1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739227 inlägg · 7967 ämnen
2888669 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Första målvakten ni jagar enligt HockeyNews:
www.eliteprospects.com/player/251995/connor-murphy

lapad: "Fast Bäckis har alltid varit lojal mot journalister och sällan sagt ifrån en intervju"

Ja, och nu hade han sagt ifrån. Det var min poäng.

DIFFEN: Jag skulle gärna se Håkan Södergren i DIF kommande säsong så din teori stämmer inte.

lapad:
Jag är tämligen övertygad om att du har fel. Det finns rätt många supporters som inte vill se bra spelare i motståndarlagen.

honken21: Fast Bäckis har alltid varit lojal mot journalister och sällan sagt ifrån en intervjun. Vi vet heller inte om och hur länge och om Bäckis kropp håller att spela i huvudtaget. Även han behöver speltid och träning, det är inte bara att sätta på sig skridskor och dominera. Spelar han är jag övertygad om att det blir många tunga kroppsdueeler.
Blir kul att följa fortsättningen på Bäckis sagan men självklart vill väl alla hockeysupportrar oavsett på vilken klubb man håller se Bäckis lira I SHL.

Jugge: Jag väljer att inta en mer försiktigt positiv förhoppning om att vi får se Bäckis dominera isen i SHL. Med dom problem som han har haft med höften både innan och efter operationen så tror jag varken Bäckis själv eller Alcén vet till vilken nivå han skulle kunna nå igen.

Sen har ju Alcén sagt att han är välkommen om han vill spela i Brynäs igen och jag tror att det mer är där nånstans vi befinner oss just nu. Alcén ser Bäckström som en bonus och jag har svårt att se att han räknar in honom som den center som man söker nu. Kommer Bäckström igång och tränar på allvar så känns det som att det kommer ta ett tag innan vi ser honom i fullt matchspel och vi vet nog inte förrän då hur kroppen svarar på hård kontinuerlig belastning.

Nu kanske jag är pessimistisk istället och stämmer det att han hade kunnat spela i Washington men att man valde att ha kvar honom på skadelistan av andra orsaker så är naturligtvis chansen större. Det har ändå gått lång tid sen han spelade ishockey kontinuerligt och han blir inte yngre.

Sen hoppas jag för både Brynäs, alla supportrar och inte minst Bäckis själv att han kommer tillbaka på en nivå där han verkligen gör skillnad för det skulle naturligtvis vara helt fantastiskt.

ME88x: Kommer inte frugan från södra Sverige?

Wesel: Vad är anledningen till att han vill bo sthlm? Hans egna val såklart, men mest nyfiken.

mk: Sparas medvetet tills jag tuggar Autobahn ensam om några veckor

Jugge: Lyssnar ni på Uppe på Sätraåsen?

Man har haft flertalet intervjuer nu som är intresseranta.
Senaste med Jacob Westerlund, kommersiell chef
är mycket bra.
Nu börjar man få rejäl snurr på hela organisationen, det märks.
Man satsar rejält över hela banan.
Kul att lyssna på.

Erat: Jag säger som du, Bäckis är klar. Bara att räkna in i laguppställningen. Om det inte stämmer så hade det varit buslätt för honom att sätta stopp för alla spekulationer med ett: ”Nej, det blir inget Brynäs. Höften tillåter tyvärr inte vidare spel och jag går i pension som hockeyspelare”.

Är han bara frisk så kommer det vara en spelare som kommer dominera duktigt i vinter och lyfta hela kedjan han spelar i. Han är ju på en nivå skyhögt över alla andra i den här ligan.

Kan Landeskog komma tillbaka efter 3 år utan hockey och färga direkt i SC så kan ju så klart Bäckis dominera skiten ur SHL. Landeskog är en duktig spelare, men det är ingen Bäckis.

Jonjo: Det enda Bäckis säger är att de bygger hus i Stockholm och att barnen ska gå i skola där.

Mattson: Hade det verkligen varit känsligt att offentliggöra en sådan sak innan juli?

honken21: Vilket antiklimax om beskedet 1 juli blir att Bäckis ska in i ledarstaben, inte spela.

honken21: Ja det känns ju onekligen som att frågan ändå är lite känslig då, vilket den inte borde vara om det var självklart att han inte skulle spela 😊

Jonjo: "Kan du säga hur det blir med Brynäs?” säger jag. Och ”Bäckis” svarar vänligt men bestämt nej.

Då hade han också sagt innan att han inte ville göra intervju. 😅

honken21: Kan inte läsa artikeln men gav Bäckis något typ av svar på frågan?

honken21: ja, precis! Han skulle ha sagt för länge sen att han ska sluta för det "bryter" inte på några kontrakrstregler osv. Så han är inräknad i min laguppställning.

Det kommer vara så jävla mäktigt att få se honom i världens finaste tröja igen!

Bäckis till Brynäs, borde vara uppenbart för alla nu. Varför skulle han annars inte vilja göra intervju.

parks: Bara tacka nej ju?

Skämt åsido fattar inte varför SHL sänker kraven på elitlicensen, vill vi ha klubbar som i framtiden inte kan fullfölja en säsong pga. tomt på kontot.

ELFBIF: Men som tilltänkt förstecenter så hade man hoppats på mycket mer än så.

DIFFEN: Malmö har sin jättearena i Hyllie till exempel.
Men det är svårt att hitta ytorna med bra pendelavstånd i Stockholm, skulle vara att ta över yta från befintliga anläggningar i typ Täby eller Nacka och bygga nytt.
Men det skulle aldrig de klubbarna/kommunerna godta.
Stockholmsmässan, vad är planerna där (yta + kommunikation finns)?

Tigerhjärta: Lyxfällan vill gärna boka in en tid med leksand...🤣🤣

Svensson_62:
Nej 647000 verkar inte direkt avgörande för er, gör man en vinst på 33miljoner gör det ingen större skillnad. :)
Det märks ju även på er spelarbudget att ni gjorde en storvinst, spelare som Hägg, Fjällby och Kempny lär kosta en del.

Vi hade betydligt mer i bidrag än er. Det samlades in nästan två miljoner till en supportervärvning i jan-feb och sen har vi DIF-hjärtat som gav en hel del. Jag vet inte om det är något som andra klubbar kör med men det är alltså ett autogiro som man kan skriva upp sig på och så dras det pengar varje gång DIF vinner en match. Förra säsongen blev det drygt 3000kr per givare och säsong. I år lär vi ju vinna ganska mycket mindre och det lär inte bli något långt slutspel så den summan kommer minska rätt markant. men med runt 1000 givare blir ju det 3 miljoner.

Du har helt rätt i att det skulle behövas en egen arena, alternativt en som vi delade med AIK men bara markpriserna i Stockholm kostar väl som att bygga en hel hall inklusive mark i Örebro.

DIFFEN: Tydligen fick vi ”Gåvor” 647,000 kr under året. Inte avgörande mycket.

DIFFEN: Ni skulle bygga en egen arena en bit ifrån stan/billigare mark fast vid tunnelbanan. Om det gick att få till.

Svensson_62:
Jag vet inte vem som har imponerats av det resultatet men eftersom du nämnde det kan jag bistå med lite fakta.

Nyemissionen är inte inräknad i resultatet, utan den ökar bara likviditeten.
Däremot finns intäkter från privata donationer som boostar resultatet. DIF har alltid såna bidrag så det blir säkert lika nästa år. Det kanske även BIF har?
SHL-bonusar på 5,2 miljoner har varit med och sänkt resultatet.

Det stora problemet i Stockholm är avtalen för arenorna. Hyran är skyhög och vi får en fruktansvärt liten andel av vinsten från kioskerna. SSK som också hyr sin arena tjänar ungefär tre gånger så mycket på sina kiosker som oss och då har vi ändå mer eller mindre dubbelt så mycket publik. Jag såg en uträkning som visade att med samma avtal som SSK skulle vi haft en ren vinst på ytterligare 5,4 miljoner för kioskerna.

Erat: Kantsten brukar också funka .

Jan Grismöbel: du behöver inte oroa dig det kommer trilla in "luftfakturor" o dylikt. Leksand klarar sig alltid sjukt nog.

Testade att AI-googla på bästa ekonomiska resultat för SHL-lag någonsin. Fick fram Brynäs 33 MSEK som etta. Tvåa var Frölunda 26 MSEK 2003/04.

Nån som tidigare skrev/imponerades över att DIF gjort en vinst på 2,8 MSEK nu. Visar sig att det varit en stor förlust om man inte gjort en nyemission av aktier om 11 MSEK - förklaring till vinsten.
(litar dock inte 100% på dessa AI-verktyg ännu)

2888669 · »