1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746302 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Ett stycke matchtröja original 06/07 beställd..!
Jag kommer att bli väldigt vass i Läkerol Arena i höst...
Gevalia ser ut att bli kvar som tröjsponsor.

westerlind: "Det jag är lite fascinerad av är att om jag minns rätt så var micke för ca 2-3 år sedan den mest framträdande av de positiva som i många fall försvarade Brynäs och stod upp mot de som ständigt letade fel. Oftast fick han då uppbackning av Huge.

The times they are achanging."

Ja, jag är faktiskt själv lika fascinerad och förvånad över min forne vapendragares plötsliga(?) omsvängning. Iofs så tycker jag nog att både micke och jag själv till största delen har gått i svaromål mot de mest toknegativa åsikter som framförts och som vi ansett vara uppenbart felaktiga.
Han säger nu själv att det kanske finns en anledning till denna omsvängning. Vore intressant att höra motiveringen, då klubben väl numera har ansetts börja skötas på ett mkt mer proffsigt sätt på de flesta plan, än vad fallet var när vi tidigare ofta gemensamt försvarade ledning och spelare.
Mitt tips är att micke i huvudsak inte gillar Boorken och dennes hockeyfilosofi, och det får man väl isf respektera. Men man måste också vara beredd på att själv bli kritiserad för sin kritik, sas.
Och det var väl på den sista punkten som det kändes som en liten urspårning från mickes sida häromkvällen.

Damlaget förlorar dagens brons match mot örebro.

Jompe:

Ni smickrar mig i kvadrat, bäste professor... :-)

claesw: Jag har hört hockeyexperter beskriva Frölunda-Brynäs som den moraliska finalen. ;-)

micke:
Omen är kanonbra, spelade in 3:an dessutom som det var länge sedan jag såg : )

Skönt när man hörde att VF körde över LHC i första, då behöver man ju inte skämmas över våra insatser i Göteborg...

westerlind:
Nä, det är alltid roligt om någon tar sig an rollen som HS Rocky Marciano :-)
Eller vad säger du Ingo?

Nej nu blir det ut och köpa lite käk innan man tar och lägger ner sin lekamen i sängen. Toppar nog med 2 x grillade med mos samt räksallad och en jädrans massa dill och grillkrydda.

Förövrigt så har jag förlagt min mobil och har man den på ljudlöst så blir det problematiskt att hitta igen den, får nog till och städa när jag vaknar upp.

westerlind: Det kanske finns en anledning till det...

Näe, nu ska jag kolla på the Omen på fyran.

GävleLasse: Ja, jag missionerar i hockeyns utkanter emellanåt.

Beträffande micke, är jag den ende som blev glad när han började slugga? Äntligen lite het debatt. Jag påstår inte att allt han skriver är rätt, men han argumenterar skickligt och har lyckats röra om och få lite fart i den här sömniga gästboken.

Det jag är lite fascinerad av är att om jag minns rätt så var micke för ca 2-3 år sedan den mest framträdande av de positiva som i många fall försvarade Brynäs och stod upp mot de som ständigt letade fel. Oftast fick han då uppbackning av Huge.

The times they are achanging.

westerlind: Inte ens Micke är inne å kör den nya OS grenen "Blandade påhopp"

Nu är det verkligen offseason..

westerlind: Nej det är sant...Men ändå, det diskuterades i alla fall. Inte för att DU märkte nåt för du satt ju med dina polare i Modos bok ;)

GävleLasse:
Äh, jag kan klippa in era diskussioner från ifjol, det är nog ingen som märker något.

65selander: Det var många som hade synpunkter på min, Rodrigues, Huge med fleras "långbänk" till diskussion.

Den har upphört, så även andra diskussioner. Intressant.

Damerna orkade inte stå emot M/B i semin.

Skapligt övertag i skotten också ;-)

Mälarh/Bre Hockey-Brynäs IF
Shots9,2%
(30:18:17) 65
Saves75,0%
(3:2:1) 6
PIM 
(4:2:6) 12
6 - 2
(1 - 1, 1 - 0, 4 - 1)
Third period ended
Shots25,0%
(4:2:2) 8
Saves 90,8%
(29:17:13) 59
PIM 
(2:4:6) 12

Brynäs damlag försöker med alla medel att ta en seger mot M/B i semifinalen. Dom har plockat in två målisar i målet. ;-)

First  Period
04.111 - 0 EQM/B HK11. BIALIK ÖIEN, Line 
 (10. MARTINSEN, Helene)
00.00GK inM/B HK1. GÖTHESSON, Charlotte 
00.00GK inBrynäs25. SMESTAD, Christine
00.00GK inBrynäs1. TROGEN, Carin

Vem är det som ordnar omröstning? Räknas Hulkkonen till kategorin toppspelare? 1 ja 2 nej

För att svara på frågan måste man ju ha sett han spela, är det någon som har gjort det? Man kan ju inte bara stirra sig blind på statistik, han kan ju ha andra kvaliterer också.
Kan man lägga dit ett till alternativ? Vet inte, så jag kan rösta.

Observerade denna fråga i Aftonbladets chat med Jonas Johnson:

Johan säger: Vem är Frölundas svar på Blomdahl och Torrki?(Agressiva spelare som inte backar för en fight)

Jonas Johnson säger: Vi har ett flertal spelare som inte backar under när det hettar till. Vi har Ronnie Sundin, Antti Jussi Niemi och Joel Lundqvist som aldrig backar. Men den tuffaste vi har är nog Johnny Oduya.

Vadå? Backar aldrig Niemi undan när det hettar till? Hahaha.

65selander: Ja tänk så underbart om lilla leksand förlorar igen.

lillovechkin: det är malmö-ssk dom sänder i kväll

lillovechkin:

Malmö - Södertälje.

65selander: Vilken match e det som går på Sport expressen?

wap.hockeysnack.com
Rodrigues: Vore skönt med en dala förlust igen :-) Fast det skall vara mycket till att förlora i Karlskogas mlitär gröna plåtlåda. Intressantare möte på tv. SSK ger 2,65 i odds om jag läste rätt.

Så var det fredag igen och KS på TV. Skål vänner!!

"Räknas Hulkkonen till kategorin toppspelare?"

Ja, möjligtvis i Brynäs IF. Här måste väl varje nyförvärv som har någon som helst eliterfarenhet räknas som "toppspelare". I övriga lag skulle man ha kallats för "breddspelare" :)

Godnatt på er kl 1000 så skall man inställa sig hos CFHS och då gäller det att man står rak i ryggen ;-)

65selander: Det kan du lita på :)

65selander: Ja det är väl finknätofsar fram nu...

Gusten: Kan tänka mig att du och Knogen myser riktigt nu ;-)

Gusten: Hä-hä... Jag vet inte vad som flög i mig... Det är tur att det finns folk som kan tala en till rätta..

Guldet blev till (Lek)sand

65selander:
Skadeglädje är den enda sanna glädjen!
Blir kul att se vilka spelare som redan gjort klar med ny klubb innan kvalserien, när detta är över...

Och Västerås-Curre känns väl inte som det självklara valet när man ska ta in en ny tränare strax innan kval.
Och om det stämmer att han får 1.5 mille för besväret då strör LIF verkligen pengar omkring sig som dom har förstånd till.

GävleLasse: "Lite synd är det om Leksand åker ur. Missade invasionsresor är ju en sak. Sen sett ur en ekonomisk vinkel så tror jag att jag väljer en fullsatt LA framför 10 MIF supportrar på bortastå."

Leksandshatet ligger djupt rotat sen skolåldern och här upplever man en högtid som är i paritet med när vi blev klara för slutspel. Så kommer DU med en skopa smolk! Skärp dig nu Lasse ;)

Clubsport: Bergkvist och Masken fick nog chansen att säga upp sig innan dom skulle få sparken om dom inte gjorde det.

Roligast är nog Pajen som sa upp sitt kontrakt vid OS-uppehållet för att kunna koncentrera sig på KS :-))

Clubsport: Ett psykbryt i Skelle är ju ett säkert vårtecken. Fast som det ser ut nu så kommer det inte att behövas något sådand, SSK och MIF verkar ånga på bra.

Lite synd är det om Leksand åker ur. Missade invasionsresor är ju en sak. Sen sett ur en ekonomisk vinkel så tror jag att jag väljer en fullsatt LA framför 10 MIF supportrar på bortastå.

Det ser ut som att VIK får besöka Ejendals Arena i höst...
Inte mig emot!

Nu kanske Leksand slutligen fattar att det inte fungerar att värva ihop en främlingslegion år efter år. Speciellt inte i en kvalserie där dom utländska spelarna inte bryr sig om laget klarar sig eller inte dom kan alltid spela nån annanstans efter sommaren.

Onekligen så flyr råttorna det sjunkande skeppet, Masken och Jonas....
Masken får bära ansvaret...

I SSK så ser man äntligen till att städa upp i organisationen genom sparkningen av Hallin, SSK har alla möjligheter att klara sig kvar...
Det intressantaste just nu är att se när och om Skellefteås årliga psykbryt kommer!

65selander: Jag ser ingen principiell skillnad mellan de två sakerna. Ett landslag och ett AS-lag kan väl båda två drabbas av frossa eller rädsla att tappa en ledning. Eller att slarv och bekvämlighet infinner sig i spelet. Det är ju inte första gången det händer.
Och det är väl ännu mindre anmärkningsvärt att det skulle hända när man som i en kvalserie är jättefavorit och spelar med kniven mot strupen för sin överlevnad.
Och det kan man väl iaf inte påstå att finnarna gjorde. (spelade för sin överlevnad. Även om dom kände sig som döda och begravna efter den förlusten...) ;-)

Huge: Oavsett vilket uttryck man väljer så känns fenomenet självförtroende som ett nyckelord. Något som SSK vid den tidpunkten saknade helt. Att man tappar en ledning på 3-0 mot ett allsvenskt lag visar precis hur bräckliga man var.

tänkte på om LIF åker ur så kanske SAIK är sugen att köpa hallen. Går säkert att stycka upp och flytta ;-)

Huge: Ööh jädra skillnad att jämföra landslagshockey med två toppnationer och ett skitlag som är mer känt för att tillverka vapen än hockey mot SSK

65selander: Finnarna tappade 5-1 mot oss i VM.
Med DET rutinerade manskapet. Tror inte att det i dessa fall handlar så mkt om brist på rutin.
Det är kanske en brist på orutin istället, sas. Ett orutinerat lag kanske hade fortsatt och köra på för allt vad tygen håller och det är antagligen rätt medicin. Men försök inbilla den mänskliga hjärnen det, när man leder med ett par mål och allt ser klappa och klart ut.... :-)

GävleLasse: "Rasa ihop" tycker iaf jag ger mer associationer till att spelet fullständigt brakar ihop, vilket jag inte anser att fallet var. Mer att man kanske slappnade av lite och sen blev det svårt att komma igång igen.
Det var så jag menade, och ordvalet är helt riktigt oväsentligt om man nu bara ser till resultatet.

Huge: Tappa 3-0 mot Bofors hemma kallar då jag för att rasa ihop. Med det rutinerade manskap som SSK har så skall man inte bara sluta spela....

Huge: Rasade ihop eller slutade spela... ordvalet är oväsentligt, det är endast resultatet som räknas i sammanhanget.

Dream Team: SSK rasade inte alls ihop mot Bofors, enligt min mening. Dom slutade spela och trodde det var klart, och det tycker jag är en viss skillnad. Tror nog att nerverna spelade in rätt mkt iom att det var första matchen i KS.
Den nivån dom nu visar, mot iofs sämre motstånd, visade dom även i ES men tyvärr för deras egen del alldeles för sporadiskt.
Men visst har dom skaffat sig ett bra utgångsläge. Snacka om viktig match på fredag mot Malmö borta. För att inte tala om Leksands bortamatch mot Bofors...

Portello: Nej, bara för att en satsning kostar dyra pengar innebär ju inte att det är en lyckosam satsning. Det stod väl klart redan efter 11 omgångar av ES då Leksand ännu inte hade vunnit en match. Jag är lite imponerad av SSK. Man gick kräftgång i ES under vårsäsongen och hade väl inget vidare självförtroende när man klev in i kvalserien. Första omgången har man hammamatch mot Bofors. Man tar en säker 3-0-ledning innan man rasar ihop som ett korthus. Precis som väntat, tyckte nog de flesta. Här visade dock ledninge på bra förmåga att lösa situatione på ett bra sätt. Laget har lyft till en nivå som vi inte sett på hela säsongen. På tiden det, minst sagt. Ännu är det långt kvar, men man har skapat bra förutsättningar för att lyckas.

Paddan: Haha, jo så kan det ju vara.Efter själv sparkat flera tränare så blev han själv sparkad.Och då börjar laget vinna.

Portello: Du tror inte att det är Hallin-effekten? Efter två sparkningar är man ju äntligen av med honom... för tillfället

Dream Team: Var väl rätt många som trodde att Leksand skulle klara sig till slutspel inför säsong.Nu blev det inte direkt så.

Och Curre-effekten blev ju inte så lyckad heller.Där i mot har Strömberg-effekten slagit väl ut i SSK.Två matcher, sex poäng samt 8-0 i målskillnad.

Portello: Allra helst med tanke på varnånstans många av lagets supportar la ribban innan säsongen. Ordet slutspel klingar väl rätt genomfalskt i Leksand i dessa dagar...

Huge: Inte lär väl Leksand kunna utföra ett mirakel och vända på det här, ser mycket tungt ut:

1 Malmö 4 3 0 1 21-8 9
2 Skellefteå 4 3 0 1 15-9 9
3 Södertälje 4 2 1 1 13-9 7
4 Rögle 4 2 0 2 9-8 6
5 Leksand 4 1 0 3 5-15 3
6 Bofors 4 0 1 3 6-20 2

Jag tror och hoppas på att det blir SAIK och SSK som får jubla.

« · 698752 · »