1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737982 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Från Hockeynews:
”Mora är utslaget efter att ha blivit svepta av Djurgården i kvartsfinalen.
Nu kan skarpskytten Johan Persson, 35, gjort sin sista match i klubben.
- Vi har sålt huset här och kommer att flytta till Gävle, säger han till Hockeynews efter uttåget”

Kan en 35-årig Johan Persson vara något för Brynäs i SHL? Eller vill han bara bo närmre sin bror tro.

Peja: Scott är kung. Jävulskt bra i pk och ett hot framåt när han tillåts spela offensivt. Han borde spela varje pp enligt mig, framför buren

Metalman: Nej, och svarar snäsigt på alla frågor han får.

nittontolv: Kollar är en dryg fan, kan aldrig se att motståndarna är bättre

cog: Ohlsson var ok, försökte vara fysisk trots att det inte ligger i hans natur som spelare, men lite för svag med pucken. Vesel maxade sin insats, men svag i närkamperna. Scott som vanligt bäst i kedjan.

Hoppas verkligen att Brynäs vinner med 4-0 eller 4-1 i matcher. Det känns som att lagets energi är ganska begränsad, möjligtvis eftersom man har så många äldre spelare. En kille som Schroeder är ett stort frågetecken för mig, tror han hade kunna varit grym, men han går ju inte in i en enda närkamp och spelar så otroligt mycket på utsida. Ibland lyser hans klass igenom och han tar många bra beslut med pucken, men han skulle ju kunna vara så mycket bättre med ett annat approach.

Tycker fjärdekedjan gjorde det riktigt bra idag!

lapad: Jag vet inte vad du vill få fram med det du skriver nu, allt jag menade var att fokus rimligtvis bör läggas på laget som spelar för dagen och inte Källgren som inte stått i målet sen den 11e mars, tack för mig och tack för din sponsring till Brynäs.

Nu kliver jag av forumet för kvällen och önskar alla Brynäsare som läser detta en fortsatt trevlig lördagskväll :)

Forza Brynäs!

RommeTigern: Stölden 99 glömmer man aldrig, men trots allt elände vi har med Åsa-Nisse och domarkåren. Ni visar att ni inte är en dagslända som bara vinner serien(som nykomling). Städar av Percys pågar hyfsat bekvämt(enligt någon som bara kikar lite på skeendet).

Så önskar Brynäs IF fortsatt lycka mot ert elftitolfte guld

Semic: Jag ska vara brutalt ärlig mot dig, jag är en realist som ser saker och ting utifrån det som sker eller utifrån det som levereras på isen. Brynäs är självklart ett mycket bättre hockeylag på alla positioner men just nu har man en (trots vinster vilket det visar på styrkan) lite sämre period framförallt i den defensiva zon. Jag älskar Brynäs och min största önskan är att vi ska gå hela vägen. Jag har följt laget i många år (ändå sedan jag flyttade till Sverige 1990) och har även sponsrat laget i flera år med bland annat reklam på sargen. Brynäs är ett lag i mitt hjärta men jag kommer alltid i alla lägen vara ärlig, jag säger öppet när vi gör en sämre alt en bättre insats utan att överdriva åt något håll. Jag är inte alls överraskad att vi vunnit serien, däremot handlar kritiken (den konstruktiva) oftast om dagens eller nuvarande insats. Jag är dock övertygad om att vi kommer växa ju längre slutspelet går och slipper vi skador så tror jag att vi ligger bra till att ta hem GULDET! Just det, ha en fortsatt trevlig afton

havre: får djoosen vara skadefri nästa säsong är han i första backpar, garanterat. Där finns det sparkapital

Timodjin: Petter har aldrig hämtat sig för-99

lapad: Fast det du skrev i det inlägget jag kommenterade på var att du inte trodde att vi hade klarat av att vinna om Källgren stått. Var det jag kommenterade på inget annat.

Jag håller med dig om att matchen i stort är i underkant från Brynäs sida, det jag menade med min respons på ditt inlägg var bara att istället för att skriva ”Tror ärligt talat inte vi hade klarat att vinna om Källgren stått.” Så hade du kunnat skrivit

”Helvete vad bra Ludde är! Utan hans insats i målet idag så hade det nog inte gått vägen”

Säger inte heller någonstans att du ska ”hålla käften” om något, allt jag menade med mitt inlägg var att rikta om fokus till dom som faktiskt var på isen och såg till att vi gick upp till 2-0 i matcher.

Trevlig kväll till dig också

Slaven82: Det är väl att gå lite långt, det är okej att inte hålla med varandra. Gillar annars deras matchvloggar.

Zappaholic:
Man har ju vant sig vid att huvuddomarna vill spela en huvudroll, men nu är det linjemännens tur att visa fingertoppskänsla.

Chansen att gå upp är ju bättre än förra året (utan BiF) men det finns flera lag som utmanar. SSK känns tunga och vi verkar ju inte kunna vinna ett derby längre så Gnaget vill vi nog undvika.

Timodjin: Håller med dig, grymt störande. Det är som att deras uppgift är att driva ett narrativ som gör gällande att det är spännande och ovisst istället för att referera verkligheten som den ser ut.

spolaisen: Jag tror Malmö kan ta en match på hemmaplan, men alla som kan hockey ser väl att Brynäs har bra koll på den här matchserien. Blir så jävla trött på Petter Rönnqvist som håller så hårt på Malmö. Han refererar utifrån ett Malmö perspektiv 100%. När dom är tillbaka tryckta försvarar dom sig bra och när dom anfaller tar dom sig in på ett så bra sätt.
Blir så trött att jag stängde av ljudet

Zappaholic: Tror att SSK kan ta Djurgården till 6-7 matcher men annars lär de gå ganska rent det här slutspelet. De har ju seriens överlägset bästa trupp.

Skulle vara kul om Oskarshamn slår ut Karlskoga med tanke på vilken jobbig säsong IKO har haft, jag tror att deras trupper är jämnare än man kanske kan tro när man kollar på tabellen.

Brynäsgubbe: Bojkotta Dooz och Nalle. De vet inte vad de snackar om.

Dooz och Nalle har alltid en helt annan bild av matcherna än mig. De säger alltid att Brynäs kör över motståndarna. Tvärt emot folks uppfattning att Brynäs tappar spelet efter straffen säger de Brynäs tar över. 😕

Hoppas de känner att de kan tala fritt och fortfarande ha tillgång till Brynäs för intervjuner och inblickar bakom kulisserna.

DIFFEN: Lite trist att de börjar plocka utv i så avgörande skeden av matcher. Ofta är de ju själva sämst på att släppa pucken.

I år går ni upp.

Zappaholic:
Linjedomarna har varit jättepetiga nu i HA-slutspelet. Kalmar och Mora har också fått utvisning för felaktig tekning. I Kalmars fall var det dessutom en direkt felaktig utvisning.

Zappaholic: Frågan är ju hur de skulle vara mot AIK. Är väl enda som jag verkligen känner kan hota DIF. Löven ser starka ut också men tror inte de har ett lag som går upp (full fart framåt och strunta i defensiven brukar inte fungera i längden).

Sen hoppas jag Karlskoga vinner i dag och utjämnar. De väcker väldigt mycket mer känslor hos mig än vad Oskarshamn gör.

19.58 tar alltså linjedomaren en utv vid tekning så att BIK får inleda förlängningen i fem mot tre.

Kollar lika arrogant som vanligt på presskonferensen.

Kollar allsvenska kvalet. I år måste ju DIF gå upp. Kan inte finnas ett lag som tar dom över sju matcher

Semic: "Ursäkta mig nu.. Men hur kan fokus vara på Källgren efter att vi precis gått upp till 2-0 i kvartsfinalen?"

Du fattar antagligen inte. Läs om... Jag tycker att vi inte alls gör en bra match och då siktar jag framförallt på dagens match. Vi spelar omständigt i defensiven, vi släpper in Malmö i vår zon alldeles för enkelt i många situationer och det jag försöker säga är att vi har en fantastisk målvakt där bak som gör fantastiska räddningar. Självklart är jag glad att vi vinner men det är väl typiskt svensk, man ska bara hålla käften och "i alla lägen" vara positiv.
Trevlig kväll

Soffdomaren:

kan bli 4-0 mot Malmö, när Malmö går hårt med sin klänghockey som tar mycket kraft

Johan Svensson
@MrMadhawk
·
4h
Kollade det, och de får lov att ändra fram till 15 min innan tydligen.
Är det fel då, så kan motståndare påpeka det, och då är det två minuters utvisning för felande lag. Det var så jag fick det förklarat för mig.

aplusb: tänker att man gör undantag om spelaren inte kan komma till start alls. Har ju varit spelare som gått av värmning tidigare. Folk kan ju faktiskt bli sjuka eller skadade efter att man rapporterat in. Det handlar ju inte om att han fick vara reserv istället för startande heller. Men jag kan verkligen inte reglerna kring det.

Är väl att spela någon som inte är registrerad som inte alls är okej. Det vet jag!

Gavve: Frågan är väl om man rapporterat in Marmenlind som startande, det vet jag att man fått böter för förr...

Zappaholic:

Kan dock hålla med honom om straffen, den var otroligt billig, borde varit en 2a ingen straff, är ju inte ens en målchans om du frågar mig.

Ni vinner rättvist ändå även om MIF gör en betydligt bättre match idag

aplusb:
Inte minst en EKONOMISK fråga. Plus på kontot!

Soffdomaren:
Sant!
Men knackigt spel straffas hårdare av Luleå el FBK så får hoppas spelet blir bättre framöver

Farsang: både Brynäs och Malmö hade 3 målvakter var i laguppställningen enligt Swehockey. Att ta bort en av dem är alltså inget problem.

aplusb: 4 raka är att föredra för maximal vila

Får man ens göra såhär?

Var det inte något lag förra året som blev straffade på något vis för att dem spelade med en spelare som inte var med i den officiella laguppställningen?
Uppladdat:

500x0-img9913.jpeg

Nästan (obs nästan) att man vill att Malmö tar en match där nere så man kan avgöra hemma på fredag, lär bli bra fart i Gavlerinken då :)

rafalski: Tycker att ”Källarn” 😂 ska stå nästa två

BIF Kungen: Just den har jag undrat över . Många ggr genom åren . Hur är det ok men inte omvänt?

Treklövern1912: 4-1, jag kan först gå på fredag 😉

Berge: A walk in a park 4-0 👍

rafalski:

Otroligt skön seger.

Tror Malmö kommer vinna 1 sina hemmamatcher men det kommer inte räcka. Brynäs kommer vinna med 4-1 i matcher.

Jockster : Man behöver inte vara bättre än Luleå eller FBK nu. Räcker att vara bättre än Malmö för tillfället.

Gavve: Höll på att säga det under matchen också.

PPn gav utdelning idag! Även första målet räknar jag in som ett PP.. i min bok iaf

Jockster : Vi är minst två klasser bättre än Malmö, kan dom sno en match så ge dom Jerring- priset.
Dom kommer sprattla till slutet men innerst inne är dom glada att slippa kvalspel. Ställ Källgren nästa för att krydda insatsen.

Tycker att matchserien så här långt påminner lite om den vi hade mot Nybro. Tight och "nära" för motståndarna men i slutändan rår de ändå inte på det bättre laget.

skål för Brynäs, nu firar vi på stan

rafalski:
Haha ja det visar sig på Måndag pm de dyker upp eller inte

Jockster : Vad vi kan hoppas på på måndag är kanske att nervsträngarna på Brynäs-spelarna är slakare till och i den matchen. Tror de känt av en besvärande press i de här två hemmamatcherna. Matcher de förväntades vinna båda två, och faktiskt fixade det.

« · 2845761 · »