1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen
« · 2695330 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
lapad: Hoppas dom tystnar under matchen

Och de gjorde narr av Brynäs tifo. 💀

BIF Kungen: Mäktig inramning

TheMacamush: gameday: var på förmatch på Friends, usel match, kallt, hyggligt drag dock….klackarna är bättre än lagen.

Snart dagens main event: vad tror ni?

De är fina, djurgårdsupportrarna på difhockey:

”Sätt in Brodin i första bytet och speara tänderna bak till öronen på Larsson så tar vi det därifrån”

Slaven82: kalla mig ovanligt positiv men ja tror fan vi tar de ikväll!

Lunkan: De som har kontrakt nästa säsong (eller längre) är alltså:

Larsson
Rödin
Scott
Kinnvall
Bertilsson
Lindstein
Larsen
Nordh
Ohlsson
Johanesson

Så det är egentligen bara veteraner som nog alla vill se kvar och unga spelare som säkerligen sitter på billiga kontrakt som blir lätta att bli av med om man vill. Men givetvis vill man se Lindstein, Nordh etc fortsätta utvecklas i Brynäströjan.

Treklövern1912: Smyg-gårdaren Mattias Enroth.

Lunkan: vilka dömer för dif ikväll ?

{9684}: Det står i kontraktet, finns nog inget måste att det ska vara på ett och samma sätt. Oftast tror jag motsatsen skrivs in att det bryts eller omförhandlas om man åker ur.

{9684}: Kontrakten som är skrivna nu gäller både HA och SHL. Möjligtvis får vissa spelare en automatisk löneökning vid SHL-avancemang. Man kan gissa att Brynäs skulle försöka bryta kontrakten eller låna ut några av de yngre spelarna som inte platsar nu om man går upp i SHL, typ Johanesson skulle uppenbarligen inte hålla måttet i SHL men vore säkert eftertraktad bland mindre HA-klubbar. Överlag tycker jag att Brynäs har en bra kontraktssituation till nästa säsong, alla de dyrare kontrakten är ju spelare som man vill ha kvar ändå.

Nej det är samma om vi går upp

Alvin : Kontrakten gäller väl spel i allsvenskan och inte SHL? Eller hur fungerar det?

Det bästa Brynäs kan göra är att komma ut i full fart från nedsläpp och förlägga spelet i anfallszon.
Vi har ett bättre lag än DIF.
Kör på som senaste matcherna.
Vi ska inte backa hem och låta DIF leka rommen av sig i inledningen bara för att de har närmare hem. BIF är som bäst när man kör på allt vad det går.

Läste lite i expressen nyss där dom gick igenom hur bra Brynäs skulle klara SHL om dom gick upp dom gjorde samma med djurgården . Där säger alla att Brynäs sitter på många kontrakt och skulle inte kunna fylla ut med så många spelare.

Men vi har ju två målvakter att hitta nya . Ett helt nytt första back par och säkert ytterligare mer . Sedan ska minst två spets forwards in och även spelare till 4 tex .

Laget i match 3 av 7
Uppladdat:

500x0-laget-match-3-7.jpg

Brynäsgubbe: Spelar vi som match ett eller två vinner vi nio gånger av tio. Normalt sett skall vi ett par måls överläge till i match två. Det var ju inte det att DIF var nära, spelmässigt, på något sätt. Krüger har fel när han hävdar att ”hockeygudarna inte var med dem” Jo, det var de hävdar jag. Därför blev det bara 2-1 till Brynäs

Silfverkroken: Håller helt med dig angående Platos många kompetenser, och att han är en mycket komplettare spelare. Tror dock att Lennartsson är kungen av de två när det handlar om att bröta och vara den allra jobbigaste jäveln man kan tänka sig🤔

SaggeBoy: Ser ingen anledning till att han ska göra det.

Silfverkroken: Det skall man. Löven tog en match också.
Sådant kan spela roll i match 6-7 typ men knappast redan i match 3.

Vilar clara ikväll?

Silfver: Två matcher fler om man ska vara petig.

{9684}: De har väl bara spelat en match mer än oss under säsongen?

Samsung: fortfarande så ska han till schweis/ tjeckien

Jag tror Djurgården börjar bli slitna och småskadade. Visst, hemmamatch, hovet och hemmadomare(?)....Men jag tror vi tar dom "rätt upp och ner" idag!

Danne66: Det kommer krävas en jäkla disciplin och tålamod när anstormningen kommer i inledningen.
Det var ganska slarvigt passningsspel sist så det måste bli bättre.
Hoppas att Indrasis och Kopacka kommer upp några snäpp. Indrasis har, bortsett från sin förmåga att skydda puck, inte haft något bra finalspel och Kopacka var rätt svag i fredags, blev lite Davydov över honom.
Några som överraskat mig positivt i finalspelet är Billins och Lindstein. Kloka beslut och spelar enkelt o resolut.

Peja: Stor risk för kravaller å annat jävulskap i kväll.

Bratwursten : Orkar deras fans ens ladda om efter fotbollsderbytorsken mot AIK?

Senast vi var på hovet gjorde vi en grym match med många viktiga spelare borta .

Tycker vi förstorar upp ”Hovetspöket” och deras publik för mycket. Hoppas inte spelarna tänker samma!

Brynäsgubbe: Spelar vi som match 1 har inte Djurgården en chans

Jugge:

enroth dömer matchen till Diffet

Zappaholic: Minst 😉 Det är ju Diffet vi möter… Skämt åsido, svårt att se Diffet ta en match men idag är deras bästa och enda chans tror jag. Vinner vi idag så blir det 4-0 i matcher

Zappaholic: Över 60 min.

Brynäsgubbe: Du tänker 4-0 efter tio min?

Brynäsgubbe: Nope tror inte riktigt det. Spelar vi som i match 1 har DIF inte en chans.

SaggeBoy: Är ganska övertygad att det blir torsk idag. Vi måste ha bättre insats än match 1 om vi ska vinna på Hovet, tror inte Brynäs kommer ha det idag.

Blir en svår match ikväll men nog ska vi vinna ikväll...

Peja: Klart det blir en annan situation när han väl är kontraktslös, men det finns säkerligen klubbar i NA som kommer vara villig att ge Carlsson chansen med tanke på de senaste två säsongerna. Han har haft oturen att tillföra Florida om man säger så.
Om han skulle välja Europa så får man ha i åtanke att Carlsson (och Söderström) inte tjänat några större pengar. Så chansen är stor att de väljer det ekonomiskt mest fördelaktiga kontraktet om de väljer Europa, dvs Schweiz.

Cardigan Daffipoff: Går hellre för Plato om vi ska värva någon från Karlskoga. Tycker han är mer verktyg i sin låda och tror han har större potential samt att han också är en jobbig jävel att möta och skulle nog fungera bra i en fjärdekedja.

{10491}: Med risk för att jinxa, men de där allsvenska kontrakten är irrelevanta för SHL-klubbarna.

Cardigan Daffipoff:
Lennartsson vad man än må tycka om honom så är han klar för ytterligare tid i BIK

Dallemas: Noppas är bra ... inte minst med tanke på namnets innebörd inom bla Brynäs.

Samsung: Lindblom-Yetman-Silfverberg hade varit en intressant kedja.

Yetman skulle jag säga i rätt omgivning är ett fynd för SHL lagen.

{10491}: oki, får bli nått av dem då. Noppas är de inget alternativ?

Cardigan Daffipoff:
Det är sådana saker som du säger kan förändra synen på en spelare, absolut. "Krigaren" i spelaren.
Bättre omgivning så kan spelaren bli bättre oxå.
Kolla Ludvig Nilsson. Vem trodde på den värvningen av växjö?

Det måste ju finnas fler typ Joel Persson i HA.
Spelare som har gått under radarn.

Cardigan Daffipoff: Karlskoga har flera intressanta spelare

Peja: Eller tänk Lennartsson i en fjärdelina. Någonting i mitt tyckande om honom förändrades när han tog flygturen Bertilsson bjöd på med ett flin och spelade vidare utan tjafs eller slagsmål.

Zzz: Tycker kan hans agent lämnar det ganska öppet ”i dagsläget”. Ingen kraftigt dementi, utan det där kan säkert förändras beroende på vilken plan som presenteras för honom i Florida. Eller om hans rättigheter flyttas. Kan kanske bli en dominoeffekt om fler hemvändare återvänder, likt det som hände i Timrå.

« · 2695330 · »