1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739957 inlägg · 7967 ämnen
« · 2843546 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, men samtidigt spelar inte Brynäs ut till fullo heller. Vi vinner enkelt trots att Malmö är rätt slätstrukna, jag tror inte det är några problem att höja sig mot ett bättre motstånd.

Sedan ska man nog inte på något sätt tro att Malmö kommer se ut såhär resterande matcher, tror vi kommer att se ett rejält mer aggressivt Malmö redan på lördag. Kollar man på vilka matcher vi haft svårt i under säsongen så är det konstant hög forecheck, det vet Malmö såklart också. Så man ska inte ta ut något i förskott. Slappnar man av och tycker "Fasiken det här blir ju lätt" inför lördag kommer man att bli straffade direkt.
Malmö må ha varit tia i tabellen, men det är inget direkt dåligt lag per se.

Missade tyvärr matchen ikväll. Ska dock på NHL match i Salt Lake City om en liten stund. Men dålig timing.

Jugge: Modo strävar inte bara efter att vara sämst på isen. De jobbar hårt här också.

Det finns ju ett par rejäla tomhylsor i Modo boken, men undrar om inte det här är någon sorts rekord? Rejäl ”karriär” på 2 dagar…

Fakta om MODOladetr

MoDo HockeyKlubb
Utloggad @ 2025-03-20 19:48Status
2. JuniorErfarenhet
Länkar
20 marsRegistrerad
MedlemAnvändartyp

Blockerad hos

Brynäs IF, MoDo Hockey, Timrå IK

Den här matchen var Malmös chans att kunna rubba oss. När dom går på rus efter åttondelsfinalen och vi är rostiga efter långt uppehåll. Om något så är jag orolig för att vi får en för enkel resa i kvarten. Det kommer bli ett rejält snäpp upp i semi oavsett vilka vi får möta.

Blev förvånad över hur ofysiskt Malmö spelade, det var som att dom inte orkar sätta ordentlig press. Det här tar vi med 4-0 i matcher, speciellt om vare sig Marmenlind eller Langhammer kan spela.

lapad: Helt riktigt. Hoppas det har att göra med att man hållt uppe ett tag och att det blir bättre redan på lördag!

JanT: nej, men absolut rädd för det. Framförallt att man kommer fortsätta växla när vi har en målvakt i Ludde som ger oss chansen i varje match.

Så j-la roligt att se Kinnvall kliva fram och bli en gigant! 🙏
En bra grupp gör varandra bättre, det här lovar gott ☝️

Gavve: Blomgren är nog ligans bästa trea, han har gjort en otroligt bra säsong i Almtuna. Klart det blir en prekär situation med två skadade målvakter men jag tror inte att det är så stor skillnad på honom och de andra två.

Tycker Brynäs gjorde en okej match idag men verkligen inte mer. Märktes att Malmö kom med matchtempo och en spetsigare motståndare hade straffat Brynäs hårt i den här matchen. Påminde lite om matcherna mot Nybro ifjol.

Tror att det bara kommer bli bättre spelmässigt.

Vibbi:

Suck…

Nu var jag på plats, och det är alltid svårt att bedöma då, men gjorde inte Malmö en fruktansvärt slätstruken insats? Framförallt i tredje, när de måste forcera så ser det ut som att de åker runt och lallar, dräller med puck och spelar med noll desperation? Jag hade varit TOKIG om Brynäs spelat på det sättet i en kvartsfinal när man ligger under.

{10753}: Var det inte du som var helt säker på att Källgren skulle stå i kväll?

MrCarla: Fullständigt överens! Som att mångkulturen är ett mörker, som att PRIDE är ett hån, som att man inte stjäl smågodis av små, väldigt, små barn....

Jag kan "fläska på" men sosseriet finner inga gränser!

Vart är Tage Erlander?

Var väl en rätt bra start det här, känns till slut som att man vinner utan att bränna skitmycket energi och i tredje tycker jag inte Malmö har nånting.

Måste.även hylla Greg Scott.. Han kommer bli otroligt nyttig i den här matchserien.

Helvete, Djurgården avgör i OT.

Kan vi alla hålla överens om att Persson ska stå? Tills något händer. Låt det vara. Överens?

Gavve:
Ja 5 - 1 talar sitt tydliga språk men absolut att det finns förbättringspotential

Erat: indrasis var grym idag

{10753}: Även BP måste bli mycket bättre.

Guldet ska hem till Gävle igen!

Så jäkla fint att se ord.Lineups igen! Man har saknat indrasis i första!

Skön seger!

Ingen bländande match men rätt uppenbart att Brynäs håller en nivå över Malmö.

Vinner vi på lördag är den här matchserien stängd skulle jag tro.

PP måste slipas på om vi ska gå långt. Annars en fin insats. Ludde cementerar sig som ohotat etta. Snyggt!

Viktigt. Vad jag tycker kanske var bästa svaren från laget ikväll var den bredare produktiva fördelningen. Att spelare som Schroeder och Vesel antecknade sig framåt och avlastade spelare som Silfverberg och Rödin i målprotokollet. Positivt!

Silfverkroken: Nja tycker Händemark är en grym spelare och seriös.

Silfverkroken: De gångerna han var på Persson skull han blivit nedvriden i isen och fått till sig vad som gäller, men annars är det perfekt att bara strunta i en sådan fjant.

Glömde säga - Ludde grym. Otroligt förtroendeingivande.

Lider lite med Källgren. Vårt framtidslöfte borde tyvärr inte spela något alls, möjligen om vi leder 3-0 i serien för att vila Ludde.

Cardigan Daffipoff: Känns som det brukar se ut så när Händemark spelar. Psykar och tror att han är något men ingen tar honom riktigt seriöst.

Nu nämndes emosteveoo i intervjun. Hoppas han intervjuas på lördag.

Ludde 96% i dag.
Kinnvall, Silfver & Indrasis +3.
Kinnvall hade mer speltid än Söderström i dag.
Indrasis 4 skott utanför mål och 3 på mål.
Vi går stora delar av matchen på halvfart och vinner ändå.

BP inte bra.
PP, 1 bra, 2 mindre bra (ett av dem uselt).

Zappaholic: tankar om matchen:

Första: som sagt briljant. En av de bättre denna säsong, framförallt offensivt. Otroligt fart, grymt passningsspel. Släppte en del bakåt.

Andra: chockerande svagt, gjorde 2-0 men sen var det inte bra. Stillastående, bedrövligt passningsspel, slarvigt. Bland de sämre perioder på länge.

Tredje: stabilare än andra. Vi spelar tajtare, Malmö skapar inte mycket.

Mina toppar:

Persson, given förstamålvakt, stabil, lugn, sprider trygghet i försvarszon

Kinnvall: gör poäng, bra uppspel, kylig med pucken, gjorde några missar dock

Schroeder: bästa utespelare idag, flög fram i första, målskytt, kylig med pucken

Larsson: jobbig i anfallszon, bra vändningar på små ytor, låg bakom mycket

Silfverberg: se Larsson, målskytt

Scott: rapp och pigg, stabil, rena ungdomen

Indrasis: första perioden grym, sen sämre

Rödin: täcker skott, målskytt, jobbar hårt. Minus, utvisningar

Händemark försöker provocera igång något med D’Astous efter slutsignal. Han får inte ens en blick av Charlemagne, som avmätt åker därifrån. Vackert så.

Oh ah Silfverberg!

Man älskar ju att se att EmoSteveO är så högljudd och glad att mannen bredvid måste hålla för öronen 😂
Uppladdat:

500x0-img9904.jpeg

Qvarre: Mycket enkelt för er. Har svårt att se hur ni inte tar SM-guld i år. Luleå kan kanske utmana.

Zappaholic: Han lär stå om inte Langhammer frisknar till.
Malmö försökte faktiskt spela hockey den här matchen med hög forecheck och bra spelvändningar men om det inte fungerar efter 2-3 matcher så lär de svänga över till mer fysisk hockey.

Brynäsgubbe:
Bra start på den serien och en stabil seger.

gwl:
Hur den spelar in?

Jo fungerande specialteams brukar vara avgörande för att gå långt i ett slutspel.

😀😀
Uppladdat:

500x0-img6373.png

gwl: vi går bara på halvfart men vinner ändå....till nästa upp i fart mer hetta framför motståndarmål

Kolla vi fick fina till vårat BP statistik. Tack domarn

Zappaholic: Gottegris😃

Zappaholic: Haha grymt!

Go seger. Man ser att Brynäs är bättre. Det är bara special teams som ger mig mardrömmar.

Danne66: Skål på dig. Blev ett glas vin ikväll.,.nåja, två om jag ska vara helt ärlig.

One down. Three more to go.

5-1! Även om det såg stelt och styltigt ut vissa stunder var det aldrig något snack om vilka som skulle vinna i dag. I tredje känns det som att luften helt gått ur Malmö.

Märks verkligen att Brynäs är mycket bättre än Malmö när de är på samma energinivå. Malmö dock inte alls ofarliga (speciellt inte i första) när Brynäs slappnar av och slarvar.

Det som ska bli mest intressant inför nästa match är ju hur Malmö gör med målvakterna om båda deras målvakter är skadade. Han såg ju ut att ha ordentligt ont.

Ska också bli intressant att se hur Brynäs spelar i nästa match med en match i benen när adrenalinet släppt lite mer också.

Zappaholic: Jag är helnöjd! Skål.

Pantertanterna på plats som vanligt.

« · 2843546 · »