1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739966 inlägg · 7967 ämnen
« · 2355830 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
waker: Intressant faktiskt med Nick, kan han ha 15 strutar i sig tro?

Vad o vem saknas i dina kedjor?
I första kedjan saknas en kvalitéspelare som jobbar hårt för att ge Rödin utrymme att fokusera på prickskytte istället för att leta puck i hörnet.
Janne Kuokkanen skulle passa fint, säkert Mario Kempe också men ryktas till Luleå.

Andra kedjan med Timashov som puckförare och Björninen framför mål skulle det vara intressant att se en annan finne, Lammikko t.ex. om inte budgeten tillåter båda finnarna (kuokkanen & Lammiko) så kanske Remi Elie kan vara ett namn?

Tredje kedjan har vi en sniper som aldrig visade det förra säsongen, Olesen. Det lossnade aldrig i debutsäsongen men kom ihåg att grabben gjorde 51 & 53 poäng på två säsonger i HA innan han gjorde 3+1 på 4 matcher i Oskarshamn. Palve som puckförare, Olesen som sniper & det som saknas är en fight framför mål, Kanske något för Graham Knott?

Fjärde kedjan har vi stabila Ölund tillsammans med store och hårt arbetande Eklind. Den sista platsen får Kvist & Birger tävla om.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han är nybörjare

Pettisbif: Tolkade att att du var rätt överraskad att han var där ;)

{8399}:
Intressant.
Förstod att han var rätt grön på golf då han inte slog så bra slag på ranchen.

nittontolv: det blev den avgörande finalmatchen 99 ikväll för 99:e gången tror jag.
Alltså Ove Molin 🥰🥰

Khall92:
Jag sa aldrig att jag tyckte det var konstigt. Vet att dom är syrror...

Samsung: Det stämmer. Intressant! :)

nittontolv: så född 84 från Sätra eller? ;) Vet vi garanterat vilka varandra är isf :)

Samsung: Dom mötte jag många gånger. Garanterad förlust varje gång. Eller ja, jag tror vi gnetade till oss en uddamålsvinst nån gång när dom vilade halva laget, haha!

Samsung:
Jo Daniel är den äldre av dom. Men han har jag aldrig umgåtts med. Han har slutat spela golf tror jag.
Han umgås nog en del med helt enkelt ägaren Zingmark.
Ja fint rallarbo lag. Som många senare spelade i J20 och vissa även i A-laget under Gunnar Perssons tid.

Khall92: Då kan det ju finnas en naturlig koppling ja😀

Davey85: Ett under att bilen inte blivit både nedbränd och sönderslagen i Linköpingland.

Pettisbif: har inte Hansa en son som heter Daniel typish också som är 85a?eller nått sånt.

För övrigt vilket jävla lag 84orna var.
Jocke i mål, svalle på backen, Jim Engström , Liam Lindström osv osv .. :)

Pettisbif: Fystränarn har hpk 29 👍

Pettisbif: Inget konstigt då Palves fru är tvilling med Williams fru ;)

JohnnyBotox: Träffade snubbarna som äger det där vrålåket på en match i Linköping. De bor i Östergötland nånstans. Riktigt sköna lirare som brinner för Brynäs. Sveriges snyggaste bil.

Spaning från semestern
Uppladdat:

500x0-10bd8c6a-53e1-4424-9c77-86860526f77f.jpeg

{8399}: Som tredje forward men först måste vi få in två riktigt bra poäng forwards som kan producera match efter match , men jag gillar Salle kan spela i alla linor gör sällan en dålig match .

mattias - 74:
Var tydligen ett riktigt pang party på deras bröllop.
Och Palve var med på Williams bröllop.

Samsung:
Jag har 7,5 i hcp.
Ja Marcus och jag lirar ibland. Vi är bra vänner.
Vem är du som känner Marcus och Hansa?
Han är 88a och jag är 86a det stämmer.

{8399}: Tar med mig till jobbet efter semestern så är det bara att komma och hämta. Dm isåfall.

Bäckström har gift sig med sin Liza

Grattis säger vi till dom ❤️🙏

DanneBif1912: Förvänta dig inte allt för mycket nu.

{8399}: Det betyder troligen att det blir max 2st nya, känns inte som att det räcker, behöver riktig förändring på fw sidan också...behöver mer nytt starkt framåt, minst 3st

{ROCKS Sallinen hoppas jag på trots allt.

#33: Titta på lagbygget 22/23 så ser du truppen för nästa säsong.

#33: Emil Molin är också kvar där så det betyder nog att Brynäs varit sega på att uppdatera mer än något annat.

Jag gick in på spelartruppen på hemsidan, konstaterar att de nya namnen är tillagda och att Sallinen fortfarande är listad i truppen.

Ha en go vecka 😊

Dagisnivå på HS idag, då loggar jag ut tills pojkarna kommer med något mera vettigt 😂

Pettisbif: vad har du nu i hcp Peter?
Lirade du med hansas son i S eller är du ett eller två år yngre än han?

{8399}:
Ingen aning vad han har för hcp. Han är rätt ny på golf vet jag.
Sorry, Johan såklart!

Pettisbif: Kontrollfråga, fystränaren, vilket hkp har han i golf?

Olli Nomadinen : Spänningen är olidlig.

bradberry: Men om det nu verkligen är en Jonas han golfat med och som är hans säkra källa så vore det nästan lite tragikomiskt på nåt vis

Pettisbif: Nu kanske jag är väl petig men då du fortsätter kalla Brynäs fystränare för Jonas så kan jag inte hålla igen längre…

Han heter Johan…

{8399}:
Justin Bailey vore enligt mig den bästa.
En stor version av Kevin Clark.

{8399}: Äh, du skriver bibeln som djävulen själv. Vrider och tvistar dig som den värsta orm. Men du har blivit bra på det, måste erkännas.

KulaShaker: moget.

Håkkybåkky: Axle San är värsta John Bauer trollet!

Håkkybåkky: Inte bara acceptera, jag tackar för den. Tack Pettis 😊

{8399}: ska du inte bara acceptera ursäkten?

Pettisbif: ”Har lite uppgifter!!!!
Träffade Jonas Holmström (fystränaren) på golfen idag.
Han surra om att det är 1 forward klar. Förmodligen Ryan MacInnis. ”

Jag tolkade det som att Jonas sa till dig att det förmodligen är Ryan MacInnis som är klar.

Pettisbif: En nordamerikansk sniper vore så kul att få in, en rightare.

{8399}:
Jag är större än dig, det är sen gammalt. Så många gånger du borde bett om ursäkt för dina inlägg mot mig.
Men okej, jag ber om ursäkt.

Skagge:
Ja nu börjar det bli dags känns det som.
12 är det dags att lansera den rena dräkten 3.0 plus att det är dags för Svarta mot Vita igen efter 2 års uppehåll.

Sen dröjer det inte länge innan vi har första träningsmatchen som är den 16e.

Mmm jag börjar iaf bli otålig som fan!

Pettisbif: Du läser mina inlägg som djävulen läser bibeln. Jag skrev som vanligt ingenting otrevligt men du verkar addera otrevligheter mellan raderna och kommer med personangrepp. Fan jag är ju på din sida, jag älskar ditt skvaller och jag har skrivit det massor av gånger.
Läs mitt förra inlägg igen och återkom med en ursäkt tack.

Pettisbif: Skulle tro att en blir klar före 1 Augusti, (han som ska vara klar enligt Jonas) Sedan en till ny vid 1-10 augusti och sedan en till i slutet på augusti.

Riktigt bra att du delar med dig vad du får höra!

{8399}:
Skräll kommentar från dig 😅👍
Jag pratade smått med Jonas. Förmedlade enbart vidare det han sa. En är klar. Jag har ingen aning om vem. Jag antog, kanske dumt nog, att det var MacInnis. Men det är det förmodligen inte.
Utöver den som är klar så ska det förmodligen in ytterligare 2!

Därav mitt inlägg att jag gärna ser 1 helst 2 presenterade forwards så snart som möjligt. Då jag börjar bli otålig.

Men känner jag dig rätt så tar du första bästa tillfälle att pika och komma med nått drygt besserwisser inlägg.
Det värsta är att du inte ens ser det själv.
Såna typer av människor som är så är otroligt jobbiga att hänga med. Dom som kör sån attityd med glimten i ögat älskar jag. Men du tar priset gång på gång.

Pettisbif: En är ju klar hörde du ju på golfen, förmodligen Macinnis. Eller menar du ett eller två förvärv ytterligare?

« · 2355830 · »