1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740035 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361201 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Sitter i tradaren i Norge å följer chatten här . Ser visst inte så bra ut ?

Äsch gubbar inte deppa. Det är träningsmatch och kul att vara igång. Ni har fina tendenser när ni inte håller till i utvisningsbåset. Skulle inte förvåna mig om ni hamnar före oss när tabellen summeras.

Peja: Dem där skotten från Dima och kinnvall håller hög klass

Groggfinken: Nu ska utvisningsminutrarna snyggas till

{297}: Manchester United vann ju nån försäsongscup för några veckor sedan...

Undrar för övrigt hur många gånger som kommentatorerna kommer att kalla Johanesson för Johansson den här säsongen. Det har redan börjat.

Peja: ert spel är ju som era tröjor. Men nog finns det hockey i Brynäs i år också, det är vad det är. En träningsmatch.

Jugge: Äh det är en träningsmatch..ingen av lagen glänste och vi båda ska värva mer spelare. Säger absolut ingenting denna match mer än vi var mer taggad. Rögle torskade väl mot allsvenskt motstånd också.

Luften gick ur rätt snabbt. Finns ingen energi att försöka vända en försäsongsmatch när allt går in. Det är bara glömma och gå vidare.
Man blev lite nöjda med 2-0, slappnade av och då smäller det.

Dags att kuka upp sista 8 nu och slå två passningar inrad till rätt adress

Skagge: Mm. Allting går in, men en frispelad Lander är nog mål 9 gånger av 10. Träningsmatch är träningsmatch. Brynäs har ett bra lag. Också.

Jugge: Åker hellre på nån käftsmäll i träningsmatcherna än att få hybris innan serien startat…

Charles: What a fucking spank!!!!!

Back: Nja, det var en jämn match - till och med i Brynäs favör - innan domaren tog typ 10 raka billiga Brynäsutvisningar. Nästan alla ser man ju är direkt felaktiga på reprisbilderna, men det är försäsong för domarna också.

Det som går att ta med sig från matchen är givetvis att spelarna har en match i benen och att man (hittills) har undvikit skador. Det är alltid det viktigaste i träningsmatcher.

Ska betta på TIK varje gång vi möter dom i serien. Enkla pengar.

inte ofta man funderar på att stänga av en träningsmatch för man blir lack

Alfred : Vill minnas att Timrå vann alla försäsongsmatcher mot oss förra säsongen och alla Timrå fans bröstade upp sig. Vi minns alla hur den säsongen gick…

Ärligt så skiter jag fullständigt hur spelet ser ut just nu, Manner kommer hinna justera saker till seriestart och Larsson ska in. Men domarna, hallå…

Varför i h-e kan inte zebrorna ha samma regelbok hela säsongen?? Ska det vara så svårt?..

Peja: Det blir lätt så när man är sen in i varje närkamp. Finns absolut inget positivt att ta med från den här matchen. Visst är domarinsatsen usel men att bli förnedrat kan aldrig vara godkänt. Manner har lite att ta tag i. Skäms Brynäs.

Brynäsgubbe: Seg match

Brynäsgubbe: fy fan va pinsamt..

Okej träningsmatch eller inte, nu börjar det bli lite väl...

AW-M89: Man ser att Johanesson är duktig med pucken, men man ser också hans tillkortakommanden i egen zon. Han är nog en spelare som Manner kommer att behöva ha tålamod med.

Brynäsgubbe: 7-2 allting går in just nu

Även i träningsmatch kan Brynäs skämma ut sig.

Brynäsgubbe: Skönt att det är försäsongs match även om det svider fan va dåligt många nya backar som behöver spela in sig och Veven var svag i början av förra säsongen sen spelade han upp sig till en av dom bästa så kör med Lindbäck nu i början av säsongen så får vi se var det landar.

Men hur fan är det inte interference där?!

Stefan R 63: Grått…

För raka ben på för många och lycka till passningar istället för att ta pucken framåt.
Är det 7 raka utv nu?

Peja: vi är ju horribelt sega..så inte så konstigt att vi drar på oss..så jädra mycket utv...

Stefan R 63: Så najs att säsongen börjar komma igång. Så otroligt taggad men inte han bryr man sig över träningsmatcher. Kämpa grabbar

Peja: vi får träna bra på boxplay!

Peja: fan vad många utvisningar då

Stefan R 63: Horribel domarinsats. Till och med i spel 4 mot 5 tar han billiga Brynäsutvisningar. Andra halvan av matchen är väldigt präglad av alla billiga Brynäsutvisningar.

haha vet inte varför man bryr sig men vad fan har domarna druckit!?!? och direkt efter sker en lika vek tripping på Blomman men den skiter han i

och där kom en till hur många i rad är det nu 7?

Brynäsgubbe: vi får träna 4-5...;)

Lunkz: 🤣🤣🤣

DanneBif1912: jadu.....hittils så hade nog björk , mylleri och Berglund gjort det bättre än nyförvärven

Total överkörning. Mjahaja.

Brynäsgubbe: hur ser det ut för alla våra värsting nyförvärv? Dominerar dom ?😀😀

Makita: man vill ju också se att man klarar av hockeyns ABC ...att man vrider på huvudet. Osv...

Total hönsgård i egen zon. Vem åker i framför eget mål, allvarligt. Andra gången på mindre än 4 minuter.

Måste säga att jag gillar Johannesson av det lilla jag sett. Ser lite ut som Söderström/Boqvist i spelstilen.
Blir inte förvånad om han blommar ut denna säsong

Tredje perren, mission nr1 inga skador

Pettisbif: Björninen helt ok Kinnvall sett spretig ut nästan rädd ut i närkamperna avvaktande iaf dom andra har jag knappt märkt föutom tjeckens 2 utvisningar varav en horribel

Zappaholic: Fanns definitivt linjer i första som såg bra ut och vi får hoppas laget hittar tillbaka det spelet i tredje.

Jag får en god magkänsla inför säsongen! Gillar Johannessons passningsspel, Björninens intensitet. Överlag gillar jag att backsidan äntligen känns genomgående puckskicklig och vill vara kreativa istället för att tjonga iväg i blindo. Kinnvall fint tillskott där också. Mådde dåligt flera år när vi hade Sundquist, Kilström m.fl som hanterade klubban som sopkvast. Är också lättad att Danielsson har lämnat.

Om Vehviläinen går ner sig lite så gör det inte alltför mycket, mer speltid för Lindbäck :)

Men: Börjar det inte bli lite trött att envisa sig med firma Rödin/Scott? Tror de skulle må bra av lite nytt omkring sig... blir ofta överkreativt, och ännu mer med Palve som tredjelänk.

{9684}: ett - ett i perioder, så kan man väl summera den här matchen hittills!

Pettisbif: Första matchen tycker dom börjar bra sen sjunker dom tillbaka , tredje fjärde linan är bäst första perioden . sen andra börjar ok men efter 3-5 box play går det utför .

Silfverkroken: Då håller jag med om att det är fult. Ser ut som ett träningsställ.

AW-M89: Absolut jag drar inte heller några stora växlar av en försäsongsmatch. Men faktum kvarstår att man ser att dom nya spelarna kommer bidra. Framför allt Sklenička!
Som för mig var helt okänd.

Makita: Håller med dig om allt

« · 2361201 · »