1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736897 inlägg · 7967 ämnen
« · 83833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC värvar på!
Näe men jag håller med er killar. BIF styrelse vill inte att laget ska gå till slutspel, det har dom aldrig velat. Faktum är att alla som jobbar inom BIF, ideéllt som anställda, helst av allt skulle vilja se skiten åka ur alternativt konka. Se bara på alla NHL-lag, dom värvar ju jättebra spelare, varför gör inte BIF det? Det måste ju vara det ultimata beviset på det. Att vi gått till slutspel och vunnit guld de senaste säsongerna var bara en miss i beräkningen. Min polare som har ett välbetalt jobb som jurist har köpt en skitfin bil, dyra möbler, bor i en hyresrätt i centrala Stockholm och käkar på dyr restaurang varje dag. Varför gör inte jag det? Jo, för att jag inte VILL. Samma anledning som BIF:s styrelse med andra ord. Att han tjänar tre ggr så mkt som mig och har ärvt hundratusentals kronor har absolut inget med saken att göra...

LotharHsand: Vad i h-e är det som pågår i BIF eller rättare sagt vad som inte pågår?
Om inte nått händer på värvningsfronten, den som tunnas ut för varje dag så kommer BIF att vara en nedflyttningskandidat av rang.
Skrämmande hur det går till iår, värre en nånsin!!
Ram ska visst vara ett såll enligt GD, men vad vet jag!

6 Lundström: De som skriver att man inte få såga sitt lag som man hejar på eller om ledningen skriver det- det är skit snack! För visst ska man få såga- enligt mig!
För om man inte gör det då kommer ingenting i organisationen ändras å då kan man dra täcket över sig, milt sagt.....
Så jag tycker som Tor.... Att om man tycker nåt är dåligt i föreningen, då ska man säga det, inte var tyst..... För då kommer inget att ändra sig......

LotharHsand:
Snart så blir vi sågade pga våra åsikter ang värvningar m.m, det är total förbjudet att överhuvudtaget kritisera styrelse eller SK på denna sida.Allt är ju som vanligt bra i Brynäs! Nu kommer man att få som svar att man visst får kritisera, men att det ska vara konstruktiv kritik, alltså skriva det som dom som sågar håller med om.

LotharHsand: vill rätta mig själv: Det kanske inte e bra i längden att värva som Lhc har gjort. Att de köper in ett kanonlag med många starka viljor å kunnande. Det kan både vara en fördel att värva in så många bra å rutinerade å unga å lovande spelare som de har gjort, även en nackdel för om man värvar in dessa spelare som har varit "stjärnor" i de andra lag de spelat i, då kan det kanske bli lite kamp om stjärnstatusen i Lhc, å då kan det bli rivalitet å så....

Men jag ser hellre att man draftar som Lhc gör än som Bif.....

Ja vad ska man säga, i ena ringhörnan så värvar ett lag jätte mycke å bra spelare (Lhc) å i den andra så står det still på värvningsfronten å inga nya eller etlabrerade spelare kommer in (Bif), i Lhc så vill man gå till slutspel å kanske vinna SM å i Bif så nöjer man säg "bara" med att gå till slutspel- Vilken ledning är bäst av dessa två??? Visst det kanske inte är så bra att värva för mycket å för bra spelar men det är bättre än att göra som Brynäs, att vänta ut marknaden å ta de som blir över (det verkar så iallafall).......

LHC värvar på!
Mikael "Musse" Håkansson är klar för Linköping!

Sv: Ny forward:
Brynäs har gjort 1 bra värvning och det är Miettinen, nu vill jag se en back av riktig klass likaså med en forward.Som laget ser ut nu så är det 2 klasser sämre än förra säsongen.Jämför man med HV71,LHC,FBK och Frölunda, så är Brynäs värvningar en piss i Nilen.

Huss:
Nä, Looben skall ju bara ha färdiga spelare...
Måste dock visa upp haknings- och äkta buffelfärdigheter för att bli aktuell i FBK, det är väl det de vill se i farmarlaget först...
Looben kanske lånar ut nr 19 och 20 till Kulor och Krut IK för att sätta ribban på rätt nivå...

gordo:
Simons, ja just det ja, risken är att han fortfarande är sur sen AA.

Varför en kurs ? Låt han spela med Claes E och Nordström så sköter dom det åt honom.
Dessutom kommer han aldrig bli aktuell för NHL då...

Huss:
Nu tänker du som en GM igen! Du är så framsynt att man får rysningar längs Wickberg-genen, hoppas att SK läser det här...eller att någon som läser det här signalerar till SK!
Signa Gräsberg och LL alltså och låt de spela kvar i Mora, now you´re talking Huss!!
Frågan är vad Simons säger... han gör ju det ofta... men någon gång skall väl någon vrida om näsan på honom också... skulle kännas bra om det var en Brynäsare!

Problemet med Misha är att ingen vet när han är född, -85 eller rent av -83...
Dessutom är han erbarmligt feg i närkamperna än så länge trots sin erfarenhet av seniorspel och sin storlek...
Loob kanske sätter in en specialkurs i närkampsspel med Peter Nordström och Sigge Fokin...

gordo: förvisso, men var inte Djoos typ 17 när han kom från Mora ? Pressen ifrågasatte då kraftigt det moraliska i att värva så pass unga spelare.
FBK knyter upp Joukov (d.y.) men låter honom spela i Allsvenskan tills dess att han är mogen nog. Något liknande vore kanske modellen för LL.

Huss:
Mårs o Gräsberg är stora spelare med teknik och därmed förenlig tyngd i spelet. Svåra att ta bort, tunga att möta.
Men får man ett byte per säsong i Brynäs och sedan blir utskälld av pedagogiske Flygis i 7-8 månader då tar det tid innan man etablerar sig i Elitserien, har jag en känsla av!

Wågström blir inte bättre än så här, skaplig allsvensk klass...
Rent av dålig på rören, liten och dessutom fys i Daniel Olsson-klass.
Fjärde centern skall var av lovande karaktär, framåt, elak, respektlös och högst ett eller två år från en riktigt ordinarie plats i laget.
Då ligger man rätt.
Och det är här farbror Sandström kommer in med sin kurs för gallerpojkar...

Huss:
Det är nog smart att först låta LL gå ut skolan och samtidigt spela in sig allsvenskan innan det flyttas till...

Följande spelare är registrerade för Mora IK säsongen 2002/2003.

Målvakter:
Bengt Höglund
Pierre Wahlgren

Backar:
Peter Nolander
Johan Westäng
Patrik Allvin
Anders Broberg
Thomas Skogs

Forwards:
Anders Nilsson
Patrik Ross
Martin Jansson
Daniel Back
Magnus Sandberg
Marcus Eriksson
Rickard Hallgren
Emil Skoglund
Liam Lindström
Jonas Westerling
Jim Sandvik

Gräsberg är således utan kontrakt!

(Källa: Moras hemsida)

Sv: Har ni märkt skillnaden?
Lyck: Hahaha... snacka om att jag blev snopen. :-)

westerlind: Då behöver vi inte läsa GD i morgon.

Jamie Ram
Har hittat ett nytt citat, nu från Östgöta-Correspondenten 9 feb 2000. Sverige har just kvitterat till 2-2 mot ett B-betonat lag från Kanada

"Efter målet hade Modos Magnus Wernblom, som var nyttig med sin styrka i sista perioden, fyra chanser efter varandra. Första tre räddade Jamie Ram. Fjärde skottet lade Wernblom över ribban."

Säger kanske inte så mycket, men att rädda tre skott av Wernblom imponerar lite på mig...

Sv: Vi blev utan Johansson
Håller med dig, de gubbarna verkar inte ha nåt "klubbhjärta". I och för sig är man djurgårdare i botten kanske man inte grinar illa när Aik åker ur. Vi skulle behöva en brynäsare som spelat med oss förut, typ Wallin, Löfström eller nån. Ja tror vi kommer att bli överasskade den här gången. Har på känn att Brynäs sk gör ett kap för en gångs skull.

Brynäskille:

västsupporter: jag tycker det bara var bra att inte johansson kommer till Brynäs. det är ju som nån skrev tidigare här. att johansson knappt brydde sig när aik åkte ur. såna spelare vill inte jag ha i Brynäs.
jag kan tänka mej att Johansson och Christer Olsson tänker på ungefär samma sätt: "skitsamma hur jag spelar och hur det går för laget, bara jag får så mycket pengar som möjligt".

Vi blev utan Johansson
Jaha, vi fick inte stoltsera med Thomas Johansson på vår backsida, men tur var kanske det för han lär ha kostat sket mycket. Hörde rykten om en Mora kille, de är alltid välkommna för min del. Ofta spelskickliga och med brynäshjärta. Undrar om det finns så många säkra bra namn på backsidan kvar? Hur blir det med de finska nyförvärven. Har inte tappat hoppet än, se vad sk lyckades få tag på för målvskt. Iallafall en meriterad sådan.

gordo: håller jag med om Willys pöjk.
Plocka hem honom precis som gjordes med AA.

gordon:
En retoriskt fråga, hur vet vi att det är så mycket mer potential i Gräsberg och Mårs ?
Wågström har oändligt många fler j-kamper än dessa bägge herrar tillsammans och är inte lastgammal direkt. En late bloomer kanske ?
Mårs har jag bara sett i ett respektlöst framträdande mot DIF och sedan dess har han varit mer eller mindre osynlig.
Större frågetecken än för Ram.
Gräsberg däremot har fått pröva på hetluften i Allsvenskan och varit bofast i J-landslaget ett tag.

Lyck:
Gräsberg har tuffheten som många unga centrar saknar.
Värd chansen!
Snäppet efter honom kommer Gävlebekantingen Liam Lindström
(-85) som tar en plats i Moras A-trupp 02-03.
Det gäller att fylla på med talang...

Förstår för övrigt att du måste vara med i föreningen: Ned med Leksand (NML).
Eller är det bara LIBF (Leksands...)?

Huss:
Gräsberg, Mårs eller Wågström det går på ett ut, Hussen!
Dock mer potential i Gräsberg och Mårs än i Wågström...
Skall de vara bäst nu eller om ett par säsonger?
Alternativt så spelar både Gräsberg och Mårs centrar i Mora och kommer in under säsongen eller till nästa...

Huss: Måste erkänna jag har noll koll på Gräsberg, förutom att det är ett rätt coolt namn, men ska i sann HS-stil vara tvärsäker ändå; Mycket viktigt att värva honom av tre orsaker: 1: Han är tillräckligt bra (ref gordo...) . 2: Han är ung; behöver mata på underifrån! 3: Viktigt att fortsätta fånga upp talangerna från Mora, för att fortsätta begränsa Leksands upptagningsområde. Visa att Minituppen bara var ett undantag, och låt knäckebrödsbagarna hållas på sin kant; i Skåne och Småland. För övrigt anser jag att Leksands Isstadion bör förstöras.

gordo: Nej, nu fick jag kalla fötter, med fyra kedjor framåt behövs han nog förresten.
Speciellt om Kyrö knäar så att säga.
Tror Scotty skulle hålla med.

gordo:
Tackar, vad sägs om planet tillbaka till Övik ?

Huss:
Nu tänker du som en sann GM...
Men var gör du av Wågström, han är väl 4:e center i dagsläget!

Vilken siare man är, Gräsberg tjatade jag om kring årsskiftet.
Bättre att byta med Mårs så att han kan skaffa sig lite Allsvensk rutin. Lär han knappast få i Valbo..

Huge:
Byt Wågström mot Gräsberg och vi pratar 3KR för Gräsberg innan säsongen är slut. Redan klar för JVM!

Enligt Taif:s ryktessida skulle Gustav Gräsberg från Mora vara
aktuell....

Born 06.04.83
Height 183 cm
Weight 85 kg
Position Forward
Shoots left
Drafted Nashville, 2001, 8th, 240th

Mora IK 01/02 46 13 7 20 +13 72

Kanske skulle ha en lugnande effekt på alla föryngringsivrare....

Tyck till på hemsidan
Brynäs har på sin hemsida en enkätundersökning om hur man upplever hemsidan och hur man vill ha information från föreningen, passa på och dela med er av era synpunkter!!!

Sv: Trevlig målvakt
Kessler: Jag hoppas också med alla de andra Brynäsare runt om i landet att vi inför nästa säsong har mycket bättre målvakter än förra. Asplund har 1 års mer rutin å Ram är en rutinerad keeper.
Hoppas bara inte att ledningen/tränarna låter Ram stå mer än Asplund på grund av erfarenhet- då är det dåligt. Båda ska f.o.m nu visa vem som ska vara förste keeper nästa säsong.....

Sv: Förstärkningsläget?
Smurfen: Det är helt ok, jag förstår vad du menar nu....

Sv: Brynäs IF ser slutet ?!
Tor Karlström: Jag håller med dig ja, Tor. Jag är heller inte nöjd med ledningen, att värva in en Keeper från Finland som inte ens är första keeper å som grädde på moset inte har ersatt varken Bissett eller Rudslätt- dåligt tycker jag.

Kessler:
Stisse skrev, som ordförande Berg upplevde, negativa saker om Brynäs IF i tidningen efter slutspelet. En dag ringde ordförande Berg upp sportchef Stisse för att tala allvar.
Stisse skrev sedan om denna trevliga tillställning i sin krönika i stil med:
Ordförande Berg vill inte att GD skriver visa saker i tidningen varpå Stisse låter ordförande Berg förstå att de grundläggande journalistiska principerna med uppgift att kritisk granska även gäller Brynäs IF och dess ordförande Berg...

Ungefär så...

Bra mediakontakter är bra att ha...

Brynäs IF ser slutet ?!
Vanstyret av Brynäs fortsätter exempel Jamie Ram som första målvakt ?! NEJ TACK! Han har spelat i Japan!!!!!!!! De säger allt.

Dom skribenter som ständigt kritiserar min inlägg jag vill veta om ni själva har några andra ideer om Brynäs. För de verkar som ni tror att syftet är att svarta måla mig!!!!

De verkar som ni ÄR nöjda med ledningen av Brynäs IF?????????!!!!!

JAG ÄR INTE NÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OskarB: Aj, sjutton, då kan jag sluta hoppas på honom också.

LotharHsand: Jag antar att det blir som det varit under den gågna säsongen på målvaktsfronten. Alltså att bäste man för dagen får spela. det är bara att hoppas på att Aspen/Ram håller en högre nivå i år än Aspen/Pettersson gjorde i år.

Kessler:

Fredrik Öberg har ju nyligen skrivit på för Hannover. Se länktipset...

gordo: Har inte hört om Stisse och Bergs frostiga relationer och inte läst Stisses krönika heller. Nyfiken. Kan någon ge en snabbrepetition?

gordo: Fredrik Öberg har det snackats om i flera år. Det vore hög tid för honom att ta steget nu.

LotharHsand:
Södra Norrland är helt OK. Jag hade lika gärna kunna skrivit norra Norrland, Skåne eller Tjockhultregionen. Poängen är att Brynäs måste värva etablerat gods, inga jävla glada amatörer som i bästa fall kan nå upp i Allsvensk klass, förutsatt att de har rätt miljö kring sig. Brynäs behöver fler ledartyper, fler spelare som kan avgöra matcher, typ HV71:s Hassinen eller FBK:s Gerber.

Synd att TJ väljer LHC. Men med den lönen kan det vara svårt att konkurrera.
Frågan är om LHC följer i MIFs eller ännu värre Team Boros fotspår ?

Smurfen: Är det nåt fel på Södra Norrland elle? Dra inte förhastade slutsatser om oss!!!!

Först skulle SK köpa in en jäkligt bra målis som skulle bli förste keeper i kassen, sen så sprack det med Norrena, Nurminen å så fick vi Ram istället! Aspen började att grina i media å säga att han kommer att kämpa om platsen än fast de köper in en världsmålvakt. Nu så gjorde de inte det utan SK tog en målvakt som är ett oprövat kort (enligt mig) å som var helt bedrövlig innan jul å bra efter jul.
Å många fans här vill att än om SK skulle köpa in Nurminen eller nån annan keeper att den skulle peta Aspen, men som jag ser det så tror jag inte att Jamie Ram kommer göra det! Visst han kanske är en bra målvakt men han kan även varasom Drouville i Timrå den gångna säsongen, helt bedrövlig.
Så mitt tycke är att satsa på Asplund, han vet man vart man har iallafall, visst han har dåliga nerver men det kan man träna upp under försäsongen... Det ska bli kul å se hur målvaktskampen kommer sluta.... jag sätter min slant på att Aspen fortsätter som förste keeper....

Förstärkningsläget?
Enligt Hockeymagasinet har Tomas Johansson skrivit på för hårdsatsande Linköping. Och detta trots att LHC redan tidigare har full backbesättning med nya namn som Mertzig och Pihl...Snacka om styrka. Snacka om framsynt Sportkommitté. Tänk vilken förstärkning TJ hade varit i BIF. Och återigen tvingas vi konstatera att GD:s informationskällor är värdelösa. Keb är slut. Inte ens på hemsidan kan man leverera något rykande hett...

I Brynäs tvingas vi på backfronten dras med ett flertal medelmåttor ytterligare en säsong. Daniel Johansson. Hur kunde han få förlängt kontrakt? Pär Djoos. Långsammast i hela ES? Och så har vi fallet Christer Olsson. Får vi be om en backförstärkning värd namnet, och inget potentiellt fynd från något korplag i södra Norrland.

Och så väntar vi på spjutspetsar, ett par oömma tacklare och veritabla poängmaskiner. Brynäs är ett av de lag som måste förstärka mest för att kunnna hävda sig nästa säsong. Brynäs Sportkommitté borde därför ligga på som blodiglar för att förstärka laget, men det verkar inte hända så mycket. I ett sådant läge känns det minst sagt frustrerande att se hur de värsta konkurrenterna öser in nya spelare av hög kvalitet.

Vakna Sportkommittén! Målsättningen kan väl ändå inte vara att klara nytt kontrakt? Ge oss lite kvalitet och stabilitet nu för sjutton.

gordo:
Samma Virmanen sa också:
- Före jul var han rent dålig, men spelade upp sig efter nyår.

Och Mats Wennerholm i Aftonbladet sa:
"Målvakten Jamie Ram från Jokerit var så dålig att han inte ens skulle kunna stoppa en ballong", efter Sweden Hockey Games förra året...

Så jag är tveksam

Sv: Thure Wickbergs ledarskola
gordo: Suveränt

« · 83833 · »