1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Du missade Aston "familyman" Barret.

GävleLasse: Mina topp 10 gitarrister:

1.Jimi Hendrix
2.Ritchie Blackmore-Deep Purple, Rainbow
3.Steve Lukather-TOTO
4.Steve Vai-Whitesnake
5.John Sykes-Whitesnake
6.Yngwie Malmsteen
7.Gary Moore-Thin Lizzy
8.Mark Kopfler-Dire Straits
9.Eddie Van Halen
10.Angus Young-AC/DC

Thin Lizzy -Jailbreak 74 är ju inte helt fel heller...

GävleLasse: Större än Strimma...
det är ett jävla beröm!

Jimi Hendrix främsta album :
Are you experienced (1967)
Electric ladyland (1968)
Axis: bold as love (1967)
Band of gypsies (1970)

Vilka låtar: Purpel Haze, Hey Joe, Fire, Crosstown Traffic, if 6 was 9 för att nämna några!!!

orion: Visst var Hendrix banbrytande inom musiken. Men att endast ge honom credit för utvecklingen vore fel. Dessutom så tror jag hans tidiga frånfall spär på myten om honom själv.

Hong Kong: Om du bara visste hur mycket pengar jag har sparat åt företasget så skulle du bli stolt över mig .-))

Sedan att jag har fritt internet och mobil är en annan sak .-))

GävleLasse: Fast Jimi var det MER än många, menade jag!

65selander: Själv hade jag hyrbil från Arlanda till Norrtälje under tiden jag gjorde lumpen. Men dom måste blöda enormt massa pengar nu också, dom har ju dig kvar..=)

GävleLasse: fast Jimi var det ner än många!
och Timrå rockar fetast med en antabusforward!
Peace love and nya ljumskar till Mille!

Hong Kong: Strangers ligger jävligt bra till eftersom det var då man gjorde lumpen samt att tittade på Bagen med Cia Berg. På hemvägen så käkade man på Fyrkanten i Ö-vik dom gånger man tog bussen till Sundsvall.

Bodde växelvis Vemdalen/Sundsvall. När man skulle till Vemdalen så stod det alltid en Taxi i Ånge eftersom man inte hade körkort när jag gjorde lumpen. Inte underligt att försvaret blödde pengar :-))

70 Rodrigues: Det är ju lite olika på vilken skola man eftersträvar. Personligen är jag inte så imponerad av Hendrix. Det har jag aldrig varit. Däremot så tycker jag att gitarrister som tex Blackmore har lämnat ett större avtryck inom musiken.

orion: Hendrix var ju Kung fan.

GävleLasse: Han är dom flesta stora gittaristers guru, det blir man inte om man är stereotyp i sitt sätt att spela. Hendrix hade ett brett register, tro mig!!

orion: Visst var han delaktig i musikens utveckling men det var även Jim Morrinson, Carlos Santana och en hel drös samtida musiker.

GävleLasse: Wake up, little Susy!
Hendrix, brett register...haha!

GävleLasse: Hendrix stereotyp...
Han förändrade allt, och uppfann allt det andra!
(Snacka om att skita i det blå skåpet!)

70 Rodrigues: Du kan väl inte sitta å påstå att Hendrix hade ett brett register?

GävleLasse: Stereotyp!!!!! Sitter du o holkar nu eller :-)

70 Rodrigues: Nja, herr Hendrix var ju ganska stereotyp i sin spel. Blackmore har ett bredare register. Det är ofta jag sitter och njuter av Blackmores bländande gitarrspel i hans nyare alser med Blackmores night

70 Rodrigues: Deras Perfect Stranger tillhör toppen av rockplattor.

GävleLasse: Deep Purple är också jävligt bra, Blackmore vet hur man hanterar en gura, dock inte riktigt lika bra som Jimi Hendrix :-)

GävleLasse: Ähhhh....bättre sätta golvmoppen på huvudet, hänga tomteskägget på hakan och sen vråååla. åhhhh båååy vikket vackert väääder. Pepps rouls!

70 Rodrigues: När jag tänker på Kiss så slår tanken "mycket väsen för ingenting" mig. Jag tänker på deras scenshow med blod, eld och hela rasket, ackompanjerat med rättså tam rock.

Nej Kiss har aldrig varit ett rockband som fallit mig på läppen direkt. Uppenbart är ändå att många inte delar mina åsikter då de var enormt stora.

Personligen så tycker jag att Deep Purple med Ritchie Blackmore i spetsen tillhör de riktigt stora. Deras Livealbum "Made in Japan" var första skivan jag ägde. Jag fick den som sexåring i julklapp och satte verkligen sin prägel. Jag minns fortfarande hur man stod på sängen och spelade gitarr på tennisracketen till Smoke on the water.

65selander: Förlorat i lyskraft?? Kan kanske bero på att dom har lagt av blixten!!!

För att lyfta över skitsnacket till rätt tråd så säger jag att folk som klamrar sig fast i såpor mm har förlorat lite lyskraft. Ny senast Gene Simmons.

Nu kan ni fortsätta tjafsta så skall jag skjuta lite nassar i CoD 2 samt dricka lite Weihenstephaner

Bissett19: Så fortsätter LHC som dom brukar göra. Skjuter mycket och släpper in skitmål 2-1 till LIF

wap.hockeysnack.com
Claesw:Djurgårn går garanterat till slutspel,19 raka slutspel säger väl allt!

wap.hockeysnack.com
Claesw:Djurgårn går garanterat till slutspel,19 raka slutspel säger väl allt!

65selander: Nja,....tvivlar, men fan vet om de inte gör ett försök.

brynästigern: Allt som rör sig. Janne Larsson kanske ;-)

65selander: Vem försöker de locka över nästa gång...månne?

Så har Brunflo även försökt Brett Hull att spela någon match och han hade övervägt en tid men sedan tackat nej.

Bissett19: Du får boka in dig på soffan hos Lasse och åka med Brooklyn Tigers. Jag tror att det finns platser kvar.

65selander: Grattis!!

Så är det fullsatt den 21/1 LIF-BIF.
Tur man har biljett redan ;-)

Gusten: Antabus vettu:-))

Bissett19: Har du varvat ner redan? Det är ju 2 timmar och 5 minuter kvar av helgen ;)

Gusten: tack,som jag själv länkade till:-)

Har nog blivit för mycket spånken i helgen........:-)

Bissett19: Längst ner i nyhetsbrevet :(

65selander: Var har du hört att ska vara skadad månaden ut?egna spekulationer eller??

GävleLasse: Ang Lind så är han ev skakdad Januari ut. Var inte han skadad i fjol också samma tid.

Har funderat på om det är uppehållena som gör att hans ljumskar hinner stelna ihop och gör sig påminda sju gånger om?

HF: Nej nej... vi var inga fjollor som smet iväg till värmen utan stannade hemma och blev förkylda.. på varsitt håll dock, allt för att elinimiera diverse teorier ;)

65selander & GävleLasse: Ni är bara avundsjuka! :p

65selander: Inget fönsterbord i baren tror jag är grundproblemet... ;)

HF: Två veckor i GOA och inte ens grisskär, blev det för mycket utav paddslickninge`n? ;-)

GävleLasse: Sola är för fjollor har jag ju sagt!

HF: "Då ställde sig en fet jävel på rad tre upp =)"

Blek var han med... Renberg hävdar fortfarande att han sett Spöket Laban i gavlerinken.. ;)

65selander: Rehnberg replikerade ju dessutom med "Boork din jävla looser". Då ställde sig en fet jävel på rad tre upp =) Några byten efter var Rhenberg inne på 2-2 och jag tackade honom för detta som sig bör.

65selander: Boorken beskyddar!

Avd. Rör inte min kompis!

« · 654945 · »