1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736988 inlägg · 7967 ämnen
« · 85328 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Värvningar
Sylf:
Det bästa vore ju helt klart att ha truppen HELT fastställd i början av Maj...

Sylf: Hade inte Jonas Bergqvist ett par bra bulgarer på gång för ett par årsen??? Kan va nått billigt o bra kanske?

Sv: Man mot man
aphac: Klockren analys!

Östlund borde få spela i etablerat sällskap säg Kyrö och Luovi tex.. Eller kanske med Soling och Miettinen, det skulle kunna lyfta han enormt..

Se bara på Alexander Steen i Frölunda, hans självförtroende gick ju upp i taket, fast att han egentligen inte gjorde mer än slet som ett djur i slutspelet...

KentaK: Eller ett gäng Janos...

Puffen:
Det är en fördel om värvningarna får spela in sig i laget, om man väntar till September med att fastställa truppen kanske vi får hem ett helt gäng med "Jeff Williams" HUGA!!

KentaK:Brynäs har väl varit dåliga på att ge lovande spelare förtroende. Låt Östlund o Co spela med bra omgivning och inte hålla på och harva med varandra i nån slag 3-4 line för att kriga till sig platser i laget. Titta på Adam A. den gångna säsongen.

Huge:
Är Pavel Rosa verkligen aktuell för Brynäs?? Det skulle ju vara en knallsuccé och årets värvning om det gick hem, har sett han i lite landslagsturneringar och i NHL, förstår absolut inte hur LA kunde släppa den grabben...

Huge: Jag har idiotförklarat SK många ggr och det står jag för.Jag tycker dom betett sig som klantarsel inte minst under säsongen.Att dom nu ser ut att ha fått ett par riktigt bra nyförvärv är kanon,men att höja dom till skyarna spar jag nog med.Att dom ersätter vissa etablerade namn med Östlund mfl är ju nåt som vi skrikit om hela säsongen här.Nu är det upp till bevis för grabbarna.

Huge: det verkae gnälligt här bara för några v värvningar vi har ju ett halvår på innan serien börjar.

Sylf: Absolut. Men i "Man mot man" handlar det väl om vem som ersätter vem på dennes plats. Är det rena nyförvärv-förluster borde väl det bli Bissett-Miettinen. Det blir väl Östlund/Jobs/Floberg som får varva Valbo/BIF:s avbytarbänk...

aphac:
Tror stenhårt på att Bacon kommer bli ordinarie nästa år, och kanske också Östlund, men det lutar väl åt att han blir en "Jobs-Mårs-Floberg"
Det vill säga utlånad och sämre för varje dag som går...

Man skall som bekant inte ropa hej förrän man är över bäcken,
men om SK lyckas ro Laitinen och Anger i hamn så har dom
gjort ett bra jobb. Som micke säger, en ytterligare forward vore
önskvärd. Rosa var ju ett namn som nämndes och varför inte lägga
till Jeff Hamilton från Kärpät. 17 mål och 15 ass på 36 matcher.
Var han inte på tapeten när det gällde att ersätta Williams?
Nåja, en transatlant som går direkt på mål är ju aldrig fel....
Intresset för dessa kanske svalnar iofs nu när det tydligen är
nya förutsättningar gällande artistkontrakt.
Micke har väl koll på detta, rätta mig om jag har fel...
Med Laitinen, Anger samt Rosa/Hamilton/annan klara kommer
åtminstone jag att sova lugnt fram till september.
Många här har ju idiotförklarat SK mfl och skulle ovannämnda
affär gå i lås så kan ju de som känner sig träffade ta på sig
dumstruten direkt och omgående ställa sig i skamvrån.... ;-)

micke & sylf, det jag menar är att jag tvivlar på att Östlund eller Bergqvist växer till sig så pass i sommar..

Soling vet vi ju alla har kapacitet att vara så mycket bättre än förra året, och om han skulle ta Bissetts plats, så behöver vi ju fortfarande fylla en forwardsplats.. Hoppas bara att alla våra "halv-talanger" (Andersson, Bacon, Asplund, Jobs, Mårs och nu Östlund) Tränar riktigt hårt nu, och kommer tillbaka som en etablerad elitseriespelare... Det skulle kunna behövas för att inte ha den näst eller kanske till och med tunnaste truppen inför nästa säsong..

KentaK: Ge Östlund,Bergqvist förtroende, Mårtensson kan mycket bättre Ove Porslin kan hålla sig skadefri, Miettinen poängstark och resten kan väl ha en högre nivå än senaste säsongen då har vi bredden och det är bättre.
Ang Olsson så är det pucktransportör av det oroligare slaget. Det går långsammare än när Djoos slår sina djupledspass. Tack o hej med Olsson, har inte gillat hans spel de senaste åren.

Sv: Anger & Veli-Pekka?
Sylf: Verkar vara rena upp&ned vända världen här. Jag är väl en av dom som stått upp för SK mest och visat mest tålamod. Nu när de tänkta? nyförvärven presenterats (i radio) tror jag att jag är den som är mest missnöjd på SK här...

micke: Oavsett i vilken femma man sätter Östlund så ersätter han Bissett i truppen eftersom han flyttas upp. Hur sen laget möbleras återstår att se,men visst ligger väl Soling eller Berka bra till.

Sylf: Bissetts lucka = Bacon eller Soling?

KentaK: Bissetts lucka = Simon Östlund.

Sylf:
Christer Olsson = kanske sveriges bästa back på skridskorna!!

Det är snarare så att han är dålig med puck och slarvig i markeringen, men han har iaf fin fart under rören..

aphac:
Säg att Anger och Rudslätt kvittar varann och att Laitinen faktiskt är lika bra som Olsson, då har vi fortfarande luckan efter Bissett att fylla, det är ingen liten lucka vi snackar då heller..

Samma här ! en biktning är på plats om dessa killar skriver på.Anger är precis en sån som BIF behöver.Finnen är lätt bättre än Olsson,det är dom flesta som kan åka skridskor.

Man mot man
Om man jämför Anger och Rudslätt så kanske dessa kan kvittas. Men en finsk back på gränsen till landslaget är bra mycket bättre än Olsson eller??

Gavlerinken: När dessa nyförvärv blir definitiva så ska jag bikta mig här på sidan, för då ser det onekligen otroligt mycket bättre än vad man hade hoppats på.

micke: Då skulle det allt vara värt att köpa sig en plaststolsbiljett...
Fin meritlista för gamle idolen... Vill din förening ha en nystart, värva Sandlin... (låt vara allsvenskan, men ändå)..

Gavlerinken: Lillesyrran skulle ju öka publiksnittet med åtskilliga hundra pers. Jag tycker snarare det är hennes royalistiska plikt att köpa säsongskort, hertiginna över Gästrikland som hon är. Det kan visa sig att Anger blir en lönsam värvning :)

Ok. P till LIF, då är jag nöjd. Förresten kan dom väl ta tillbaka Sandelin? Det känns som han förtjänar en ny chans i LIF och ES...

micke: Bara han tar med sig lillasyrran så är jag nöjd...
Känns säkrare om Leksand tar Mattias Pettersson istället :o)

Anger & Veli-Pekka?
Innebär det här att BIF blir Kunglig Hovleverantör av hockey nu, samt att CP kommer sitta på Gavlerinkens läktare med sina Stureplanpolare?

Tycker ändå ..även efter dessa "Rykten" (hoppas det är nåt fast i dem) att truppen ser svagare ut än föregående år.iofs så får man väl hoppas att vi slipper alla dessa skador emn det e sånt man aldrig kan veta, tycker att det skulle behövas värva i allafall 1-2 forward till av klass...Annars e jag rädd att detta kan sluta i katastrof!!! Men visst man ska ha tron kvar...annars kan man lika gärna ge faen i att bry sig om detta OCH det är juh tydligt att det är många här som gör....Landa Jokkinen för faen.....(skämt å sido). Ja vi får hoppas att detta inte bara är rykten iaf!!

Tony

Gavlerinken: Åh andra sidan så har LIF så väldigt goda erfarenheter av att ha brynäsare i laget. Nu när dom väl har kravlat sig upp ur dyngan kan vi ju börja på en ny kula och återigen smyga in femtekolonnare i laget. :)

micke: Nä, Leksand skulle svida. Ju lättare fyra derbyvinster i vinter desto bättre...

Gavlerinken: Han kan ju annars följa med Bissett till Leksand. Det bästa vore ju såklart att han gick till en ES-klubb, han inbringar ju den högsta transfersumman, sköna 700.000 riksdaler.

micke: Rätt åt Crippa i sådana fall...
Valbo satsar ju mot allsvenskan..., Och MoDo saknar ett par backar, he he.

Gavlerinken: Kan ju tillägga att Veli-Pekka på totalt 157 SM-Liigamatcher gjort 19+31=50 poäng. Bästa säsongen var som sagt den senaste vilket resulterade i landslagsspel. Han är vänsterskytt.
Det blir väl säkert så nu att Crippa aldrig får det tyskkontrakt han vill ha utan kommer tillbaka till BIF med mössan i hand. BIF nobbar honom (eftersom vi då redan har ersatt honom) och Crippa gråter ut i GD under artikeln"Brynäs trotjänare ute i kylan!"...

Det är rätt roligt att se hur tongångarna svänger här för en liten stund sen var det skit och allsvenskan nu är det guld och gröna skogar.
Vad har vi lärt oss då jo att bara för att det inte går massa rykten så betyder inte det att inte SK jobbar.

Veli-Pekkas stats från Pelicans hemsida på länken...

Maggan82: Det var förresten inte SHG han var med i senast. Hockeymagasinet skriver ju att han t.om var med så långt som till VM-träningsmatcherna och en match i Karjala-cup i slutet på april.

Se nu till att landa dom här två...
Med dessa två ser det lysande ut inför hösten...

Huss: Icke alls oävna. Jag hade ändå hoppats på att man inte skulle gå i samma fälla man gjorde förra säsongen, när man nu sa att man hade lärt sig en läxa. Tydligen så lärde man sig ingenting. Truppen ska enligt mig bestå av 12 seniorforwards som klarar av att spela ES-hockey. Sedan kommer såklart sjukdomar/skador göra att juniorerna ändå får chansen. Dom ska förresten inte behöva vänta så länge utan kunna få konkurrera på samma vilkor, och skulle det visa sig att Jobs är bättre än ex. Danielsson så går det ju att låna ut folk (även seniorer). Min grundtanke är ändå. En bred trupp med en bra bredd! Det hade vi inte förra säsongen och verkar inte få det i år heller (enligt radiosporten dvs)...

micke: Tackar Tackar!! det låter ju som något att satsa på... jag hoppas bara att det är genomtänkt efter som de har smygit med det?? det verkar även som att Brynäs älskar gamla Arlanda spelare Anger vart iförsej bara utlånad under en period men vem vet snart kanske Huusko och Patrik Kjellberg kommer...

Får vi Veli Pekka Laitinen och Niklas Anger känner jag mig rätt så nöjd iallfall. Vet inte så mycket om den förstnämnde men finsk sisu är aldrig fel, och han har en del landskamper iallafall. Anger vet väl de flesta att han är en målfarlig kille med kungliga kontakter. Han kan nog utvecklas i Brynäs till en spelare med minst lika goda egenskaper som Rudslätt befogar över.
Ja hoppas bara nu att det inte är "lösa" rykten.
Värva för fan!!!!!

Maggan82: Om du kollar fyra inlägg längre ned Maggan så ser du att finnen har gjort 8 A-landskamper, senast i julas under SHG.

Anger kan nog bli ett bra förvärv!!! någon som vet något mer om backen förutom poängen han gjorde?? landslagsmeriter??

Tror inte Brynäs kommer att värva ytterligare forwards. Man hade för avsikt att behålla Rudslätt och samtidigt värva en ny center och en ny forward som ersätter Harder/Bissett. Sista men inte minst ersätter man Pettersson i målet. Jag är övertygad om att om Anger skriver på så är truppen spikad. Anger är förresten född i Gävle enl AIK´s hemsidan.

micke:
Det låter som två inte helt oävna förvärv.
Anger är en bra ersättare för Rudslätt.
Om vi någonsin skall kunna växla in Jobs och Östlund så är det nog lämpligt att lämna en ytterforwardsplats i 4e linen ledig för någon av dessa kommande stjärnor.

Micke: Nu är dom ner plitade hos Hockeymagasinet också.Håller med dig, när det gäller ytterligare en högklassig ytterforward.

Makkan: Måste man vara från Gävletrakten för att bekräfta det dom sa på radion? Gå in på www.sr.se/gavleborg/nyheter/artikel.asp?artikel=63692 och klicka på "senaste sändningen". Veli Pekka Laitinen blir väl vår nya Tuulola och det innebär defenitivt att Crippa är historia. Finnen har 8 landskamper och spelade b.la Sweden Hockey Games. Anger bekräftar att BIF är intressant och att man förhandlar.

Enligt radiosporten skulle det här vara de sista nyförvärven, hmmm... Det tycker jag icke om. En till ytterforward av högklass ska vi ju ha.

Makkan:
Jag kan bekräfta påståendet nedan, både vad gäller Laitinen och Anger.

Veli-Pekka Laitinen har den gångna säsongen spelat i Pelicans och har på 49 matcher gjort 8 mål och 16 ass, 24 utv min och +4 i +/-.
Han är 185 cm och väger 80 kg och är född 1976.

Power81: Är det någon från Gävletrakten med omnejd som kan bekräfta påståendet nedan TACK !

Power81:

Ok - kollade upp det där - på www.sr.se

Veli Pekka Laitinen - heter han tydligen...

Se länktips...

« · 85328 · »