1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514924 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
{9566}: japp absolut.
Men jag kände aldrig under tiden i allsvenskan att vi behövde ha en annan tränare än herr Andersson. Tyckte han gjorde de man förvänta sig av han. Även om vi var ett topplag i ligan och på papperet är det inte självklart att det fungerar om man har en mindre bra tränare, kolla djurgården.

Hoppas för Brynäs skull att det kommer in någon som kan stå upp för sig själv och klubben, externt och internt.

J-S: Ser Hellqvist lite som typ Pavel Brendl. Egentligen alldeles för talangfull för att härja i Sverige, men har någon liten ...defekt... som gör att han inte kommer nå speciellt mycket högre, åtminstone inte över tid.

Skulle aldrig vilja se honom i MoDo igen, men som sagt, för ett lag med stukat självförtroende som just åkt ur SHL hade han kunnat göra stordåd.

Bad_Brett: Håller med angående Rödin. Tror det hade varit bra för båda parter att skiljas här...

J-S: Han verkar vara en hemsk människa, men är likväl en fantastisk tränare - i små doser. Som sagt, två säsonger... låt honom få skutan på rätt kurs.

X-Län: Det är Timrås styrka: att dra åt samma håll och alltid ställa upp för varann. En oerhört tight grupp.

Bad_Brett:"Helt ärligt tror jag psykopaten Hellqvist hade kunnat göra stordåd ifall ni skrev kontrakt över två säsonger."

Vill absolut inte se Björn Hellkvist som tränare för Brynäs,
Vibbarna han sänder är det sista Brynäs behöver känns lite som PA light.

X-Län: Kanske underskattar Freddan. Samtidigt är det lite förvånande att MoDo inte har kämpat för att värva honom. Han kan ju förstås vara stött efter att ha fått dojan...

X-Län: annars får freddan locka med sig dshlen till brynäs😃

Bad_Brett: Kan inte göra annat än hålla med dig till 100%.

Bad_Brett: när Timrå gick upp drog laget åt samma håll. Hade dom inte gjorde de har jag svårt att se att dom skulle slå ut Karlskrona tex.

Bad_Brett: ja vi får se vilka tränare brynäs presenterar hoppas bara det blir rätt den här gången

X-Län: ja dahlen var ju helt domnint båda säsongerna ni gått upp, ja andersson vet vad som krävs för att ta sig upp det skulle va bra för brynäs att ha en tränare som vet vad som krävs för att gå upp, jaha hade ingen aning att han tränar i Norge, han verkar vara en jäkla bra tränare freddan

Brynäs forever 1912: Har aldrig sett honom vare sig som en stor taktiker eller en pådrivare som får alla att dra i samma riktning. Tror Timrå snarare gick upp för att de var överlägset bäst.

Samtidigt är det såklart ett säkert kort och någon som har erfarenhet av HA och avancemang. Men det hade inte varit mitt förstaval.

Helt ärligt tror jag psykopaten Hellqvist hade kunnat göra stordåd ifall ni skrev kontrakt över två säsonger.

Brynäs forever 1912: jo, han hade dock Dahlén båda gångerna. Men han vet vad som krävs för att ta sig tillbaka. Vilket i Brynäs situation inte ska underskattas. Såg för övrigt att laget han tränar i Norge ligger trea i ligan.

Bad_Brett: varför tror du inte han är vad brynäs behöver

Farsang: After you, mi lady 😂

Brynäs forever 1912: Som MoDoit älskar jag förstås Freddan, men i ärlighetens namn tror jag inte att han är vad ni behöver.

Sv: A proposito de nada
Horace76c: Snygga brudar!

{204}: "Tror inte vi hade spelat åttondelsfinal om vi haft spelare som satt jaget före laget."

Åttondelsfinal med det prestige fyllda laget som precis klarade av att gå vidare till åttondelsfinal,
En av SHLs starkaste trupper men med primadonnor som Camper och Quenneville som fått lämna Leksand pga att dom satt jaget framför laget är det absolut inte fel att nämna dessa primadonnor och jämföra dom med Dima diva och därför Leksands vibbar,
Sen grattis till Leksand och Ejendals miljoner som lyckas fått ihop ett lag som slipper kvala och har pengar att göra sig av med spelare som sätter jaget framför laget.
Förhoppningsvis så förstår du nu liknelsen.
MVH
LG

Laban: Grymt skönt att slippa dom! För att inte tala om Linköping och Örebro. SHL börjar faktiskt kännas ganska ointressant.

X-Län: har inte han tagit upp er ur allsvenska 2 gånger jag skulle gärna se han i brynäs

Horace76c:
Haha... 2:a eller senare på den... Såg den i TIMRÅ boken nu..

{9684}: Vad är det för fel på en enda grå massa? Gillar pölsa! Gråsparvar är väl hemtrevliga. Betong kan man göra mycket fint av, föratt inte tala om de grå tinningarnas charm (tjena brudar…!!). 🙂

Uppladdat:

500x0-fbimg1680290670804.jpg

Treklövern1912: väx upp är du gullig :)

Farsang: Lekskolenivå på dig 👌Mamma han skriver så dumt 😂

Bad_Brett: Bra tankar. En mix av unga hungriga och gamla sluga rinkrävar är väl att föredra.

Treklövern1912: Ja såklart att du får hålla på dem om du vill. men varför ska du ens påpeka det och lägga till ”👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼😂😂” bara för att en Modoit är härinne och skriver. Lågstadienivå på dig.

Hade någon kommit in och skrivit i vår bok under kvalet ”HEJA MALMÖ👍🏼👍🏼👍🏼😂😂😂” så hade du nog blivit helt ursinnig.

Lär er leva efter den gyllene regeln istället förihelvete.

Tigerhjärta: Instämmer.Växjö är så intetsägande så de har svårt att fylla sin arena i en semi.

Elaka tungor säger att många nykläckta Lakers fans har en HV tröja under Växjödress..

{9684}: Var lite tidigt ute, förlåt. 😩

J-S: Är osäker på hur seriösa ryktena var, men det snackades en hel del om att Molin ville till MoDo, men att vi inte ansåg att han höll måttet.

Det jag har lärt mig den hårda vägen är att det inte är klubbhjärta som kommer leda till avancemang. Krüger har visserligen vunnit Stanley Cup, men likväl hade inte Djurgården varit någonting utan sina hungriga juniorer som Lindbom och gänget. Visst kan det vara bra att ha några seniora spelare som har varit med förr, men i slutändan är det unga, hungriga spelare som vill ta nästa kliv i karriären som kommer vara avgörande. Och oavsett hur mycket jag än gillar Molin, så tror jag inte att han är den spelaren... längre. Han fyller trots allt 31 nästa år och det känns som att hans bästa säsonger är förbi.

Spontant känner jag mig tveksam till Rödin också. Ingen tvekan om att det hade varit en grym spelare på allsvensk nivå, men samtidigt lär han knappast spela gratis, och frågan är om ni inte skulle kunna få ut mer för pengarna om ni fyndade i ECHL ungefär som Västervik har gjort. Och jag är alltid tveksam till att bygga lag runt spelare som har varit en del av problemet (no offense).

Samtidigt är ju Brynäs kanske Sveriges mest klassiska lag, ligger bra till geografiskt och får väl SHL-fallskärm nu, så det borde inte vara några problem att bygga ett riktigt starkt lag.

{9684}: I vissa delar av världen är det redan 1:a april.

B t w bra att Salmings ALS-stiftelse nu får miljonbelopp från NHL.

Tyckte också att Svedman ger ett bra intryck i dagens GD.

Brynäs forever 1912: tror de var sanny och Svensson som nämnde något om de i förbifarten.
Tror han skulle göra det bra med Brynäs faktiskt. Väldigt engagerad tränare i båset.

Farsang: Man får väl heja på Mora om man vill. Vilka Putinfasioner folk har ibland. 😂

Tigerhjärta: Typ så, det är inte värdigt en SM-semi.

Treklövern1912: Det är imorgon det är 1:a April

Treklövern1912: tänk att Brynäs nyss har åkt ner till Allsvenskan. Men likförbannat så ska Brynäs ”supportrar” tro att man är störst, bäst och vackrast och fortsätta vara otrevliga som satan.

TÄNK till lite innan ni skriver och skämmer ut oss.

Tigerhjärta: Hoppas Öster går upp till allsvenskan, då är Växjö Hockey ett minne blott

varulf: Enligt JA är det Colliton med JL som städare i båset som kommer att ta över. Målvaktstränare Jamie Ram. Istränare Pajala Pelle Tornberg. 👍
JA har fått ett Ikeapaket för ett lagbygge från Svedman. Inne i paketet finns förstås instruktion hur laget skall byggas. 👍

Tigerhjärta: Är väl bara en massa företagare med kunder på representation.

Kan det vara den tröttaste semifinalen som spelats? Växjöpubliken är så satans trött och usel att jag saknar ord.
Vi får ofta kritik för vår tysta publik (även befogat många gånger), men Växjöpubliken är ju i helt egen klass vad gäller uselhet.

Treklövern1912: Tack.....🤢

{8225}: HEJA MORA 👍👍👍👍😂

Tänk om det sitter i väggarna? Kanske borde vi riva arenan också?

Tigerhjärta: känns som Janne undvikit det självklara Brynäs av en anledning. En anledning som viskar om att han vet vad som är fel. In med Janne .

Luddf: "det lockas hem gamla lirare! Wännström, Molin och Rohdin. Kan ju vara en ren chansning från hockeynews då det är spelare som kan tänka sig spela i HA nästa säsong."

När det gäller Emil Molin han har talangen för att spela i SHL,,, men hans Skadehistorik, Sen varje säsong sjukdom och frånvaro är han verkligen någon att satsa på eller blir han en belastning det är frågan?

Thias30: Hoppas verkligen du har rätt!

Tror faktiskt att Ölund blir kvar.
Nybliven pappa inte så sugen på att flytta.

Brynäs forever 1912: för helst skulle jag vilja se en bulan typ i båset som malar på spelarna och är aktiv i båset

Luddf: Emil Molin presterade bra när han kom från Malmö, men sen när även Peter Andersson kom så var det som att sno klubban för Emil. Stats för både vårt och Malmös PP med och utan Emil talade ett tydligt språk. Rohdin har gått skapligt i Finland så kan säkert producera bra. Men vill dessa herrar hem till HA?
Kan ju tänka mig att lönen är bättre i Ässät än i HA.
Wännström, sen han var här senast har han bytt klubb 16 gånger, känns sådär lagom stabil... :-/

« · 2514924 · »