1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739830 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359965 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pyrret:

Det är synd att vår bästa insider på forumet är Timrå-supporter. Men du är så välkommen här, hur mycket du vill 😊

Djurgårdarna i hockeytutto sa att Brynäs är ett av lagen som kan åka ur i år.

Landar vi Komarov eller en annan likvärdig spets så säger jag att vi kommer utmana om guldet i år.

Förra året var Rödin, Scott, Palve, Bertilsson, Timashov och Veini våra största stjärnor. Alla är kvar i år, men vi har också fyllt på med:

Anders Lindbäck - seriens bästa målvakt?

Hannes Björninen - OS och VM-medaljör som finska medier sa var för bra för SHL

Niklas Friman - OS och VM-medaljör. Tuff tvåvägsback

David Sklenicka - Tjeckisk OS-spelare. Stenhårt skott, tvåvägsback

Johannes Kinvall - en av seriens bästa offensiva backar senast han spelade här. 24 år, Brynäsare.

JOHAN LARSSON - Sommarens bästa värvning?

… och så väntar vi fortfarande på en forward till.

MUMMA

{9684}: De har ju inte fysiken på långa vägar men talang och skicklighet finns definitivt. I en sån här snäll plojmatch tyckte jag Stalder var väldigt bra med mycket fint spelsinne och målsinne. Men det var inte precis slutspelshockey.

För övrigt:
Björnen tror jag blir en stor publikfavorit i vinter: teknik och spelsinne plus muschen (och han kan ju teka)

Järnkrok var kul att se - extremt dribblingsvillig, Krobbedribblingsshow i mittzon

Lindbäck showade loss med (lyckade) dribblingar i egen zon mot forwards och en (misslyckad) straffläggning

Jesper B skulle jag inte tacka nej till - allmänt rapp och ger ett intryck av hög kvalitet

Scott och Rödin gjorde ett väldigt proffsigt intryck i en plojmatch - kvalitet

Elias blir nog kvar länge i NHL… känns som han kunde gasa på som han ville när det behövdes

Pyrret: Haha vem är du? 😅 försöker du förvirra oss med timrå-loggan men i själva verket är du… Alcen eller någon annan inom brynäs ;)

Du verkar ju veta mer om brynäs än om Timrå ;)
Vad har du på komarov? (Du kanske sagt npgot om det förr)

Forsberg 1978: Riktigt skön värvning av Brynäs. Nu jävlar

Charles: Hur klarade sig tjejerna, håller de samma nivå som Järnkrok och de andra grabbarna?

haha Vita skickar in 20spelare för att kvittera :P

Vid ungefär den här tiden förra året skrev vi ett tryout-kontrakt med Anton Mylläri. Lite skillnad på kalibern av värvningar i år hehe.

Vore tråkigt om Johans mamma dementera det här nu.

Wow, liksom!
Jag trodde faktiskt inte detta men jävlar vad skönt!

Räven: Kontraktet är på tre år men kan brytas om han får ett bättre erbjudande av någon klubb utanför Sverige så den här säsongen är han våran sen får vi nästa säsong , en säsong i taget .

Tigerhjärta: Haha! ingenfara visste bara han ej skulle närvara då han inte är i Gävle i helgen men att allt var klart. Men länk fungerar ju såklart ypperligt.

Räven: Tre år enligt Brynäs själva.

Höken skrev Done deal på 3år, Aftonbladet säger 2år? Hmm

Forsberg 1978: JAAAA SÅ GÄVLA SKÖNT

Silfverkroken: Ja fan "Pyrret"! Jag är säker på att du har en källa nära klubben men ibland blir det inte alltid rätt ändå ;) Tror ingen klandrar dig direkt, så kan det bli ibland!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Vilken jävla värvning❤️❤️❤️

Sputnik: Timråiten som sa att han inte skulle presenteras idag, not so much.

Pettisbif: Grattis till fint nyförvärv, Madhawk hade rätt. 😁

Tigerhjärta: Är ju bara en plojmatch, men man ser vilken jäkla talang och vinnarskalle Stalder har.

- Det känns fantastiskt bra att allt är klart och att jag återigen får dra på mig Brynäströjan. Jag ser fram emot säsongen och att få träffa alla Brynäsare, säger Johan Larsson.

- Jag har bara goda minnen från tiden när jag var här senast och återvänder nu med ett stort leende. Vi har fått ihop ett starkt lag och jag tror verkligen att vi kan nå långt. Jag kommer hem för att vinna, avslutar Larsson.

Fan gåshud nu alltså!

Charles:

Grattis Brynäs till en sjukt bra värvning på förhand.

väl mött i v höst / inter

SHL blir en profil rikare, kommer bli roligt och följa Lander och Larsson i SHL, tror båda lagen kan få ett rejält lyft med dessa spelare i laget.
Jag sätter mitt hopp till Queenville, han har varit " enligt folk som sett försäsongen " äckligt bra, men det återstår att se.

Trevlig Helg

Kvällens hittills största jubel 🖤❤️💛
Uppladdat:

500x0-ec127887-9feb-40bc-badb-de7ca893b292.jpeg

Skagge: tror att jättemånga bokat men inte är här..ser så ut..sägs att 7000 är bokat iaf

Finemang. Men mycket vill ha mer. Säkra Komarov nu, Brynäs!

Pettisbif: Aa, vad hände med fullsatt dock?

Svensson_62: Var det något vettigt som sas i intervjun ?:)

Pettisbif: I o f s men nu blev det en lång intervju med Alcen som uppföljning - passar bra i pausen

Skagge:
Ja det hade väl varit bättre att presentera honom på videon innan matchen startade när publiken var samlad.

Gillar att många gick ut precis han presenterades

{9873}: ja fy fan! Gåshud! Får se om Leo kommer också 🙂

{9873}: kan nån ta bild och lägga upp här???

Griffeltavlan: Då var han presenterad fan va skönt!!!

Mattson: Nu officiell

DanneBif1912: IT FUCKING HAPPENED

humöret idag har varit en bergodalbana, fyfan va fint!

Johan ÄR KLAR!

En halv miljon Brynäsare i landet men det är en timråit som har all info.

Charles: prsenterad nu !!!👊👊👊

Stalder med 2 mål i första perioden. Spelar med Järnkrok och Lindholm. Hyfsade kedjekamrater ;)

Charles: Bäst han inte avslöjar, risken finns att källan inte längre får höra info isåfall!

Pigalle: Kul att höra!

Pyrret: Om du har rätt så börjar jag fundera vem du är eller har som källa :P

Tigerhjärta: större impact än förväntat att sargen har sänkts tycker jag. Det tillsammans med den förbättrade belysningen gör att ”upplevelsen” på plats är betydligt bättre än tidigare.

Berge: Larsson är i Gävle på måndag och börjar träna direkt.

Griffeltavlan:

Det var bara en kommentar från en läsare på gd:s liverapportering.

Brynäs har aldrig ens hintat om att Larsson skulle presenteras ikväll. Jag märker hur ilskan här börjar gå upp, men att Larsson skulle presenteras ikväll är ju enbart hörsägen från fans och aldrig med Brynäs som officiell källa. Så lugna er. Är Larsson klar så finns det säkert en god anledning till varför man håller på prestationen.

nittontolv: Hoppas inte. Den mannen förtjänar applåder!

Charles: Gick besvikelsen att ta på när Thelin kom ut?

Griffeltavlan: Nån form av energioptimering inför stundande elpriser kanske?

Griffeltavlan: Kul att du nämner uppfräshningen av hallen! Är det något mer du lagt märke till? Är det bättre "upplevelse"? Kanske sparar dem lite grejer till riktiga matcher?

« · 2359965 · »