1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739755 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{9873}: ellis är aldrig nöjd, det hittas alltid något att gnälla på….

AW-M89: Helt enig. En målskytt och det ser riktigt intressant ut.

Back: Alcén kunde prata på isen och verkar även kunna prata utanför isen.

Khall92:
Ja vi har 11+JL forwards
En skada på tex Birger så har vi ju inte ens ett lag på papperet.
Klart en sniper med dima och björnen hade suttit fint, men hur mycket kulor har Svedman mer att ge alcen är frågan?
Hursom går det inte att sätta in en junis om han inte håller måttet utan antingen måste vi få in en till eller typ trolla och göra en back till forward.

Khall92: ska lagbygget bli helt komplett så ska det in en målskytt. Så är det bara. Visst är laget bra mycket vassare om det är stopp efter Larsson, men vill man sikta på slutspel fattas det åtminstone en kvalificerad målskytt.
Då har vi alla nycklar ett lag behöver för att kunna bli framgångsrikt.
Bra mix av ledare och olika spelartyper.

{9873}: Leta problem gjorde han väl ändå inte. Han har ju en poäng i vad som är den sista nyckelbiten i årets lagbygge. Sen tror jag han likt många andra är nöjd med värvningen av JL. Men som sagt, han har en poäng.

ellis: Snacka om aldrig vara nöjd istället för att vara positiv och glad att JL kommer hem och han är inte ens officiellt presenterad än så fortsätter du leta problem . låt den här värvningen sätta sig och bli officiellt presenterad så får vi se vad som händer i framtiden , så här långt vilken jävla bra silly bästa på många år .

AW-M89: Risken är stor. Problemet är att det behövs en, kanske två produktiva forwards till, hur dyr nu än Johan L blivit.

Samsung:
Ok! Är med på noterna👍 Sista meningen greppar jag dock inte riktigt..men håller förmodligen med😊

Kan inte slappna av fören det är bekräftat av brynäs....

Friberg33: förstod att jag skulle bli missuppfattad. 😂 Fattar väl jag med. Men jag skrev dra det krasst så har vi Scott som 4e center. Betyder att sånt sjukt djup har vi på center sidan om man skulle ställa upp så vinner självklart inte blir aktuellt.

Samsung:
Tror inte Scott kommer spela center. Manner har iaf placerat honom som ytterforward nu på försäsongen.

Zappaholic: Alcéns silly har överträffat alla förväntningar. Överjävligt bra målvakts- och centeruppställning, grym uppdatering på backsidan och förväntningarna skruvas upp rejält. En sniper nu och man kanske kan få sitta tillbakalutad några matcher i vinter.

Samsung: Jag tror Scott hamnar på vinge, han är ju rightare (OM nu Larsson är klar 😉) , vi har ju inte så många rightare.

AW-M89: Kan man svara både och? ;)

Rödin1912: Du tror eller hoppas? ;)

Känslan med kvaliten på alla värvningar är att det är stopp nu. Annars är Alcen ligans bästa sportchef.

2 OS Spelare
1 NHL spelare
1 VM back
1 back i landslagsklass
1 toppmålvakt från KHL

AW-M89: intressant med laget.
När hade vi detta djup på center sidan?
Dra det krasst så blir Scott typ 4e center. (Kommer inte bli så såklart men krasst)

AW-M89: Låt oss swisha!!

AW-M89: Nää tror på mer utöver Larsson :)

Hur ställer man upp laget nu?
Larsson är garanterat sista pusselbiten. Aldrig att man har råd med en till spetsspelare om Larsson har 310/mån

Charles: Det låter också rimligt med tanke på deras situation men det är inte vad jag fått höra

Rödin1912: läste någonstans att Färjestads och bud var lägre än Luleå och Skellefteås

Wesel: Jag hörde att hugga, slå, fbk hade lagt ett fruktansvärt högt bud! 🤮

Denna silly-säsongs rad av kvalitetsvärvningar höjer upp vår plats i näringskedjan - redan inför nästa värvning…💪🙂👍

Kan inte hålla mig längre: vad bra det känns YES YES YES!!!!!!!

Uppladdat:

500x0-2487fe1c-173d-4788-8a7a-098e9fd40c94.png

Kommer in på HS efter en jäkligt hektisk arbetsdag och läser denna otroligt glada nyhet. Nu hoppas man att Brynäs bekräftar genom signering under svarta mot vita då man sitter på läktaren 🙂

JL är ju självklart, by far, SHLs bästa värvning och dom som tror att han bara är en defensiv värvning kommer nog få en överraskning. Han är ju vår självklara 1:a center som ska lira både 1:a BP och 1:a PP framför mål. Palve får kliva ner i hierarkin som 3:e center. Jag tror dessutom att Scotts produktion skulle stiga på en kant om han slipper det extra defensiva ansvaret som center. Vi vet alla att potentialen finns!

Hatten av till Alcén om detta stämmer!

Har bara tre ord att säga: Man blir glad.

Larsson hade en del förslag från NHL enligt flera, men ville ha större roll och därför han nu kommer hem. vi får alltså en spelare som är i NHL klass inte ens på gränsen

härligt dag! :)

{7981}: Det tror jag med. Hoppas om inte annat…

Larssons poängproduktion tror jag kommer bero mycket på hur det går för laget. Kommer vi ligga top 5 och slippa kniven på strupen så är han god för mellan 30-40 poäng som förstecenter. Harvar vi likt de senaste fem säsongerna ligger han nog mer runt 25-30… Min poäng var att hans signum inte är en flashig, producerande spelare, vilket de flesta fw med hans lön är… Han har andra kvaliteter som förhoppningsvis kommer bära oss till framgångar kommande säsong…

JohnnyBotox:
Ja men 22 kan han väl inte ta? Sundqvist nummer ju 🙈

{7981}: och nu blir det väl att tacka av Sallinen. Hade dom satt han som reserv tro? Då dom inte tackat av honom än och så var det väl en till spelare va?
Jag får smårysningar av att läsa denna nyhet.. tänk om vi äntligen kanske kan ligger högre upp i tabellen än som alltid mellan 8-12e plats.

Längtar!

bradberry: ingen poängspelare.
JL är känd för sin otroligt skickliga defensiv att stänga ner motståndarnas toppformationer. Vilket kommer var ett lyft då Brynäs släppt in ”onödiga” i slutet på perioder speciellt sista då motståndarlag trycker på.

Jag gjorde en jämförelse mellan Hrivik i LIF och JL.
Om man jämnför JL och Hrivik i AHL så har de liknande poängsnitt. Larsson hade 0,9p/match det sista året han spelade i AHL. Hrivik lyckades inte etablerar sig i NHL så där går det inte att jämföra.

JL och Palushaj har ungefär liknande poängsiffror i AHL när Palushaj var på topp.

Jag vill bara att folk skall lyfta blicken och se att det finns offensiv kraft och inte bara det defensiv han är känd för i NHL.

Tror att vi kan räkna med en hel del poäng från JL.

atilla: Sundlövs svar sa väl allt i den artikeln!

Hur kan man säga till en journalist att uppgifterna stämmer men det får inte komma ut???

Tycker faktiskt inte lönen är så överdrivet hög, rent av rimlig med tanke på inflationen.

Det här var för 14 år sedan:

Schonning: Tack, blir Larsson 10 som man köper, hoppas verkligen han får 10 också.

bradberry: Jag vet vad folk här inne tycker om Pettis. Men vi måste släppa det här. Visst han kan verka lite självcentrerad ibland men nu ska vi vara glada över Johan Larsson

Brynäs4life: Låter för bra för att vara sant. Alltid gillat Larsson stort hockeyhjärta. Om detta stämmer så börjar det se riktigt bra ut . Bättre än på många år . En Clark eller palu så kan vi luta oss tillbaka å börja njuta av hockey igen .

Uppladdat:

500x0-5ff42b1b-d94e-4b8c-8552-8d3321935353.png

Hoppats och hoppats, varit glad varje gång jag gått in på twitter och sett att JL inte signat något NHL avtal och hoppats på att fredag skulle komma. Måtte detta stämma, men har svårt att se uppgifterna som felaktiga.

Men viktigaste frågan, blir det nummer 10 eller 22..?

Jan Grismöbel: väntas presenteras på fredag till svarta mot vita

{5246}: Suttit på ykb kurs hela dagen . Har inte varit inne på HS på hela dagen.mot vanligen flera ggr I timman . Va fan sker ,, är Larsson klar ???

mk: Fantastiskt nyförvärv! Länge sen man kände vinden i ryggen som man gör nu, saker känns friskt i den här klubben efter många jobbiga år. Vändpunkten kom i kvalet mot Hv71 känner jag.

Tror ni att man kan köpa matchtröja med tryck nu på fredag? Eller måste man boka den?

Spacebb: Tror du ställer din begäran till fel gubbe här…

{5246}: När man läser denna texten med rysningar i kroppen och tårarna bra nära.
Då inser man att man väntar på säsongen.

VÄLKOMMEN TILLBAKA💪💪

bradberry: Nu slutar vi att attackera varandra. Var glad istället JL är ju 99% bekräftad just nu. Vi Brynäs fans ska ju hålla hand i hand och hoppa av glädje men istället blir det såhär. Jag säger inte att du gjort fel eller pettis. Nu är vi alla glada istället

Pettisbif: Fel i sak?

Jag uttryckte åsikt om Larssons profil.

Har du prövat:

- Okej, du tycker så? Jag tycker nog snarare…bla..bla…

Istället för att bli otrevlig, håna och förlöjliga allt och alla. Samt framhäva dig själv som Sveriges okrönte hockeyprofessor. Låt mig framföra åsikter. Bemöt dem gärna men med respekt gentemot mig som medmänniska.

Pettisbif: Det finns inget roligt i detta. Bråkar du inte med Axle så lägger du dessa kommentarer mot andra i praktiken varje dag. Är helt enig med bradberry här.
Du är en besserwisser, du måste ha rätt, och dom få gånger du har det blir du odräglig.

Skagge: Palves fru är tvillingsyster med Karlssons fru

Skagge: palves fru och karlssons fru är tvillingar

« · 2359238 · »