1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753476 inlägg · 7967 ämnen
« · 2580576 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pigalle: Jordie Benn spekuleras det i alltså. Fyfan vad jävla sjukt!

Thellen: Spännande! Swishar direkt.

Aaaa: Yes! En riktig boxare. Hade gärna sett någon yngre förmåga men det kan bli bra 👌🏻

Mattson: Jordie Benn ✅
Uppladdat:

500x0-img1867.jpeg

Thellen: jordie benn

Tigerhjärta: Finns en bild på twitter, jag ser dock inte vem de är.

Tigerhjärta: Undrar vem.

J-S: ”Kvist har verkligen mått bra av att kliva ner ett steg i seriesystemet.”
Tråkigt bara att hela laget följde med ner…😉

Kolla sociala medier, vad i hela friden??

J-S:bra att Hv vinner några matcher. Spelet ser riktigt illa ut men detta förlänger Monténs vara i klubben.

{10375}: 22😉

J-S: Frågan är varför man släppte Shore från början. Han var deras klart bästa spelare under andra halvan av förra säsongen ihop med LaLeggia.

Om Montén får kicken vid jul ska Nubben också ha det. Han har inte lyckats med något av värde alls i min mening.

Tigerhjärta: Om du inte varit så selektiv i din analys så ser du också att jag hyllar insatserna i övrigt.
Stundtals har vi fullkomlig lekstuga. Det kommer dock inte hjälpa med ett för dåligt målvaktsspel. Lindbäck kommer inte bli bättre, men du kanske inte är intresserad av ett återtåg?

cog: off topic

Kollar SAiK- Frölunda.

Vilket spel av Saik och jag vet men ändå, vilken skillnad mot HA. En annan sport nästan

Bästa hockeyn jag sett denna säsong.

HV71:s krisvärvning: Nick Shore på ingång,
Så nu börjar värvningskarusellen i HV71.
Jag ger Tomas Montén till Jul om inget händer och HV71 ligger kvar på den nedre halvan av tabellen då ryker han,
Flera tränarbyten per säsong brukar betyda att föreningen har djupare problem och att det inte bara är tränarna som är problemet.
Så hur länge(säsonger) får Nubben på sig att värva ihop ett slagkraftigt lag? det är en annan fråga, säkerligen har han en skaplig budget,

Jugge: Eller i detta fall, den tilltänkta signalen signalen, som gäller ;-)

Silfverkroken:
Det är inte det lättaste att va domare... Jag försöker in i det längsta ha förståelse för det... Men, andra utvisningen igår- Kelleher? otrolig tvåa... vårat mål bortdömt - deras spark godkänns.
Ibland får jag känslan av att laget som kommer "uppifrån" skall sättas på plats liksom.

Men... Jag tror dom bör hålla sig borta från demonstrativt tydliga protester mot domslut, det slutar bara med ytterligare utvisningar.

cog: Domarna igår var bland det sämsta man sett. Lindbloms bortdömda mål var bara ”grädde på moset”. Självklart måste det vara signalen som gäller annars blir det ju Kalle Anka…

cog: Jag hade haft mer respekt för domarna och domarkåren om de kunnat erkänna sina misstag. Alla gör misstag, det är mänskligt, men istället för att erkänna det igår så får man en hårresande bortförklaring till någon diffus tolkning av en regel. Rätt ofta också som de försöker slingra sig undan på det sättet istället för att vara ärliga.

cog:

Hattrick av Felix Jansson i eran J20 match mot Almtuna, något att flytta upp i A laget?

cog: Jag brukar vara sparsam med domarkritik, speciellt efter en tydlig vinst. Men jag har svårt att släppa att man dömde bort Lindbloms mål igår.

Med förklaringen "Okej då,vi hade faktiskt inte blåst av än... men vi tänkte göra det!"
Jaha? Ni tänkte blåsa av felaktigt alltså, då pucken inte var blockerad?!
Vad är det jag missar, haha?

Det märktes också att de hade stora svårigheter med att upprätthålla sin auktoritet igår.

Jan Grismöbel: Den går att se i höjdpunkterna, inte jättetydligt där men han gör domarens "målgest". Vilket lätt tolkas som "det här är vad du borde gjort alldeles nyss, din jävel!"

cog: Såg matchen å vara lika förbannad på zebrorna. Men målgesten missa jag .var ser jag den ? Blev lite nyfiken nu . För domarna skal ha skit när dom inte sköter sitt jobb

Alltså jag fullkomligt ÄLSKAR målgesten Nordh gör vid 3-1!
Klockren pik till domaren. Våra junisar gjorde en hel del bra på isen igår, riktigt kul!

J-S: precis, nyttigt för honom. Gäller även Lindstein enligt mig som jag skrev om igår. Kul för båda, bygger självförtroende för framtiden.

Pigalle: Minns att Sweatt och Scott kom till Brynäs samma säsong - å då är de ju återförenade nu då. 😊

Peja: Visste man inte bättre kunde man tro att ett par baljor kan göra underverk för sjävförtroendet. Ketchup på det! Kul för Kvist kul för oss.

{9382}: Jack Kopacka = Bill Sweatt 2.0 ⚡️⚡️

{10065}: Ja, det är kul att Kvist har startat positivt. Han hade någon enstaka bedrövlig insats i de första matcherna, men han har växt senaste veckorna. Utan att raljera kan man konstatera att det allsvenska spelet passar honom bättre än det mer strukturerade SHL-spelet. Han blev rejält uppkäkad i närkamperna i träningsmatcherna mot Djurgården och SSK som jag såg på plats, så ska bli spännande att se om han kan leverera mot dom också nu i serien.

J-S: Japp. Jag skrev innan säsongen att jag trodde kvist kunde bli nyttig och en bra powerforward i HA, fick väldigt mycket mothugg. Bra start för han iallafall.

Ett av dom stora frågetecknen inför säsongen var Kvist.
Enligt många här skulle han inte hålla i HA och han har varit en konstant hackkyckling här på forumet,

Efter fem omgångar i HA är han en av Brynäs bästa spelare rivig går på mål jobbar stenhårt gör mål dessutom,
Kvist har verkligen mått bra av att kliva ner ett steg i seriesystemet.

Berge: Närå, jag är glad över segern igår.

Riktigt roligt att några juniorer äntligen lyckas slå sig fram i Brynäs. Självklart en enklare resa i HA än SHL, tror inte dom fått chansen i shl_s mördande konkurrens så ur den aspekten är det positivt att spela i HA.

Brynäs offensiv har överträffat mina förväntningar. Vilka målfester vi bjudits på. Trodde såklart att Brynäs skulle vara bra, men inte ha sådan här utdelning. Kul att alla kedjor är iblandade i målgörandet också. Brynäs har bra bredd dessutom, verkar funka även när några viktiga kuggar är borta.

Tycker även defensiven funkar helt ok. Man släpper inte till så farliga lägen. Som spelet sett ut borde man gått rent i samtliga matcher hittills enligt mig.

Och slutligen tycker jag att målvaktsspelet inte sett särskilt bra ut.

Summa summarum så har Brynäs, såhär långt, tillräckligt bra offensiv och defensiv för att kunna studsa tillbaka tror jag. Mitt enda frågetecken är, som jag skrivit tidigare, om målvaktsspelet möjligtvis kan fälla Brynäs ambitioner om att gå direkt upp. Mv-insatserna hittills kan antyda det.

dempa: bara 47 omgångar kvar... jag hade gärna tagit slutspelet nu i oktober/november :D
Näe, glad för att det på det hela ser bra ut men tror nog att IFB och DIF kommer att steppa upp under säsongen, så hold your horses...

Rödin frisk

mk: Som DIF och Löven inlett är det svårt att inte se er i SHL nästa säsong.

Ove Myling:

Du fortsätter alltså gnälla om Västerviks 3-3 mål (inne match som Brynäs ändå vann) istället för att vara glad över att vi körde över Karlskoga igår?

😩

Tigerhjärta: Folk fastnar i en vinkelvolt över vissa saker.

Återigen. Lyssna på Sasses podd om Brynäs.
Där går man igenom förra säsongen, om hur topplagen och hur DIF vann och spelade.

Sen, "Olle" i Femtefemman sa en bra sak i senaste.
Det är inte viktigt hur bra du spelar r du vinner. Utan hur dåligt du spelar när du vinner. Alltså lägstanivån..

Man kan tro som Sasse sa. Att Gävle är nya gnällbältet.

Fan. Brynäs har inte varit ett topplag sen hedenhös.
Nu håller man förhoppningsvis på att bygga upp nått igen.
Men kommer ta säkert 4 år innan man är ett stabilt SHL lag igen. Om man går upp iår.

{10375}: Nu ska inte jag berätta hur folk här inte ska agera men jag känner att jag ändå måste lägga in en kommentar.
Du har skrivit totalt 33st inlägg här på HS. 21 av dessa innehåller antingen ordet ”Clara” eller ”Lindbäck”. Ytterligare 3-4 inlägg är om målvaktssituationen.
Vi har 5 raka segrar, och är obesegrade. Nog måste det väl finnas något att att lyfta än enbart ett ältande våra målvakter i varje inlägg?
Vi har förstått att Clara går före Lindbäck i din bok, det har du gjort jäkligt tydligt.
Och missförstå mig rätt. Hylla Clara för all del, men det måste inte vara på bekostnad av Lindbäck..

Huge: Behövs inte många matcher till innan Clara är förbi Lindbäck. Om man nu inte låter efternamn och kompisrelation styra vem som står i kassen likt förra säsongen

SaggeBoy: spelar fortfarande i JYP

Tigerhjärta: Håller med om att Kopacka har inlett väldigt bra, samtidigt ska man inte dra några enorma slutsatser av 5 matcher. Robert Kousal inledde också magnifikt och många ville se en omedelbar kontraktsförlängning, men han blev skadad och kom egentligen aldrig tillbaka i toppslag.

Var spelar VV nu ? Nån som vet om han bytt klubb

SuneMangs: Lite komiskt att farsgubben spelade elitseriehockey i Västerås, lämnade och efter några år föddes sonen ett par månader efter att Västerås degraderades (och gick i konkurs). När Carl föddes spelade gubben redan i Malmö med lirare som Juha Riihijärvi, Jesper Mattsson, Tomas Sandström, Fredrik Bremberg, Johan Tornberg, Daniel Rydmark och inte minst en ung Henrik Malmström som ju några år senare antagligen spelade karriärens bästa hockey i Brynäströjan.

Carl Jakobsson klar för Västerås.

{9382}: Kopacka skulle vara given att behålla vid ett SHL avancemang. Han har precis alla ingredienser och verkar bara bli bättre.
När den killen bestämt sig för att driva pucken egen zon in i anfallszon så spritter det fan i hela kroppen.
Man ser att "håll i er, nu jävlar åker vi"!

KalleTeodor: tycker Clara ska stå mot ”bottenlagen” och Lindbäck mot ”topplagen” för jag tror Lindbäck är en jävla tillgång mot ett bra lag. Dels att han höjer sig själv och snabb uppspelning fas för att få snabba kontringar.

Kopackas andra mål igår kväll...inget jävla kladdande med pucken, inte ens en mottagning, bara tjoff rätt upp i klykan. Älskar det!

Dallemas: Snyggt och skönt att Clara gjorde en bra insats igår men Lindbäck kan han också och mot lite bättre motstånd...
Förresten också en bra stilstudie på en aktiv, målvakt.
Sen är det klart att det är en bit upp till denna nivå just nu.

www.youtube.com/watch?v=vBeh1ueXJL8

« · 2580576 · »