hem och vara stjärna i Sverige i stället? Man kan ju hoppas..

Blå grottan:

Om vi får en forwardsuppsättning med Larsson kan laget se ut så här:

Rödin - Larsson - Scott
Timashov - Palve - Maänalanen/ny
Olesen - Björninen - Eklind
Birgersson - Ölund - Kvist/Pettersson

Den uppsättningen är tillräckligt bra för att utmana om höga tabellplaceringar med tanke på vilken backsida den backas upp av.

Larsson, Björninen, Rödin, Timashov, Bertil, Kinvall och Lindbäck kommer alla räknas som stjärnor i SHL

Palve, Scott, Friman, Sklenicka och Saku kommer räknas som riktigt bra shl-spelare.

Så då kommer vinsterna komma ändå. Kanske ingen superskytt men räknar följande spelare som god för 10-15 mål:

Rödin
Timashov
Larsson
Palve
Kinvall
Scott
Saku
Björninen

Och kanske också Eklind och Olesen. Kanske Ölund.

Framförallt kommer vi ju knappt släppa in några mål.

Men jag tror varken Saku eller Larsson spelar hos oss nästa år.

Blå grottan: håller med, vi behöver snipers absolut men vi behöver också en grävling likt JL, tuff jävel som inte backar för någon.

{9873}: Som jag skrev. Johan Larsson platsar i NHL. Han kommer förmodligen bli erbjuden ett nytt NHL-kontrakt. Sen vet inte jag exakt vad som försiggår inuti hans huvud. Normalt sett stannar spelare i NHL om de ges möjlighet men det finns ovanliga undantag som tex Josefson. Om Larsson hellre vill vara Brynäs bästa spelare än utfyllnad i ett NHL-lag så är det bara för oss Brynäsare att jubla, men jag tycker det låter för bra för att vara sant.

Blå grottan: Som endast ”platsar” i alla SHL lag?
Han skulle ju förfan vara bäst i ligan om han kommer

Blå grottan: Jämför med när Josefsson kom hem till Djurgården. Larsson skulle lätt vara SHLs bästa spelare och en kandidat för att vinna poängligan. Säkert god för åtminstone 15 mål. Men jag håller med om att vi behöver en sniper också

Jugge: Larsson är en grym och hårt jobbande hockeyspelare som platsar i alla SHL-lag. Även i Tre kronor. Men han är ingen naturlig målskytt, det som Brynäs främst saknar.

Jag tar in JL i laget alla dagar i veckan, men laget saknar en regelrätt målskytt också.

Peja: Ok Peja efter dagens insta och tvitter ifrån Brynäs är det fortfarande omöjligt att Larsson signar för oss nästa säsong ?

Tigerhjärta: Ja, vi får se vad som sker. Jag tror och hoppas att Scott kommer lyfta sitt målskytte till ”normal” nivå kommande säsong. Tror chansen är större för det om han går som vinge i stället för center.

Jugge: håller med. I gruppspelet brukar Kanada gör en/två plattmatcher, så även i år.

De bryr sig inte om vilka de möter i kvarten men de växlar upp och brukar vinna.

Hoppas att detta inte upprepas….

Vill se Nylander-show, OEL spela felfritt som vanligt, Adam L ”städa” och Ullström står på huvudet.

Jugge: Tänker att den snipern hamnar bredvid Palve? Kanske blir det en sniper till varje :)

Tigerhjärta: Kommer Larsson så skulle jag tippa på Scott - Larsson - Rödin?

Jag har fortfarande inte gett upp på en högerfattad sniper så jag säger:

Ny sniper - Larsson - Rödin

Tigerhjärta: Vad tror vi om Sverige-Kanada idag då? Sverige brukar ju hitta vägar att förlora mot Kanada..

Lunkz: Kommer Larsson så skulle jag tippa på Scott - Larsson - Rödin?

{8399}: han kan gå som vinge ochså, men går han som center så blir han 1;a centern i Brynäs utan tvekan.
går han som vinge blir nog hans parhästar Rödin , björninen.

Silfverkroken: Appropå Palushaj-klass: att det visar sig vara en av Timråspelarna i videon som värvats 🤪

Det här ryktet ligger i linje med vad Pettis skrev efter sitt möte med en Brynäslegendar. Får hålla tummarna.

Silfverkroken: Larsson tar den centerplatsen då.

Sallinen verkar inte fortsätta i Brynäs enligt Sportbladet (låst artikel). Björklöven och ett gäng tyska klubbar ska vara intresserade av honom.

Jag tror vi får se Johan Larsson i Brynäs nästa säsong

{8399}: Eller att Johan Larsson har skrivit på för Oskarshamn...då får han ju nära hem till Gotland

« · 2348646 · »