1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736173 inlägg · 7967 ämnen
2879403 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
willyyoung : Fjällby känns inte klockrent, Olofsson eller Veset vore något.

Namnen kommer från Expressens artikel om silly season

willyyoung : Målvakt är väl enkelt. Ta in den där från Oddset-reklamen: ”Så de recker asså me den där som skydd?” 🙂

(får associationer till kondomer när jag hör den där reklamen - särskilt avsnittet i Seinfeld när Kramer var inblandad i nån kondomtransaktion med porösa kondomer)

Zappaholic:
Silver-Bäckström-Fjällis
Rödin-Larsson-Lindblom
Trivigno-Ölund-Kopacka
Scott-Vesel-Srvcek/Persson
Hillström-Sundqvist

Andersson-Kinnvall
Hägg-Boqvist
Norlinder-Djoos
Bertilsson
Bengtsson billig 7:e tills Bertil är tillbaka
Junior

Om alla rykten/förhoppningar slår in...

Hur skulle det stå sig?

Mv vågar jag inte ens spekulera i...

Butter: Han har kontrakt och enligt Aftonbladet så vill Brynäs förlänga både med honom och Trivigno, så han blir kvar.

Jugge: Dessvärre är min känsla att slutspelet och finalserien inte kommer vara avgörande för NHL-klubbarna. D’Astous är en sån komplett spelare så det vore väldigt underligt om inget NHL-lag ger honom ett tvåvägskontrakt. Söderström får nog chansen till stor del på grund hans ålder och att han är en förstarundare. Även här så förlorar inte Chicago på att pröva honom.

Jag sitter här och funderar ifall Kopacka verkligen spelar i Brynäs nästa säsong...? Tycker han inte har visat tillräckligt efter nyår för att vara helt säker på det.

Lemp: ” Nja, Alcen vet nog ganska väl kring läget för dessa herrar. Det är sagt att Lindstein ska pröva därborta och såklart kommer Söderström åka efter att han hamnade i Chicago. Endast D’astous öde som nog inte är klarlagt, dock verkar han endast kräva ett tvåvägskontrakt, så risken är överväldigande att han drar.”

Man kan ju hoppas att eventuellt intresserade klubbar av D’Astous, och Chicago gällande Söderström också egentligen, kollade finalserien. Då svalnade nog intresset en del då båda var långt ifrån godkänd nivå. Det var säsongssämsta på båda snarare än att de spelade säsongens bästa hockey.
Skulle bli mycket förvånad om inte St. Louis sätter Lindstein i AHL. Han har långt till NHL dock.

havre: Just det kan ha att göra med att han inte anses kunna tillföra tillräckligt.
Och så är det bättre att han är skadad pga lönetak.
Just lönetaket är ett eget kapitel.

Iom att man bara har lön under grundserien så kan man vara "skadad" under serien men sen mirakulöst bli frisk till slutspel. Då spelar man sas "gratis"
Det var detta som Vegas gjorde med minst 1 spelare året dom vann, tror det var Vegas..

havre: Mest troligt för att han var på dekis och Caps ville lägga hans cap hit på annat? Någon annan förklaring ser jag inte, om nu kroppen är så pass bra som det viskas om.

Om nu Bäckis kropp mår så bra, varför spelade han itne i Capitals? Tror inte på att Bäckis kommer spela.

Har SHL utsett årets Räddning, Mål och Assist än?

Står att omröstningen ska ske under SM slutspelet, men har inte sett något om det 😬

Antar att Kopacka vinner, men skulle inte förvåna mig om dem väljer Sandin Pellika, enbart p g a att han är så ung och ”dominant”(medias ord, inte mina).

Farsang: Nja, Alcen vet nog ganska väl kring läget för dessa herrar. Det är sagt att Lindstein ska pröva därborta och såklart kommer Söderström åka efter att han hamnade i Chicago. Endast D’astous öde som nog inte är klarlagt, dock verkar han endast kräva ett tvåvägskontrakt, så risken är överväldigande att han drar.

Luddf:
Måste vara extremt tufft att vara sportchef i Hv, finns uppenbarligen ngn form av krav att värva allt & alla som rör sig på marknaden till höga löner.

Konstigt att Hv underpresterar år efter år då det ständigt värvas nytt utan tanke & struktur.

2879403 · »