1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Du missade Aston "familyman" Barret.

70 Rodrigues: Jag saknar några namn.

Joe Satriani, Tony McAlpine, Jason Becker ;)

70 Rodrigue:Kents absolut bästa: www.kent.nu/diskografi_dojd.asp

GävleLasse: Satriani och McAlpine är fan skandal att jag glömde, skäms på mig!!

Bissett19: Nä Kent kan jag klara mig utan, gillar dem inte alls faktiskt.

Bissett19: länk!!

Hong Kong: Aston"Familyman" Barret lirade bas och hans brorsa Carlton"Carlie" Barret lirade trummor!!!

arnio: Ni fattar ju nada.............KENT ROCKAR!!

Bissett19: KENT AGENT kanske rockar :-)

70 Rodrigues:
Whoa! Jag gillar listan, men jag skulle nog vilja ändra den lite, om jag finge bestämma.

Malmsteen ligger för högt upp. Han är snabb men har inte mycket känsla. Jag har själv sett karln vid två tillfällen. En gång var han nykter, och en gång var han dyngrak. Vid det senare tillfället dök han upp på ett extranummer på en konsert med Deep Purple-sångaren Ian Gillans konsert på fryshuset. Det slutade med att han skulle stila lite, och lyckades med konsstycket att slänga sin gitarr i huvudet på Gillans strängbändare :-P

Angus Young får stryk av vår egen Claes Yngström. Och det får även Malmsteen. AC/DC vann mer på sin säregna stil än på musikaliskt kunnande (därmed inte sagt att de suger).

Jimi ligger bra däruppe, och Blackmore också.

Knopfler är kung. Och nu blir det poker så jag måste gå nu :-)

70 Rodrigues:Helt rätt mannen. Dom joinade The Wailers 1970. Borde jag haft koll på, jag som skakat hand och snackat med Familyman för något år sedan. Skyller på tröttheten.

Vet ni vem som står för musiken i Brynäs omklädningsrum? Kanske de skulle behöva lite mer rock&roll för att bli riktigt taggade.

arnio: John Blund som det verkar :-)

Knogen: Ac/Dc var hur bra som helst när de hade Bon Scott, tyvärr gick det utför efter hans död.

Knogen: Jag tycker vi glömmer en liten outsider. Olga i Toy Dolls... Den killen ÄR ruggig på att lira gura...OI punkare till trots

GävleLasse: Jonny Winters är en rackare på 12-strängad gura inte att förglömma.

arnio: Sant, det får mig att tänka på en herre vid namn Ted Nugent... Han e en rackare han med... ;)

Knogen:
Håller med dig fullständigt om Claes Yngström - ser ut som Peter Harrysson men spelar gudabenådad gitarr när han gasar på med Hendrix.

Däremot anser jag du har missat AC/DCs storhet: Skitenkel treackordsrock, men så ruggigt tight så att man bara häpnar. Sen är det min personliga åsikt att AC/DC med Bon Scott var tio gånger bättre än den proppmätta farbrorn Brian Johnson. Visst sjunger Brian ok och Back in Black är fantastisk, men när Bon Scott matar på i Highway to Hell, Touch to Much, Beating around the Bush, T.N.T. mm då j-lar är det vansinne och uppror så att jag bara jublar. Vilken mästare.

GävleLasse: Göran Söllscher är inte att förglömma, inte rock men ändå, vilken gitarrist!!

70 Rodrigues: ...och Evert Taube.

70 Rodrigues: Det påminner mig om den gång jag besökte konserthuset, 86 tror jag det var. Jag fick glädjen att lyssna till Paco De Lucia, John Mcglaughlin och Al Di Meola. Jag rörde inte en gitarr på ett halvår efter den konserten ;)

70 Rodrigues: vart tog Jimmy Page vägen då? Menar du verkligen att Yngwie skulle vara bättre?

Jag är mer orolig för alla Brynäsare här på Hs o deras musiksmak,än vad jag är för Brynäs kommande öde..........

jag gillade även Randy Rhoads skarpt, han skulle nog vara på min lista om jag hade någon..

och George Lynch från Dokken...

arnio: BB King inte att förglömma.

GävleLasse: Helt rätt,Made in Japan är det bästa albumet som gjorts,med U2´s Joshua tree som god tvåa.......Fan,nu glömde jag ju Metallicas svarta....

sylf: Jag måste även tillstå att Pink Floyds The Wall är en milstolpe inom musiken...

sylf: Philip Lynott - Solo in soho

sylf: Det bästa Metallica har gjort är inte det svarta utan snarare "ride the lighting" eller "masters of puppets"

GävleLasse: Ingemar Nordströms Saxparty Nr 7 är inte illa det heller:-)

tycker att Guns n roses har glömts bort här inne.

Bissett19: I rest my case....;)

arnio: Apetite for destruction...

Ang MoDos nyförvärv så är det ingenting man blir avundsjuk över iaf

65selander: skulle bli mycket förvånad om den där Italienaren blir en succe. Undrar vad de sett hos honom?

arnio: Det lär visa sig. Helt oäven är han nog inte då Modo inte brukar köpa grisen i säcken.

65selander: Mussolino till Modo,ha ha.........

GävleLasse: tycker du har fel där, modo har köpt många grisar i säcken.

Bissett19: ne det verkar inte va nån klass spelare direkt hehe

arnio: Det roliga är att OM det varit Brynäs han gått till så hade det låtit annorlunda..."Hmm, intressant spelare, fan han KAN ju vara bra. Jag menar de måste ju ha scoutat honom och så..bla bla blaa.."

Efter Brynäs alla värvningar, tycker du att du spom brynäsare är i position att sitta och förringa andra lags nyförvärv? Gella? Spets? Skoog?

arnio: ja undra varför dom slösade pengar på en dålig spelare men det kanske är en italiensk del piero

65selander:
Även fast spelare har varit i Rangers och Wolfpack kan jag inte säga har märkt av han något , så kan inte ge nå uppfattning om han

så kanske det är ett dåligt skämt men jag kunde inte låta bli.

65selander: Tummen upp för den

GävleLasse: "Efter Brynäs alla värvningar, tycker du att du spom brynäsare är i position att sitta och förringa andra lags nyförvärv? Gella? Spets? Skoog?"

Öh vad menar du? Bara för att Brynäs gjort några dåliga förvärv så innebär det ju inte att vi inte kan fundera över vad de sett hos Italienaren. Om jag skriver ett inlägg där jag ifrågasätter honom så innebär det inte att jag jämför med våra förvärv...
Visst kan han lyckas men inget i statsen tyder på det, jag tror inte att någon härinne skulle ha blivit speciellt upphetsade om han signat för Bif.

arnio: Fast då hade det varit annat ljud i skällan... Modo värvar ju i alla fall... låt oss se om Brynäs gör detsamma...

GävleLasse: Är väl inget problem att värva det skall vara någon som tillför också. tycker att det är så många som bara tittar på att klubbarna värvar men inte vem dom värvar.

GävleLasse: Nä jag tror inte att det varit andra ljud i skällan, jag tror det gnällts ordentligt på Sundlöf för att han värvat en okänd italienare.

GävleLasse: Nä jag tror inte att det varit andra ljud i skällan, jag tror det gnällts ordentligt på Sundlöf för att han värvat en okänd italienare.

« · 654945 · »